Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z tego co kojarzę to można iluminację zrobić prawidłowo ale wtedy nie będzie można wyłączyć w razie W DRL-a będzie się cały czas świecił:whistling:

---------- Post dopisany at 23:38 ---------- Poprzedni post napisany at 23:37 ----------

Oczywiście po zmroku się przełączy na światła mijania:wink:

Ten kabel od SD-2 muszę puścić przez jakiś przekaźnik do włącznika DRL, czy po prostu potraktować go jako zwyczajny włącznik:P?

Jestem kelnerką, nie elektrykiem - chociaż może po części z zamiłowania ;)

Podsumowując:

Aktualnie w aucie:

- MCE E

- zwykle lustro

- wlacznik bez auto (z koncowka A lub bez A - tego nie wiem)

- brak wlacznika DRL / CLH

Kupione:

- wlacznik auto - 8E0 941 531 B

- wlacznik DRL / CLH - 8E1 919 094 D

- lustro fotochrom - 8E0 857 511

Do kupienia:

- wtyczki piny - powyższe posty

- jakies kabelki itp.

Potrzebuję:

- lutownica, cyna, itp. - tutaj konieczna pomoc kolegi ;]

- coś jeszcze? (VAG - mam 411 ale nie wiem czy full wersję, tylko raz kasowałam błąd ;])

Po krótce chciałabym tak:

- dzień - długie na 30% (SD-2) - możliwość odłączenia przy pomocy włącznika DRL / CLH - prawidłowa iluminacja

- noc - automatycznie wyłączają się SD-2 - włączają sie xenony

- tylko noc - CLH działa na 30 sec - włączanie / wyłączanie DRL / CLH - prawidłowa iluminacja

Rozumiem, że jestem w stanie to osiągnąć tym co mam i tym co zamierzam kupić (+ wiedza z forum).

W sprawie DRL i długich na 30% to na pewno Domin79 Ci doradzi (potrzebny jest osobny moduł, który będzie to realizował). Do pozostałej instalacji potrzeby będzie MCE F.

---------- Post dopisany 23-04-2013 at 00:00 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2013 at 23:59 ----------

Z tego co kojarzę to można iluminację zrobić prawidłowo ale wtedy nie będzie można wyłączyć w razie W DRL-a będzie się cały czas świecił:whistling:

---------- Post dopisany at 23:38 ---------- Poprzedni post napisany at 23:37 ----------

Oczywiście po zmroku się przełączy na światła mijania:wink:

Ten kabel od SD-2 muszę puścić przez jakiś przekaźnik do włącznika DRL, czy po prostu potraktować go jako zwyczajny włącznik:P?

Jestem kelnerką, nie elektrykiem - chociaż może po części z zamiłowania ;)

Podsumowując:

Aktualnie w aucie:

- MCE E

- zwykle lustro

- wlacznik bez auto (z koncowka A lub bez A - tego nie wiem)

- brak wlacznika DRL / CLH

Kupione:

- wlacznik auto - 8E0 941 531 B

- wlacznik DRL / CLH - 8E1 919 094 D

- lustro fotochrom - 8E0 857 511

Do kupienia:

- wtyczki piny - powyższe posty

- jakies kabelki itp.

Potrzebuję:

- lutownica, cyna, itp. - tutaj konieczna pomoc kolegi ;]

- coś jeszcze? (VAG - mam 411 ale nie wiem czy full wersję, tylko raz kasowałam błąd ;])

Po krótce chciałabym tak:

- dzień - długie na 30% (SD-2) - możliwość odłączenia przy pomocy włącznika DRL / CLH - prawidłowa iluminacja

- noc - automatycznie wyłączają się SD-2 - włączają sie xenony

- tylko noc - CLH działa na 30 sec - włączanie / wyłączanie DRL / CLH - prawidłowa iluminacja

Rozumiem, że jestem w stanie to osiągnąć tym co mam i tym co zamierzam kupić (+ wiedza z forum).

