Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04/19/22 uwzględniając wszystkie działy
-
Witam, mała aktualizacja prac nad samochodem. Autko praktycznie w 90% jest skończone na sezon 2022, wiadomo coś pewnie jeszcze się znajdzie. Co zostało zrobione: - Felgi Arceno monaco midnight purple 8,5/9,5 19 et 33/40 + dystanse 5mm na każda oś. Opony 215/35 i 225/35 - Zawieszenie gwintowane dts line - Hamulce tylne 288 mm -Blenda tablicy rejestracyjnej S4 USA Plany na najbliższy czas aby sezon 2022 zacząć w 100% - lakierowanie przodu + rolowanie rantów błotników - ściema tylnych szyb - odświeżenie wnętrza Poniżej kilka zdjęć przedstawiających aktualny stan samochodu.4 punkty
-
Witam wszystkich, Bardzo nie podoba mi się jak wygląda przycisk od LPG i postanowiłem zrobić coś bardziej na wzór oryginalnego wyposażenia w aucie. Oto efekty: Przycisk (świeci się na zielono jak LPG włączone): I poziom LPG: Zależnie od poziomu pokazuje LPG R, 1/4, 1/2, 3/4, FULL Wiadomo na tym ekraniku można napisać cokolwiek się chce, ja na razie wybrałem gaz, bo więcej dodatkowych czujników w aucie nie mam. Jak kogoś interesuje jak to zrobiłem mogę dać trochę wskazówek.3 punkty
-
W środku jest arduino UNO i moduł can MCP2515. No i od sterownika gazu jest podłączony też pozioi z butli. Masz na myśli te przyciski? Od lewej do prawej: ESP, Turbo flutter, przepustnica, LPG. Schematy: Potrzebne jest arduino, ja wybrałem UNO. Moduł CAN arduino, mój jest na MCP2515 i polecam też taki bo jest bardzo fajna biblioteka do niego. Tutaj schemat połączenia arduino: CAN High i CAN Low podłączamy do canów za radiem. Jeśli chcemy pokazywać poziom gazu do musimy też podłączyć przewód poziomu LPG z butli. Wiadomo trzeba też podłączyć arduino do zasilania z auta, w moim przypadku podłączyłem po USB, bo jak podpinałem pod 12v z auta to nie chciało działać poprawnie (Muszę jeszcze dojść do tego czemu). Programowanie: Ja używam Visual Studio Code z PlatformIO IDE, do MCP2515 używałem biblioteki autowp-mcp2515 by autowp. Odczytując dane z Canbusów zobaczymy grupy bitów przypisane do adresów, wygląda to np. tak: 0x261 8 0x43 0x44 0x43 0x1C 0x34 0x1C 0x1C 0x1C Czytając od lewej do prawej W adresie 261 ma być 8 bitów, i to te bity: 43 44 43 1C 34 1C 1C 1C. Wszystko poza 8 jest napisane w HEX(Hexadecimal), czyli 0x261 to 609 w normalnych liczbach(DEC, decimal). Adresy które znalazłem: 0x261 - górna linijka, 0x1C to spacja 0x263 - dolna linijka, 0x1C to spacja 0x635 - drugi bit to podswietlenie radia (0-off,64-on) Jak pisać tekst? Musimy wysyłać własne dane na adresy 0x261 i 0x263. Każda linijka ma po 8 znaków. Jeden bit to jeden znak. Musimy użyć jakiegoś online convertera HEX to ASCII. Nie wiem czy mogę wkleić link to tego, który polecam. Przykładowo: Chcemy wysłać do górnej linijki " Audi " #include <Arduino.h> #include <SPI.h> #include <mcp2515.h> MCP2515 mcp2515(10); void setup() { Serial.begin(9600); mcp2515.reset(); mcp2515.setBitrate(CAN_100KBPS, MCP_8MHZ); mcp2515.setNormalMode(); struct can_frame upperLine; } void loop() { upperLine.can_id = 0x261; upperLine.can_dlc = 8; upperLine.data[0] = 0x1C; upperLine.data[1] = 0x1C; upperLine.data[2] = 0x41; upperLine.data[3] = 0x55; upperLine.data[4] = 0x44; upperLine.data[5] = 