Carlos* Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 no ale z tego co kojarze, to wlaczenie oleju do normy 507.00 to kwestia nieprzekraczania zawartosci popiolow po spaleniu oraz utrzymanie HTHS w zakresie ok. 3,5 mPas. Jaka jest nie przekraczalna ilość popiołów dla normy 507.00 ?
danu44 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Chciałem dzisiaj sobie kupić w Austrii w sieci Forstinger Motula i lipa, nie ma. Za to plecali mi to to LIQUI MOLY - SYNTHOIL 5W-40 OLEJ SILNIKOWY DIESEL (2371099480) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. za 45 euro. Tylko że Motul u nas taniej wychodzi, 130 zeta. Czy ten LiQui Moly jest wart tej ceny ? Pisalam juz kilkakrotnie ze oleju Motul w Austrii sie nie kupi... Poczytaj 1-2 strony do tylu. LM za 45 euro (200zl) napewno sie oplaca. Oczywiscie jesli jestes juz tam na miejscu. Ten Twoj przyklad z allegro nie jest moze najlepszy. W PL, mozna dostac ten olej w tej samej cenie co w Austrii. Liqui Moly Olej silnikowy syntetyczny Diesel Synthoil 5W-40 5l 1341 - Albo tez kupisz tanszy Motul w Polsce. Decyzja nalezy do Ciebie. Jeden i drugi olej to wyzsza pólka.
alf Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Czytałem :-) Napisałem jakby na potwierdzenie tego co pisałaś, że Motula tam mało. Na allegro olejów nie kupuję, biorę od kolegi z forum. W Ausrii jestem więcej niż w domu, więc z zakupem no problem. No i raczej podróbek nie sprzedają. Zaleję na próbę, ale w moim klekocie i tak różnicy chyba nie zauważę. Dolewam ok. 1litra na 10 000 km. dlatego gość proponował 10W40, że niby mniej dolewek będzie. Prawdopodobnie turbo już lekko przepuszcza z tąd te ubytki, aczkolwiek ciągnie dobrze.
danu44 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Czytałem :-) Napisałem jakby na potwierdzenie tego co pisałaś, że Motula tam mało. Na allegro olejów nie kupuję, biorę od kolegi z forum. W Ausrii jestem więcej niż w domu, więc z zakupem no problem. No i raczej podróbek nie sprzedają. Zaleję na próbę, ale w moim klekocie i tak różnicy chyba nie zauważę. Dolewam ok. 1litra na 10 000 km. dlatego gość proponował 10W40, że niby mniej dolewek będzie. Prawdopodobnie turbo już lekko przepuszcza z tąd te ubytki, aczkolwiek ciągnie dobrze. Jak finanse nie stanowia problemu to mozesz go przetestowac. Silnikowi napewno nie zaszkodzi. A 1 litr na 10 tys, to raczej norma. A gdzie byles u Forstingera? Bo jak w 23 to tam od razu zmieniaja. Ps. No wlasnie, oni tam tymi autami jezdza na 10w-40
alf Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Miasteczko nazywa się Murzzuschlag, myślę że wymieniają. Jeśli odpłatnie to sobie sam wymienię, dla mnie to przyjemność :-) Może by tak zrobić jeszcze płukanie silnika, ale tu już nie jestem w temacie. Licznik pokazuje już 300 000.