Dołączam się do pytania z tym, że mam MCE LOW i jeszcze jedno żeby upewnić się na 100%. Szyby nie trzeba wymieniać w B6 jak mam zwykłe lusterko odpinane?

Jeśli zakładasz lustro z B6 to uchwyt pasuje.

Mam już moduł SD-2 który działa.

Wyłącznik mam zrobiony tymczasowy (schowany za pedałami hamulca / sprzęgła) niefabryczny. Chciałabym podłączyć moduł SD-2 do włącznika DRL, tak aby on to realizował.

Odezwę się zatem do Domina, jaki jeszcze moduł potrzebuję ;/

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki Bartku :hi:

@ewcia Ja też mam DRL na długich teraz :decayed: Ja już do Domina napisałem PMkę o schemat podłączenia tego :wink:

Opublikowano

Wszystko jest fajnie opisane, tylko dużo stron jest w tym wątku i wiele cennych informacji jest rozrzuconych po całym temacie, przez co newbie sie gubi ;]

@up

Daj znać jeśli będziesz wiedział jak podłączyć ten moduł do włącznika DRL z B7 - może domin by wrzucił jakieś małe DIY - prosimy ;]

Ja zamierzam na majówkę do tego przysiąść, postaram się zebrać to do kupy i zrobić fotorelację dla laików ;]

Pozdrawiam

Opublikowano
Wszystko jest fajnie opisane, tylko dużo stron jest w tym wątku i wiele cennych informacji jest rozrzuconych po całym temacie, przez co newbie sie gubi ;]

@up

Daj znać jeśli będziesz wiedział jak podłączyć ten moduł do włącznika DRL z B7 - może domin by wrzucił jakieś małe DIY - prosimy ;]

Ja zamierzam na majówkę do tego przysiąść, postaram się zebrać to do kupy i zrobić fotorelację dla laików ;]

Pozdrawiam

Aby odpalić system w zgodzie z oryginałem (prawidłowe działanie włącznika AUTO oraz czujnika zmierzchu) potrzebujesz MCE który da się zakodować pod czujnik - zatem potrzebna wersja F.

Opublikowano

@UP

Mam MCE w wersji F ;]

Tak więc nie powinno być problemu

zgadza sie że lustro(fotochrom zwykły) lub inny układ zmierzchu tylko nadal clh działa w dzień(niewiem jak z tym modułem co wykombinowałeś:naughty:) a w MCE cały czas byk o light sensorze:wink:

co do drl to mały DIY odemnie:wink:

mając już MCE F oraz lustro fotochrom z czujnikiem świtła ,włącznik auto i clh możemy dołożyć układ świateł dziennych(oczywiście można to zrobić i bez tych gadzetów:naughty:) SD2 http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/all-swiatla-dzienne-wykorzystaniem-modulu-sd-2-modele-b5-b6-154987/

chcąc zrobić wpełni zautomatyzowane światła dokupujemy do tego włącznik drl/clh i podłanczmy:wink:

z włącznika drl z pinu nr.3 zasilamy moduł SD2 , przy czym czerwoną strzałką zaznaczyłem rezystor który należy odlutować i lutujemy ten kabelek w miejsce zaznaczone zieloną strzałką

http://imageshack.us/a/img838/9887/sd22zaplon.jpg

oczywiście pozatym moduł SD2 podłączamy zgodnie z instrukcją producenta:naughty:

co otrzymujemy , a no wpełni automatyczne światł dzienne oraz mijania identycznie jak w modelu B7 , przez włącznik drl mamy możliwośc wyłączenia dziennych śwaiteł dziennych :wink:

minus tej operacji jest tylko jeden , jeśli włącznik drl jest w pozycji I a podświetlanie konsoli jest włączone (wł. np. światła postojowe czy mijania) to i tak ikonka 0 poświetla sie wraz z I

Ten kabel podłączany w miejsce zaznaczone zieloną strzałką jest jakby dodatkowym "zasilaniem" - mam go rozumieć jako wyprowadzenie kolejnego kabla?? (wylutowanie rezystora, wlutowanie kabla w miejsce zielonej strzalki i polaczenie go z pinem nr 3 we wlaczniku DRL). Ponieważ w instrukcji należało wziąć sygnał zasilania z pompy paliwa (tak przynajmniej ja mam zrobione aktualnie).

