ew89cia Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Z tego co kojarzę to można iluminację zrobić prawidłowo ale wtedy nie będzie można wyłączyć w razie W DRL-a będzie się cały czas świecił---------- Post dopisany at 23:38 ---------- Poprzedni post napisany at 23:37 ---------- Oczywiście po zmroku się przełączy na światła mijania:wink: Ten kabel od SD-2 muszę puścić przez jakiś przekaźnik do włącznika DRL, czy po prostu potraktować go jako zwyczajny włącznik:P? Jestem kelnerką, nie elektrykiem - chociaż może po części z zamiłowania Podsumowując: Aktualnie w aucie: - MCE E - zwykle lustro - wlacznik bez auto (z koncowka A lub bez A - tego nie wiem) - brak wlacznika DRL / CLH Kupione: - wlacznik auto - 8E0 941 531 B - wlacznik DRL / CLH - 8E1 919 094 D - lustro fotochrom - 8E0 857 511 Do kupienia: - wtyczki piny - powyższe posty - jakies kabelki itp. Potrzebuję: - lutownica, cyna, itp. - tutaj konieczna pomoc kolegi ;] - coś jeszcze? (VAG - mam 411 ale nie wiem czy full wersję, tylko raz kasowałam błąd ;]) Po krótce chciałabym tak: - dzień - długie na 30% (SD-2) - możliwość odłączenia przy pomocy włącznika DRL / CLH - prawidłowa iluminacja - noc - automatycznie wyłączają się SD-2 - włączają sie xenony - tylko noc - CLH działa na 30 sec - włączanie / wyłączanie DRL / CLH - prawidłowa iluminacja Rozumiem, że jestem w stanie to osiągnąć tym co mam i tym co zamierzam kupić (+ wiedza z forum). W sprawie DRL i długich na 30% to na pewno Domin79 Ci doradzi (potrzebny jest osobny moduł, który będzie to realizował). Do pozostałej instalacji potrzeby będzie MCE F.---------- Post dopisany 23-04-2013 at 00:00 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2013 at 23:59 ---------- Z tego co kojarzę to można iluminację zrobić prawidłowo ale wtedy nie będzie można wyłączyć w razie W DRL-a będzie się cały czas świecił---------- Post dopisany at 23:38 ---------- Poprzedni post napisany at 23:37 ---------- Oczywiście po zmroku się przełączy na światła mijania:wink: Ten kabel od SD-2 muszę puścić przez jakiś przekaźnik do włącznika DRL, czy po prostu potraktować go jako zwyczajny włącznik:P? Jestem kelnerką, nie elektrykiem - chociaż może po części z zamiłowania Podsumowując: Aktualnie w aucie: - MCE E - zwykle lustro - wlacznik bez auto (z koncowka A lub bez A - tego nie wiem) - brak wlacznika DRL / CLH Kupione: - wlacznik auto - 8E0 941 531 B - wlacznik DRL / CLH - 8E1 919 094 D - lustro fotochrom - 8E0 857 511 Do kupienia: - wtyczki piny - powyższe posty - jakies kabelki itp. Potrzebuję: - lutownica, cyna, itp. - tutaj konieczna pomoc kolegi ;] - coś jeszcze? (VAG - mam 411 ale nie wiem czy full wersję, tylko raz kasowałam błąd ;]) Po krótce chciałabym tak: - dzień - długie na 30% (SD-2) - możliwość odłączenia przy pomocy włącznika DRL / CLH - prawidłowa iluminacja - noc - automatycznie wyłączają się SD-2 - włączają sie xenony - tylko noc - CLH działa na 30 sec - włączanie / wyłączanie DRL / CLH - prawidłowa iluminacja Rozumiem, że jestem w stanie to osiągnąć tym co mam i tym co zamierzam kupić (+ wiedza z forum). Dołączam się do pytania z tym, że mam MCE LOW i jeszcze jedno żeby upewnić się na 100%. Szyby nie trzeba wymieniać w B6 jak mam zwykłe lusterko odpinane? Jeśli zakładasz lustro z B6 to uchwyt pasuje. Mam już moduł SD-2 który działa. Wyłącznik mam zrobiony tymczasowy (schowany za pedałami hamulca / sprzęgła) niefabryczny. Chciałabym podłączyć moduł SD-2 do włącznika DRL, tak aby on to realizował. Odezwę się zatem do Domina, jaki jeszcze moduł potrzebuję ;/
