dziako Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 masz ponad 200 stron o tym co do czego sie leje , na samej górze każdej strony masz info a Ty wyskakujesz tutaj jak Filip z konopii jak dalej tak będzie to za miesiąc mamy 400 stron
Tommy Gun Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Słuchajcie ja z kolei zastanawiam się nad takim zabiegiem. Mój dziadek jeździ Audi 80 1.6 Diesel rocznik 1985. Kilka lat wstecz zrobił remont silnika (kapitalny), rok temu zmieniliśmy olej z 15w40 na 10w40 z dodatkową płukanką. Zastanawiam się gdyż niebawem kolejna wymiana, czy nie poczęstować go 5w40 (nie zadam idiotycznego pytania czy się silnik nie rozszczelni oraz czy coś się stanie), jest waszym zdaniem sens lania do takiego old-timera oleju z górnej półki ?? Pytam też w kontekście pracy popychaczy bo o ile dobrze pamiętam luz zaworowy reguluje się tutaj inaczej. Czy dalej trzymać się Mobila 10w40 czy może coś z gamy Liqui Moly ??
pastaldo Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Słuchajcie ja z kolei zastanawiam się nad takim zabiegiem. Mój dziadek jeździ Audi 80 1.6 Diesel rocznik 1985. Kilka lat wstecz zrobił remont silnika (kapitalny), rok temu zmieniliśmy olej z 15w40 na 10w40 z dodatkową płukanką. Zastanawiam się gdyż niebawem kolejna wymiana, czy nie poczęstować go 5w40 (nie zadam idiotycznego pytania czy się silnik nie rozszczelni oraz czy coś się stanie), jest waszym zdaniem sens lania do takiego old-timera oleju z górnej półki ?? Pytam też w kontekście pracy popychaczy bo o ile dobrze pamiętam luz zaworowy reguluje się tutaj inaczej. Czy dalej trzymać się Mobila 10w40 czy może coś z gamy Liqui Moly ?? jak niema problemów na tym oleju to ja bym zostawił. Jak sam nazwałeś to starsza konstrukcja i nie wymaga full syntetyka. Ten pół syntetyk też zadba o czystość silnika a będzie ciut gęstszy co będzie chyba zdrowsze dla tego silnika. ---------- Post dopisany at 10:37 ---------- Poprzedni post napisany at 10:37 ---------- Słuchajcie ja z kolei zastanawiam się nad takim zabiegiem. Mój dziadek jeździ Audi 80 1.6 Diesel rocznik 1985. Kilka lat wstecz zrobił remont silnika (kapitalny), rok temu zmieniliśmy olej z 15w40 na 10w40 z dodatkową płukanką. Zastanawiam się gdyż niebawem kolejna wymiana, czy nie poczęstować go 5w40 (nie zadam idiotycznego pytania czy się silnik nie rozszczelni oraz czy coś się stanie), jest waszym zdaniem sens lania do takiego old-timera oleju z górnej półki ?? Pytam też w kontekście pracy popychaczy bo o ile dobrze pamiętam luz zaworowy reguluje się tutaj inaczej. Czy dalej trzymać się Mobila 10w40 czy może coś z gamy Liqui Moly ?? jak niema problemów na tym oleju to ja bym zostawił. Jak sam nazwałeś to starsza konstrukcja i nie wymaga full syntetyka. Ten pół syntetyk też zadba o czystość silnika a będzie ciut gęstszy co będzie chyba zdrowsze dla tego silnika.
Tommy Gun Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Heh katalog doboru oleju na stronie Mobila wyraźnie podkreśla że rekomendowany olej to New Life 0w40. Nie sugeruje się tym w żadnym wypadku, aczkolwiek ciekawi mnie na ile poprawiłaby się kultura pracy silnika.
fejsu Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 nie powiem żebym się znał na olejach,z tego co tu czytając się zorientowałem to 0w i 5w to syntetyki 10w to chyba półsyntetyk a 15w to mineralny i wychodzi na to że im niższe"w" (syntetyk) tym lepszy właśnie mam zmieniać olej i pytanie mam przebieg 333 000 km i jeżdżę na Shell Helix 15w 40 rok temu jak robiłem auto były wymieniane uszczelki różne bo gdzieniegdzie silnik był mokry,teraz jest suchy(szczelny) więc czy można zejść w dół z olejem na np. 10w 40,czy to ma sens? aha silnik mam 1.9tdi 110km afn
Tommy Gun Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 nie powiem żebym się znał na olejach,z tego co tu czytając się zorientowałem to 0w i 5w to syntetyki 10w to chyba półsyntetyk a 15w to mineralny i wychodzi na to że im niższe"w" (syntetyk) tym lepszy właśnie mam zmieniać olej i pytanie mam przebieg 333 000 km i jeżdżę na Shell Helix 15w 40 rok temu jak robiłem auto były wymieniane uszczelki różne bo gdzieniegdzie silnik był mokry,teraz jest suchy(szczelny) więc czy można zejść w dół z olejem na np. 10w 40,czy to ma sens? aha silnik mam 1.9tdi 110km afn Po co zmieniać, ten Shell 15w40 to bardzo dobry olej. Testy wykazały że ma zbawienne działanie dla turbiny, panewek i całej reszty podzespołów silnika. Nie zmieniaj na 10w40 bo Ci się silnik rozszczelni i połamią się pierścienie tłokowe. Słyszałem nawet o przypadku że jak ktoś przeszedł z 15w40 na 10w40 to mu panewka pękła i wyskoczyła z silnika przez otwór wlewu oleju.