Mówiąc najogólniej - dolutowujemy kolejny kabel (z wlacznika DRL) do modułu, oprócz kabla zasilającego z pompy paliwa - jako dodatkowy sygnał /zasilanie z wlacznika DRL, czy odłączamy ten z pompy paliwa i zasilanie bierzemy tylko z włącznika DRL>?

Opublikowano

Ewa może ten wątek Ci pomoże odnośnie sd2: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/montaz-modulu-drl-swiatlach-drogowych-265895/

a ten odnośnie fotochromu: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-lusterko-fotochromowe-montaz-podlaczenie-fotochrom-samosciemniajace-59649/

Ja robiłem wszystko to co Ty chcesz zrobić według w\w informacji i wszystko bangla, włącznie z DRL na przekaźniku. Teraz mam tak jak w B7.

Opublikowano

Taki mały OT. Zakupiłem fotochrom na duży pierścień ponieważ w najbliższym czasie i tak mam szybę do wymiany.

Czy każda szyba w B7 jest pod ten duży pierścień czy muszę szukać jakiejś szczególnej? :wink:

Opublikowano

Czy zna ktoś nr kostki do lusterka B6 (8E0 857 511), chodzi o kostke 6 pinów?? Może ktoś ma taką kostę chetnie kupię :decayed:

Opublikowano
Czy zna ktoś nr kostki do lusterka B6 (8E0 857 511), chodzi o kostke 6 pinów?? Może ktoś ma taką kostę chetnie kupię :decayed:

mam znam sprzedam:decayed: razem z pinami:decayed:

Opublikowano
Czy zna ktoś nr kostki do lusterka B6 (8E0 857 511), chodzi o kostke 6 pinów?? Może ktoś ma taką kostę chetnie kupię :decayed:

mam znam sprzedam:decayed: razem z pinami:decayed:

git malina :wink: poszło PW

Opublikowano
Czy zna ktoś nr kostki do lusterka B6 (8E0 857 511), chodzi o kostke 6 pinów?? Może ktoś ma taką kostę chetnie kupię :decayed:

mam znam sprzedam:decayed: razem z pinami:decayed:

A może masz drugą i kilka innych :decayed:??

Opublikowano
Czy zna ktoś nr kostki do lusterka B6 (8E0 857 511), chodzi o kostke 6 pinów?? Może ktoś ma taką kostę chetnie kupię :decayed:

mam znam sprzedam:decayed: razem z pinami:decayed:

A może masz drugą i kilka innych :decayed:??

coś moge mieć pisz na pw co tam potrzebujesz:wink:

Opublikowano

Tak btw. MCE F i fotochrom będzie działać (nie walić błędami itd) bez włącznika auto?

Innym razem sobie zamontuje :grin:

Opublikowano

fotochrom nic nie ma do MCE, chyba że masz na myśli czujnik światła, ten bez włącznika AUTO będzie działał, ale jedyne do czego może służyć to obsługa CLH.

Opublikowano

no wiadomo, że same lusterko fotochromatyczne mi nie potrzebne :decayed:

Czyli bez problemu mogę zakładać to bez włącznika auto :decayed:

---------- Post dopisany 02-05-2013 at 02:16 ---------- Poprzedni post napisany 30-04-2013 at 02:00 ----------

O co chodzi z tymi przekładaniem przewodów na lewą stronę?

"Światła postojowe - postojowe po lewej stronie to czerwona kostka w panelu konektorów na lewym słupku A (pin nr 1 - kolorek kabelków jak na schematach). Interesuje nas oczywiście gniazdo bo do niego podłączamy kabelek i mamy światło postojowe lewe przednie (no i oczywiście w odpowiedni pin w MCE). Resztę, która była podłączona do pinu 1 izolujemy i zostawiamy w całej wiązce ponieważ przy MCE mamy już kabelek od lewej strony w kostce C w MCE i to będzie nasz lewy tylny postój. Prawa strona analogicznie do lewej - kolorek taki jak na schematach (oczywiście kabelek przeciągamy na lewą stronę)."

