Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W jednym z aut którymi się opiekuję wymieniłem ostatnio olej - osławiony Castrol Edge 5w40. Gdyby to ode mnie zależało wlałbym inny.

Syf który zlewam jest tragiczny, a co najciekawsze po zalaniu świeżego, w/w oleju po dwóch odpaleniach robi się czarny. To już 4 wymiana, po około 11-12 tys. km każda i ostatnia. Zero wyciszenia silnika, nic po prostu żadnej poprawy w kulturze pracy.

Zakładając dewizę "Nie wszystko złoto co się świeci" nigdy nie zaleję tego przereklamowanego badziewia do auta. Dziwne że w mojej A4, na Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 olej zaczyna się zabarwiać na czarno dopiero po ~1500 km. Fakt po zakupie płukanka, która wypłukała gluty i pełny syntetyk z wymianą co 10 tys. Po ściągnięciu pokrywy zaworów wszystko jest czyste i nie ma śladu nagaru.

Druga kwestia, pytanie z innej beczki czysto teoretyczne. Czy zmieniając olej 5w30 na 5w40 za sprawą mocniejszego filmu olejowego, zmniejsza się jego spalanie ??

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mniejsze spalanie bedzie na oleju mniej lepkim.

Wysłane z prodiża

Opublikowano

Czyli ? Mniej będzie ubywać 5W40 niż 5W30 ?

Opublikowano
Czyli ? Mniej będzie ubywać 5W40 niż 5W30 ?

Kolego, podpis masz kozacki, ale nie idzie za nim jakakolwiek wiedza w temacie. Może zwyczajnie warto podpis odłożyć do szuflady na jakiś czas i czytać, duzo czytać? :smiley:

Opublikowano

Mowie o spalaniu paliwa.

Jesli chodzi o spalanie oleju - wiecej bedzie ubywac mniej lepkiego czyli 5w30

Wysłane z prodiża

Opublikowano
Panowie ja z tym silnikiem 105KM, wymaga on starszych norm 501.502.505 czy już nowszych 504-507 ?

dla dpf 507 czy to dla normalnej eksploat. czy to LL , dla bez dpf 50501 dla normalnej eksploaat. i 50601 dla LL

---------- Post dopisany at 21:20 ---------- Poprzedni post napisany at 21:10 ----------

Quarz Energy 9000 5W40- i jak ci sie sprawował olej

Nie miałem żadnych negatywnych odczuć. Zobaczę jeszcze jak będzie sie sprawował X-Cess do końca eksploatacji i wymianiam jak pisałem na Ineo. Potem dopiero decyzja czy pozostać przy Totalu czy jednak Motulu.

tez ciekawy jestem, i ciekawy jestem jak bedzie na Ineo mc3 dedykowany do PD,opisz nam wrazenia to bedzie kawał dobrej roboty

Opublikowano

dziwnym trafem Millers XFE-PD z oleju polsynt. stal sie olejem Fully Synthetic

65539_499328296770559_1950427068_n.jpg

Opublikowano

Liqui Moly Diesel Synthoil 5w40 jakie odczucia kolega widze tu smiga a ktos jeszcze ?

Prosze o podpowiedz mysle nad ta firma ale nie wiem ktory 5w jest kilka ....chodzi mi o full syntet.latam na valvo ale czegos nowego bym sprubowal

1.9 98r

Opublikowano

to nie olej się zmienił tylko etykieta :wink:

Opublikowano
Panowie ja z tym silnikiem 105KM, wymaga on starszych norm 501.502.505 czy już nowszych 504-507 ?

dla dpf 507 czy to dla normalnej eksploat. czy to LL , dla bez dpf 50501 dla normalnej eksploaat. i 50601 dla LL

---------- Post dopisany at 21:20 ---------- Poprzedni post napisany at 21:10 ----------

Quarz Energy 9000 5W40- i jak ci sie sprawował olej

Nie miałem żadnych negatywnych odczuć. Zobaczę jeszcze jak będzie sie sprawował X-Cess do końca eksploatacji i wymianiam jak pisałem na Ineo. Potem dopiero decyzja czy pozostać przy Totalu czy jednak Motulu.

tez ciekawy jestem, i ciekawy jestem jak bedzie na Ineo mc3 dedykowany do PD,opisz nam wrazenia to bedzie kawał dobrej roboty

Paanowie, tylko moimi wrażeniami się do końca nie sugerujcie, bo jednak mam benzynę. Niby dobry olej powinien się dobrze sprawować w każdym silniku (do jakiego jest przeznaczony), ale jednak w dieselkach to musicie sobie sami przetestować i sami sie przekonać.

Opublikowano
dziwnym trafem Millers XFE-PD z oleju polsynt. stal sie olejem Fully Synthetic

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/65539_499328296770559_1950427068_n.jpg

Endriuu ,ale co w tym dziwnego , jeżeli zmieniła się baza to w czym problem .... chyba nie myślisz ,że zmienili tylko etykietę na opakowaniu pozostawiając niezmienioną zawartość jak to uczyniła większość producentów , zerknij w parametry oleju przed zmianą , po zmianie ,porównaj i przestanie to być dla Ciebie dziwne :wink:

Opublikowano
dziwnym trafem Millers XFE-PD z oleju polsynt. stal sie olejem Fully Synthetic

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/65539_499328296770559_1950427068_n.jpg

Endriuu ,ale co w tym dziwnego , jeżeli zmieniła się baza to w czym problem .... chyba nie myślisz ,że zmienili tylko etykietę na opakowaniu pozostawiając niezmienioną zawartość jak to uczyniła większość producentów , zerknij w parametry oleju przed zmianą , po zmianie ,porównaj i przestanie to być dla Ciebie dziwne :wink:

Smiem twierdzic, ze po parametrach do niczego sie nie dojdzie. Smiem twierdzic rowniez, ze Millers nazywa oleje HC Pelnymi Syntetykami jak kazdy inny producent.

