Duras Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Sztorm nie ale temp słaba, słońca prawie brak i co chwilę pada, ciśnienie niskie a że dopiero po weekendzie to trzeba się rozkręcić;p Koniec OT. Ja nie skreślam Mobila choć na pewno można mieć coś lepszego dokładając kilka zł. Ja bym koledze Dies polecił: -Motul 8100 X-Clean C3 5W40 ( lub Specific 505.01 - to prawie to samo z plusem dla X-Clean). Ale w zupełności wystarczy też X-Cess 5W40. To jeśli chodzi o Motula. -Millers Oils XFD 5W40 -Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 ( ale to dość droga przyjemność) , Top Tec 4100 5W40 ( to HC ale LM nie robi kiepskich olejów więc to na pewno jest dobry produkt) To takie moje typy. Którego nie zaleje to będzie na pewno dobry. A z filtrami na spokojnie:) Wydaje mi się że nie opłacało by się np.: papiery robić w Polsce wieźć do Hiszpanii tak składać i przywozić ( częściowo z powrotem) Ale kto wie, w dzisiejszych czasach. Pozdrawiam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Macku dziekuje bardzo za opinie. Mysle ze teraz bedzie juz bardziej jasne dla kolegow, co za olej do silnika z norma 505.00 Ale jak zobaczylam Twoje propozycje, to poczulam sie dumna, gdyz moje (lista-wzrokowa) sa prawie ze takie same. Dziekuje za mila wspolprace. Pozdrawiam Dana Ps. Prosze kolegow, nie pytajcie ktory z tych oleji jest lepszy. To jest ta sama pólka. Czy wybierze sie Motul, Millers, czy Liqui Moly, to dla silnika bedzie to samo. Oczywiscie zasadnicza sprawe gra tu cena, kazdy kosztuje inaczej. Jak ktos nie wie ktory wybrac, to prosze wybrac wedlug ulubionego koloru opakowania. Moim ulubionym kolorem na ten sezon jest czerwony, wiec wybralam Valvoline. A w nastepnym sezonie bedzie pewno inny kolor, ale jeszcze nie wiem jaki. Moze fioletowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dies Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Widzę same konkrety:). Zatem zaleje go motulem 8100 X-Clean C3 5W40 lub X-Cess 5W40. Trzęsę trochę gaciami przy olejach przez te nieszczęsne wałki rozrządu. Miałem jeszcze wątpliwości co do oleju ponieważ mój mechanik dzwonił przy mnie do serwisu AUDI, żeby upewnić się jaki olej wlać do AFB. Taki właśnie (Mobil 3000 XE 5W30) polecił serwis. Teraz już raczej nie będę miał wątpliwości czym będzie smarowana V6. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Widzę same konkrety:). Zatem zaleje go motulem 8100 X-Clean C3 5W40. Trzęsę trochę gaciami przy olejach przez te nieszczęsne wałki rozrządu. Miałem jeszcze wątpliwości co do oleju ponieważ mój mechanik dzwonił przy mnie do serwisu AUDI, żeby upewnić się jaki olej wlać do AFB. Taki właśnie (Mobil 3000 XE 5W30) polecił serwis. Teraz już raczej nie będę miał wątpliwości czym będzie smarowana V6. Pozdrawiam! Witaj Adamie Mysle ze dobrze wybrales, choc mogles lepiej.... Myslalam ze bedziesz mial sezon w kolorze np. fioletowym. Mam na mysli 1 pozycje z mojej listy... Zartuje. Jesli nie masz kogos zaufanego jesli chodzi o sprzedaz oleju, to odrazu polecam Ci naszego doradce. Czyli kolege Duras. Mysle ze Maciek, napewno zrobi dla Ciebie fajna cene jako dla forumowicza. Pozdrawiam PS. ASO... swoje, a my swoje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dies Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Mysle ze Maciek, napewno zrobi dla Ciebie fajna cene jako dla forumowicza. To by była miła niespodziewajka . Ale na razie spokojnie Wymianę mam za ok 2 tys. Mogę je machnąc w 2 tyg albo w 3 miesiące. Zależy jak mi wypalą plany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyx1307 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam wszystkich! Zastanawiam się nad zmianą oleum, obecnie jeżdżę na Mobilu 3000 XE 5w30. Najbardziej skłaniałbym się ku temu http://pro-choice.pl/top-tec-4100-5w40-5l-p-298.html , ale w opisie jest,że stosuje się go aut z DPF, a z tego,co wiem moja furka nie ma tego wynalazku. Poradźcie, który olej LM będzie dobry do mojego silnika (AWX). A, i czy przed zmianą zapodać płukankę :http://pro-choice.pl/engine-flush-p-394.html. Z góry dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam wszystkich! Zastanawiam się nad zmianą oleum, obecnie jeżdżę na Mobilu 3000 XE 5w30. Najbardziej skłaniałbym się ku temu http://pro-choice.pl/top-tec-4100-5w40-5l-p-298.html , ale w opisie jest,że stosuje się go aut z DPF, a z tego,co wiem moja furka nie ma tego wynalazku. Poradźcie, który olej LM będzie dobry do mojego silnika (AWX). A, i czy przed zmianą zapodać płukankę :http://pro-choice.pl/engine-flush-p-394.html. Z góry dzięki za podpowiedzi. Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 Liqui Moly LONGTIME HIGHT TECH 5W-30 Cyt " Szczególnie nadaje się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF " Ale nigdzie nie jest napisane ze do silnikow bez DPF, nie mozna go stoswac. A po Mobilu mozna zrobic plukanke, napewno nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyx1307 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Dzięki Dana za szybką odpowiedź! Może wypowie się ktoś,kto stosuje ten Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 w swojej furce bez DPFa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrab Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Dzięki Dana za szybką odpowiedź! Może wypowie się ktoś,kto stosuje ten Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 w swojej furce bez DPFa. Ja stosuje ale 5w30 Liqui Moly TOP TEC i jest oky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyx1307 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam wszystkich! Zastanawiam się nad zmianą oleum, obecnie jeżdżę na Mobilu 3000 XE 5w30. Najbardziej skłaniałbym się ku temu http://pro-choice.pl/top-tec-4100-5w40-5l-p-298.html , ale w opisie jest,że stosuje się go aut z DPF, a z tego,co wiem moja furka nie ma tego wynalazku. Poradźcie, który olej LM będzie dobry do mojego silnika (AWX). A, i czy przed zmianą zapodać płukankę :http://pro-choice.pl/engine-flush-p-394.html. Z góry dzięki za podpowiedzi. Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 Liqui Moly LONGTIME HIGHT TECH 5W-30 Cyt " Szczególnie nadaje się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF " Ale nigdzie nie jest napisane ze do silnikow bez DPF, nie mozna go stoswac. A po Mobilu mozna zrobic plukanke, napewno nie zaszkodzi. PS. Albo ten... Millers XFS 5W-40...! No tak, ale ten Millers nie spełnia chyba normy 505.01. Myślałem też o takim : XFE-PD 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe, ale okazuje się, że nie jest to full syntetyk, chociaż jak piszą jest dedykowany do pompowtrysków. Chyba wybiorę coś z LM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danu44 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 ( opartej na technologii syntetycznej) nie jest full syntetic, choc jest napewno bardzo dobrym olejem... Millers XFE-PD 5w40 bylby tez dobry, to mniej wiecej bylby odpowiednik Top tec 4100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam wszystkich! Zastanawiam się nad zmianą oleum, obecnie jeżdżę na Mobilu 3000 XE 5w30. Najbardziej skłaniałbym się ku temu http://pro-choice.pl/top-tec-4100-5w40-5l-p-298.html , ale w opisie jest,że stosuje się go aut z DPF, a z tego,co wiem moja furka nie ma tego wynalazku. Poradźcie, który olej LM będzie dobry do mojego silnika (AWX). A, i czy przed zmianą zapodać płukankę :http://pro-choice.pl/engine-flush-p-394.html. Z góry dzięki za podpowiedzi. Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 Liqui Moly LONGTIME HIGHT TECH 5W-30 Cyt " Szczególnie nadaje się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF " Ale nigdzie nie jest napisane ze do silnikow bez DPF, nie mozna go stoswac. A po Mobilu mozna zrobic plukanke, napewno nie zaszkodzi. PS. Albo ten... Millers XFS 5W-40...! No tak, ale ten Millers nie spełnia chyba normy 505.01. Myślałem też o takim : XFE-PD 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe, ale okazuje się, że nie jest to full syntetyk, chociaż jak piszą jest dedykowany do pompowtrysków. Chyba wybiorę coś z LM. Jesli myslimy ortodoksyjnie (tzn tylko gr IV PAO lub V Estry), zaden olej 5W-40 z norma 505.01 nie jest Full Syntetykiem. Na mechanizmie, ktory popycha PD musi byc znacznie grubszy film olejowy - a to mozna uzyskac przez dodatki HC w oleju. Niektorzy producenci podaja Full Syntetyk na olejach HC lub z dodatkami HC - bo takie maja prawo. Inni pisza semi - to tez ich prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duras Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Jesli myslimy ortodoksyjnie (tzn tylko gr IV PAO lub V Estry), zaden olej 5W-40 z norma 505.01 nie jest Full Syntetykiem. Na mechanizmie, ktory popycha PD musi byc znacznie grubszy film olejowy - a to mozna uzyskac przez dodatki HC w oleju. Niektorzy producenci podaja Full Syntetyk na olejach HC lub z dodatkami HC - bo takie maja prawo. Inni pisza semi - to tez ich prawo. Dokładnie!!! Potwierdzam słowa kolegi endriuu. Warto to zapamiętać. Bo bardzo często ludzie się dziwią że olej z normą 505.01 nie jest 100% syntetykiem. Kwestia interpretacji prawa przez firmy. Danu Millers XFS 5W40 nie spełnia normy 505.01. Tyle norm tego VW że się w oczach myli:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos* Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Witam wszystkich! Zastanawiam się nad zmianą oleum, obecnie jeżdżę na Mobilu 3000 XE 5w30. Najbardziej skłaniałbym się ku temu http://pro-choice.pl/top-tec-4100-5w40-5l-p-298.html , ale w opisie jest,że stosuje się go aut z DPF, a z tego,co wiem moja furka nie ma tego wynalazku. Poradźcie, który olej LM będzie dobry do mojego silnika (AWX). A, i czy przed zmianą zapodać płukankę :http://pro-choice.pl/engine-flush-p-394.html. Z góry dzięki za podpowiedzi. Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 Liqui Moly LONGTIME HIGHT TECH 5W-30 Cyt " Szczególnie nadaje się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF " Ale nigdzie nie jest napisane ze do silnikow bez DPF, nie mozna go stoswac. A po Mobilu mozna zrobic plukanke, napewno nie zaszkodzi. PS. Albo ten... Millers XFS 5W-40...! No tak, ale ten Millers nie spełnia chyba normy 505.01. Myślałem też o takim : XFE-PD 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe, ale okazuje się, że nie jest to full syntetyk, chociaż jak piszą jest dedykowany do pompowtrysków. Chyba wybiorę coś z LM. Jesli myslimy ortodoksyjnie (tzn tylko gr IV PAO lub V Estry), zaden olej 5W-40 z norma 505.01 nie jest Full Syntetykiem. Na mechanizmie, ktory popycha PD musi byc znacznie grubszy film olejowy - a to mozna uzyskac przez dodatki HC w oleju. Niektorzy producenci podaja Full Syntetyk na olejach HC lub z dodatkami HC - bo takie maja prawo. Inni pisza semi - to tez ich prawo. Endriuu i tu się z tobą nie zgodzę , a co powiesz na to : http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/196/Specific_506_01_506_00_503_00_0W-30_%28GB%29.pdf?1335340409 Full synthetic , niskie HTHS 3.1 i można go lać do PD.... Film olejowy nie ma być grubszy, tylko bardziej wytrzymały,odporny za zerwanie , ale w tym przypadku ma się to nijak do normy 505.01 i jak widzisz można zalewać olej z niskim HTHS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duras Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Fakt że są oleje pełno syntetyczne które można lać do PD ( przykład kolegi Carlosa oraz coś z