Skocz do zawartości

Ranking

  1. golden87

    golden87

    Pasjonat


    • Punkty

      5

    • Postów

      210


  2. DarekS4

    DarekS4

    Pasjonat


    • Punkty

      3

    • Postów

      571


  3. adioss995

    adioss995

    Pasjonat


    • Punkty

      3

    • Postów

      235


  4. tomi790

    tomi790

    Klubowicze


    • Punkty

      2

    • Postów

      439


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 01/24/20 uwzględniając wszystkie działy

  1. @kamil-vag napisał: Trochę zaktualizowałem listę poduszek silnika 1.9/2.0 TDI - AVF, AWX, AVB, BKE, BLB, BNA, BPW, BRB, BRD, BRE, BRF, BVA, BVF, BVG montowanych na przestrzeni lat: Poduszka z elektrozaworem lewa: do 06.2004 >> 8E0199379L od 06.2004 do 11.04 >> 8E0199379M od 11.2004 do 08.2008 >> 8E0199379AB od 08.2008 >> 8E0199379BF Poduszka bez elektrozaworu prawa: Na początku produkcji była też poduszka 8D0199382AE, która w A6 C5 (AVF/AWX) była wkładana aż do 2005r. do 2005 >> 8E0199382D do 2008 >> 8E0199382K od 2008 do 2009 >> 8E0199382AB od 2009 >> 8E0199382AG Przy demontażu/montażu poduszek nie ma sensu odkręcać łap silnika... Należy odkręcić 2 poduchy boczne (jedna śruba na dole druga na górze poduszki). Z odbojem przednim było różnie, jeden był montowany na stałe na pasie przednim a ruchome gniazdo na misce, drugi był z ruchomym ramieniem na misce a gniazdo ruchome przy pasie .Po odkręceniu czterech śrub poduszek podnieść silnik do góry - można dać drewienko pod miskę i lewarkiem - dwie boczne idą łatwo, ale z odbojem trzeba pokombinować - jak jest odbój na pasie przednim to trzeba unieść silnik dość wysoko by móc wyciągnąć gniazdo odboju... I pilnować, żeby wiskoza nie pękła, trzeba ją lekko odgiąć w stronę szyby... Przejrzyjcie też te fotostory: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/505792-Motor-mount-replacement-in-B7?p=8475588&viewfull=1#post8475588 http://www.audiforum.ca/a4-b5-b6-b7-b8-65/diy-oil-pan-sump-replacement-1-8t-quattro-53442/ Jak najbardziej trzeba odkręcić gniazdo odboju. Odbój ten nazywany jest ogranicznikiem momentu obrotowego. Istnieją wersje, że sam odbój jest na łapie przymocowany do miski i wtedy sprawa jest banalnie prosta: W drugim przypadku odbój jest na pasie przednim jako element stały a gniazdo przykręcone jest do miski - wtedy wymiana jest już utrudniona. Musimy wręcz na siłę wytargać gniazdo, by móc wyjąć odbój. Jak się dobrze popieści to się zmieści Ja użyłem smaru sylikonowego żeby łatwiej to wyjąć a potem wcisnąć. Sama regulacja gniazda odboju jest prosta, gniazdo ma się po prostu spierać luzem na odboju i tak skręcamy: Ogranicznik wspornika momentu obrotowego powinien przylegać pod własnym ciężarem do odbojnika gumowego wspornika momentu obrotowego Co do poduszek bocznych: Zamontować zawieszenie silnika bez naprężeń. W tym celu przed dokręceniem zawieszenia silnika ustawić silnik, lekko nim potrząsając. Przydatne momenty dokręcania przy wymianie poduszek dla 1.9 TDI AVF/AWX/AVB Zawieszenie silnika (poduszka) do: Wspornik zawieszenia silnika 40 Nm - Dolna śruba poduszki Podpora silnika 23 Nm - Górna śruba poduszki Dodam, że warto przy wymianie poduszek silnika pokusić się od razu o wymienię poduszki skrzyni biegów. Zawieszenie skrzyni biegów (poduszka) ze wspornikiem do skrzyni biegów - 23 Nm Najlepiej na sam koniec mieć poluzowane śruby poduszek skrzyni i silnika i wtedy poruszać