Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bo API to też skrót od American Petroleum Institute. Oni wydają normy API. Może o to chodzi? A co jest napisane po tym API? Może SM/CF?

---------- Post dopisany at 23:34 ---------- Poprzedni post napisany at 23:31 ----------

Ale w sumie jak przednia etykieta jest identyczna jak w AFL to na pewno to jest ten produkt.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki. Jutro dokładnie napisze. Mam nadzieję, że ten bo mechanior już umówiony.

---------- Post dopisany at 00:13 ---------- Poprzedni post napisany at 00:12 ----------

Dzięki. Jutro dokładnie napiszę dokładnie. Mam nadzieję, że ten bo mechanior już ustawiony.

Opublikowano

Witka!

Koledzy, noszę się z zamiarem wymiany oleju. Od ostatniej przejechane jest 12tys. Auto kupiłem od Helmuta, wymiany robił co 15tys. Dał mi opakowanie po Castrol 5w30 i powiedział ze taki olej jest zalany. Jednak pod maską znajduje się kartka serwisowa na ktorej z jednej strony jest wpisany przebieg w momencie wymiany na drugiej zaś Motul 6100 10w40. I teraz rozkmina, czy ten Motul faktycznie jest zalany czy to po prostu karteczka, zwykła reklama? Auto ma 204tys. B5 1.9 tdi AVG 110km. Pytanie brzmi czy bez wzgledu na to co jest wlane moge zalac tego Castrola? Czy polecacie inny olej? Auto jest w dobrej kondycji. Wszystkie przeglady przypisane, sprawdzałem go na aso. Doradźcie, bo ciemny jestem w temacie. Pozdrawiam.

Opublikowano

Zalej jakiś olej z normą 505.00 i o lepkości 5WXX:) Taki jest wymagany do tego silnika:) Marka wg Twojego uznania.

Castrol Edge 5W30 to aż nad to do tego silnika. (to olej typu LL i do DPF) No chyba że Niemiec domontował DPF żeby jeździć np po centrum Berlina.

Niezależnie czy autko jeździło na Castrolu Edge 5W30 czy Motulu 6100 10W40 to zalanie 5W40 nic silnikowi nie zrobi złego:)

Podsumowując. Możesz lać dalej Castrola Edge 5W30 ( ale jak nie masz dołożonego DPF to bezsensu za to płacić). Jak chcesz zostać przy Castrolu to styknie Ci Edge TD 5W40. A jak inna firma to byle z normą 505.00 i lepkość 5WXX.

Pozdrawiam

Opublikowano

Z przodu tego Amsoila jest napisane 5w40 European car formula i ,,Recommended For VW 505.01, MB 229.51, z tyłu natomiast SAE 5w40 API SM/CF

-ACEA C3-C4, BMW LL-04

-Porsche a40 , VW 502.00, 505.00, 505.01

Jeśli ktoś z Was bedzie wiedział czy to jest AFL czy API będę wdzięczny.

Zależy mi na AFL, ale nie ma tu żadnego takiego oznaczenia

Opublikowano

Kolego to na 100% jest ten oleje AFL. A ten skrót z tyłu API to od American Petroleum Institute. Czyli instytut amerykański wydający normy olejowe.

Opublikowano
Zalej jakiś olej z normą 505.00 i o lepkości 5WXX:) Taki jest wymagany do tego silnika:) Marka wg Twojego uznania.

Castrol Edge 5W30 to aż nad to do tego silnika. (to olej typu LL i do DPF) No chyba że Niemiec domontował DPF żeby jeździć np po centrum Berlina.

Niezależnie czy autko jeździło na Castrolu Edge 5W30 czy Motulu 6100 10W40 to zalanie 5W40 nic silnikowi nie zrobi złego:)

Podsumowując. Możesz lać dalej Castrola Edge 5W30 ( ale jak nie masz dołożonego DPF to bezsensu za to płacić). Jak chcesz zostać przy Castrolu to styknie Ci Edge TD 5W40. A jak inna firma to byle z normą 505.00 i lepkość 5WXX.

Pozdrawiam

O to mi chodziło. Wielkie dzięki za konkretne, rzeczowe info kolego Duras. Pozdrawiam!

Opublikowano

Dzięki Duras.

---------- Post dopisany 20-08-2012 at 22:27 ---------- Poprzedni post napisany 15-08-2012 at 13:16 ----------

Witam forumowiczów. Miałem nie pisać , ale napiszę:) Nie wierzyłem w takie rzeczy, jak ktoś pisze różnice za pomocą słuchu po wymianie oleju. ..Jeździłem na Motulu 5w30,i wczoraj zmieniłem na Amsoil 5w40 Afl. Po wymianie silnik jakby chodzi ciszej, trochę bardziej miękko, ale to może być moje subiektywne odczucie , a może chciałem to usłyszeć po wymianie :)Za 20 tyś spróbuje LM 5w40 diesel synthoil i zobaczymy, który zagości u mnie na dłużej:)P.s. Wiem, zę to o oleju, ale przy okazji wymieniłem 2 górne wahacze lema i trzeba ustawić zbieżność bo kierownica lekko przekrzywiona, a mnie takie szczegóły doprowadzają do szału...ale do rzeczy. Mechanik powiedział mi, że nie da rady ustawić bo mam felgi od S4 17 i tam nie ma jakiegoś rantu, że musiałbym zmienić na zwykłe 15 to wtedy da radę, a tak to kazał mi jechać na stacje diagnostyczną. Jechać czy zmienić mechanika?

