Makale Opublikowano 27 Lutego 2016 Opublikowano 27 Lutego 2016 Włacznik chce bo w drugim aucie się przyzwyczaiłem do auto, a CLH to byłby tylko dodatek. Lusterko ma jakiś "sterownik", ze MCE będzie pluło błędem o braku lusterka ?
pyczs Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Witam !!! Mam zamontowany moduł 8E0 907 279. Czy mogę bez większej ingerencji zamontować 8E0 907 279 F. Czy będę musiał coś przerabiać.
kaju Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 nie da rady bez ingerencji w instalację. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pyczs Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Czy tylko przełączenie pinów we wtyczkach, czy prowadzenie kabli ?
wrclaguna Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Przeciez jest rozpiska w 1 poście co gdzie trzeba poprowadzić Światła mijania - tu nie ma problemu bo oba przewody, które trzeba rozdzielić i podłączyć osobno do MCE są przy włączniku świateł (2x żółty)Światła przeciwmgielne - ta sama sytuacja 2x biało/niebieski i 1x szaro/biały (wszystko podzielone we włączniku świateł)Lewe kierunki - tu odnajdujemy czerwoną kostkę w panelu konektorów na lewym dolnym słupku A. Interesuje nas gniazdo tej kostki piny 3 i 2 (kolory kabelków jak na schematach) w tej kostce to odpowiednio boczny kierunek i przedni kierunek. Obcinamy oba kabelki pinu 2 i 3 dochodzących do gniazda kostki i podłączamy do odpowiednich wyjść MCE. Resztę czyli dwa obcięte (wcześniej podłączaliśmy końcówki, które pozostały w kostkach) łączymy ze sobą i w ten sposób mamy lewy tylny kierunek (mieliśmy już wyjście do zasilania kierunków więc jeden kabelek mamy już przy MCE), który też podłączamy do odpowiedniego wyjścia MCE.Prawe kierunki - to samo tyle, że na prawym słupku A. Kostka również czerwona i te same piny (oczywiście kabelki do MCE trzeba przeciągnąć na lewą stronę).Światła biegu wstecznego - tu niestety trzeba rozciąć tą wiąchę instalacji w lewym słupku A. Rozcinamy delikatnie izolacje (to taki worek wykonany z izolacji - ostry nożyk i fajnie idzie) na wysokości podstopnika. Szukamy łączenia niebiesko/czerwonych kabelków (powinny być złączone 4 w kupę). Jeden z nich schodzi od góry i jest to jakby zasilanie - ma się łączyć tylko z cienkim tego samego koloru. Pozostałe dwa to odpowiednio lewe i prawe światło wstecznego (niestety tu trzeba włączyć wsteczny, przeciąć kabelek i zobaczyć, który przestał świecić). Po sprawdzeniu zaznaczamy przewód i łączymy go z odpowiednim pinem nowego MCEŚwiatła stopu - tu przyda nam się rozcięcie, którego już dokonaliśmy w lewym dolnym słupku A. Szukamy dwóch przewodzików czerwonych z czarnym paskiem (jeden grubszy drugi cieńszy – przecinamy jeden i sprawdzamy czy świeci trzecie światło stopu - bo od niego ten kabelek). Przy tym zabiegu kluczyki wyjąć ze stacyjki i tylko naciskać hamulec. Teraz dobieramy się do prawej strony i tam też tniemy izolacje w celu odnalezienia jednego kabelka czerwonego z czarnym paskiem (to nasz prawy stop). Przecinamy a następnie oba końce kabelka prowadzimy na lewą stronę (najlepiej dwa kolory). Gdy już mamy przeciągnięte w odpowiednie miejsce łączymy do kupy kabelki od stopów (te, które schodziły z góry wiązek - 3 sztuki) i włączamy je do pinu MCE C32/15. Cała reszta, która pozostała idzie do poszczególnych pinów z MCE (schemat świateł stopu). Został nam jeszcze kabelek zasilający do MCE C32/10 - znajdziemy go w zielonej kostce w lewym słupku A (pin nr.7). Mostkujemy tylko kabelek do fabrycznej instalacji (nic nie obcinamy).Światła postojowe - postojowe po lewej stronie to czerwona kostka w panelu konektorów na lewym słupku A (pin nr 1 - kolorek kabelków jak na schematach). Interesuje nas oczywiście gniazdo bo do niego podłączamy kabelek i mamy światło postojowe lewe przednie (no i oczywiście w odpowiedni pin w MCE). Resztę, która była podłączona do pinu 1 izolujemy i zostawiamy w całej wiązce ponieważ przy MCE mamy już kabelek od lewej strony w kostce C w MCE i to będzie nasz lewy tylny postój. Prawa strona analogicznie do lewej - kolorek taki jak na schematach (oczywiście kabelek przeciągamy na lewą stronę).Jak widać cała różnica w wiązce elektrycznej między system LOW a HIGH polega na poprowadzeniu zasilania do poszczególnych świateł przez moduł MCE (zamiast bezpośredniego zasilania tj. LOW).
