mgtan Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Witam,Chciałbym poruszyć temat paliwa jakie lejecie do waszych klekotów.Szczególnie chodzi mi o wasze odczucia w silnikach z pompowtryskiwaczami Siemensa np w silniku BRD.Obecnie auta użytkowałem na dwóch rodzajach paliwa, Shell Vpower diesel i Orlen Verva Diesel.Z moich obserwacji narazie wynika, że na Vervie chodzi mi lepiej niż na Vpower.Czy macie jakies odczucia co do np zwykłego paliwa bez uszlachetniaczy?Wiele opini słyszałem co do faktu iż uszlachetnione paliwa mają dodatki, które przedłużają spalanie i wpływa to niekorzystnie na silnik i pompki.Zastanawiam się czy nie przejść na zwyklą orlenowską rope i tyle.Jakie sa wasze doświadczenia? Jaka kultura pracy? jak spalanie? itp.
RS Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Lej normalna gnojowke! Paliwa z uszlachetniaczami maja wyzsza temperature spalania, i mozesz szybciej osiagnac (przy wiekszych predkosciach) temperature przy ktorej komp ci bedzie odcinal paliwo. Tylko zwracal bym uwage zeby nie tankowac "u Ryska na CePeeNie"- zeby tam rzeczywiscie jakiejs gnojowy nie nalac.
Gość -makaveli- Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 podobno (co bym nie przypuszczał) stacje Lukoil maja dobre paliwa :gwizdanie: kilka razy tankowałem i wad na pewno nie zauważyłem żadnych
Gość radekk2000 Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Leje sobie na Statoil :-)Zwykłą ropkę i jest ok.
akjam Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Ja zwykle tankuję na Orlenie i leję VERVE - rzadziej zwykły ON. Raz na jakiś czas dolewam uszlachetniacza... http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=98081.30 P.S. Już gdzieś widziałem taki wątek...
mgtan Opublikowano 18 Września 2010 Autor Opublikowano 18 Września 2010 Leje na Statoil no to poleciałeś po bandzie :-) ale co lejeszZ? zwykłą rope czy jakąś ulepszoną. Ja jeżdze na Vervie ale coraz częsciej myśle i przesiadce na zwykłą rope Orlenu.
Armi Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Tygrys, zastanowiło mnie to co piszesz o paliwach uszlachetnionych. Spalanie w wyższej temperaturze traktuje się jako plus czy jako minus? Na logikę to chyba minus (komputer tnie dawki -> auto traci na dynamice?) W takim razie jakie plusy ma paliwo uszlachetnione? Dodam, że tankuję najczęściej na BP DieselUltimate zamiast zwykłej ON. I jeśli ON jest lepsze to po co przepłacać za Ultimate
mgtan Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 @armistead - uszlachetniacze mają swoją dobrą role ale w benzynie, wówczas np w lansowanym przez VAG FSI się zamiast zbierać kolosalny szlam, zbierasz tylko bardzo duży szlam :> je jeżdząc na FSI poprzednio czułem róznice między wachą - najlepiej jeździł na Vervie Orlenu. Najgorzej na BP Ultimate tym ichże wypasie Co do temperatur - to ku mojej wiedzy niższa lepsza, przy wyższej się grzeje uszczelki niepotrzebnie... tak dotej pory rozumowałem z wypowiedzi forumowiczów. W dieslu te dodatki mogą miec może plus przy odpalaniu zimą, albo dla starszych klekotów może... nie wiem... stąd temat. jak wiemy wszyscy co mają PD leją na dobrych stacjach i maja i tak z nimi problemy, a nieświadomy Kowalski leje zwykła ropę i jeździ, i jeździ itd ;-) da się na forum wstawić ankiete? zrobimy głosowanie i tyle i wyjdzie nam ładnie kto na czym jeździ bez problemowo. W zasadzie trzeba by było dwie ankiety jedna które dobre a druga po którym były jakieś problemy
graba83 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 wszystkie te paliwska uszlachetniane to dla mnie kicha,<np ultimate to nic innego jak bezsiarkowe paliwo, a przecież każde być musi z niską zawartoscią siary> wiem bo nieraz słyszałem jak do cystern walili zwykłą wache, a na kwicie była ta droższa, jedyny dodatek jaki dodają to na stacjach np bp, statoil, orlen czy shell to swój środek w zimę żeby nie zamarzało i to nie zawsze, ja osobiście tankuję na statoilu praktycznie od zawsze podstawowe paliwsko i do tej pory nie narzekam, a jak chce przeczyścić układ to kupuję do tego środek motula i po zabiegu
RS Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Tygrys, zastanowiło mnie to co piszesz o paliwach uszlachetnionych. Spalanie w wyższej temperaturze traktuje się jako plus czy jako minus? Na logikę to chyba minus (komputer tnie dawki -> auto traci na dynamice?) W takim razie jakie plusy ma paliwo uszlachetnione? No ja tak wlasnie mysle jak ty tylko chyba to tak sformulowalem ze inaczej mozna to zinterpretowac. Juz tak mam... Lej normalna gnojowke! Paliwa z uszlachetniaczami maja wyzsza temperature spalania, i mozesz szybciej osiagnac (przy wiekszych predkosciach) temperature przy ktorej komp ci bedzie odcinal paliwo. Tylko zwracal bym uwage zeby nie tankowac "u Ryska na CePeeNie"- zeby tam rzeczywiscie jakiejs gnojowy nie nalac. Pogrubilem glowne zdanie.
