Możesz przeczytać i zastosować się do wskazówek Ross Tech z tego linku http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16396/P0012/000018
Pamiętając że kiedy mówi się o wymianie napinacza np to autor ma na myśli NOWY nie zaś używany napinacz który w 99% przypadków sprzedawany jest przez cwaniaka który właśnie wymienił go na NOWY - sprawny. Zastanów się skąd na "używkach" może się wziąć "sprawny" napinacz?
Uważasz, że ktoś na rozbiórce wymontował ze sprawnego silnika napinacz i go sprzedaje? Przecież jak ktoś ma silnik to sprzedaje go w całości...
Dalej możesz dokonać opisywanych m.inn na naszym forum procedur sprawdzenia ciśnienia oleju - pamiętając, że jego ciśnienie jest sinequanone poprawnej pracy systemu napinacza i notowanych błędów.
Na Twoje retoryczne pytanie "co mogę jeszcze zrobić" odpowiadamy:
1) sprawdzić ciśnienie oleju "książkowo" - usunąć ewentualnie znane i opisywane przyczyny - jeżeli OK - cieszyć się autem i wymieniać olej ( w tym aucie) nie rzadziej jak 8tkm
2) jeżeli NIE OK -wersja A) zamontować NOWY - ori napinacz i nowy (lub) nie wyciągnięty łańcuch - znowu cieszyć się autem
wersja solucji B zamontować NOWY ORI napinacza - ale bez wtyczki i łańcuch jak wyżej - wówczas NIE ROBIMY już adaptacji - bo to bez sensu. Prosimy tunera by wyłączył obsługę napinacza na switchach by nie występowało powiadamianie o błędzie systemu napinacza. Od tej chwili jeździmy dokładanie tak samo jak na ori. Nie odczujemy żadnej zmiany. Interwały przebiegów jednego i drugiego napinacza są takie same. Padnie i jeden i drugi - wcześniej czy później. Jest jednak jedna "drobna" różnica
dobry napinacz z wtyczka (nie chiński jakiś tam chłam - który padnie nazajutrz po montażu taki za 500zł) kosztuje ponad 2000zł, dobry firmowy napinacz bez wtyczki kosztuje nie więcej jak 700zł