Musashi Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 powiedzcie mi jeszcze raz ten srodek czyszczący dolewam do starego oleju chodzi przez 15 min i wtedy wylewam olej i wlewam nowy z nowym filtrem i jest ok ?????a dodam ze mam 1,9 tdi AJM i potym wszystki czego sie naczytalem wymieniam olej z pol na full syntetyk tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtocki Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 tylko dolewaj do już nagrzanego solidnie silnika!(przynajmniej w preparacie LiquiMoly tak jest, ale myślę że Motul też), wtedy ładnie wszystko wyczyści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drarek Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witam mam pytanko: czy jeśli jeżdżę na pełnym syntetyku i chciałbym zmienić na olej innej marki ale też pełny syntetyk to czy należy zastosować środek czyszczący?? Jeśli nie to kiedy się go stosuje?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domel-x Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witam mam pytanko: czy jeśli jeżdżę na pełnym syntetyku i chciałbym zmienić na olej innej marki ale też pełny syntetyk to czy należy zastosować środek czyszczący?? Jeśli nie to kiedy się go stosuje?? Pozdrawiam np. z mineralnego na półsyntetik albo z mineralnego na ful syntetik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtocki Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Jeśli od początku auto jeździło na full synt. to w sumie nie musisz, pełne syntetyki nie odkładają takich osadów jak te gorsze, choć nawet jeżdżąc wciąż na fullu tej samej marki po 7 latach i iluś tam tysiącach (tylko nie pisz że masz 150tys. po staruszku albo emerytce) można silnik przepłukać, koszt w sumie nieduży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drarek Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Jeśli od początku auto jeździło na full synt. to w sumie nie musisz, pełne syntetyki nie odkładają takich osadów jak te gorsze, choć nawet jeżdżąc wciąż na fullu tej samej marki po 7 latach i iluś tam tysiącach (tylko nie pisz że masz 150tys. po staruszku albo emerytce) można silnik przepłukać, koszt w sumie nieduży. Dziadek raczej nie jeździł moją , przebieg mam ok 250 tys km. czyli radzisz żeby przy następnej wymianie wlać jakiś środek czyszczący, następnie jak pochodzi trochę to spuścić olej i zalać nowy. A czy do silnika z pompowtryskami jest jakiś specjalny środek czyszczący dolewany do oleju?? Jeśli tak to jaki najlepiej kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtocki Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Nie jakiś tylko Motula lub LiquiMoly, Motula to nawet widziałem dziś w serwisie Audi w Krakowie, ale u nich coś koło 80 zeta, na pewno kupisz taniej od przedstawiciela z naszego klubu, a cennik Liqui Moly dla nas (też załatwiłem rabaty) mam w aucie, ja płaciłem coś chyba 50?. Obydwa są b. dobre i nie ma znaczenia czy VP,PD czy common, czy benzyna. Jutro sprawdzę i napiszę Ci PW cenę dla nas tego LM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtocki Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 LiquiMoly Motor Clean 0.5 l, cena dla nas 45,-, loco Kraków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvass Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Panowie powiedzcie mi taką rzecz: 1. gdy kupilem a4 w pazdzierniku 07 miało "236tys.km" i zalany minerał 15W-40 mobila na którym zrobiło rzekomo 15tys. (z wymianą przy 10tys.) po zakupie wymienilem na taki sam no i z czasem czytając forum przy 246 tys.km zalalem go engine cleanem motula i wymienilem na 10W-40 tez mobila tyle ze przy zakupie oleju pokazali mi 2 rodzaje ale oczywiscie nie wiedział czym sie różnią, wziąłem ten zwykły(miał norme 505.00) a drugi miał dopisane cos w stylu turbo... coś tam, nie pamiętam juz. wytłumaczcie mi jaka jest miedzy mini różnica i który jest lepszy dla mojego autka? 