silnikiem przód tył i na boki i dopiero wszystko poskręcać, by zlikwidować wszelkie naprężenia w układzie zawieszenia skrzyni biegów i silnika. I taka uwaga, przed wymianą zróbcie sobie zdjęcia jak są usytuowane poduszki w otworach ustalających Oznaczyć położenie montażowe połączeń śrubowych -1- i tulejek ustalających -2- na dole przy poduszce zawieszenia silnika po obu stronach. Dla różnych wersji silnika istnieją różne otwory mocujące. Myślę, że to trochę ułatwi Wam montaż Przednia guma jak również poduszka skrzyni może być Lemfordera: 31106 01 LEMFORDER 25864 01 LEMFORDER Natomiast poduszki silnika tylko oryginalne firmy AVON. 8E0199379BF 8E0199382AG PIXI napisał: Mam pytanie do Was Koledzy , byłem dziś u machera ze względu na dziwne dżwięki pod podwoziem w czasie jazdy (nie w zawieszeniu ) ... diagnoza jednoznaczna -poduszka pod silnikiem lewa (strona kierowcy ) W ETKA znalazłem w/w część 8E0 199 379 AB ale opis części mnie zaskoczył : poduszka gumowo olejowa strona lewa elektryczna ? ;( co to znaczy elektryczna można sprawdzić stan zużycia - VAG ??? Jeśli temat mojego zapytania nie jest w odpowiednim dziale proszę Moderatora o przeniesienie go do odpowiedniego Pomocy bo chyba na stare lata nie wytrzymam
    1 punkt
  2. Melduję, że nowe wozidło ze skrzynią CVT jest już na trepkowym pokładzie Przesiadka z zaczipowanej A2, na tojtoleta była ciężka z uwagi na to, że „nie dziara” spod świateł tak jak się człowiek do tego przyzwyczaił ale poza tym miodzio! W końcu mam wszystko połączone z telefonem i nie muszę używać transmiterów do muzyki... i co najważniejsze będzie ekonomiczniej! (Mam nadzieję )
    1 punkt
  3. Ja bym dał 10, jak nie chcesz miec wiecznie ochlapnych drzwi Ja bardziej wyglad Ci to jak kolega mowi 12-13.
    1 punkt
  4. Różnie może być może jest zawalona nagarem i wystarczy wyczyścić a może coś się uszkodzilo w mechanizmie a czy twój mechanik przeprowadził adaptację tej przepustnicy i czy się udało Jeżeli wywaliło ci błąd od sondy to winny może być przepływomierz bo np daje za dużo powietrza i komputer koryguje dawkę paliwa i może dlatego wywaliło sondę że mieszanka np za bogata jest Może być jakaś nieszczelność w układzie Odpinales ten przepływomierz była jakaś zmiana w pracy silnika czy brak
    1 punkt
  5. Tak jak pisalem na przód jak dasz te 13mm to bedzie dobrze. Na 18' nie powinno Ci nic obcierać.
    1 punkt
  6. Takie odgłosy również może dawać pompa wody na zimnym. Ogólnie, czy rozrząd (głównie rolki, napinacz) był przeglądany czy wymieniany w ostatnim czasie? Tak samo wszystko co napędza pasek wieloklinowy: napinacz, pompa wspomagania, alternator (wolnobieg sprawdzić), rolki, sprężarka klimatyzacji. Filmik nie oddaję dźwięku w 100% dobrze. Torsen też nie można wykluczyć. Najlepiej by było jak by jakoś wysłuchać układ napędowy i silnik pod czas obciążenia. Coś typu hamowni, żeby ktoś prowadził, a ktoś słuchał, macał. Może na podnośniku na zimno też będzie taki dźwięk.
    1 punkt
  7. jak odepniesz kiedy auto jest zapalone powinny zafalować obroty i tyle
    1 punkt
  8. Do mnie przemawia częściej głos w głowie pt "bierz bo taniej nie znajdziesz" ?
    1 punkt
  9. Pomierzę,, zrobie zdjęcia i może wspólnie coś pomożecie dobrać ?
    1 punkt
  10. Witam serdecznie w klubie Mam nadzieję, że znajdziesz informacje jakich szukasz i forum będzie pomocne. Pozdrawiam ,,,
    1 punkt
