pwrlax Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Witam wszystkich. Ponieważ miałem problemy z wymontowaniem tylnych zacisków i wymianą klocków postanowiłem uwiecznić proces dla potomnych- może sie przyda. Czas około godzinki na koło- bez pośpiechu, z malowaniem ( i po browarku do koła). Jak juz uporamy się ze zdjęciem koła oczyszczamu trochę całość z błota. 1. Na poniższym zdjęciu czerwonym kółkiem oznaczona jest śruba którą trzeba wykręcić a niebieskim nakrętka którą podczas odkręcania śruby należy trzymać. 2. Odkręcamy i wyjmujemy górną i dolną śrubę- (klucz oczkowy 13 do śruby,widlasty 15 do nakrętki, 3. Oczyszczamy prowadnice. 4. Oczyszczamy zacisk- opcjonalnie malowanie po oczyszczeniu. 5. Wkręcamy tłoczek. Ja użyłem klucza do szlifierki kątowej. Podczas wkręcania dosyć mocno uciskamy tłoczek d wewnątrz (jak pokazuje czarna strzałka). POdczas wciskania tłoczka warto zerknąć czy aby płynu w zbiorniczku nie jest full. 6. Zakładamy nowe klocki. 7. Zakładamy zacisk i wkręcamy górną i dolną śrubę (ja miałem nowe w zestawie z klockami). 8. Cieszymy się nowymi klockami a może i ładnymi pomalowanymi zaciskami. Koszty: Klocki TRW: 70 PLN Farba do zacisków: 30 PLN Browar: 8 PLN Satysfakcja i efekt: bezcenne :> Powodzenia
miro_x Opublikowano 14 Lipca 2010 Opublikowano 14 Lipca 2010 Kolego pomalowałeś prowadnice klocków lepiej to jeszcze raz rozkręć i wyczyść je i posmaruj smarem miedzianym. Inaczej może się okazać że pościna Ci klocki po ukosie.
MrWho Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 prowadnic i gumek nie należy malować Warto też sprawdzić czy na samych prowadnicach nie ma luzu i czy gumki są OK
dingodi Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Czy oba tłoczki po lewej i prawej stronie - należy wkręcać w prawą stronę, czyli zgodnie z wskazówkami zegara? 1
jochan41 Opublikowano 4 Maja 2013 Opublikowano 4 Maja 2013 Czy trzeba wyregulowac hamulec reczny po wymianie klockow?Jak to zrobic jesli trzeba?
xbladyx Opublikowano 5 Maja 2013 Opublikowano 5 Maja 2013 po co cofać zafajdany/brudny/zurzyty/ płyn hamulcowy z powrotem w układ ??? gdy cofasz tłoczek odkręcasz odpowietrznik zakładasz kawek weżyka i sru do butelki i po drugie nie bedzie duzego oporu cofania tłoczka i nie ma szans by sie zapowietrzył układ PS Polecam odwiedzić warsztat który zajmuje sie współpracą z ATE Centrum Hamulcowe ATE zobaczycie różnice wymiany kloców tam a u Henia/Zbysia/itp w garażu/warsztacie ktoś powie ze drożej wole podłacić to 20% wiecej i wiem co mam
COXymoX Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Panowie po czym poznać czy w tylnym zacisku powinny być pomiedzy klockami a jazmem takie sprężynki/blaszki ? W jednej opcji występują a w drugiej nie. Klocek z blaszką czy bez jest dokładnie taki sam. Byłem ostatnio w sklepie po klocki a facet mnie pyta czy klocki z blaszkami w komplecie czy bez ....
jacek70 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Skoro to te same klocki to kup te ze sprężyną a zakładać jej nie musisz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się