Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

a czy ktos zakladal juz sprezyny od innych kategorii wagowych niz fabrycznie?

ja mam u siebie z tylu OYK, czyli kat. wagowa 10. Szukam sprezyn o oznaczeniu niebieski, roz, roz, roz, ale ciezko znalezc cos rozsadnego, albo pordzewiale, albo nie ma wcale...

znalazlem dobrze wygladajace z kategorii OYJ, czyli kat. wagowa 09. oznaczenie niebieski, roz, roz.

zastanawiam sie, co sie stanie jak zaloze te sprezyny? rozumiem, ze beda sie naddawaly szybciej, niz te moje dedykowane tj. o jakies 30kg szybciej ;) pytanie tylko czy na pusto tyl siadzie bardziej, czy przy tak nieduzym przeskoku kat. wagowych nie bedzie to odczuwalne?

nb. moj tyl siedzi nisko, jak to przy 1BV w avancie i przy okazji rzezby z tylnym zawiasem chce dolozyc jeszcze plastikowe podkladki na zle drogi z 1BR, ktore powinny uniesc tyl o jakies 15-20mm.

Obawiam sie tylko, ze podkladki uniosa, a sprezyny z OYJ moga troche obnizyc i zostane tu gdzie jestem teraz... a musze tyl lekko podniesc, bo teraz jest slabo, motorowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, mam u siebie zawieszenie 1BA o kategoriach przod i tylko 10. W poniedziałek zakładam sprężyny i amorki 1BE o kategoriach przod 8 i tył 10 takze dam znac w tym temacie jak siadł samochod i wrzucę zdjecia przed i po zmianie zawieszenia. Mam nadzieje, ze Ci w czymś to pomoże.. ;)

Wysłane z jabłka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś zawieszenie 1BA z kategorią wgową coś koło 9. Chciałbym zobaczyć jak to wygląda. Prosiłbym o jakieś zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś zawieszenie 1BA z kategorią wgową coś koło 9. Chciałbym zobaczyć jak to wygląda. Prosiłbym o jakieś zdjęcia

Ja mam przód 9 tył 10 i 1Ba.

d41fcb5a457b421b7b9e206ef25e857f.jpg

3599a58dd98ee4eeacb1b27cb03463ce.jpg

33d522afc1f43c254067792a4aa1ca96.jpg

Edytowane przez lord_maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam klase wagowa 10 , zawiecha 1BA

jakiego obnizenia mniej wiecej moge sie spodziewac po zmianie TYLKO sprezyn z przodu z 1BE kat 7 ...

??? czyli 3 kategorie w dol 1BA > 1BE , same springi .... amortki zostaja ori 1BA

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam klase wagowa 10 , zawiecha 1BA

jakiego obnizenia mniej wiecej moge sie spodziewac po zmianie TYLKO sprezyn z przodu z 1BE kat 7 ...

??? czyli 3 kategorie w dol 1BA > 1BE , same springi .... amortki zostaja ori 1BA

Też miałem klasę wagową przód 9 tył 10 i założyłem komplet sprężyn 1be z 7 kategorii wagowej przód i tył siadł jakieś 35mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A a zawiecha nie zaczęła się bujac na nierownosciach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś w 1.9tdi z przodu 8 klase wagową?? prosiłbym o jakieś zdjęcie, bardzo ważne

Czy zmiana z przodu sprężyn z kategorii 9 na 8 będzie dużą różnicą?

pozdrawiam

Edytowane przez Patryk41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam 8 w kartonie :doh: We wtorek jak mechanik ogarnie busa i dwie osobówki to zmienimy zawieche i wrzucę foty przed: 1BA z kategoriami przod i tył 10 - oraz po: 1BE z kategoriami przod 8 i tył 10 :hi:

EDIT:

Zawieszenie zmienione, przód bardzo słabo siadł pomimo mniejszej kategorii wagowej i zmiany z 1BA na 1BE czyli samo w sobie -2cm :doh:

1BA z A4 B6 (2002 rok):
Przód: kategoria wagowa 10 - 68,5cm
Tył: kategoria wagowa 10 - 66,5cm
DSC_7794.jpg

1BE z A4 B7 (2007 rok):
Przód: kategoria wagowa 8 - 67cm
Tył: kategoria wagowa 10 - 64,5cm
DSC_7799.jpg

Wysłane z jabłka

Edytowane przez kaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem zielony w tym temacie dlago takie pytanie z mojej strony dane z wlepki :

0YK, 0JH, 1BA

po przeczytaniu tematu wiem już, że mam kategorie wagową przód-8, tył-9.