fejsu Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 aha,dzięki za ostrzeżenie w takim razie,zostanę przy tym co jest
Spidan Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Nie no brawo panowie,silnik AFN i oliwa 15W40, bez komentarza...
Tommy Gun Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Przeczytaj dokładnie mój ostatni post Spidan to będziesz wszystko wiedział . Po co czytać skoro można zadręczać innych użytkowników tysięcznym pytaniem jaki olej do tdi ?? odpowiedzi aż w oczy rażą, ale po co słuchać opinii na forum, skoro mechanik ma zawsze rację i każde lać 15w40... devastation trafnie to kiedyś ujął: najlepiej kujawski z pierwszego tłoczenia.
endriuu Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 nie powiem żebym się znał na olejach,z tego co tu czytając się zorientowałem to 0w i 5w to syntetyki 10w to chyba półsyntetyk a 15w to mineralny i wychodzi na to że im niższe"w" (syntetyk) tym lepszy właśnie mam zmieniać olej i pytanie mam przebieg 333 000 km i jeżdżę na Shell Helix 15w 40 rok temu jak robiłem auto były wymieniane uszczelki różne bo gdzieniegdzie silnik był mokry,teraz jest suchy(szczelny) więc czy można zejść w dół z olejem na np. 10w 40,czy to ma sens? aha silnik mam 1.9tdi 110km afn a to wszystko syntetyki, a jakie dziwne lepkości mają http://pro-choice.pl/auta-osobowe-oleje-wyczynowe-c-45_47_68_70.html
rikardo Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Ten 10W40 to taki sam mineralny jak 15W40 z tym, że ma dodatku ok 20 % i nazywa się półsyntetyk. Jak silnik nie zużywa oleju to zastosował bym olej o lepkości 5W40 ponieważ chodzi o zimny start. Wówczas silnik najbardziej się zużywa dlatego jak planujesz tym autem jeździć to nie żałuj i lej dobrą oliwie.
daniels Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 nie powiem żebym się znał na olejach,z tego co tu czytając się zorientowałem to 0w i 5w to syntetyki 10w to chyba półsyntetyk a 15w to mineralny i wychodzi na to że im niższe"w" (syntetyk) tym lepszy właśnie mam zmieniać olej i pytanie mam przebieg 333 000 km i jeżdżę na Shell Helix 15w 40 rok temu jak robiłem auto były wymieniane uszczelki różne bo gdzieniegdzie silnik był mokry,teraz jest suchy(szczelny) więc czy można zejść w dół z olejem na np. 10w 40,czy to ma sens? aha silnik mam 1.9tdi 110km afn Po co zmieniać, ten Shell 15w40 to bardzo dobry olej. Testy wykazały że ma zbawienne działanie dla turbiny, panewek i całej reszty podzespołów silnika. Nie zmieniaj na 10w40 bo Ci się silnik rozszczelni i połamią się pierścienie tłokowe. Słyszałem nawet o przypadku że jak ktoś przeszedł z 15w40 na 10w40 to mu panewka pękła i wyskoczyła z silnika przez otwór wlewu oleju. ..a jeszcze innemu tłok wbił się prosto w czoło ale przeżył ten tłok ma sie rozumieć
hejneken Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Panowie nie czaje tego.. Wchodzę na stronę motula, dobieram olej i wyskakują mi 2 typy: 6100 Synergie+ 10W-40 4100 Turbolight 10W-40 a z olejów podanych przez Hugo w temacie są tylko syntetyki. Aktualnie mam zalanego Elfa 10w40 i nie wiem czy mam dalej lać półsyntetyka czy przejść na syntetyka ?
