Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie chcę obniżyć tył w mojej audiczce a4 b6 ( przód jest już po zabiegu -25mm poszło na sprężynie 1ba o niższej kat. wagowej0. Teraz trafiają mi się dwa rodzaje sprężyn jedne też z zawieszenia 1ba ale o dwie kat. wagowe niżej a drugie z a4 b7 tylko z zawiasu 1be też o dwie kat. wagowe niżej. Jaki będzie efekt jak zastosował bym tę drugą opcję czy przypadkiem tył nie będzie dużo twardszy od przodu czy nie kombinować i założyć od 1ba ale o niższej kat. wagowej jak zrobiłem z przodem? Zaletą zastosowania tyłu z 1be było by pewnie że auto by bardzo nie siadało jak by komplet dorosłych wsiadł na tył ale obawiam się że jak będę jeździł sam to będzie za twardo.Dodam tylko że obecnie mam kat. na tyle 1ba OYK 545-570kg a bym założył 1be oyh 520-544kg ewentualnie 1ba OYH 495-519kg. Które rozwiązanie będzie najlepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze to z B6 1BE z przodu o dwie kategorie nizej a z tyłu o jedną. Narobiłeś sobie moim zdaniem niepotrzebnie bałaganu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj obniżyłem przód w moim avanciku zawieszezniem sline z 1ba na 1be o 3 kat wagowa nizsza niz mialem i tylko przód...tył został ori,

podobne pytanie jak kolega wyżej, czy zostawić tak jak jest, auto ma teraz troche sylwetke klina, czy obniżyć tez minimalnie przód, ponadto troche żle się czuje wiedząc ze przód ma 1be a tył 1ba... ile obniżenia na tyle dała by zmiana tylko sprężyny z 1be na 1ba o tej samej kat. wagowej ?

wyszlo tak

przed

DSC_0702.jpg
po
DSC_0713.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam szybkie pytanie . Czy jest wgl możliwość i sens zmiany amory+sprężyny w sedanie 2.5Q co ma 1Ba na 1Bd ? Z S4 Benz . Bo kolega z forum ma na sprzedaż i nie wiem czy to podejdzie do mojego modelu . Czy coś pójdzie w dół czy dalej bedzie koza . Szukam 1be do 2.5q ale ciężko znaleźć i mam dylemat

Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na kategorie wagowe u niego i u siebie a będziesz wiedział. W teorie przod powinien siasc natomiast przod nie bardzo bo S4 ma cięższy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem po zabiegu tył autka poszedł sporo w duł mam, teraz tył niższy o 1,5cm od przodu jak myślicie zostawić tak czy podnieść troszkę pupę tymi gumami na złe drogi , a w ogóle to gdzie je można kupić tylko w asso?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. przymierzam sie na zmiane zawieszenia z 1BA na 1BV. OYG i OJG teraz na ori przód stoi wyżej a jak załaduje z 2 osoby to kolo sie prawie chowa w nadkole z tyłu . pomoze to z ta dolegliwoscia czy lepiej załozyc 1BE i tak samo bedzie? i czy musze szukac zawieche z tym samym silnikiem czy moze byc np BEX lub tdi ew z 2.4? no i sa gazy to tez chyba robi róznice w wadze.

Edytowane przez mikulski53
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wybrać sprężyny z niższych kategorii czy użyć od razu sprężyn obniżających od Eibach'a?

Póki co moje auto wygląda tak:

afec6bf4e29ba02343f07623cec819b4.jpg

3bc0462384c86d90bea72b09ff1bf0cf.jpg

d0f12ed82b01389f2ab6a72872d82445.jpg

16a2175851a02a93b7dca1db722bd927.jpg

Od podłoża do rantu błonnika z przodu 69 cm z tyłu 68 cm.

Zastanawiam się nad zakupem

Pro - Kit tył zszedłby do 65 cm a przód do 66 cm wg producenta. Tył już by wyglądał spoko ale przód chciałbym zrzucić o kolejne 20mm. Znalazłem Eibach Sportline.

Wtedy tył około 64 - 64,5 cm a przód 64 - 64,5 czyli taki sam poziom jak tył.

Z przodu jest duża "wnęka" wiec lepiej jak by przód zszedł więcej niż tył tak z 50 mm max.

Słyszałem, że jak schodzimy poniżej 30 mm to należy wymienić amortyzator.

Mam kilka pytań.

1. Ktoś zakładał któryś z zestawów do Avanta 1ba AVB?

2. Jeśli skuszę się na Sportline to poprosiłbym o pomoc w doborze amorków. Zestawy proponowane przez Eibacha są zdecydowanie za drogie dla mnie. Nie mam zamiaru wydawać ponad 2,5 tysiąca na zawieszenie.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

posiadam Avant 1,8 T BEX zawieszenie 1BV klasy wagowe kolejno OYH i OJF na wlepce (klasa wagowa 8)

w bagażniku butla LPG 70 w kole zapasowym.

Pytanie jakie springi tak żeby było jak w serii (1BV) bo teraz mam założone jakieś czary i za nisko siedzi tył ( poprzedni właściciel) tak że 215/55/16 mocno się chowa. :(

Proszę o poradę czy ktoś posiada podobną konfigurację?