Opublikowano

zmien mechanika

przy geometrii w A4 musza miec nastawy do danego zawieszenia

nie moga zapodac Ci danych z 1BA do zawiechy 1 BE

zwróc na to uwage

Opublikowano

Witam.

Podpowiedzcie ile należy wlać przed wymianą do starego oleju LM Engine Flush ? Całe opakowanie, czy dozować mniej więcej na ilość znajdującą się w silniku? Wg instrukcji na opakowaniu cała zawartość (300ml) jest na 6L oleju...

Z góry dzięki :)

Opublikowano

Wlej całe opakowanie:) Puszka starcza na układ o pojemności maks 6L. Nic się nie stanie złego jak wlejesz całość do mnie pojemnego układu.

Będzie miał większe stężenie i lepiej przeczyści:)

Opublikowano
Wlej całe opakowanie:) Puszka starcza na układ o pojemności maks 6L. Nic się nie stanie złego jak wlejesz całość do mnie pojemnego układu.

Będzie miał większe stężenie i lepiej przeczyści:)

Ok, dzięki za szybką odp.

Pozdr.

Opublikowano

Witam!

Sz. koledzy mam pytanie gdyz nie moge znalesc tego watku w tym temacie a mianowicie ktos kiedys pisal tu na forum , ze powinno sie lac inny olej na zime i inny na lato :eusathink:

Moje pytanko to jaka dokladna nazwe lub oznaczenie posiada olej na zime (pelen syntetyk na estrach) firmy Millers do Audi A4 B6 1.9 TDi ???

Obecnie leje Millers XFE - PD 505.01 lecz na zime chcial bym zalac inny jak wspomnialem.

Drugie pytanie to jaki dokladnie olej powinienem lac do Mojego auta ? Z godnie z instrukcja powinno sie lac 506.01 , w tym temacie na forum wyczytalem , ze moge zalewac silnik rowniez olejem o specyfikacji 505.01 lub 507.00 choc ten mniej polecany do 1.9 TDi. Tak wiec jaki dokladnie?

Obecnie mam nalatane 464 tys km , przez 15 tys km dolewam max 300 ml z czego wiekszosc to wycieka z turbinki (juz nadszedl czas na jej wymiane :facepalm: ) oraz ciutke cieknie z pod pokrywy zaworow a nie mam juz sily do tej pokrywy (3 razy zmienialem uszczelke) i juz tak zostawilem.

Dziekuje :hi:

Opublikowano

Z tego co wiem to obecnie oleje są wielosezonowe i takich zmian nie trzeba robić. Niektórzy w mocno wysilonych jednostkach leją rzeczywiście różne oleje na lato i zimę ale to dlatego że np na lato leją 15W50 ( zimą ciężko przy rozruchu by było) A zimą zalewają np. 5W40. Ale przeważnie leją już wtedy oleje z serii Motosport ( bez aprobat).

Jeśli wymieniasz olej co maks 15 tys. to nie potrzebujesz lać oleju z normą 506.01, wystarczy z 505.01 czyli taką jak ma Twój obecny Millers.

W gamie Millersa nie ma oleju opartego na estrach z jakimikolwiek normami. Wszystkie Millersy na Estrach to seria Motosport bez aprobat. (Ewentualnie może Estry + PAO by było w serii Premium ale to bym musiał jutro w firmie sprawdzić)

Jeśli na zimę chcesz coś na estrach to możesz zalać (zgodnie z normą z instrukcji) Motula Specific 506.01 0W30. Z tym że wymianę i tak polecam co 15 tys.

Nie wiem czy jasno odpisałem jak coś to pisz:)

Opublikowano

Ok dzieki kolego serdecznie , bardzo dobrze mi to wyjasniles jednak ze na zime dokonam zmiany na tego Motula 506.01 co by lzej bylo krecic silniczkowi jak przyjda mrozy. Jeszcze jedno a mianowicie co sadzicie o olejach firmy GULF ???

Jeszcze raz dzieki.

Opublikowano
co sadzicie o olejach firmy GULF ???

Kiedys niezla marka - dzisiaj sklad i parametry nie powalaja. przecietniak.

Opublikowano

Witam,

jestem tu nowy, ponieważ dopiero co zostałem właścicielem "małysza" ;)

Mam pytanko, czeka mnie po zakupie wymiana rozrzadu, filtrów i oleju.

Audi ma silniczek 1.9 TDI AWX i do tej pory miał zalany olej GM 10W40, jak się orientuje olej ten jest dedykowany bardziej do opli niż do audi.

Co sądzicie o tym oleju i co mogę zalać teraz przy wymianie, żeby mój AWX dobrze się trzymał ;)

Opublikowano

Zalej olej z normą 505.01 i zmieniaj co maks 15 tys km:) A to co masz zalane to pozbądź się jak najszybciej. Nie dość, że oleje bez normy to jakościowo też mu dużo brakuje, no i jeszcze 10W40 ;/ Jak najszybciej zmieniaj na coś z normą 505.01 ( dostępne oleje z tą normą są w większości o lepkości 5W30 lub 5W40)

---------- Post dopisany at 14:30 ---------- Poprzedni post napisany at 14:28 ----------

A i witamy wśród posiadaczy A4:D

Opublikowano

proponuje jeszcze zalanie płukaneczki wcześniej by pozbyć się tego szajsu z silnika.

---------- Post dopisany at 15:11 ---------- Poprzedni post napisany at 14:54 ----------

polecam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...