2.sprzeczałem sie z wieloma osobami twierdzącymi ze takich zmian oleju sie nie robi bo rozjeb..... silnik,gdy mówiłem ze po przejechaniu 2 tys. km nie wziąl ani grama oleju powiedzieli ze po 2 nie ale po 10, 20 tys. wyjdzie mi to bokiem bo minerał ze wzgledu na gęstosc nie dotarł w kazdą szczeline i tam własnie tarł metal o metal a teraz półsynt. tego nie uszczelni-watpie ale chce byc pewny,wytłumaczcie mi to. Autko ma teoretycznie 247tys. km myśle ze moze miec wiecej wiec mam ramiar zostac przy półsyntetyku. Mam zufanie do olejów Mobila wiec doradzcie mi konkretny olej tej firmy najlepszy dla silnika AFN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 jezeli chodzi o przjescie z minerala na półsynt. przeczytaj wątki nt oleju do tdi, od początku. odnosnie preparatow mamy do dyspozycji: MOTUL ENGINE CLEAN - dodatek do oleju przed jego wymiana, motul fuel system clean - do czyszczenia ukladow paliwowych silnikow benzynowych motul diesel system clean do czyszczenia ukladow paliwowych silnikow diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidd Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Mam 200 tysiecy przejechane autko od 19.03.2008. Nie wiem co było w nim wczesniej lane. Prawdopodbnie jakiś półsyntetyk. Czy musze uzywac płynu czyszczacego przy przejsciu na syntetyk(troche sie boję) i jakie beda skutki zalania pełnym syntetykiem nie wykonujac czyszczenia? Czytałem ten watek od początku i nie natknąłem sie na żadną wzmiankę o takim oleju: Liqui Moly Top Tec 4100 5 W-40 Co to za olej? Czy sie nadaję do mojej niuni? Czy ktoś go uzywał i ma jakąś opinie na jego temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rtocki Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 >Sidd Do Twojego AWX nie bardzo, jest to olej HC (hydrocrack) czyli tak jaby w skrócie półsyntetyk, spełnia normy VW 505.00 i 502.00, a dla Ciebie powinna być 505.01 czyli z LM Diesel High Tech 5w-40 , Motul Specific lub Mobil Syst S Special V, one spełniają tą normę (oczywiście na pewno jest wiele innych, ale te marki bym polecił), acha spośród tych które wymieniłem tylko Motul Specific 505.01 to full syntetyk, LM i Mobil to półsynt. więc jeśli zdecydujesz się na full synt to płukanie płynem Motula i jazda (poszukaj na naszym forum produktów Motula w dobrych cenach), bać się nie ma czego a jeśli nie wiesz co było lane to także decydując się na LM czy Mobila też lepiej wyczyścić[br]Dopisany: 26 Marzec 2008, 01:32 _________________________________________________ Panowie powiedzcie mi taką rzecz: 1. zalalem go engine cleanem motula i wymienilem na 10W-40 tez mobila tyle ze przy zakupie oleju pokazali mi 2 rodzaje ale oczywiscie nie wiedział czym sie różnią, wziąłem ten zwykły(miał norme 505.00) a drugi miał dopisane cos w stylu turbo... coś tam, nie pamiętam juz. wytłumaczcie mi jaka jest miedzy mini różnica i który jest lepszy dla mojego autka? 