GregoryFx Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 (edytowane) Witam, mój przełącznik świateł by już zużyty, jednak nie zauważyłem przed zakupem nowego przełącznika że jest to wersja LOW, czyli bez literki a wcześniej posiadałem wersje HIGH A. Teraz podłączając nowy przełącznik LOW, to niestety cały czas bez względu na pozycje przełącznika świecą się światła mijania. Gdy podłączam stary wszystko jest OK. Oczywiście znalazłem poradnik przełożenia pinów, ale dotyczy to gdy mamy instalacje pod LOW i chcemy wersje HIGH A, a nie widzę rozwiązania gdy mamy wersje instalacji pod HIGH A, a przełącznik LOW. Jest możliwość podłączenia tego przełącznika? Aha i czy pod względem funkcji czym się w ogóle różni przełącznik LOW od HIGH A? p.s korzystając z tego że już założyłem temat, mam moduł komfortu najuboższy, chciałbym mieć oświetlenie przestrzenni nóg 4x, drzwi 8 x. Teraz pytanie czy lepiej bawić się w zmianę modułu na wyższy model, czy można podłączyć się w podsufitkę? Nie zależy mi na tym, aby oświetlenie działało tylko przy danych drzwiach. Aby nie obciążać zbytnio podsufitki myślałem podłączyć oświetlenie w wersji LED. Czy tak zadziała? Pozdrawiam i życzę wesołych świat i smacznego jaja Przełożyłem piny 4 do 11 i piny 16 do 14. Jest taka sytuacja: 0 - wyłączony 1 - postojowe + halogeny przeciwmgielne + tylne przeciwmgielne 2 - postojowe + mijania (mijania włączają się po 3, 4 sek. za każdym razem, od przełączenia) to też bardzo dziwny objaw Jak widać z włączonymi światłami mijania nie można włączyć halogenów przeciwmgielnych + tylne przeciwmgielne Dodatkowo bez zapłonu zapalić mogę tylko postojowe światła, bez mijania. Na starym przełączniku wszystko działało jak należy. Jaki piny jeszcze przełożyć, aby działo jak na HIGH A? Z góry dziękuje za pomoc. Edytowane 28 Marca 2016 przez GregoryFx
bobikos Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Przełączniki mają na tyle dużo różnic że w tym wypadku powinieneś przełożyć sam przód nowego włącznika na część elektryczno-mechaniczną starego włącznika. Przekładanie pinów nic tutaj nie pomoże.
GregoryFx Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Szkoda, to lipa straszna. Moim zdaniem w poradniku powinna być wzmianka że przełącznik LOW, działa prawidłowo tylko i wyłącznie z instalacją LOW i żadną inna. To by ułatwiło nowym nabywcą przełączników. Zamiana mnie nie ratuję, bo w takiej sytuacji mogłem kupić zestaw naprawczy za 20 zł a nie kupować w idealnym stanie przełącznika i przepłacać kilku krotnie. p.s Czyli przełącznik LOW, był montowany w starszych rocznikach A4 B6 niż 2004?
bobikos Opublikowano 29 Marca 2016 Opublikowano 29 Marca 2016 (edytowane) Przełącznik LOW był montowany do MCE LOW niezależnie od rocznika B6. Należało rozpoznać temat lub kupować po oznaczeniach ze starego włącznika. Nie martw się, przełącznik zapewne nie jest najdroższym elementem jaki trzeba będzie wymienić w aucie. Edytowane 29 Marca 2016 przez bobikos
szczuras85 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam, mam problem i proszę o pomoc. Tematy czytałem i mam już mózg ... W mojej czarnuli uszkodzeniu uległ MCE z końcówką F, został wymieniony na działający też z kocówką F. Auto seryjnie posiada czujnik zmierzchu, CLH, przełącznik AUTO z końcówką B , lusterko wsteczne fotochrom. Problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu cały czas świecą się światła mijania w ogóle nie reagują na przełącznik, nie działa CLH (nawet jego podświetlenie) i lusterko wsteczne (bark świecącej diody i podświetlenia przycisku). Dodam, że z tego co mi wiadomo to dawcą MCE jest anglik z przełącznikiem świateł z końcówką A (czyli bez funkcji AUTO). Czy mam szukać MCE z modelu z przełącznikiem AUTO czy szykuję się małe rezanko Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane 5 Kwietnia 2016 przez szczuras85
kaju Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Witam, mam problem i proszę o pomoc. Tematy czytałem i mam już mózg ... W mojej czarnuli uszkodzeniu uległ MCE z końcówką F, został wymieniony na działający też z kocówką F. Auto seryjnie posiada czujnik zmierzchu, CLH, przełącznik AUTO z końcówką B , lusterko wsteczne fotochrom. Problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu cały czas świecą się światła mijania w ogóle nie reagują na przełącznik, nie działa CLH (nawet jego podświetlenie) i lusterko wsteczne (bark świecącej diody i podświetlenia przycisku). Dodam, że z tego co mi wiadomo to dawcą MCE jest anglik z przełącznikiem świateł z końcówką A (czyli bez funkcji AUTO). Czy mam szukać MCE z modelu z przełącznikiem AUTO czy szykuję się małe rezanko Z góry dziękuję za pomoc. problemem jest złe kodowanie nowego modułu. musisz zakodować czujnik zmierzchu, wtedy wszystko wróci do normy