danu44 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Miasteczko nazywa się Murzzuschlag, myślę że wymieniają. Jeśli odpłatnie to sobie sam wymienię, dla mnie to przyjemność :-) Może by tak zrobić jeszcze płukanie silnika, ale tu już nie jestem w temacie. Licznik pokazuje już 300 000. Acha, myslalam ze jestes we Wiedniu, ale ok. A do pukania najlepiej to uzyc, nie niszczy uszczelek. ENGINE FLUSH | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe
alf Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 No to zrobimy płukanie, skoro nie powinno zaszkodzic, to silnik będze czystszy. Ps. Wiedeń i owszem, urokliwy, fajny do zwiedzania, same muzea na pare dni. Jednak jazda w korkach to już średnia przyjemnośc. Pozdrawiam :-)
jacek83 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Z pół roku nie wchodziłem na ten wątek a tu nic się nie zmieniło... ciągle debatowanie który olej lepszy
skrab Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Masakra wszystko w koło wałkowanie ha ha
alf Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Z pół roku nie wchodziłem na ten wątek a tu nic się nie zmieniło... ciągle debatowanie który olej lepszy No to masz spokój na następne pół roku :-) ---------- Post dopisany at 18:06 ---------- Poprzedni post napisany at 18:03 ---------- Masakra wszystko w koło wałkowanie ha ha W kościele co niedziela to samo się wałkuje, a kościoły zawsze pełne :-)
danu44 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Masakra wszystko w koło wałkowanie ha ha No moze nie taka znowu masakra.... Bo jak widzisz nie o oleju, ale o Wiedniu byla ostatnia rozmowa... To tak dla Ciebie "skarbie" zebys sie tu nie nudzil... Zawsze cos nowego mozna sie nauczyc. I zeby nie bylo OT... Czy czesta zmiana oleju ma sens ...? Ölwechsel nach 80000km / AUDI 80 - YouTube Ciekawe na jakim oleju jezdzi...?
jrs77 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Heh... po przewertowaniu ponad 200 stron, posiadając A4 1.9 TDI bodajże silnik 1Z, minimum 240 tys przejechane, nie wiedząc co mam w misce dojszłem do konkluzji, że należy kupić syntetyka.... Dobrze myślę??
skrab Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Masakra wszystko w koło wałkowanie ha ha No moze nie taka znowu masakra.... Bo jak widzisz nie o oleju, ale o Wiedniu byla ostatnia rozmowa... To tak dla Ciebie "skarbie" zebys sie tu nie nudzil... Zawsze cos nowego mozna sie nauczyc. I zeby nie bylo OT... Czy czesta zmiana oleju ma sens ...? Ölwechsel nach 80000km / AUDI 80 - YouTube Ciekawe na jakim oleju jezdzi...? To jest jakaś ściema z tą smołom w misce olejowej chyba ze zamiast oleju silnik chodził na tawocie ---------- Post dopisany at 10:51 ---------- Poprzedni post napisany at 10:47 ---------- [/color] Masakra wszystko w koło wałkowanie ha ha[/QU
danu44 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 To jest jakaś ściema z tą smołom w misce olejowej chyba ze zamiast oleju silnik chodził na tawocie Mozliwe ze masz racje, ze ten filmik to sciema. Ale wystarczy zeby auto jezdzilo na 15w40, i olej byl bardzo rzadko wymieniany. A efekt bedzie taki... A to napewno juz nie jest sciema...
Tommy Gun Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Wczoraj zalałem płukankę gdyż zbliżała się pierwsza wymiana po kupnie nowego silnika 2.5 tdi. Po zakupie dodam, był zalany Mobilem 0w40. Wlałem płukankę Liqui Moly Engine Flush i jaki syf wypłynął to aż się sam zdziwiłem. Filtr oleju wyłapał jakieś małe kawałki czegoś i przyznam że przy kolejnej zmianie oleju też zrobię płukankę. Po wszystkim zalany Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 i będę uparcie twierdził że to najlepszy syntetyk dla normy 505.00. Wiem że wszyscy chwalą Motula ale kultura pracy na LM i wogóle to poezja... Za to w 1.9 tdi po trzeciej zmianie pełnego syntetyka (przed pierwszą zrobiłem także płukankę) na wspomniany powyżej, olej po niecałych 2 tysiącach kilometrów zrobił się dopiero czarny. Wniosek --> porządny, markowy, syntetyczny olej utrzymuje silnik w czystości i to co widać na obrazku powyżej nie ma prawa się stać.
