skrab Opublikowano 30 Maja 2012 Opublikowano 30 Maja 2012 Moi mili czy stosowanie Mobil 1 ESP Formula 5W30 w silniku AWX z dołożonym DPF ma sens ? Jakie macie na ten temat poglądy ? Wskazany 5w30, ale po co dołożony dpf nie rozumiem
baszmak7 Opublikowano 31 Maja 2012 Opublikowano 31 Maja 2012 DPF to raczej się wycina jak raka a nie dokłada
angelo1101 Opublikowano 31 Maja 2012 Opublikowano 31 Maja 2012 Wedle niemieckiego prawa aby wjechać do centrum miasta trzeba mieć tzw Zielona plakietkę z cyfrą 4. Bez DPF nie było możliwości otrzymania ów plakietki , dlatego też niemiaszek był zmuszony założyć filtr
holydiver Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 A co byście wybrali dla AFNa z Valvoline z 5W-40? SynPower, MaxLife Czy Durablend, wszystkie mają normę 505.00
daniels Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 HTHS to pomiar lepkości oleju, zwany także lepkością dynamiczną mierzona jest w mili Paskalach na sekundę (mPa*s) przy 150o C i przy wysokim ścinaniu ślizgu,ale z tego co wiem doprowadzić ten olej do takiej temperatury rzędu 150c to raczej nie bardzo możliwe,chyba że na torze na forum skody goście leją i co najciekawsze ubywa go mniej niż 5w30.ja używam 0W30 i dla mnie rewelka,w zimie rozruch cichy jak na rozgrzanym silniku,ubytki u mnie na 10tys ubyło 3-4mm na miarce,HTHS ma na poziomie 3,08 ogólnie silnik pracuje bardziej miękko
pastaldo Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Co do olejów 0W... to ja np jeżdze na Mobil 1 New Life 0W40 i tez sobie chwale. New Life 0W-40 | Mobil 1 Fakt w zime od razu ciszej chodzi po odpaleniu.
terrorbps Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 koledzy mam 260k przebiegu,i jezdze na Motul 8100 X-CLEAN C3 5w-40,jest to dobry olej przy tym przebiegu w TDI?
daniels Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 przebieg nie ma znaczenia,możesz mieć i 600tysi
terrorbps Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 koleszka ostatnio mi gadał jak mi wymieniał olej, że to lipny olej do takiego przebiegu,wole się dowiedzieć od kogoś z forum,
baszmak7 Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 koleszka ostatnio mi gadał jak mi wymieniał olej, że to lipny olej do takiego przebiegu,wole się dowiedzieć od kogoś z forum,zmień koleżkę bo gada farmazony i powinien polonezy obsługiwać,---------- Post dopisany at 13:35 ---------- Poprzedni post napisany at 13:34 ---------- 260tkm to dopiero dotarty silnik jest
terrorbps Opublikowano 1 Czerwca 2012 Opublikowano 1 Czerwca 2012 koleszka ostatnio mi gadał jak mi wymieniał olej, że to lipny olej do takiego przebiegu,wole się dowiedzieć od kogoś z forum,zmień koleżkę bo gada farmazony i powinien polonezy obsługiwać,---------- Post dopisany at 13:35 ---------- Poprzedni post napisany at 13:34 ---------- 260tkm to dopiero dotarty silnik jest hehe,spoko dzięki,on mechanik jest z wyboru a nie z powołania:)
Damian866 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Witam wszystkich zastanawiam się na zmianą oleju na MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 aktualnie jeżdżę na Castrolu Edge czy istnieje możliwość gdy zmienię na motul mogę się spodziewać jakiś ubytków oleju dodam że nie dolewam ani grama
skrab Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Witam wszystkich zastanawiam się na zmianą oleju na MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 aktualnie jeżdżę na Castrolu Edge czy istnieje możliwość gdy zmienię na motul mogę się spodziewać jakiś ubytków oleju dodam że nie dolewam ani grama Jak nie sprawdzisz to sie nie dowiesz jak nie dolewasz to na innym też nie będziesz dolewać
Damian866 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Czy Castrol EDGE Turbo Disel 5W40 nadaje się do silnika AHU. Norma dla tego silnika to 505.00 a ten Castrol ma 505.01. Pytam, bo jakiś czas temu lałem owego Castrola i nie miałem problemów ani ubytków. Ale w momencie przejścia na Motul 8100 X cess 5W40 silnik zaczął wciągać ok. 1 L na 10 000. Pojawił się mały wyciek koło interkulera. Turbo mi ciągnie prawidłowo, ale swoje nalatane już ma. Jest to zbieg okoliczności czy błąd w sztuce. przykład---------- Post dopisany at 17:48 ---------- Poprzedni post napisany at 17:46 ---------- Sprawdzić i póżniej dolewać?Nie wiem czy to jest wybór
danu44 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Witam wszystkich zastanawiam się na zmianą oleju na MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 aktualnie jeżdżę na Castrolu Edge czy istnieje możliwość gdy zmienię na motul mogę się spodziewać jakiś ubytków oleju dodam że nie dolewam ani grama Podstawa to bardzo dobre uszczelniacze w silniku... I to nie tylko uszczelka pod przykrywa zaworow, bo to najmniej kosztuje, ale rowniez np. simering pomiedzy silnikiem a skrzynia biegow. Jesli simeringi sa stare i w zlej kondycji fizycznej, to jest duze prawdopodobienstwo ze silnik zacznie wlasnie tam cieknac... Ludziom nalezy mowic prawde i jakie sa ewentualne konsekwencje. I ze w efekcie zmiany oleju, moze trzeba bedzie zrobic uszczelnienie silnika. Pozdrawiam
rookie Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Witam wszystkich zastanawiam się na zmianą oleju na MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 aktualnie jeżdżę na Castrolu Edge czy istnieje możliwość gdy zmienię na motul mogę się spodziewać jakiś ubytków oleju dodam że nie dolewam ani grama Jak nie sprawdzisz to sie nie dowiesz jak nie dolewasz to na innym też nie będziesz dolewać Nie zawsze, niektóre oleje nie mają dodatków które dbają o uszczelki i najzwyczajniej olej zaczyna cieknąc. Wlałem LM HC7 zaczęło cieknąc spod uszczelki miski, zalałem LM Top Tec 4100 przestało. Więc zmiana może być na gorsze, chociaż trudno powiedzieć, że Castrol to dobry olej.
danu44 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Wlałem LM HC7 zaczęło cieknąc spod uszczelki miski, zalałem LM Top Tec 4100 przestało. Nie wiem jakie TBN ma HC7 i 4100, ale czy to nie to moglo byc przyczyna wycieku, i tego ze przestalo...?
skrab Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Ja jeździe na LM Top Tec 4100 i zero dolewek a wcześniej na Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 i dolewałem od wymiany do wymiany 300ml
danu44 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 Ja jeździe na LM Top Tec 4100 i zero dolewek a wcześniej na Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 i dolewałem od wymiany do wymiany 300ml Ale... wedlug mojego rozeznania to ten olej nie pasuje do Twojego auta... Norma do Twojego silnika to chyba 507.00 No chyba ze sie myle...
Dev Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 jak ma DPF-a to tak jak nie to wystarczy zwykły 505.01
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się