Markus Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Poczytalem juz troche o asb i teraz mam dylemat czy przy wyborze auta patrzec na rodzaj skrzyni czy obojetne czy to bedzie multitronic lub tiptronic.Podobno multitronic czesciej ulega awariom i jest problem z naprawa bo nie ma czesci zamiennych.To tylko takie pogloski czy potwierdzone fakty ?
pre_pl Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Opublikowano 19 Sierpnia 2007 posiadacze multitronica na forum są zadowoleni i pewno nie zamieniliby się. Ewentualna naprawa z pewnością nie będzie należeć do tanich, to w końcu raczej rzadka skrzynia biegów, co za tym idzie ilość fachowców będzie znikoma.... Ja osobiście nigdy bym nie kupił.
Markus Opublikowano 19 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2007 U mnie padla twarda decyzja ze jsli to ma byc diesel to tylko z automatem wiec automat bedzie ale nie wiem jaki typ ;( bardziej zalezy mi na tym zeby to bylo bezawaryjne w miare niz na tym zeby bylo wygodniejsze choc wlasnie po to jest asb zeby bylo wygodniej
Gość MorgothV8 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Jednak chyba tittronik lepszy 1) tańszy w obsłudze (ale i tak drogi) 2) mniej awaryjny (ale i tak może się zepsuć)
verus Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Automatyczna skrzynia biegów znacznie wyższa cena (nawet do 10 tyś zł więcej niż za manualną skrzynię biegów) większe zużycie paliwa (do około 15%) gorsze osiągi (przyśpieszenia i prędkość maksymalna) obniżają bezpieczeństwo aktywne : niemożność szybkiego ruszenia (np: na skrzyżowaniu) nieoczekiwane zmiany biegów podczas wyprzedzania (redukcję biegów) uniemożliwiają wyprowadzanie samochodu z poślizgu przy pomocy pedału gazu brak hamowania silnikiem podczas zwalniania brak hamowania silnikiem podczas zjazdu z wzniesienia bardziej podatne na awarie nawet przy prawidłowym eksploatowaniu bardzo podatne na awarie przy zaniedbaniach serwisowych bardzo podatne na awarie przy nieprawidłowym użytkowaniu gdy olej jest nierozgrzany przy zmianie biegów są większe szarpnięcia nie jest możliwe uruchomienie silnika poprzez pchanie czy holowanie olej może się przegrzewać przy dużych obciążeniach (np: duże nachylenia, holowanie przyczepy, grząskie podłoże) nie można holować samochodu gdy silnik nie pracuje gdy stoimy (w korku lub przed skrzyżowaniem) cały czas musimy trzymać naciśnięty pedał hamulca (w trybie D) większe zużycie hamulców ze względu na brak hamowania silnikiem przy manewrowaniu w ciasnych miejscach kierownica wymaga znacznie więcej siły gdyż w trybie D jak i R musimy cały czas hamować co utrudnia skręcanie kół kłopoty z utrzymaniem stałej prędkości jazdy gdy nie korzystamy lub nie mamy tempomatu zwiększenie mocy silnika po przez tuning wpływa na niepoprawne działania skrzyni biegów (np: szarpanie przy zmianach biegów) Nowoczesne automatyczne skrzynie biegów zalecane są dla osób które słabo prowadzą i dla których zmiana biegów jest dużym problemem
Luqas26 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Kolega powyzej wypisal kilka minusow ale nie jest tak zle. Jestem uzytkownikiem tiptronika z 19tdi 115km i jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni, no moze poza tym ze mialem awarie i naprawa wyniosla mnie 3400:( Nastepne auto jakie kupie to bedzie napewno diesel i automat chyba ze silnik bedzie mial z 200km wtedy rozwaze kupno manuala. Postaram sie po troszku opisac kilka punktow z ktorymi sie niezgodze: - przyspieszenie jest super, nawet moi koledzy ktorzy maja manuale byli w szoku jak ich przewiozlem, predkosc max okolo 210 czyli nie tak zle - na swiatlach czy rondach rusza sie tez dobrze, autko jest zrywne, moze w pierwszych 2 sek zanim zlapie te 1800obr czuc lekka turbo-dziure, ale na to akurat nie narzekam -auto hamuje po puszczeniu gazu silnikiem(nie wiem jak jak w przypadku benzyny bo nie jezdzilem) moze nie az tak bardzo jak manual ale zawsze mozna wlaczyc wybor reczny i zredukowac. -auto mozna normalnie holowac w pozycji N -nie odczulem utrudnien zwiazanych z manewrowaniem w ciasnych miejscach -nie ma tez problemu z utrzymaniem stalej predkosci w trasie A z ostatnim zdaniem calkowicie sie nie zgodze!!! Jezdze 7 lat i nie czuje ze musze miec automat. Jedno jest pewne: Jezeli kiedykolwiek bede kupowal auto ze skrzynia autoamtyczna to przebieg oryginalny bedzie musial byc max 130tys gdyz pozniej moga zaczynac sie klopoty. Dodam jeszcze ze te pogloski co do naprawy multitronika to prawda, bynajmniej gosc ktory mi naprawial skrzynke tak mi powiedzial. Nie naprawie tej skrzyni ze wzgledu na brak czesci. Multitronik to wypas, moze troche ma slabsze osiagi niz manual ale na 100 spali litr mniej. W przypadku awarii trzeba liczyc sie z wydatkiem grubo ponad 5000.