2.sprzeczałem sie z wieloma osobami twierdzącymi ze takich zmian oleju sie nie robi bo rozjeb..... silnik,gdy mówiłem ze po przejechaniu 2 tys. km nie wziąl ani grama oleju powiedzieli ze po 2 nie ale po 10, 20 tys. wyjdzie mi to bokiem bo minerał ze wzgledu na gęstosc nie dotarł w kazdą szczeline i tam własnie tarł metal o metal a teraz półsynt. tego nie uszczelni-watpie ale chce byc pewny,wytłumaczcie mi to. Autko ma teoretycznie 247tys. km myśle ze moze miec wiecej wiec mam ramiar zostac przy półsyntetyku. Mam zufanie do olejów Mobila wiec doradzcie mi konkretny olej tej firmy najlepszy dla silnika AFN. ad1 słuszna decyzja, a do AFN powinien mieć normę 505.00, a czy tam pisze turbo czy nie to mniejsza o to ad2 chociaż mamy już XXI wiek wciąż nie brakuje wyznawców teorii z epoki poldona, nysy itp., nie ukrywam też miałem pewne obawy po przejściu u mnie na full synt,a było jak u Ciebie po ok. 1000-2000 znacznie spadło zużycie oleju, teraz już jest 30 tys. po tej operacji i nic się nie rozszczelniło a nawet przestał kapać simmering od strony skrzyni(gdzieś tak po 5-6 tys. a zużycie oleju jest ok 0.5 litra na 10 tys. (pomiędzy wymianami), mam nabite ogólnie ponad 320 tys. Co do Twojego pytania : z półsynt. Mobila najlepszy będzie syst s special v - spełnia oprócz 505.00 nawet 505.01 czyli do pompowtrysków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcm Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 No i jestem 100 % głupszy niż byłem po przeczytaniu całości tematu (part I i II), wiem na 100 % że olej na którym jeżdzę czyli Castrol GTD Magnatec 10W40 jest dobry bo spełnia normę 505 00 dla mojego silnika, i wiem na 100% też że zmieniając na Castrol Edge 0W30 na który chcę zmienić też będzie dobry ?? mam przejechane 230 kkm oleju "nie bierze", czy dobrze myślę, bo już sam się w tym gubię ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flyer Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Nie zmieniaj na 0W30 pod zadnym pozorem. Twoj olej spelnia norme 505.00, tu masz wiecej info: http://www.olejesilnikowe.pl/olej/d/6/Castrol_GTD_Magnatec_10W-40_CF_10W40 Nie wiem tylko, czy nie lepiej byloby przejsc na 5W40, motul, mobil... castrol z pewnego zrodla (najlepiej z niemiec). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcm Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Nie zmieniaj na 0W30 pod zadnym pozorem. Twoj olej spelnia norme 505.00, tu masz wiecej info: http://www.olejesilnikowe.pl/olej/d/6/Castrol_GTD_Magnatec_10W-40_CF_10W40 Nie wiem tylko, czy nie lepiej byloby przejsc na 5W40, motul, mobil... castrol z pewnego zrodla (najlepiej z niemiec). a na Castrol Edge Sport 0W40 mogę zmienić, bo z tego co wyczytałem syntetyk jednak troche lepszy od pół ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flyer Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Ale 0W40 to rzadki olej... masz zbyt niski przebieg zeby takie cos zalewac. 5W40 to pelen syntetyk przeciez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marvass Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 >Sidd Do Twojego AWX nie bardzo, jest to olej HC (hydrocrack) czyli tak jaby w skrócie półsyntetyk, spełnia normy VW 505.00 i 502.00, a dla Ciebie powinna być 505.01 czyli z LM Diesel High Tech 5w-40 , Motul Specific lub Mobil Syst S Special V, one spełniają tą normę (oczywiście na pewno jest wiele innych, ale te marki bym polecił), acha spośród tych które wymieniłem tylko Motul Specific 505.01 to full syntetyk, LM i Mobil to półsynt. więc jeśli zdecydujesz się na full synt to płukanie płynem Motula i jazda (poszukaj na naszym forum produktów Motula w dobrych cenach), bać się nie ma czego a jeśli nie wiesz co było lane to także decydując się na LM czy Mobila też lepiej wyczyścić[br]Dopisany: 26 Marzec 2008, 01:32 _________________________________________________ Panowie powiedzcie mi taką rzecz: 1. zalalem go engine cleanem motula i wymienilem na 10W-40 tez mobila tyle ze przy zakupie oleju pokazali mi 2 rodzaje ale oczywiscie nie wiedział czym sie różnią, wziąłem ten zwykły(miał norme 505.00) a drugi miał dopisane cos w stylu turbo... coś tam, nie pamiętam juz. wytłumaczcie mi jaka jest miedzy mini różnica i który jest lepszy dla mojego autka? 