MAT1000 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Poczytałem i nie bić , pytam się tylko by mieć 100% pewność swojego wyboru: B7 1.9TDI BRB, na tabliczce EUR4 (czyli bez DPF ) kod: 0G1 = Przedłużenie okresu przeglądu. Norma oleju ma być 507.00, tak? I teraz czy to dobry wybór: 1. MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 5W-30 ( http://vagtech.otwarte24.pl/207,MOTUL-SPECIFIC-VW-50400-50700-5L ) lub 2. LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30
ogar Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Jak nie masz DPF to po co szukasz normy 507.00?Kup dobry olej-Motula lub Millersa-z normą 505.01 do PD i ciesz się jazdą z przeświadczeniem,że Twój silnik dostał to co najlepsze.Pzdr
rikardo Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Panowie nie czaje tego.. Wchodzę na stronę motula, dobieram olej i wyskakują mi 2 typy: 6100 Synergie+ 10W-40 4100 Turbolight 10W-40 a z olejów podanych przez Hugo w temacie są tylko syntetyki. Aktualnie mam zalanego Elfa 10w40 i nie wiem czy mam dalej lać półsyntetyka czy przejść na syntetyka ? Nie sugeruj się tą stroną ponieważ w przypadku B5 jeszcze jakieś dwa lata temu były na niej oleje zgodne z zaleceniem Hugo. Jak ją zmienili to pojawiły się błędne dane łącznie z tym, że np. do silnika AFN wchodzi 4,3 litra co się mija z prawdą.
Duras Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Panowie nie czaje tego.. Wchodzę na stronę motula, dobieram olej i wyskakują mi 2 typy: 6100 Synergie+ 10W-40 4100 Turbolight 10W-40 a z olejów podanych przez Hugo w temacie są tylko syntetyki. Aktualnie mam zalanego Elfa 10w40 i nie wiem czy mam dalej lać półsyntetyka czy przejść na syntetyka ? Fakt Motul błędnie dobiera oleje do tych silników. Powinien być jeszcze X-Cess 5W40. Oczywiście te 10W40 też spełniają normę 505.00 ale lepiej lać jakiś 5WXX. Lepiej dla silnika (szczególnie zimą) i dla turbiny. Jak nie pali Ci oleju, nie cieknie to zmień na syntetyka. ---------- Post dopisany at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany at 20:08 ---------- Poczytałem i nie bić , pytam się tylko by mieć 100% pewność swojego wyboru:B7 1.9TDI BRB, na tabliczce EUR4 (czyli bez DPF ) kod: 0G1 = Przedłużenie okresu przeglądu. Norma oleju ma być 507.00, tak? I teraz czy to dobry wybór: 1. MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 5W-30 ( http://vagtech.otwarte24.pl/207,MOTUL-SPECIFIC-VW-50400-50700-5L ) lub 2. LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 Niby odpowiednie oleje do tego auta. Ale jak nie masz DPF to zmień okresy przeglądów na co 15 tys i zalej olej z normą 505.01. Wymiany co 30 tys to nie jest dobry pomysł. Pozdrawiam
hejneken Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Panowie nie czaje tego.. Wchodzę na stronę motula, dobieram olej i wyskakują mi 2 typy: 6100 Synergie+ 10W-40 4100 Turbolight 10W-40 a z olejów podanych przez Hugo w temacie są tylko syntetyki. Aktualnie mam zalanego Elfa 10w40 i nie wiem czy mam dalej lać półsyntetyka czy przejść na syntetyka ? Fakt Motul błędnie dobiera oleje do tych silników. Powinien być jeszcze X-Cess 5W40. Oczywiście te 10W40 też spełniają normę 505.00 ale lepiej lać jakiś 5WXX. Lepiej dla silnika (szczególnie zimą) i dla turbiny. Jak nie pali Ci oleju, nie cieknie to zmień na syntetyka. Czyli wszystko jasne Podziękował.
MAT1000 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Jak nie masz DPF to po co szukasz normy 507.00?Kup dobry olej-Motula lub Millersa-z normą 505.01 do PD i ciesz się jazdą z przeświadczeniem,że Twój silnik dostał to co najlepsze.Pzdr OK. Czyli ten będzie idealny ? http://vagtech.otwarte24.pl/205,MOTUL-SPECIFIC-VW-50501-50200-50500-5L Dziękuje Panowie za wyprowadzenie z błędnej decyzji
fejsu Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Nie no brawo panowie,silnik AFN i oliwa 15W40, bez komentarza... wpływu na to zbytnio nie miałem,auto kupiłem z takim olejem i wymieniając rok temu taki sam dałem a teraz pytam czy można zmienić na coś lepszego... chciałbym ale obawiam się że może być problem,nawet dziś pytałem na stacji diagnostycznej i gość powiedział że z lepszego na gorszy można ale nie z gorszego na lepszy:(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się