Planuję posadzić auto wymieniając same sprężyny, głównie chodzi o estetykę i wygląd oraz zachowanie komfortu. Nie chcę go mocno posadzić i utwardzać.

Pytanie jakie sprężyny wsadzić żeby auto posadzić? Jeśli same sprężyny nie dadzą efektu to pomyślę i czymś bardziej zaawansowanym, oraz czy są jakieś zestawy które fajnie obniżają ale nie ma utraty komfortu ? Z tego co wyczytałem to -30 przód u tył powinno być ok - kompromis między wyglądem i komfortem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie u mnie w temacie jak wyglada zmiana z 1BA na 1BE gdzie przod ma dwie kategorie mniej. Zeby zejść bardziej z przodem to musisz wziąć sprężyny najlepiej 4 kategorie niższe. Chyba ze wrzucić Eibachy to wtedy idealnie Ci siądzie zarówno przod i tył :hi:

Wysłane z jabłka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, chcialem dopytac amortyzatory z tylu mam do wymiany(20%) jest posadzony -40mm (przod i tyl) i niestety po 2 latach od sprowadzenia amortyzatory padly. nie wiem co tam jest wlozone ale mam z tylu jakies zielone sprezyny. :co:

Dodam ze bylo to zrobione przez profesjonalny zaklad w Belgii , mam raport z dziwnymi wartosciami i katami mierzonymi :co: (nic z tego nie rozumiem), takze ktos to przynajmniej zrobil z glowa - kazdy zakret bez trakcji nawet z woda. Nawet nie wiem co to trakcja, bo nigdy mi sie nie wlaczyla. Doslownie auto jest przyklejone na zakrecie (z oponami 225 i 235.)

Chce teraz kupic nowe SACHS, co o tym myslicie??????? niestety nie znalazlem informacji "wprost jak do dziecka" o ile to obnizy... :co:

standardowe:

Amortyzator SACHS 312783 - 2szt. Sprężyna zawieszenia SACHS 996 946 - 2 szt.

sportowe:

Amortyzator SACHS 312784 - 2 szt. Sprężyna zawieszenia SACHS 996 948 - 2 szt.

Edytowane przez michal.j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie jestem w temacie. Czy jest prosta odpowiedź jak dobrze wypoziomować autko ? Jestem po swapie napędu na Q, i różnica pomiędzy przodem a tyłem zrobiła się spora.

Zawieszenie jest oryginalne 1BV. Autko stoi tak:

SaOyBxu.jpg

Potrzebowałbym jakiś nowy zestaw na przód żeby autko położyć troszkę na ziemię. 3cm załatwiłoby sprawę.

Czy tył potrzeba też zmieniać w takim razie ? Wszystko jest 1BV ale instalacja gazowa i swap dociążył tył a odciążył przód. Ma ktoś pomysł jak to ugryźć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze raz. Chcę obniżyć sam przód. Wystarczy, że zmienię sprężyny na Eibach pro kit -30? Dedykowane do 1.8T?

http://www.eibach.pl/eibach-audi-a4-(8ec,-b7)-e10-15-003-01-22-pi-2267.html

Auto stoi tak i chcę obniżyć sam przód. Jaka ewentualna alternatywa?

201_img_4577.jpg

Edytowane przez cinkers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie jestem w temacie. Czy jest prosta odpowiedź jak dobrze wypoziomować autko ? Jestem po swapie napędu na Q, i różnica pomiędzy przodem a tyłem zrobiła się spora.

Potrzebowałbym jakiś nowy zestaw na przód żeby autko położyć troszkę na ziemię. 3cm załatwiłoby sprawę.

Czy tył potrzeba też zmieniać w takim razie ? Wszystko jest 1BV ale instalacja gazowa i swap dociążył tył a odciążył przód. Ma ktoś pomysł jak to ugryźć ?