  11. Mechanik ma urlop i hamulce mają delikatną obsuwę.. Nie tracąc czasu, postanowiłem dokończyć wydech. Problemem były plecionki/złącza elastyczne, które wymieniałem w zakładzie specjalizującym się w tłumikach ale jakość pozostawiała wiele do życzenia i problem wracał po paru miesiącach. Wróciłem do RCP (tam robiłem kompletny wydech za katalizatorami) i Panowie zrobili porządek.
    1 punkt
  12. Na zime mam.... te felgi z A5, tam jest 7.5J ET28..., ale niestety ramiona dosłownie o 2mm przycierały by o zacisk... musiałem dać dystans bo inaczej bym nie zalozyl przodu, najpierw probowalem 5 mm, bylo ok, nie tarło ale biło, wiec szukałem najcieńszeego możliwego z kolnierzem i padło na 8mm... wiec finalnie wyszło z ET20 [ET28-8mm dystans] ale to jest 7.5J to inna bajka. Na lato miałem ET28 8.5J te pająki z A5 bez dystansu i było na styk... ale to był lekki naciag 225/40/18 na 8.5J , juz 235 moglo by trzeecc o nadkole przy hopce. Twoje mają chyba z 8J, więc optymalne ET na poziomie ~30 z przodu powinnno byc ok. Czyli tam z 10-13 m można dac. Zreszta, zobacz na prostych kołach ile mm brakuje Ci do wewnętrznej krawędzi błotnika od felg, daj 1 mm zapasu cos jak tu:
    1 punkt
  13. Jak napiszesz do Dystomu, zrobia takie 8mm z kołnierzem, sam mam takie osobiscie. Ale przy tym ET spokojnie i 10 siądzie bez problemu, byle by byl kolnierz.
    1 punkt
  14. proponuje sprawdzić przepływomierz weź najlepiej odepnij wtyczke od niego i odpal auto zobacz wtedy wgl jakies błedy masz? podpinałeś pod kompa ?
    1 punkt
  15. Dzieki za odpowiedz kolego!
    1 punkt
  16. Sprawdzić wskazania g62/g2 i sprawdzić błędy climatronica o ile go posiadasz.
    1 punkt
  17. Jest to moje pierwsze Audi. Silnik 1.9 TDI 130 km 2002r 370 tyś nalotu.
    1 punkt
  18. taki tam spontaniczny filmik z lajtowej jazdy
    1 punkt
  19. Dziex no tak felgi sa faktycznie takie sobie ale i tak lepsze niż w RS5 ale w praktyce to najtańszy opcja na 20 cali z przyzwoitą opona.Cokowiek by się nie brało nawet z OEM używek z allegro i nowa opona wyjdzie drożej. Po czasie te felgi jakoś przemówił do mnie i nawet zaczęły mi się podobać. Myślę że na żywą będzie jeszcze lepiej zresztą jak z samym autem już w sztucznym świetle we Frankfurcie wygląda mega więc na żywca będzie pewnie miód malina. Jakieś tam ustrzelone w Monachium.....
    1 punkt
  20. faktycznie, najważniejsze by była od audi 8E0 199 379...natomiast literki po nr fabrycznym to tylko "seria" w różnych latach były te poduszki polepszane, ważne by nr sie zgadzał. Wcześniej miałem zamiennik SWAG'a bez czujnika - porażka, używke z B7 2.0TDI kupilem za 150zl. Ważne by nie wylana i bez błędu była. W aso za nową 590zl mi powiedzieli ( masakra ). Także szukać od B7 2.0 i bedzie chulac powodzenia PS: muszą byc z "policzkami" ;P niby nic wielkiego, ale jednak jakiś wpływ na komfort ma, także moim zdaniem tylko Audi, a nie od VW. Na błędach sie czlowiek uczy...
    1 punkt
  21. czyli bez MMI ma taką opcję czy nie ma? Bo nie wiem czy się za to zabierać.
    1 punkt
  22. bierz pilniki i na pewno się uda , powodzenia
    1 punkt
  23. też powinno dać radę, kiedyś sam zastosowałem taki zabieg i poszło także idziesz do mamy albo dziewczyny i bierzesz sobie dwa pilniczki i małym kosztem masz zmieniarkę w rękach, a później
    1 punkt
  24. Można wsunąć dwa pilniczki do paznokci i też wyciągniesz
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...