Opublikowano

Mam pytanie w moim B6:

Mam moduł: ori F, dołożyłem włącznik z AUTO z B7 oraz włącznik CLH. Lusterka nie umiem kupić :( nigdzie nie ma...

Dziś zakodowałem MCE i wywaliło mi błędy:

2 Faults Found:

01502 - Bulb for Rear Fog: Left (L46)

57-00 - Electric Circuit Failure

02105 - Supply Voltage for Light Detection Sensor

57-00 - Electric Circuit Failure

Czy to prawidłowe działanie gdzy nie mam lusterka jeszcze? Skąd ten błąd żarówki skoro działa....

Opublikowano

Rezanie zakończone sukcesem (dzięki domin).

Lusterko działa tak jak powinno (załącza comming, ściemnia się przy cofaniu / włączeniu lampki w srodku).

DRL (sd-2 na 30%) mozna wylaczyc przy uzyciu wlacznika drl / clh (pozycja 0 - nie działa, pozycja 1 - działą - świeci się również 0).

Tylko chyba coś drobnego zostało skopane, mianowicie:

- cały czas działa iluminacja przełacznika drl / clh (nawet przed odpalenie auta, po zamknięciu auta), a chyba powinna działać dopiero jak się ściemni - po załączeniu się ksenonów / postojowych (iluminacja wzięta z pin 1 przełącznika / 18 MCE - tak jak w opisie)

- dzienne (sd-2) - jak jest widno - załączają się jeszcze przed odpaleniem auta, wcześniej załączały się po odpaleniu auta - dopiero jak działała pompa paliwa (dodam, że w moduł wlutowałem się tam gdzie zaznaczył domin - zieloną strzałką)

- jak się ściemni ksenony załączają się już po przekręceniu stacyjki przed odpaleniem auta, a chyba powinny załączać się po jego odpaleniu ...

Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienie czy u was działa to podobnie ??

Opublikowano

Po pierwsze czy tak jak piszesz podświetlenie działa cały czas nawet po zamknięciu auta po dłuższej chwili? Bo u mnie chwilę się pali po zamknięciu a potem normalnie gaśnie...następne zarówno drl jak i xenon będzie się odpalał jeszcze przed uruchomieniem silnika po przekręceniu zapłonu, nie wiem czemu ja też tak mam. Teraz nie pamiętam ale była o tym mowa i chyba inaczej się nie da:whistling:

Opublikowano
Po pierwsze czy tak jak piszesz podświetlenie działa cały czas nawet po zamknięciu auta po dłuższej chwili? Bo u mnie chwilę się pali po zamknięciu a potem normalnie gaśnie...

Jest tak samo u mnie, gaśnie po jakimś czasie. Ciekawe czy tak było również w oryginale...

następne zarówno drl jak i xenon będzie się odpalał jeszcze przed uruchomieniem silnika po przekręceniu zapłonu, nie wiem czemu ja też tak mam. Teraz nie pamiętam ale była o tym mowa i chyba inaczej się nie da:whistling:

DRL - przed odpaleniem silnika zapala się na sekunde, potem gaśnie i zapala się równo z odpaleniem silnika (rozrusznika). Przed modem z włącznikiem, zapalało się 1/2 sekundy po tym jak silnik został odpalony

Xenon - zapala się w momencie przekręcenia stacyjki, tak jest w oryginale??

Fajnie gdyby ktoś to ogarnął, bo zimą przed odpaleniem silnika takie coś to zabójstwo dla akumulatora ;]

Opublikowano

No z tym gaszeniem się podświetlenia tak powinno być:wink: a co do odpalania się drl i xenonu to ja mam u siebie tak jak Ty napewno jest opcja żeby to obejść ale nie pamiętam o co chodziło kiedyś chyba temat był poruszany niech się fachowcy wypowiedzą:naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...