dominik91 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 (edytowane) Witam panowie, Posiadam audi a4 b7 1.9 TDI. Moje zawieszenie to 1BA kategoria wagowa przód i tył - 8 . Chciałbym je obniżyć bo auto wygląda strasznie jak dla mnie ( wysoko). Czy te sprężyny eibach pro kit obniżą ładnie auto? Czy wymieniać wraz ze sprężynami też amortyzatory, jeśli tak to na jakie? Jak po wymianie na tych sprężynach bedzie prowadziło sie auto? Czy bardzo czuć różnice? Czy uciepri na tym komfort jazdy? Edytowane 14 Czerwca 2018 przez dominik91 Z przodu i z tyłu wysokość po 69 cm, czy po zmianie sprężyn obniży się równomiernie czy może tak być że przód i tył będzie miał inną wysokość?
tobias Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 założysz einachy to Ci w momencie amorki polecą bo będą pracować w innym zakresie - dedykowane są o skróconym skoku. to co piszesz 69cm to strasznie wysoko, ktoś tu kiedy,ś pisał że z fabryki wyjezdzało 1ba na 68cm a nawet po 10-11 latach jazdy powinno się uklepać jeszcze. do tej pory ludziska zawsze pisali, że tył zawsze niżej siadał u mnie też tak było, pierwsze słysze u Ciebie, że 1ba równo stoi, jaki masz rozmiar felga/opony.
dominik91 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 (edytowane) Mam 17 cali opony 215/50. No strasznie wysoko i fatalnie to wygląda dlatego chcę to zmienić, dlatego pytam co i jak bo niestety nie znam się na tym.. Edytowane 14 Czerwca 2018 przez dominik91
dominik91 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Zdecydowałem sie na spręzyny eibach pro kit do zawieszenia 1BA, jak amorki wysiada to wymienie. A jak panowie z odbojami wymieniac na te z 1BA czy może 1BE ? Czy oprócz odboji trzeba coś jeszcze wymieniać? Może ktoś miał podobny problem..
staniek Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 Oboje trzeba/pasuje wymienić na te do zawieszenia 1BE/BV
dominik91 Opublikowano 24 Czerwca 2018 Opublikowano 24 Czerwca 2018 a jaką wysokość powinien mieć odbój na tył i na przód przy 1BE? szukam w necie ale nie moge znaleźć..
staniek Opublikowano 25 Czerwca 2018 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Wysokości odboju Ci nie podam bo nie pamiętam, ale w katalogu Sachs'a znajdziesz odboje pod 1BE 1BV czyli do zawieszenia sportowego.
papadziordzio Opublikowano 6 Lipca 2018 Opublikowano 6 Lipca 2018 (edytowane) Piszę do gościa żeby podał kategorie wagowe, a on do mnie, że pasują do sedana 2.0TDI, wszystkie mają te same kategorie? Dodatkowo prośba o wypowiedzenie się co to jest...: https://allegro.pl/jamex-sprezyny-obnizajace-audi-a4-b6-b7-sedan-i7429629418.html I ostatnie pytanko "obniżenie -45/35mm (przód/tył)" czy nie będzie siedział z wysoko z tyłu? Dodatkowo czy takie coś będzie pasować: https://www.olx.pl/oferta/komplet-sprezyn-obnizajacych-h-r-29369-audi-a4-b6-b7-CID5-IDwsZ9f.html#4d5fc04c3b Edytowane 6 Lipca 2018 przez papadziordzio
pila24 Opublikowano 6 Lipca 2018 Opublikowano 6 Lipca 2018 (edytowane) Wymieniłem u siebie sprężyny z tyłu (używki w dobrym stanie z allegro od cabrio za 20 zeta ), przed wymianą przód stał równo na 65cm a,tył z prawej 61 cm a z lewej 58,5cm ! Pęknięta sprężyna. Po wymianie na 4 klasy wyżej tył idealnie z przodem 65cm. Edytowane 6 Lipca 2018 przez pila24