FiodoRR Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Shell V power - rozjebal mi pompowrysk, V power rozni sie tylko tym od zwyklego diesla ze do zwyklego sypią uszlachetniacza w proszku, znajomy co robil w shellu nie polecał go. paliwo z BP (zwykly i ulitmate) - to najdroższy i zarazem najgorszy diesel na rynku od dłuższego czasu leje w sumie Diesel Extra na Shellu (+STP do pompowtrysków co 4-5tys km) i jest ok.
EnDrIu` Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Nie mam wprawdzie b7, ale ja mam takie uwagi co do paliwa: 1. Lukoil- tylko raz zatankowałem nie zauważyłem róznicy między tym paliwem a innym zwyklym 2. Vpower- lepiej chodzi niż na zwykłym paliwie 3. Ultimate Bp- wg mnie najlepiej się zbiera Ogólnie jeżdzę albo na Ultimate (w 80 %) albo na Shell Extra. Raz na czas zalewam Vpowera (szczegolnie w silne mrozy)
turdzi Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 a co myslicie o diesel gold ze Statoil ?
RS Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Tak czytam i byl juz taki temat. Ale tu mgtan-owi chodzilo wlasnie o BRD, bo BRD maja zrypane te pompki (nie wiem czy jeszcze jakies modele to tez tak maja) i o odczucia na roznych paliwach. Mysle ze taki 1-Zecior przepali wszystko- nawet olej z frytkownicy, niestety, pompowtryskiwacze to juz inna historia i z kazdym nowym modelem coraz wiecej klopotow z nimi. Moze ograniczyc wypowiedzi tylk do uzytkownikow PD?
Gość -makaveli- Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 a co myslicie o diesel gold ze Statoil ? znam osoby(conajmniej 3) które raz zatankowały.... i ostatni
mgtan Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 na mysle że ograniczmy się do tych co maja POMPOWTRYSKI najlepiej siemens, bo Bosch nie ma już aż takich zabaw.
Chuck Norris Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Od zawsze zwykły diesel na shellu, samochód normalnie jedzie. Raz zatankowałem na bliskiej i więcej tam nie zatankuje, auto kompletnie inaczej jeździ...
b3rs Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 a co myslicie o diesel gold ze Statoil ? znam osoby(conajmniej 3) które raz zatankowały.... i ostatni A to dziwne, bo dla mnie nie ma żadnej różnicy czy tankuję vervę, V-Power, zwykły ON, tylko na Goldzie byłem zaskoczony na plus, wyjeździłem z 5 zbiorników, i jakby lepsza kultura pracy silnika została na stałe.
Gość -makaveli- Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 a co myslicie o diesel gold ze Statoil ? znam osoby(conajmniej 3) które raz zatankowały.... i ostatni A to dziwne, bo dla mnie nie ma żadnej różnicy czy tankuję vervę, V-Power, zwykły ON, tylko na Goldzie byłem zaskoczony na plus, wyjeździłem z 5 zbiorników, i jakby lepsza kultura pracy silnika została na stałe. zapomniałem dodać że opinia tych znajomych była po tankowaniu zimą
turdzi Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 a co myslicie o diesel gold ze Statoil ? znam osoby(conajmniej 3) które raz zatankowały.... i ostatni A to dziwne, bo dla mnie nie ma żadnej różnicy czy tankuję vervę, V-Power, zwykły ON, tylko na Goldzie byłem zaskoczony na plus, wyjeździłem z 5 zbiorników, i jakby lepsza kultura pracy silnika została na stałe. No wlasnie ja tez tankowalem dlatego pytam. A tak na miedzy bogiem a prawda to jak jestem w PL to leje wszystko do baku z tego co tu bylo wymienione ( V-powera , Golda , Ultimate za wyjatkiem Vervy bo nie lubie tego koncernu ) i ne widze miedzy tymi paliwami zadnej roznicy. A te paliwa wybieram tylko dla tego ze jest mniejsze prawdopodobienstwo ze ktos bedzie chrzcil wlasnie to paliwo ktore tankuje mniejszosc. Nie widze tez zadnej roznicy w osagach ja i pracy silnika , wiec jesli ktos widzi popraw w osiagach i w pracy silnika to musial wczesniej jezdzic na oleju slonecznikowym.......
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się