dliwski Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 I naprawdę uważacie, że zamiana 10W40 na 5W40 w aucie, które ma przejechane 300 tys. km to dobry pomysł? Cholera, chciałbym w to wierzyć, ale pytałem już kilku zaufanych mechaniorów i każdy mi mówi, że to zły pomysł Nie zrozumcie mnie źle - nie chodzi o to, żeby udowodnić Wam, że ktoś inny ma rację (bo nie wiem, kto ma - każdy mówi coś innego) - chodzi tylko o to, aby uargumentować jedno i drugie i dobrze zdecydować, bo zbliża się termin wymiany oleju i nie wiem, co robić, a chcę wybrać jak najlepiej dla samochodu - cena nie gra roli. A jak syntentyk rozszczelni mi silnik, to ja będę się bujał z tym problemem, mechanior tylko zapyta: "A nie mówiłem?"
Tomi_81 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 (edytowane) Może to coś naświetli chociaż ile ludzi tyle opinii http://www.fakt.pl/Czy-zmieniac-olej-Jesli-tak-to-na-jaki-,artykuly,165907,1.html Fragment z artykułu Częste są pomysły zmiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny (i jednocześnie z lepkości np. 5W-40 na 10W-40) tylko z powodu wieku i przebiegu samochodu. Tego rodzaju zmiana jest bez sensu, nawet gdyby silnik wykazywał już ślady zużycia! Wystarczy uświadomić sobie, że oleje 5W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 10W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej o lepkości 5W-40. Podczas normalnej pracy lepkość obu olejów jest zbliżona, nie ma więc mowy o uszczelnieniu jakichś przedmuchów czy wycieków dzięki zastosowaniu oleju 10W-40. Jaki zatem sens ma nalewanie do zużytego silnika gorszego oleju, podczas gdy wymaga on właśnie zwiększonej dbałości i lepszej ochrony, aby jeszcze mógł trochę popracować bez remontu? Edytowane 22 Sierpnia 2014 przez Tomi_81
Schmolke Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 U mnie w 1.9TDI 400.000 km i syntetyk 5W wciąż, mimo ze pierwsze 220.000 km motor latał po autobanach w trybie LL z interwałem co 30kKm, niestety. Motor dalej ścisły, oleju nie dolewam miedzy wymianami. Syntetyk robi dobrze turbinie, szczególnie na zimnym, a na mrozie to juz w ogóle. Są testy na YouTube jak płyną: zimny syntetyk vs polsynt vs mineralny.
cabanmat Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Opublikowano 22 Sierpnia 2014 Jak chyba większość Audi z Niemiec... moje też za serwisu latało w trybie LL.
dliwski Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Opublikowano 24 Sierpnia 2014 dzięki Tomi_81, przydatny artykuł
tomasz102 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) MOTUL SPECIFIC RN 0710 0700 Jego specyfikacja: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/193/Specific%200710%200700%205W-40%20%28GB%29.pdf?1323966801 Co sądzicie o tym oleju ? Bo z tego co widzę to ma on wyższą lepkość niż zwykły XCESS 8100 oraz liczbę HTHS(wymaga się co najmniej 3.5 u mnie). Chodzi mi o mój samochód czyli taki jak w profilu Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez tomasz102
Dev Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 norma dla renaulta, do fałweji nie jest potrzebna
lapek85 Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) że tak ukierunkowuje pytanie... Dev, jaki olej polecisz do nowego fiata doblo 2.0 mulitjet 135km chcę zrobić pierwszą wymianę po 3 tys km (po dotarciu) i nie wiem co wlać: Top Tec 4200 5W-30 2693 Top Tec 4300 5W-30 3741 Synthoil High Tech 5W-40 1307 olej będę wymieniał co 15 góra 20 tys km Edytowane 1 Września 2014 przez lapek85
Dev Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 Motul Xclean plus 5W30 Liqui Moly tez pasi
lapek85 Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 a z LM to obojętnie z tych który podałem?
lapek85 Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 ok, to wielkie dzięki za pomoc PS. chcę dbać o fiacika bo sporo km przed nim
Dev Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 Wymieniaj max co 12 000km no chyba ze grubo cisniesz po hitlerowskich autobanach :polew:
lapek85 Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 po hitlerowskiej autostradzie dawałem subaru foresterem, którego sprzedaję już 2 miechy i tylko jeden telefon zainteresowanego sorki za OT. Dev, dzięki raz jeszcze:)
fireman82 Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Hej Chłopaki dajcie namiar, kto na forum sprzedaje oleje, filtry itp. Dzięki z góry. Edytowane 3 Września 2014 przez fireman82
jihaad Opublikowano 3 Września 2014 Opublikowano 3 Września 2014 http://a4-klub.pl/index.php?/forum/155-sprzedam-ogloszenia-komercyjne/
cabanmat Opublikowano 4 Września 2014 Opublikowano 4 Września 2014 Siara... I wszystko jasne :-) Z góry sorry za OT.
Chadury89 Opublikowano 5 Września 2014 Opublikowano 5 Września 2014 (edytowane) Tak na szybko Valvoline Durablend 5W40 czy Valvoline Synpower 5W40 do mojego a moze LM TopTec? Wlasnie chce zamowic i mam dylemat Edytowane 5 Września 2014 przez Chadury89
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się