endriuu Opublikowano 17 Czerwca 2012 Opublikowano 17 Czerwca 2012 no ale z tego co kojarze, to wlaczenie oleju do normy 507.00 to kwestia nieprzekraczania zawartosci popiolow po spaleniu oraz utrzymanie HTHS w zakresie ok. 3,5 mPas. Jaka jest nie przekraczalna ilość popiołów dla normy 507.00 ? W temacie SAPS. Jeżeli fosfor jest nieobecny w składzie oleju to takie pierwiastki jak bar, wapń, magnez, sód i potas są zamieniane do ich tlenków. O dziwo siarka i chlor nie przeszkadzają aż tak DPF-om i katalizatorom (jak to się głośno o tym mówi), ale kiedy fosfor występuje z metalami, pozostaje częściowo lub całkowicie po spopieleniu, jak fosforany metali…i tutaj może istnieć zagrożenie zapchania DPF-a i katalizatorów najnowszej generacji. Popiół siarczanowy wykazywany jest w ACEA a dokładniej w teście pomiarowym ASTM D 874. ASTM D874 - Próbka spala się. Po schłodzeniu pozostałość jest traktowana kwasem siarkowym i ogrzewana do 775 ° C aż węgiel kompletnie się utleni. Popiół jest schładzany, i ogrzewa się go do 775 ° C do stałej masy. Popiół siarczanowy może być użyty do wskazania stężenia znanych zawierających metale dodatków w nowych olejów. Wynik z dokładnością do 0,001% masy dla próbek poniżej 0,02% masowo i z dokładnością do 0,01% masy na wyższych poziomach są zgłaszane jako popioły siarczanowe. Dla olejów VW: Sulphated ash/Popiół siarczanowy wg DIN 51575 (test określa metodę oznaczania zawartości popiołów siarczanowanych olejów) dla oleju OEM Specyfication VW 507.00 wynosi max 1,5 % Natomiast fosfor wg DIN 51575 dla oleju OEM Specyfication VW 507.00 nie podlega pomiarowi oficjalnie jednak VW przeprowadza tzw. Diesel Particulate Filter nie udzielają na ten temat jednak oficjalnej informacji – trzeba się z nimi kontaktować osobiście na rozmowę… Ktoś policzył ostatnio ile SAPSu jest w oleju i ile siarki w paliwie. Norma dla ON to <10mg/kg full SAPS ma 10-15g/kg mid SAPS ma 8g/kg low SAPS ma 5g/kg Najczęściej do DPF zalecane są oleje mid SAPS [ACEA C3] Zakładajac zużycie ON na poziomie 7l/100km, a oleju silnikowego 0,1l/1000km to więcej popiołu powstanie z oleju silnikowego. - daje do myslenia. ACEA C3 i VW 504/507 to podobny poziom popiołów z nastawieniem na spełnianie normy Euro IV. 504/507 ---> zawartość popiołów siarczanowych (<0,8%), fosforu (<0,8%), siarki (<0,2%) Wymóg C3 to 0.3% siarki - oleje o tej specyfikacji maja minimalnie wieksze TBN. Minimalne wymogi ACEA z 2008r. dla C3 to TBN na poziomie min. 6 VW 507.00 Pozostałość po spopieleniu ~ 0,6% fosfor - 600 ppm Siarka <0,2% HT / HS lepkość ~ 3,5 Cp @ 150C Oleje VW 507.00 to w większości oleje Mid Saps o SAE 5W/30 natomiast specyfikacja VW 508.00 ( o ile w takiej nazwie wejdzie) to ma być olej Low Spas o SAE 0W/30. Róznice pomiędzy Mid a Low SAPS widać na przykłądzie ACEA C1-C2-C3-C4 ACEA C1 - Low SAPS, obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS 2,9-3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5, jednakże ze ściśle ograniczonymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (<=0,05%), siarki (<=0,2%). ACEA C2 - Mid SAPS, obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS 2,9-3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07-0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1. ACEA C3 - Mid SAPS, wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS > 3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A5/B5 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07 - 0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1. ACEA C4 - Low SAPS, wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS >3,5 mPa*s, niska lepkość (0W-XX, 5W-XX), moc jak w A3/B4 jednakże z większymi ilościami popiołu siarczanowego (<=0,8%), fosforu (<=0,07 - 0,09%), siarki (<=0,3%) niż dla C1. Niższe zużycie paliwa Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych. Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%). Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%). Full SAPS - brak ograniczeń odnośnie zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki. To chyba tyle w temacie
Tomek1979 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Kolego a jesteś w stanie mi kupić ten olej w niemczech? Bardzo mi na tym zależy.
endriuu Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Próbuj tu kupić: Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się