piotrekrkk Opublikowano 17 Kwietnia 2016 Opublikowano 17 Kwietnia 2016 (edytowane) Przepraszam jesli już gdzieś padło takie pytanie, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi. Chodzi mi o moduł haka, mianowicie 1 pin gniazda 3 pinowego w przypadku MCE low, czy ktoś wie do którego pinu w przełączniku świateł muszę go pociągnąć? I jeszcze jedno pytanko, czy zna ktoś numery w/w 3/4 pinowej kostki? Edytowane 17 Kwietnia 2016 przez piotrekrkk
Pablo2506 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Siema Moim skromnym zdaniem chciałbym zwrócić uwagę na dwa błędy. * w pierwszym poście w opisie b7 wersji LOW i HIGH jest błąd cytuję "Pin 28 – Zasilanie tylnego przednich świateł przeciwmgielnych (z pinu 8 włącznika świateł) (WE) [biało/zielony]" a powinno być raczej : Zasilanie przednich świateł...... * w opisie wtyczek w wersji HIGH cytuję "Gniazdo A (23-pin):" a powinno być Gniazdo B (23-pin): Mam jeszcze pytanie co to za funkcje są Pin 21 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/niebieski]Pin 22 – Przełącznik lewego światła mijania/drogowego (WY) [fioletowo/zielony]. Gratulacje dla osób za włożony wysiłek w to dzieło .
robbert1988 Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Witam. Mam zamontowany MCE 8E0 907 279. Chcę dołożyć spryski lamp i tu jest pytanie. Czy jak założę MCE 8E0 907 279 D lub 8E0 907 279 A to czy nie będę musiał nic dorabiać oprócz wiązki do pompki spryskiwaczy lamp?? Czy trzeba będzie coś kodować czy adaptować?? Czy wystarczy przełożyć MCE?
kaju Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 MCE przekładasz, zasilasz pompkę, robisz kodowanie i jazda. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
puffi Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Witam Panowie. Mały problem z modułem SD-2 (światła dzienne). A4 B6 MCE F przewalone z Low włącznik świateł auto A,włącznik w pozycji auto wszystko śmiga do chwili gdy przełącznik przestawimy w pozycję zero i wyłączymy stacyjkę nie wyjmując kluczyka,dookoła ciemność a świecą długie na 30% można je wyłączyć tylko przełącznikiem DRL pozycja zero,czy da się to jakoś podłączyć by ciemność była po ustawieniu włącznika głównego w pozycję zero?Dodam tylko iż nie tylko Ja tak mam,proszę o jakieś porady jeśli to możliwe.
kaju Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Mniemam, że przez przekaźnik to puściłeś. Podejrzewam, że błąd zrobiłeś w zasileniu cewki przekaźnika, dałeś stały plus, zamiast po zapłonie.
puffi Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 (edytowane) Niestety brak przekaźnika. Edytowane 12 Maja 2016 przez puffi
kaju Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 przeanalizowałem jeszcze raz na spokojnie i tak: włącznik w pozycji auto wszystko śmiga do chwili gdy przełącznik przestawimy w pozycję zero i wyłączymy stacyjkę nie wyjmując kluczyka,dookoła ciemność a świecą długie na 30% stały plus dany zamiast po zapłonie... można je wyłączyć tylko przełącznikiem DRL pozycja zero to akurat jest normalne czy da się to jakoś podłączyć by ciemność była po ustawieniu włącznika głównego w pozycję zero? nie, z tego względu, że główny wyłącznik obsługuje czujnik zmierzchu. nawet w B7 jest "dziabąg" do wyłączania DRL, a główny obsługuje zmierzch. Niestety brak przekaźnika,zakładał Mi to domin79,ale on nie wie o co poradzić. ciężko uwierzyć, że Doniu taką bube walnął
puffi Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 (edytowane) Nie walnął buby,chciałem to zainstalował(i tu podziękowania)a że się nie da to inna sprawa,trudno trzeba się przyzwyczaić,dzięki za odp. Kaju jakiego koloru kabel w kostce włącznika DRL/CLH trzeba przeciąć by z gasły dzienne przy pozycji (auto) głównego włącznika? Czy to będzie ten-Pin 3 – aktywacja świateł DLR (połączenie z MCE, kostka 32-pin, 30) [niebiesko/czerwony]? Edytowane 12 Maja 2016 przez puffi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się