Damianq Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 (edytowane) Potrzebuje pomocy. W moim B7 1.8T Quattro PB mam zawieszenie 1BA przód 0JJ tył 0YL. Jako, że straszna koza to chce posadzić niżej. Efekt jaki bym chciał uzyskać to lekki klin z przodem niżej. Chciałbym kupić używane zawieszenie od S-Line 1BE i wrzucić talerzyki od B5. Wg tego tematu powinienem zakupić amortyzatory 1BE ze sprężynami: przód 0JJ : 8E0 411 105 CJ/EJ tył 0YL : 8E0 511 115 DN/FN 1. Czy mam racje? Uzyskam zmierzony efekt powiedzmy -30/-20? 2. Czy zawieszenie 1BV wymaga jeszcze jakiś dodatkowych ingerencji w zawieszenie czy mogę je założyć również jeśli mam komplet amortyzatory+sprężyny? W tym temacie wyczytałem, że są jakieś dodatkowe elementy usztywniające... 3. Gdybym chciał żeby siadło jeszcze niżej to sprężyny powinny być wyższej klasy wagowej czy niższej klasy wagowej? W poście #3 @Bart-S napisał, że wyższa klasa = lżejsze auto czego nie mogę zrozumieć. Powiedzmy klasa 9 (0JJ) przód przy 1BA 886-918 kg czyli sprężyna przeniesie 918 kg, a klasa 10 (0JK) przód przy 1BA 919-952 kg czyli sprężyna przeniesie 952 kg. Reasumując klasa 10 jest wyższa niż 9 a auto cięższe... Czyli mi wychodzi, że wyższa klasa = cięższe auto więc odwtornie niż @Bart-S. Zatem, żeby siadło niżej trzeba by dać klasę 8 (niższą) żeby sprężyna pod większym ciężarem bardziej się ugięła? Chyba, że to się inaczej czyta? 4. Czy kategorie wagowe B6 i B7 są inne? Bo np. moj przód 0JJ pokazuje, że w B7 mogę założyć 8E0 411 105 BH/DH – 0JJ ale w B6 ten sam 8E0 411 105 BH pokazuje 0JK czyli już kategoria wyżej. Edytowane 26 Lipca 2018 przez Damianq
Bknz Opublikowano 9 Października 2018 Opublikowano 9 Października 2018 Pojawiły się w sieci sprężyny i chętnie bym je przygarnął ale zastanawiam się czy są takiej samej wysokości jak w 1BE? oznaczenie jakie znalazłem do tych sprężyn to 8E0511115DQ - PR-1BD+0YP 1BE = sportowy układ jezdny (obniżony o 20 mm w stosunku do 1BA)1BD = sportowy układ jezdny S4 Czy zwieszenie 1BD jest takiej samej wysokości jak w 1BE bo nigdzie nie mogę doszukać się informacji. Wydaje mi się po zdjęciach i porównaniach że wysokość mają taką samą ale może ktoś coś doradzi.
greg2505 Opublikowano 9 Października 2018 Opublikowano 9 Października 2018 (edytowane) 8E0511115DQ niebieski pomarańczowy ,kat.wagowa 14 ,1be-1bv, różnica między 1be,1bv,1bd są amortyzatory,sprężyny są takie same tylko mają różne kategorie wagowe i najlepiej je dobrać wg tej co masz we wlepce 1 Edytowane 9 Października 2018 przez greg2505
Bknz Opublikowano 10 Października 2018 Opublikowano 10 Października 2018 greg2505 dziękuję za informację. Potwierdziły się moje przypuszczenia że będą pasowały i wyglądem będzie jak 1BE tylko dupka od ciężaru już nie usiądzie tak jak obecnie.
dawids22 Opublikowano 16 Października 2018 Opublikowano 16 Października 2018 Amory 1be + spręzyny h&r, dobra opcja czy zmieniać amortyzator na inny ?