Wysłane z prodiża

Opublikowano

Witam Panowie,

Jaki olej polecacie do Audi 2.0 TDI z 2005 r. oznaczenie silnika BLB, przebieg ponad 250 tys. km?

Wyczytałem an pierwszej stronie, że polecacie takie oleje, ale który z nich najbardziej byście polecili z tych poniżej?

Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz

2.0TDI - BLB, BNA, BRE(wersje bez DPF) opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy:

505.01 lub 506.01 lub 507.00

Sprawdzone, godne polecenia oleje to:

MOTUL SPECIFIC VW 505.01 bdb wlasnosci smarne (szczególnie w temperaturze roboczej) i ochronne silnika, niska cena,

MOTUL SPECIFIC VW 506.01 bdb. ale drogi

MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01

MOTUL SPECIFIC VW 507.00

Millers Oils XF Longlife 5w30 507.00

Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30

stosowany przez ASO sredni sens stosowania w silnikach bez DPF, a napewno w silnikach starszych niz 2004 rok

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 z norma 507.00

sredni sens stosowania w silnikach bez DPF, a napewno w silnikach starszych niz 2004 rok. wg niektótych źródeł nie jest full syntetykiem

Obecnie mam zalany Mobil 1 ESP Formula 5W-30. Zalać ten sam, czy może jakiego Motula?

Opublikowano

W BLB nie bylo fabrycznie DPFa wiec smialo lej 505.01 np Specyfic z Motula.

Wysłane z prodiża

Opublikowano

Panowie...

Silniczek 1.9TDI ALH 90KM nakulane 245tyś km.

Aktualnie jeżdżę na Motul Specyfic 5W40.

Kiedyś skierowałem zapytanie do Motul Polska w sprawie doradzenia oleju do mojego auta.

Odpisali, że Specyfic 5W40 jest najlepszym olejem jaki mają do zaoferowania do mojego silnika.

Dodali również że mogą też polecić X-Clean 5W40.

Przejrzałem specyfikację i na pierwszy rzut oka widać że X-Clean lepiej trzyma swe parametry zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach :

6100851100_1366229171_thumb.jpg

I powiedźcie... czy na natępną wymianę lać Specyfic czy X-Clean ???:co:

Jasno widać że Specyfic trzyma swoje parametry w <-36 / 215 stopni, a X-Clean : -39 / 234 stopni.

Co w ogóle znaczy <-36 stopni ? że poniżej czyli -40 też ?

To w końcu ile dokładnie ?

Opublikowano
dziwnym trafem Millers XFE-PD z oleju polsynt. stal sie olejem Fully Synthetic

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/65539_499328296770559_1950427068_n.jpg

Endriuu ,ale co w tym dziwnego , jeżeli zmieniła się baza to w czym problem .... chyba nie myślisz ,że zmienili tylko etykietę na opakowaniu pozostawiając niezmienioną zawartość jak to uczyniła większość producentów , zerknij w parametry oleju przed zmianą , po zmianie ,porównaj i przestanie to być dla Ciebie dziwne :wink:

Smiem twierdzic, ze po parametrach do niczego sie nie dojdzie. Smiem twierdzic rowniez, ze Millers nazywa oleje HC Pelnymi Syntetykami jak kazdy inny producent.

Wysłane z prodiża

śmiem twierdzić,że po parametrach można stwierdzić jednoznacznie ,że XFE-PD i XF Longlife to 2 różne oleje a nie jak twierdzisz ,że XFE-PD po prostu zmienil się z półstyntetyka w Full. Śmiem również twierdzic ,że zapewne nie masz takiej wiedzy jaką główną bazę ma XF Longlife i zapewne nikt tego nie wie poza producentem, tak więc twoje wywody są mało trafne i to tylko gdybanie :wink:

Opublikowano

Podobnie jak Twoje Carlos...

Wysłane z prodiża

Opublikowano

Widzisz Endriuu , różnica polega na tym ,że ja nie znając bazy nowego oleju nie napisałem nic oprócz tego ,że to są dwa różne oleje , Ty zaś nie mając wiedzy na ten temat wydałeś werdykt, nie mając podstaw tak sądzić, chyba ,że masz takową wiedzę to ją przedstaw , chętnie sie z nią. zapoznam.

Opublikowano

A Ty znowu swoje. Mam Ci przypomnieć jak swego czasu byłeś przekonany, że Millers robi oleje w 100% synt tylko dlatego, ze 505.01 klasyfikowal jako polsynt? Juz wtedy prosilem abys przedstawil wiarygodny dowod na to. Prawda jest taka, ze takiego dowodu nie ma i nie bedzie - zaden producent nie zdradzi swojego skladu, a na podstawie kart produktow nie mozna wyciagac zadnych wnioskow.

Opublikowano

troch z innej beczki znalezione na forum sklepu internetowego,

hhhhh.jpg

administrator doradza olej , tak i taki zeby przypadkiem nie usuna brudu z pierscieni, a wiadomo chodzi o to aby własnie one były wolne od nagaru,tez to tak zrozumieliscie? i płukanki tez nie bo sie rozszczelni,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...