Fr0styyy. Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Dzięki Bartku @ewcia Ja też mam DRL na długich teraz Ja już do Domina napisałem PMkę o schemat podłączenia tego
ew89cia Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Wszystko jest fajnie opisane, tylko dużo stron jest w tym wątku i wiele cennych informacji jest rozrzuconych po całym temacie, przez co newbie sie gubi ;] @up Daj znać jeśli będziesz wiedział jak podłączyć ten moduł do włącznika DRL z B7 - może domin by wrzucił jakieś małe DIY - prosimy ;] Ja zamierzam na majówkę do tego przysiąść, postaram się zebrać to do kupy i zrobić fotorelację dla laików ;] Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Wszystko jest fajnie opisane, tylko dużo stron jest w tym wątku i wiele cennych informacji jest rozrzuconych po całym temacie, przez co newbie sie gubi ;]@up Daj znać jeśli będziesz wiedział jak podłączyć ten moduł do włącznika DRL z B7 - może domin by wrzucił jakieś małe DIY - prosimy ;] Ja zamierzam na majówkę do tego przysiąść, postaram się zebrać to do kupy i zrobić fotorelację dla laików ;] Pozdrawiam Aby odpalić system w zgodzie z oryginałem (prawidłowe działanie włącznika AUTO oraz czujnika zmierzchu) potrzebujesz MCE który da się zakodować pod czujnik - zatem potrzebna wersja F.
ew89cia Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 @UP Mam MCE w wersji F ;] Tak więc nie powinno być problemu zgadza sie że lustro(fotochrom zwykły) lub inny układ zmierzchu tylko nadal clh działa w dzień(niewiem jak z tym modułem co wykombinowałeś) a w MCE cały czas byk o light sensorze:wink: co do drl to mały DIY odemnie:wink: mając już MCE F oraz lustro fotochrom z czujnikiem świtła ,włącznik auto i clh możemy dołożyć układ świateł dziennych(oczywiście można to zrobić i bez tych gadzetów:naughty:) SD2 http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/all-swiatla-dzienne-wykorzystaniem-modulu-sd-2-modele-b5-b6-154987/ chcąc zrobić wpełni zautomatyzowane światła dokupujemy do tego włącznik drl/clh i podłanczmy:wink: z włącznika drl z pinu nr.3 zasilamy moduł SD2 , przy czym czerwoną strzałką zaznaczyłem rezystor który należy odlutować i lutujemy ten kabelek w miejsce zaznaczone zieloną strzałką http://imageshack.us/a/img838/9887/sd22zaplon.jpg oczywiście pozatym moduł SD2 podłączamy zgodnie z instrukcją producenta:naughty: co otrzymujemy , a no wpełni automatyczne światł dzienne oraz mijania identycznie jak w modelu B7 , przez włącznik drl mamy możliwośc wyłączenia dziennych śwaiteł dziennych minus tej operacji jest tylko jeden , jeśli włącznik drl jest w pozycji I a podświetlanie konsoli jest włączone (wł. np. światła postojowe czy mijania) to i tak ikonka 0 poświetla sie wraz z I Ten kabel podłączany w miejsce zaznaczone zieloną strzałką jest jakby dodatkowym "zasilaniem" - mam go rozumieć jako wyprowadzenie kolejnego kabla?? (wylutowanie rezystora, wlutowanie kabla w miejsce zielonej strzalki i polaczenie go z pinem nr 3 we wlaczniku DRL). Ponieważ w instrukcji należało wziąć sygnał zasilania z pompy paliwa (tak przynajmniej ja mam zrobione aktualnie). Mówiąc najogólniej - dolutowujemy kolejny kabel (z wlacznika DRL) do modułu, oprócz kabla zasilającego z pompy paliwa - jako dodatkowy sygnał /zasilanie z wlacznika DRL, czy odłączamy ten z pompy paliwa i zasilanie bierzemy tylko z włącznika DRL>?