Markus Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2007 dziekuje za odpowiedzi juz wiem ze bedzie to tiptronic teraz tylko znalesc taki woz
lorekA4 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam, ja mam multitronic-a :> Moje opinie: 1. Nie czuć zmiany biegów, jeździ się tak jak by auto było wyposażone w jeden bieg:) Oczywiście przy wciśnięciu pedału gazu do dechy odczuwalna jest redukcja biegu 2. Nie ma żadnych szarpnięć 3. Po przełączeniu na tiprtonic i wykręcaniu obrotów na maxa auto samo zmienia biegi w celu zabezpieczenia przed przeciążeniem i robi to tak szybko że żaden kierowca z manualną skrzynią nie dorówna 4. Zużycie na trasie 5,7-6,5l silnik 1,9 TDI 131km 5. Holowanie na wyłączonym silniku - żaden problem sprawdzone przeze mnie 6. Żadnych problemów z manewrowaniem 7. Jak najbardziej hamuje silnikiem 8. Niewiarygodna wygoda użytkowania, 90% mojej jazdy to miasto w korkach - więc automat niezastąpiony 9. WADA - moim zdaniem jedyna, w przypadku jazdy na D i podjeździe pod górkę wciskamy lekko pedał gazu by utrzymać prędkość, automat nie redukuje i wchodzi w niskie obroty co objawia się charakterystycznymi wibracjami silnika (duże obciążenie). Po mocniejszym wciśnięciu pedału skrzynia redukuje i jest ok, ale auto zaczyna się zbyt mocno rozpędzać i nie utrzymamy np 90km/h więc puszczamy pedał gazu i znowu wchodzi w 6bieg. W tedy przechodzę na tiptrinic i redukuje o 1 bieg i jest super. 10. W trybie S wszystko super Praca przy wyższych obrotach - auto bardzo dobrze reaguje, wystarczy lekko wcisnąć pedał i rwie do przodu. Auto ma 166tyś przebiegu i do tej pory żadnych problemów Pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Ja osobiście wybrałbym tiptronic, pewniejsza konstrukcja. Multi fajna sprawa, dopóki działa, da się ją naprawiać ale ewentualna usterka jest kosztowna a przede wszystkim niewielu jest fachowców, którzy potrafią to ogarnąć. Heh, verus skąd wytrzasnąłeś takie bajki? Widać, że to co przytoczyłeś pisał jakiś teoretyk co w życiu automatem nie jechał.
SZYCHA Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Zwykły automat DMX (czterobiegowy). Zrywność, płyność jazdy, no i to super wyprzedzanie (redukcja automatyczna) obie ręce na kierze, można poszaleć. Spalanie w trasie oscyluje około 4,5-5,5, miasto automat ma co robić i pali już około 9. Po roku tak się przyzwyczaiłem....że nie tęskię teraz za manualem. Ale ...7000 tyś mnie kosztowała gigant naprawa.....teraz jest jak nowa i auto pynie, nic nie szarpie. Tiptronik pewnie będzie następny..... Pozdrawia SZYCHA
rtocki Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Multitronic'i sprawiały problemy przede wszystkim przy połączeniu z silnikami 2.5 TDI, bo nie radziły sobie z dużym momentem obrotowym tego silnika i padały po 100-150 tys. W 2004 została wzmocniona konstrukcja (z 6 na 7 lameli, jak znajdę od jakiego nr-u budy/daty prod. to dopiszę) i powinno być OK. W DE była zresztą akcja serwisowa więc niby teoretycznie większość starszych aut powinna mieć to poprawione, ale wiadomo jak jest. Mimo tego i tak tiptronic jest znacznie pewniejszym i trwalszym rozwiązaniem.
mecenas61 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 verus - od 20 lat jezdze automatami i wiekszych bzdur jak napisałeś to na temat asb nie słyszałem , taką wypowiedz mógł napisac ktoś co ma zasłyszane i powtarzane stereotypy na temat asb , i nigdy automatu nie miał i nie jezdził.. Pozdrawiam .
