Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I naprawdę uważacie, że zamiana 10W40 na 5W40 w aucie, które ma przejechane 300 tys. km to dobry pomysł? Cholera, chciałbym w to wierzyć, ale pytałem już kilku zaufanych mechaniorów i każdy mi mówi, że to zły pomysł :wallbash: Nie zrozumcie mnie źle - nie chodzi o to, żeby udowodnić Wam, że ktoś inny ma rację (bo nie wiem, kto ma - każdy mówi coś innego) - chodzi tylko o to, aby uargumentować jedno i drugie i dobrze zdecydować, bo zbliża się termin wymiany oleju i nie wiem, co robić, a chcę wybrać jak najlepiej dla samochodu - cena nie gra roli. A jak syntentyk rozszczelni mi silnik, to ja będę się bujał z tym problemem, mechanior tylko zapyta: "A nie mówiłem?" :decayed:

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Może to coś naświetli chociaż ile ludzi tyle opinii

http://www.fakt.pl/Czy-zmieniac-olej-Jesli-tak-to-na-jaki-,artykuly,165907,1.html

Fragment z artykułu

Częste są pomysły zmiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny (i jednocześnie z lepkości np. 5W-40 na 10W-40) tylko z powodu wieku i przebiegu samochodu. Tego rodzaju zmiana jest bez sensu, nawet gdyby silnik wykazywał już ślady zużycia! Wystarczy uświadomić sobie, że oleje 5W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 10W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej o lepkości 5W-40.

Podczas normalnej pracy lepkość obu olejów jest zbliżona, nie ma więc mowy o uszczelnieniu jakichś przedmuchów czy wycieków dzięki zastosowaniu oleju 10W-40. Jaki zatem sens ma nalewanie do zużytego silnika gorszego oleju, podczas gdy wymaga on właśnie zwiększonej dbałości i lepszej ochrony, aby jeszcze mógł trochę popracować bez remontu?

Edytowane przez Tomi_81
Opublikowano

U mnie w 1.9TDI 400.000 km i syntetyk 5W wciąż, mimo ze pierwsze 220.000 km motor latał po autobanach w trybie LL z interwałem co 30kKm, niestety.

Motor dalej ścisły, oleju nie dolewam miedzy wymianami.

Syntetyk robi dobrze turbinie, szczególnie na zimnym, a na mrozie to juz w ogóle. Są testy na YouTube jak płyną: zimny syntetyk vs polsynt vs mineralny.

Opublikowano

Jak chyba większość Audi z Niemiec... moje też za serwisu latało w trybie LL.

Opublikowano

dzięki Tomi_81, przydatny artykuł :hi:

Opublikowano (edytowane)

MOTUL SPECIFIC RN 0710 0700

Jego specyfikacja:

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/193/Specific%200710%200700%205W-40%20%28GB%29.pdf?1323966801

Co sądzicie o tym oleju ? Bo z tego co widzę to ma on wyższą lepkość niż zwykły XCESS 8100 oraz liczbę HTHS(wymaga się co najmniej 3.5 u mnie). Chodzi mi o mój samochód czyli taki jak w profilu

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano

norma dla renaulta, do fałweji nie jest potrzebna

Opublikowano (edytowane)

że tak ukierunkowuje pytanie...

Dev, jaki olej polecisz do nowego fiata doblo 2.0 mulitjet 135km

chcę zrobić pierwszą wymianę po 3 tys km (po dotarciu) i nie wiem co wlać:

Top Tec 4200 5W-30 2693

Top Tec 4300 5W-30 3741

Synthoil High Tech 5W-40 1307

olej będę wymieniał co 15 góra 20 tys km

Edytowane przez lapek85
Opublikowano

Motul Xclean plus 5W30


Liqui Moly tez pasi

Opublikowano

a z LM to obojętnie z tych który podałem?

Opublikowano

do Fiata Top Tec 4300 5W-30 3741

Opublikowano

ok, to wielkie dzięki za pomoc

PS. chcę dbać o fiacika bo sporo km przed nim :P

Opublikowano

Wymieniaj max co 12 000km no chyba ze grubo cisniesz po hitlerowskich autobanach :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

po hitlerowskiej autostradzie dawałem subaru foresterem, którego sprzedaję już 2 miechy i tylko jeden telefon zainteresowanego :kwasny:

sorki za OT.

Dev, dzięki raz jeszcze:)

Opublikowano (edytowane)

Hej

Chłopaki dajcie namiar, kto na forum sprzedaje oleje, filtry itp. Dzięki z góry.

Edytowane przez fireman82
Opublikowano

Wszystko jasne. Dzięki.

Opublikowano

Siara... I wszystko jasne :-)

Z góry sorry za OT.

Opublikowano (edytowane)

Tak na szybko Valvoline Durablend 5W40 czy Valvoline Synpower 5W40 do mojego a moze LM TopTec?

Wlasnie chce zamowic i mam dylemat :mellow:

Edytowane przez Chadury89
Opublikowano

Synpower jest porównywalny z LM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...