Dranek Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Ewa może ten wątek Ci pomoże odnośnie sd2: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/montaz-modulu-drl-swiatlach-drogowych-265895/ a ten odnośnie fotochromu: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-lusterko-fotochromowe-montaz-podlaczenie-fotochrom-samosciemniajace-59649/ Ja robiłem wszystko to co Ty chcesz zrobić według w\w informacji i wszystko bangla, włącznie z DRL na przekaźniku. Teraz mam tak jak w B7.
niewek Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Taki mały OT. Zakupiłem fotochrom na duży pierścień ponieważ w najbliższym czasie i tak mam szybę do wymiany. Czy każda szyba w B7 jest pod ten duży pierścień czy muszę szukać jakiejś szczególnej?
pajda Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Czy zna ktoś nr kostki do lusterka B6 (8E0 857 511), chodzi o kostke 6 pinów?? Może ktoś ma taką kostę chetnie kupię
domin79 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Czy zna ktoś nr kostki do lusterka B6 (8E0 857 511), chodzi o kostke 6 pinów?? Może ktoś ma taką kostę chetnie kupię mam znam sprzedam:decayed: razem z pinami:decayed:
pajda Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Czy zna ktoś nr kostki do lusterka B6 (8E0 857 511), chodzi o kostke 6 pinów?? Może ktoś ma taką kostę chetnie kupię mam znam sprzedam:decayed: razem z pinami:decayed: git malina poszło PW
Fr0styyy. Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Czy zna ktoś nr kostki do lusterka B6 (8E0 857 511), chodzi o kostke 6 pinów?? Może ktoś ma taką kostę chetnie kupię mam znam sprzedam:decayed: razem z pinami:decayed: A może masz drugą i kilka innych ??
domin79 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Czy zna ktoś nr kostki do lusterka B6 (8E0 857 511), chodzi o kostke 6 pinów?? Może ktoś ma taką kostę chetnie kupię mam znam sprzedam:decayed: razem z pinami:decayed: A może masz drugą i kilka innych ?? coś moge mieć pisz na pw co tam potrzebujesz:wink:
Fr0styyy. Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Tak btw. MCE F i fotochrom będzie działać (nie walić błędami itd) bez włącznika auto? Innym razem sobie zamontuje
bobikos Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 fotochrom nic nie ma do MCE, chyba że masz na myśli czujnik światła, ten bez włącznika AUTO będzie działał, ale jedyne do czego może służyć to obsługa CLH.
Fr0styyy. Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 no wiadomo, że same lusterko fotochromatyczne mi nie potrzebne Czyli bez problemu mogę zakładać to bez włącznika auto ---------- Post dopisany 02-05-2013 at 02:16 ---------- Poprzedni post napisany 30-04-2013 at 02:00 ---------- O co chodzi z tymi przekładaniem przewodów na lewą stronę? "Światła postojowe - postojowe po lewej stronie to czerwona kostka w panelu konektorów na lewym słupku A (pin nr 1 - kolorek kabelków jak na schematach). Interesuje nas oczywiście gniazdo bo do niego podłączamy kabelek i mamy światło postojowe lewe przednie (no i oczywiście w odpowiedni pin w MCE). Resztę, która była podłączona do pinu 1 izolujemy i zostawiamy w całej wiązce ponieważ przy MCE mamy już kabelek od lewej strony w kostce C w MCE i to będzie nasz lewy tylny postój. Prawa strona analogicznie do lewej - kolorek taki jak na schematach (oczywiście kabelek przeciągamy na lewą stronę)."