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Edytowane przez LinkinAK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie a miał ktoś przypadek w A4 b7 SEDAN ,że po obniżeniu XENON zgłupiał ?? Bo od kiedy zamontowałem sprężyny Eibacha mam błąd poziomowania i zauważyłem że lampy przestały się poziomować ktoś wie co może być nie tak /? :(

Nie mówcie mi ,że z xenonem nie mogę obniżyć ?? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kumpel też właśnie przed chwilą dzwonił wspominał, że trzeba wyregulować bo mają jakiś zakres regulacji ponoć bo teraz mogą być w skrajnych pozycjach rzekomo .

Ktoś może potwierdzić ??

Bym od razu był spokojniejszy bo tak mam w głowie potencjalne koszta naprawy :kwasny: lub nie daj bóg wywalenie sprężyn i powrót do wozu drabiniastego :facepalm:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kumpel też właśnie przed chwilą dzwonił wspominał, że trzeba wyregulować bo mają jakiś zakres regulacji ponoć bo teraz mogą być w skrajnych pozycjach rzekomo .

Ktoś może potwierdzić ??

Bym od razu był spokojniejszy bo tak mam w głowie potencjalne koszta naprawy :kwasny: lub nie daj bóg wywalenie sprężyn i powrót do wozu drabiniastego :facepalm:

pozdrawiam

Regulacja wysokosci o ktorej kumpel wspomina nie spowoduje skasowania bledu poziomowania na fisie. Sprawdz czujniki, pewnie zawieszeniowcy nie ogarneli..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kumpel też właśnie przed chwilą dzwonił wspominał, że trzeba wyregulować bo mają jakiś zakres regulacji ponoć bo teraz mogą być w skrajnych pozycjach rzekomo .

Ktoś może potwierdzić ??

Bym od razu był spokojniejszy bo tak mam w głowie potencjalne koszta naprawy :kwasny: lub nie daj bóg wywalenie sprężyn i powrót do wozu drabiniastego :facepalm:

pozdrawiam

Regulacja wysokosci o ktorej kumpel wspomina nie spowoduje skasowania bledu poziomowania na fisie. Sprawdz czujniki, pewnie zawieszeniowcy nie ogarneli..

W sensie ,że rozwalone ?? W to wątpię bo robiła to kumata osoba ale kto wie czekam na wizytę z kompem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis był jak naprawić przeczyścić potęcjometry w czujnikach.

U siebie obniżyłem zawieszenie o około 4cm i czujniki nadal dobrze działają

Proszę o poradę czy ktoś posiada podobną konfigurację?

Miałem zawieszenie oryginalne 1BA bulta 67L, tył był nisko 65cm przód 69cm

klasa 0YM i 0JH

Obniżyłem tylko przód i jest po równo 64,5cm przód i tył

Bulta swoje waży i wiadomo na samym tyle auta plus lpg więc sprężyny się bardziej uginają.

Z czasem auto wygląda jak motorówka :facepalm:

Może z tyłu załóż sprężyny 1BA i potem zobaczysz co z przodem


Witam

Panowie a miał ktoś przypadek w A4 b7 SEDAN ,że po obniżeniu XENON zgłupiał ?? Bo od kiedy zamontowałem sprężyny Eibacha mam błąd poziomowania i zauważyłem że lampy przestały się poziomować ktoś wie co może być nie tak /? :(

Nie mówcie mi ,że z xenonem nie mogę obniżyć ?? :facepalm:

Poczytaj to:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/98249-all-b6-naprawa-czujnika-od-samopoziomowania-swiatel/#entry1516679

U siebie miałem czasem błąd przedniego czujnika albo tylnego.

Częściej się pojawiał na obciążonym aucie.

Luty wyglądały dobrze, tyko były zabrudzone jakby pyłem.

Wyczyszczone i brak błędów

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ale czy miał ktoś OYH na tyle i sprężyny z kropkami Zielona brąz brąz takie niskie 27 cm mniej zwoju generalnie bo jak patrzę na oryginał to wydaje się dłuższy.

Proszę o poradę czy ktoś posiada podobną konfigurację?

Miałem zawieszenie oryginalne 1BA bulta 67L, tył był nisko 65cm przód 69cm

klasa 0YM i 0JH

Obniżyłem tylko przód i jest po równo 64,5cm przód i tył

Bulta swoje waży i wiadomo na samym tyle auta plus lpg więc sprężyny się bardziej uginają.

Z czasem auto wygląda jak motorówka :facepalm:

Może z tyłu załóż sprężyny 1BA i potem zobaczysz co z przodem

Witam

Panowie a miał ktoś przypadek w A4 b7 SEDAN ,że po obniżeniu XENON zgłupiał ?? Bo od kiedy zamontowałem sprężyny Eibacha mam błąd poziomowania i zauważyłem że lampy przestały się poziomować ktoś wie co może być nie tak /? :(

Nie mówcie mi ,że z xenonem nie mogę obniżyć ?? :facepalm:

Poczytaj to:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/98249-all-b6-naprawa-czujnika-od-samopoziomowania-swiatel/#entry1516679

U siebie miałem czasem błąd przedniego czujnika albo tylnego.

Częściej się pojawiał na obciążonym aucie.

Luty wyglądały dobrze, tyko były zabrudzone jakby pyłem.

Wyczyszczone i brak błędów

Edytowane przez LinkinAK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...