lorekA4 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Multitronic'i sprawiały problemy przede wszystkim przy połączeniu z silnikami 2.5 TDI, bo nie radziły sobie z dużym momentem obrotowym tego silnika i padały po 100-150 tys. W 2004 została wzmocniona konstrukcja (z 6 na 7 lameli, jak znajdę od jakiego nr-u budy/daty prod. to dopiszę) i powinno być OK. W DE była zresztą akcja serwisowa więc niby teoretycznie większość starszych aut powinna mieć to poprawione, ale wiadomo jak jest. Mimo tego i tak tiptronic jest znacznie pewniejszym i trwalszym rozwiązaniem. Fajnie jak bys znalazł nuery budy, moja A4 jest z października 2004 więc mam dużą szansę żę wsadzili mi 7 lameli:)
GILI Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Multitronic'i sprawiały problemy przede wszystkim przy połączeniu z silnikami 2.5 TDI, bo nie radziły sobie z dużym momentem obrotowym tego silnika i padały po 100-150 tys. W 2004 została wzmocniona konstrukcja (z 6 na 7 lameli, jak znajdę od jakiego nr-u budy/daty prod. to dopiszę) i powinno być OK. W DE była zresztą akcja serwisowa więc niby teoretycznie większość starszych aut powinna mieć to poprawione, ale wiadomo jak jest. Mimo tego i tak tiptronic jest znacznie pewniejszym i trwalszym rozwiązaniem. Tyle, że 2.5tdi, które są montowane z multi. mają taki sam moment obrotowy jak 1.9 , czyli 310Nm :gwizdanie:
Luqas26 Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Multitronic'i sprawiały problemy przede wszystkim przy połączeniu z silnikami 2.5 TDI, bo nie radziły sobie z dużym momentem obrotowym tego silnika i padały po 100-150 tys. W 2004 została wzmocniona konstrukcja (z 6 na 7 lameli, jak znajdę od jakiego nr-u budy/daty prod. to dopiszę) i powinno być OK. W DE była zresztą akcja serwisowa więc niby teoretycznie większość starszych aut powinna mieć to poprawione, ale wiadomo jak jest. Mimo tego i tak tiptronic jest znacznie pewniejszym i trwalszym rozwiązaniem. Dokładnie to od 2005 roku wychodziły skrzynki 7-stopniowe - czyli te lepsze.
.Pablo. Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 A mnie ciekawi dlaczego audi nie wkłada skrzyń DSG "dwusprzęgłowej" nigdy nie przepadałem za automatem ale jeśli miał bym do wyboru manuala a DSG bez zastanowienia wybrał bym tą drugą. Miałem możliwość przejechania się passatem z ta skrzynia i wierzcie mi bajka
Piechol Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 A mnie ciekawi dlaczego audi nie wkłada skrzyń DSG "dwusprzęgłowej" nigdy nie przepadałem za automatem ale jeśli miał bym do wyboru manuala a DSG bez zastanowienia wybrał bym tą drugą. Miałem możliwość przejechania się passatem z ta skrzynia i wierzcie mi bajka wkłada, wkłada... nazywa się to S-tronic w OOOO...
Luqas26 Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 A mnie ciekawi dlaczego audi nie wkłada skrzyń DSG "dwusprzęgłowej" nigdy nie przepadałem za automatem ale jeśli miał bym do wyboru manuala a DSG bez zastanowienia wybrał bym tą drugą. Miałem możliwość przejechania się passatem z ta skrzynia i wierzcie mi bajka Też słyszałem takie opinie.
ynos Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 Witam, Odświeżę temat, bo przymierzam się do automatu tiptronic w 1.9 TDi 115KM. Chciałbym użytkowników tych skrzyni zapytać jak się ich obsługa w zimie ( wychodzenie z poślizgów bocznych, wyjazd z kolein, gdy trzeba auro rozbujać przód-tył, hamowanie silnikiem itd.) oraz hamowanie silnikiem w warunkach już np.nie zimowych. Czy z tymi czynnościami są jakieś problemy, lub trzeba po prostu manewrować wtedy ręcznie i jeśli się to opanuje w niczym nie odstępuje w efekcie jazdy od manuala, czy jednak w takich sytuacjach lepiej manualem się wyprowadzi auto? O jeździe pod górę jest wyjaśnienie w tym poście, a jak się ma zjazd w górach przy hamowaniu - silnikiem?
majkel_majki Opublikowano 15 Września 2010 Opublikowano 15 Września 2010 O robujaniu samochodu przód- tył możesz zapomnieć, chyba że lubisz ryzyko. Wychodzenie z poślizgów bocznych nie stanowi problemu. Hamować silnikiem w terenie górzystym jak najbardziej można, natomiast do zatrzymania na prostej w wypadku każdego rodzaju przekładni raczej zalecałbym użycie hamulców, klocki hamulcowe są tańsze niż elementy przeniesienia napędu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się