Simon Opublikowano 2 Maja 2013 Opublikowano 2 Maja 2013 Mam pytanie w moim B6: Mam moduł: ori F, dołożyłem włącznik z AUTO z B7 oraz włącznik CLH. Lusterka nie umiem kupić nigdzie nie ma... Dziś zakodowałem MCE i wywaliło mi błędy: 2 Faults Found: 01502 - Bulb for Rear Fog: Left (L46) 57-00 - Electric Circuit Failure 02105 - Supply Voltage for Light Detection Sensor 57-00 - Electric Circuit Failure Czy to prawidłowe działanie gdzy nie mam lusterka jeszcze? Skąd ten błąd żarówki skoro działa....
ew89cia Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Rezanie zakończone sukcesem (dzięki domin). Lusterko działa tak jak powinno (załącza comming, ściemnia się przy cofaniu / włączeniu lampki w srodku). DRL (sd-2 na 30%) mozna wylaczyc przy uzyciu wlacznika drl / clh (pozycja 0 - nie działa, pozycja 1 - działą - świeci się również 0). Tylko chyba coś drobnego zostało skopane, mianowicie: - cały czas działa iluminacja przełacznika drl / clh (nawet przed odpalenie auta, po zamknięciu auta), a chyba powinna działać dopiero jak się ściemni - po załączeniu się ksenonów / postojowych (iluminacja wzięta z pin 1 przełącznika / 18 MCE - tak jak w opisie) - dzienne (sd-2) - jak jest widno - załączają się jeszcze przed odpaleniem auta, wcześniej załączały się po odpaleniu auta - dopiero jak działała pompa paliwa (dodam, że w moduł wlutowałem się tam gdzie zaznaczył domin - zieloną strzałką) - jak się ściemni ksenony załączają się już po przekręceniu stacyjki przed odpaleniem auta, a chyba powinny załączać się po jego odpaleniu ... Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienie czy u was działa to podobnie ??
wladi Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Po pierwsze czy tak jak piszesz podświetlenie działa cały czas nawet po zamknięciu auta po dłuższej chwili? Bo u mnie chwilę się pali po zamknięciu a potem normalnie gaśnie...następne zarówno drl jak i xenon będzie się odpalał jeszcze przed uruchomieniem silnika po przekręceniu zapłonu, nie wiem czemu ja też tak mam. Teraz nie pamiętam ale była o tym mowa i chyba inaczej się nie da:whistling:
ew89cia Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Po pierwsze czy tak jak piszesz podświetlenie działa cały czas nawet po zamknięciu auta po dłuższej chwili? Bo u mnie chwilę się pali po zamknięciu a potem normalnie gaśnie... Jest tak samo u mnie, gaśnie po jakimś czasie. Ciekawe czy tak było również w oryginale... następne zarówno drl jak i xenon będzie się odpalał jeszcze przed uruchomieniem silnika po przekręceniu zapłonu, nie wiem czemu ja też tak mam. Teraz nie pamiętam ale była o tym mowa i chyba inaczej się nie da:whistling: DRL - przed odpaleniem silnika zapala się na sekunde, potem gaśnie i zapala się równo z odpaleniem silnika (rozrusznika). Przed modem z włącznikiem, zapalało się 1/2 sekundy po tym jak silnik został odpalony Xenon - zapala się w momencie przekręcenia stacyjki, tak jest w oryginale?? Fajnie gdyby ktoś to ogarnął, bo zimą przed odpaleniem silnika takie coś to zabójstwo dla akumulatora ;]
wladi Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 No z tym gaszeniem się podświetlenia tak powinno być a co do odpalania się drl i xenonu to ja mam u siebie tak jak Ty napewno jest opcja żeby to obejść ale nie pamiętam o co chodziło kiedyś chyba temat był poruszany niech się fachowcy wypowiedzą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się