Ja po swapie na Q podnosiłem tył. Dałem sprężyny kategorii 12 (1BE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam potrzebę obniżenia przodu AUDi A4 B7 S-Line 2.0 TDI.

Tył siedzi idealnie, za to przód to jest masakra. Mam założone felgi z ET28.

Na wlepce mam wersje zawieszenia 1BE. Dla przodu mam 0JH, dla tyłu OYH.

Proszę o poradę w jaki sposób nie obciążając zbytnio budżetu obniżyć przód tak około 30 mm.

Rozeznałem trochę temat i zastanawiam się nad zamontowaniem takich sprężyn:

http://www.eibach.pl/eibach-audi-a4-avant-%288ed,-b7%29-e10-15-003-08-22-pi-2529.html(składnik 1 - przód). -> cena 380 PLN za spręzyny przód jest ok, czy ma może ktoś info gdzie zdobyć je w niższej cenie?

Moje pytanie jest tylko takie czy faktycznie auto siądzie te 30 mm??

Czy nie jets tak, że w moim przypadku z zawieszeniem 1BE auto już siedzi 20 mm, a dołożenie sprężyn spowoduje obniżenie o 10 mm, a nie o 30 mm (innym zdaniem czy producent nie liczy tego obniżenia od zawieszenia zwykłego, a nie od S-line)

Edytowane przez bob4u
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam potrzebę obniżenia przodu AUDi A4 B7 S-Line 2.0 TDI.

Tył siedzi idealnie, za to przód to jest masakra. Mam założone felgi z ET28.

Na wlepce mam wersje zawieszenia 1BE. Dla przodu mam 0JH, dla tyłu OYH.

Proszę o poradę w jaki sposób nie obciążając zbytnio budżetu obniżyć przód tak około 30 mm.

Rozeznałem trochę temat i zastanawiam się nad zamontowaniem takich sprężyn:

http://www.eibach.pl/eibach-audi-a4-avant-(8ed,-b7)-e10-15-003-08-22-pi-2529.html(składnik 1 - przód). -> cena 380 PLN za spręzyny przód jest ok, czy ma może ktoś info gdzie zdobyć je w niższej cenie?

Moje pytanie jest tylko takie czy faktycznie auto siądzie te 30 mm??

Czy nie jets tak, że w moim przypadku z zawieszeniem 1BE auto już siedzi 20 mm, a dołożenie sprężyn spowoduje obniżenie o 10 mm, a nie o 30 mm (innym zdaniem czy producent nie liczy tego obniżenia od zawieszenia zwykłego, a nie od S-line)

Producent eibach'ów liczy te -30 mm od standardowego zawieszenia 1BA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent eibach'ów liczy te -30 mm od standardowego zawieszenia 1BA.

Tu już nie ma znaczenia kategoria wagowe? Edytowane przez lord_maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent eibach'ów liczy te -30 mm od standardowego zawieszenia 1BA.

Tu już nie ma znaczenia kategoria wagowe?

Ma znaczenie.Popatrz sobie na stronce eibacha. Różne zestawy do różnych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Rozeznałem trochę temat i zastanawiam się nad zamontowaniem takich sprężyn:

Eibach - E10-15-003-08-22 Eibach Pro-Kit Sprężyny obniżające Audi A4 Avant (8ED, B7)(składnik 1 - przód). -> cena 380 PLN za spręzyny przód jest ok, czy ma może ktoś info gdzie zdobyć je w niższej cenie?



Moje pytanie jest tylko takie czy faktycznie auto siądzie te 30 mm??

Czy nie jets tak, że w moim przypadku z zawieszeniem 1BE auto już siedzi 20 mm, a dołożenie sprężyn spowoduje obniżenie o 10 mm, a nie o 30 mm (innym zdaniem czy producent nie liczy tego obniżenia od zawieszenia zwykłego, a nie od S-line)

W tej cenie masz już wliczoną przesyłkę z Niemiec prosto pod Twój dom. Ciężko będzie zrobić to taniej. Tak jak wyżej było napisane -30 podawane na stronie to wartość liczona od zawieszenia standardowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...