0x49; upperLine.data[6] = 0x1C; upperLine.data[7] = 0x1C; mcp2515.sendMessage(&upperLine); delay(5); } Tutaj kawałek najprostszego kodu, jak ktoś miał styczność z jakimś programowaniem to naprawde nie jest to skomplikowane. Na razie nie mam czasu nic poprawiać w moim małym projekcie, ale jak się znowu za to zabiorę to może uda się znaleźć więcej adresów i brać jakieś dane z ECU. Chciałem bardzo zrobić test wskazówek od zegarów, ale czujnik paliwa sprawia mi duży problem :c. W każdym razie jesli jest więcej pytań to śmiało, nie jest to żaden sekret2 punkty
-
2 punkty
-
Na pewno , po założeniu kół i przejechaniu ok. kilometra / zawieszenie musi się ułożyć /dopiero ewentualnie zmierz jakie bedą potrzebne.1 punkt
-
dla mnie to DWO nawet w przypadku Tipa jest takie jakies nie do konca.... bo tak na prawde to kiedy zmienic w niej filtr ? przed czy po ? poza tym musisz zdjac miske zeby sie dostac do filtra, umyć ja, umyć magnesy1 punkt
-
jest ale to bez sensu, jak Ci wczesniej pisałem1 punkt
-
1 punkt
-
Nie. Takie coś pierwsze lepsze https://allegro.pl/oferta/przewod-podcisnienia-vacuum-zbrojony-3mm-fmic-pro-11770380364?utm_feed=128c5dac-5203-4dcf-863c-36bb5e566de7&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=EAIaIQobChMIz96p4b2g9wIVh9CyCh1vmwTqEAQYAiABEgIa4vD_BwE1 punkt
-
Przecież aby sprawdzić ustawienie rozrządu, silnik nie musi pracować, podczas pracy sprawdzasz tylko pracę fazatorów. W moim przypadku mój mechanik robił ASN pierwszy raz, ustawił rozrząd według instrukcji i wszystko było ok. SK Garage Iceland moim zdaniem źle zrobił, nie zalecając wstępnie zalać fazatorów olejem, bo one przy starcie mogą nieźle po d*pie dostać nie mając nic w środku.1 punkt
-
Tak jak Muskel napisał że dość fajnie świecą a w B9 w standardzie jest goła blacha więc trzeba coś wymyślić1 punkt
-
1 punkt
-
Masz tylko odpiąć przewód od anteny immo i przełożyć stacyjke. Grot nowy zakładasz do swojego pilota. Oczywiście wkładkę do drzwi również masz?1 punkt
-
hak, fajna rzecz, dobrze że trafił się ORI, nie trzeba wydawać dodatkowo kilku tys.1 punkt
-
Jest to wężyk od podciśnienia sterujący gruszką od zmiennej długości dolotu (to tak w skrócie) Wymień do na nowy. Gruszką znajduje się na kolektorze w okolicy alternatora a sam wężyk idzie przez otworki pod kolektorem. Jak najbardziej nieszczelnosci w dolocie mogą powodować falowanie. Aha najprościej jak cały wężyk się jeszcze nie sypie to odetnij ten ułamany kawałek na przepustnicy i osadź wężyk na nowo beż jego wymiany i też powinno być dobrze.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
WAUZZZ8K4FA133819.pdf1 punkt
-
Witam. Mała aktualizacja. Wczoraj wpadł gwint DTS, hamulce 288 na tył oraz felgi 19 cali Arceo monaco(8.5/9,5) oponki 215/35 i 225/35. Tylko pojawił się mały problem. Obniżyłem przód dosyć mocno i pojawiły się wibracje w przedziale 110-130 km/h. Czytałem kiedyś, że jest to normalny objaw. Powodem są zbyt przekoszone półosie. Czy jest mi to ktoś w stanie potwierdzić? Sorki za tylko jedno zdjęcie na dniach wpadnie ich więcej, sorki za słabą jakość ale coś się skiepściło.1 punkt
-
99% ON ekodiesel z Orlenu. Od 3 lat zero problemów... rozruchy w zimie itp.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00