normą 504-507.) Ale koledze endriuu chyba chodziło że nie ma oleju konkretnie 5W40 konkretnie z normą 505.01 w 100% syntetycznego. Norma 506.01 i 507.00 to nowsze normy i oczywiście to mogą być 100% syntetyki do PD. Ja to tylko w ten sposób rozpatrywałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Podpinam się pod temat, bo czeka mnie wymiana oleju, a szukam takiej oliwy, która wiadomo musi spełniać pewne norma, a równocześnie chciałbym żeby wytrzymywała trudniejsze warunki. Z doświadczenia wiem że przy wyższych obrotach silnika następuje jakieś spalanie oleju i właśnie tego chciałbym uniknąć. Przerabiałem już Motula, który w ogóle się u mnie nie sprawdził, po przekroczeniu 6kkm tracił swoje właściwości i trzeba było sporo dolewać... Obecnie latam na Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 i można powiedzieć że nie jest źle, bo po 13kkm dolałem zaledwie 1,5L. Teraz zastanawiam się nad Milersem, jakie były by wasze propozycje? Dodam, że olej wymieniam co 15kkm (jakieś 3-4miesiące), silnik BLB na PD bez DPFa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duras Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Ja bym proponował sprawdzić z Millersa standardowy do PD czyli XFE-PD 5W40. Inna propozycja to z LM jeszcze spróbować Top Tec 4600 5W30 ( też oczywiście z normą 505.01). Niestety ale czasami trzeba metodą prób i błędów sprawdzać który w danym silniku najlepiej się sprawdzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos* Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Fakt że są oleje pełno syntetyczne które można lać do PD ( przykład kolegi Carlosa oraz coś z normą 504-507.)Ale koledze endriuu chyba chodziło że nie ma oleju konkretnie 5W40 konkretnie z normą 505.01 w 100% syntetycznego. Norma 506.01 i 507.00 to nowsze normy i oczywiście to mogą być 100% syntetyki do PD. Ja to tylko w ten sposób rozpatrywałem. Maciek OK zapewne tak jest , tylko jak widzisz to nie norma 505.01 wymusza stosowanie Olejów HC , lub semi synthetic tylko wyższe normy raczej zabraniają stosowania samego HC i Semi i dlatego olej tylko z normą 505.01 nie spełnia wyższych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duras Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Tzn ja myślę ( bo chemikiem nie jestem ) że aby osiągnąć normę 505.01 trzeba dodać trochę HC do oleju. Można też tą normę osiągnąć w 100% syntetyku ale wykonanie jej w taki sposób powoduje, że od razu dostajemy olej spełniający normę 507.00. Czyli próbując wykonać olej z normą 505.01 w 100% na bazie syntetycznej (PAO, Estry) chcąc nie chcąc osiągniemy 507.00. Jednak producenci chcąc dać klientom olej konkretnie z normą 505.01 ( trochę tańszy niż 504-507) wykonują go w procesie HC. No i jak zawsze i tu może chodzić o kasę. Na pewno, tu się zgodzę, że norma 505.01 sama w sobie nie wymusza oleju HC. A czemu to napisałem w drugiej linii:) To tak mi się wydaje, nie mówię że tak na pewno jest. Ale tak czy tak nie ma co aż tak demonizować olejów HC. Niektóre oleje HC to dobre oleje. Choćby LM i seria Top Tec. Carlos nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem więc jak coś zapraszam na PW to możemy podyskutować Zawsze coś można się dowiedzieć Nikt nie wie wszystkiego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Ja bym proponował sprawdzić z Millersa standardowy do PD czyli XFE-PD 5W40. Inna propozycja to z LM jeszcze spróbować Top Tec 4600 5W30 ( też oczywiście z normą 505.01). Niestety ale czasami trzeba metodą prób i błędów sprawdzać który w danym silniku najlepiej się sprawdzi. Pozdrawiam LM TT 4600 5W30 też już miałem i po 10kkm wymieniłem, bo więcej dolewałem niż jeździłem. Gdzieś słyszałem że im wyższa wartość W40, W50, W60 tym lepiej olej znosi upalanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się