Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kurcze to kazdy ma odmienne zdanie. Zglupialem juz teraz. Nie wiem co z czym jak, jak lepiej.

Kurcze to kazdy ma odmienne zdanie. Zglupialem juz teraz. Nie wiem co z czym jak, jak lepiej.

Czego nie wiesz? Uzywanie oleju 10W40 w naszym klimacie przy zastosowaniu hydraulicznych popychaczy skraca ich żywotność dlatego przy takim rozwiązaniu 5W40 to właściwy wybór. Istnieje ryzyko, że jak ktoś eksploatował silnik na półsyntetyku to po przejściu na olej 5W40 może głośniej pracować gdyż dobry olej obnażył jego sprawność. W moim przypadku tak było ale popychacze już hałasowały przed zmiana na olej 5W40 lecz po wymianie zużytych części silnik pracuje bez cykania. Dwa lata wstecz wymieniałem olej w żony kropki gdzie był jakiś castrol gdyż mechanik który regulował zawory odrazu poznał ze to ten olej Niemiec stosował. Po zalaniu motula x-cessa 5W40 silnik spisuje się bardzo dobrze i nie był niczym płukany gdzie uprzednio po pierwszym uruchomieniu bardzo hałasował.

Edytowane przez rikardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmien na Specyfic 505.01 5w-40. Najlepszy olej do PD. Ten LM nie ma odp normy.

Wysłane z prodiża

Faktycznie specyfic najlepszy do 1.9 tdi PD? A czy czasem x- clean nie ma lepszych właściwości w niższych temperaturach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest stworzony z mysla o tdi vag pd. Z relacji uzytkownikoow ktorzty maja dpf wynika rowniez ze na specyficu lepiej filtr sie wypala.

Wysłane z prodiża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej? Pelna nazwe poprosze

Zależy co chcesz zastosować, na forum polecają przeważnie oleje LM, Motul lub Valvoline ważne abyś wlał o lepkości 5W40 i nie słuchaj, że ktoś napisał o głośnej pracy gdyż to są subiektywne oceny. Jeżeli decydujesz się na Motula to w AFN-ie dobrze spisuje się Motul x-cess 5W40 posiadający normę VW 505.00, specyfik ma normę 505.01 i przeznaczony jest do silników na pompowtryskiwaczach co nie znaczy, że go nie można zastosować z tym, że obecnie nie ma już normy 505.00 przypuszczalnie ze względów finansowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadne subiektywne oceny, jak byk słychać jak silnik pracuje na lepszym i gorszym oleju po 10tys km po upalaniu, każdy to zauważy, a jak ktoś ma z tym problem to niech się cieszy bo ma we wzorowej kondycji silnik ale zawsze przed wymianą starego oleju niech nagra sobie filmik jak silnik klepie, przed kolejną wymianą po tej samej trasie by rozgrzać olej tak samo i już będzie miał co porównywać, głupotą jest słuchania silnika po zalaniu nowego, nowy nawet najtańszy dobrze wyciszy silnik tylko na jak długo, na porządnym oleju przed i po wymianie na nowy silnik pracuje niemal tak samo!! nie ma cudownej poprawy po wymianie oleju jak to ma miejsce po wymianie motula na motul gdzie po zalaniu następuje znaczna poprawa, o czym to świadczy?...wielu co do mnie przyjeżdża leje motul i pytam się czy bardzo upalają silnik, lubię przekraczać 4000obr na 5 biegu itp itd i mówię że do takiej jazdy ten olej się nie nadaje, sam przez kilka lat upalałem silnik na mobil S 10W40 i śmiać mi się chce jak czytam wypowiedzi wszystkich że ten olej się nie nadaje, rozwali turbo, mi nie rozwaliło a traktowałem go ekstremalnie, tubo jest ciągle we wzorowej kondycji, co prawda od kilku lat leży na półce, silnik dobrze był smarowany i chroniony tym olejem, lepiej niż motulem 8100, jedynie turbo od razu po zapalaniu ciut słabsze miało smarowanie na mobil S ale wystarczy nie cisnąc od razu i pomimo oleju przeciętnego turbo będzie i będzie, przypomnijcie sobie jakie na początku lat 90 były oleje, właśnie pod tamte oleje były projektowane 1.9 z normą 505, ktoś w ogóle słyszał w tamtych czasach o full syntetyku? :)

i jeszcze małe sprostowanie, lepszy olej to taki który po rozgrzaniu do warunków pracy nie robi się zbyt rzadki bo wtedy ciśnienie w całym układzie smarowania spada nawet do zera!, no i drugi parament nie traci właściwości smarnych jakoś drastycznie z przebiegiem, słabszy olej nie rzadko z dopiskiem full syntetyk po rozgrzaniu robi się za rzadki i na łeb na szyje traci parametry ze max przebieg na nim to 8tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...