Trewor87 Opublikowano 19 Października 2018 Opublikowano 19 Października 2018 W dniu 16.10.2018 o 23:38, dawids22 napisał: Amory 1be + spręzyny h&r, dobra opcja czy zmieniać amortyzator na inny ? Śmiało możesz łączyć jedno z drugim 1
Bknz Opublikowano 3 Listopada 2018 Opublikowano 3 Listopada 2018 Pytanie odnoście montażu tylnych sprężyn. Kolorowe znaczniki kategorii wagowej są zawsze widoczne u góry (przy nadwoziu) czy na dole (przy wahaczu) jak sprężyna jest zamontowana, nie ma znaczenia czy to A4 b6 Avant czy Cabrio ?
Dandusiek Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 (edytowane) Mam małe pytanko. Posiadam zawieszenie S-line 1BV. Wkladając sprężyny sportowe -30 lub -40 osiągnę parę cm w - doł? Jeśli tak to ile miej więcej? Dodam że mam Q jeśli to ma jakieś znaczenie (bo napęd trochę kg waży) Rozkminiam już na lato jakąś 18 lub 19 ale chce dać autko trochę niżej dla lepszego efektu Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi Panowie . Edytowane 29 Listopada 2018 przez Dandusiek
Trewor87 Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 3 godziny temu, Dandusiek napisał: Mam małe pytanko. Posiadam zawieszenie S-line 1BV. Wkladając sprężyny sportowe -30 lub -40 osiągnę parę cm w - doł? Jeśli tak to ile miej więcej? Dodam że mam Q jeśli to ma jakieś znaczenie (bo napęd trochę kg waży) Rozkminiam już na lato jakąś 18 lub 19 ale chce dać autko trochę niżej dla lepszego efektu Z góry dzięki za konkretne odpowiedzi Panowie . Przy doborze nowych sprężyn musisz uwzględniać to, że auto już masz niżej od "zwykłego". Więc od wartości obniżeń podanych na stronach / sklepach musisz odjąć wartość swojego fabrycznego obniżenia. Jak dobierzesz sprężyny z agresywniejszym zejściem (jakiś Eibach Sportline np) to od Twojego stanu aktualnego auto jeszcze siądzie o niewielką wartość. Quattro nie jest problemem, pod warunkiem że prawidłowo dobierzesz sprężyny do nacisków na osie (naciski z tabliczki znamionowej porównujesz z naciskami podawanymi na stronach ze sprężynami).
Dandusiek Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 (edytowane) Godzinę temu, Trewor87 napisał: Przy doborze nowych sprężyn musisz uwzględniać to, że auto już masz niżej od "zwykłego". Więc od wartości obniżeń podanych na stronach / sklepach musisz odjąć wartość swojego fabrycznego obniżenia. Jak dobierzesz sprężyny z agresywniejszym zejściem (jakiś Eibach Sportline np) to od Twojego stanu aktualnego auto jeszcze siądzie o niewielką wartość. Quattro nie jest problemem, pod warunkiem że prawidłowo dobierzesz sprężyny do nacisków na osie (naciski z tabliczki znamionowej porównujesz z naciskami podawanymi na stronach ze sprężynami). Tak właśnie sobie to inpretowałem, że jeżeli mam już -20 a kupie -40 to wyjdzie mi że auto siądzie ok. 2cm na nowych sprężynach. Raczej będę celował w znane marki i sprawdzone typu np. Eibach bo one chyba się kształtują cenowo dosyć rozsądnie, chyba że ktoś jeszcze może coś ciekawego polecić? Tylko że Eibach ma chyba max -30cm, natomiast przy moim zawieszeniu S-line potrzebowałbym bardziej -40. Ktoś coś? I czy ktoś się orientuje jakie to wartości w przypadku A4 Q BRD z naciskiem na osie? Edytowane 29 Listopada 2018 przez Dandusiek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się