2.sprzeczałem sie z wieloma osobami twierdzącymi ze takich zmian oleju sie nie robi bo rozjeb..... silnik,gdy mówiłem ze po przejechaniu 2 tys. km nie wziąl ani grama oleju powiedzieli ze po 2 nie ale po 10, 20 tys. wyjdzie mi to bokiem bo minerał ze wzgledu na gęstosc nie dotarł w kazdą szczeline i tam własnie tarł metal o metal a teraz półsynt. tego nie uszczelni-watpie ale chce byc pewny,wytłumaczcie mi to. Autko ma teoretycznie 247tys. km myśle ze moze miec wiecej wiec mam ramiar zostac przy półsyntetyku. Mam zufanie do olejów Mobila wiec doradzcie mi konkretny olej tej firmy najlepszy dla silnika AFN. ad1 słuszna decyzja, a do AFN powinien mieć normę 505.00, a czy tam pisze turbo czy nie to mniejsza o to ad2 chociaż mamy już XXI wiek wciąż nie brakuje wyznawców teorii z epoki poldona, nysy itp., nie ukrywam też miałem pewne obawy po przejściu u mnie na full synt,a było jak u Ciebie po ok. 1000-2000 znacznie spadło zużycie oleju, teraz już jest 30 tys. po tej operacji i nic się nie rozszczelniło a nawet przestał kapać simmering od strony skrzyni(gdzieś tak po 5-6 tys. a zużycie oleju jest ok 0.5 litra na 10 tys. (pomiędzy wymianami), mam nabite ogólnie ponad 320 tys. Co do Twojego pytania : z półsynt. Mobila najlepszy będzie syst s special v - spełnia oprócz 505.00 nawet 505.01 czyli do pompowtrysków No i moge spac spokojnie Rtocki uspokoiles mnie bardzo i chwała Ci za to!! wczoraj rozmawiałem z kolejnym mechanikiem "specjalistą" i powiedziałem ze na forum sa ludzie którzy sie na tym znają a on powiedział ,ze " ludzie z internetu muszą sie jeszcze wiele nauczyc" no i prawie ale podłoge miał brudną wiec sie powstrzymałem. Pozdrawiam i dziekuje za radę !! aha z tego co znalazlem olej przez ciebie proponowany syst s special v jest olejem syntetycznym wiec znowu engine cleaner i jazda??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidd Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 >Sidd Do Twojego AWX nie bardzo, jest to olej HC (hydrocrack) czyli tak jaby w skrócie półsyntetyk, spełnia normy VW 505.00 i 502.00, a dla Ciebie powinna być 505.01 czyli z LM Diesel High Tech 5w-40 , Motul Specific lub Mobil Syst S Special V, one spełniają tą normę (oczywiście na pewno jest wiele innych, ale te marki bym polecił), acha spośród tych które wymieniłem tylko Motul Specific 505.01 to full syntetyk, LM i Mobil to półsynt. więc jeśli zdecydujesz się na full synt to płukanie płynem Motula i jazda (poszukaj na naszym forum produktów Motula w dobrych cenach), bać się nie ma czego a jeśli nie wiesz co było lane to także decydując się na LM czy Mobila też lepiej wyczyścić No własnie spełnia normę 505.01 inaczej nad nim bym sie nie zastaniawiał. Musze sobie jeszcze pomyśleć. Dzieki za info o tym które są syntetyki a które nie. Chyba jedyne wyjscie to ten Motul...ale mam namieszane juz w głowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyN Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 W chwili obecnej w mojej jest olej LL. W piątek jadę na wymianę oleju, Motul i filtry już kupione. Kupować tego Engine Cleanera czy wystarczy samo spuszczenie oleju? Auto ma 147 tys. km, pełną książkę serwisową prowadzoną w DE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iverson Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Kupować tego Engine Cleanera napewno to silnikowi nie zaszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się