macieek Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 zle to chyba nie da sie go zalozyc... wszystko dokladnie jak we wskazowkach. podlacze pod vag jutro jak kabel mi dojdzie bo cos kurier wali w ch... Wlasnie da sie zle wlozyc. MUSI ZASKOCZYC. pisalem juz o tym wczesniej
konrado8525 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 tak zaskoczyl normalnie... ale swiatel stopu w lampach nadal nie ma tylko jest to trzecie na szybie... a po skasowaniu bledu nie wydaje mi sie zeby zaczely swiecic wszystkie;/ jutro mam nadzieje ze interfejs dojdzie i podlacze pod vag i wtedy wkleje bledy
nowal Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 tak zaskoczyl normalnie... ale swiatel stopu w lampach nadal nie ma tylko jest to trzecie na szybie... a po skasowaniu bledu nie wydaje mi sie zeby zaczely swiecic wszystkie;/ jutro mam nadzieje ze interfejs dojdzie i podlacze pod vag i wtedy wkleje bledy to się zdziwisz...
konrado8525 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 No i non stop jest blad ktorego nie moge wykasowac.. 1 Fault Found: 00526 - Brake Light Switch-F 36-00 - Open Circuit i stopu nadal nie ma a kontrolki sie swieca;/
nowal Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 a sprawdziles czy zarowki stopu sa dobre?
konrado8525 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 srawdzalem i na pierwszy rzut oka nie sa przepalone.... ale dla pewnosci jutro jade kupic nowe bo moze te jakies trefne sa bo juz mnie to wku... [br]Dopisany: 18 Grudzień 2010, 21:06_________________________________________________Jednak to byly zarowki wymienilem i jest ok. pozdrawiam
Lukasz_mk2 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 panowie odgrzeje trochę kotleta, jestem obecnie na etapie wymiany tego czujnika i chcę się upewnić czy dobrze wszystko rozumiem, a więc: 1. odłączyć wtyczkę od starego czujnika 2. przekręcić czujnik w lewo i go wyjąć 3. wcisnąć pedał hamulca, włożyć nowy czujnik przekręcając go lekko w prawo 4. puścić pedał hamulca, przekręcić go max w prawo puki nie zaskoczy 5. podpiąć kostkę i koniec
mr.mark1 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 U mnie po wymianie czujnika na nowy dość późno zapala się stop. Musze jakiś 1cm-1,5cm wcisnąć pedał żeby się stop zapalił. Przy starym czujniku tak nie było. Nie wiem czy ma to coś wspólnego ale wydaje mi się ze po zmianie automat trochę inaczej też ruszał. Więc na pewno nie mają regulacji te czujniki???
serg77 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 u mnie byla wogole jazda z tym czujnikiem..., w koncu wyladowalem nawet w serwisie i tam tez nie dali rady. A sprawa wygladala tak - oryginalny wlacznik ktory mam jest koloru czarnego, jak kupilem auto non stop zapalal mi sie esp, poczytalem na forach ze to np. moze byc wlasnie wina wlacznika swiatel stopu lub tez czujnika cisnienia plynu hamulcowego w abs (G201) lub czujnika kąta polozenia kiery (G85). Zrobilem wiec kalibracje czujnika polozenia kąta kiery (posiadam w razie co instrukcje jak to zrobic), ale nic nie pomoglo. Kupilem wiec nowy (w salonie) wlacznik swiatel stopu (bialy), zamontowalem i nic, jeszcze gorzej bo lampka od esp i abs sie zaswiecala wiec wlozylem stary, czarny wlacznik stopu. Pojechalem do serwisu (nie mowilem co grzebalem) - diagnoza - uszkodzony wlcznik stopu lub czujnik cisnienia plynu hamulcowego (tyle to ja tez wiedzialem), wymienili tanszy element - wlacznik stopu i nic - znowu lampki od abs i esp sie zaswiecaly. Nie probowalem juz wymiany czujnika cisnienia plynu bo zbyt drogie to bylo. Skupilem sie na wlaczniku swiatel stopu- rozebralem go i nic ciekawego... Pojechalem wiec na szrot, kupilem wlacznik koloru czarnego i zalozylem (zreszta wszystkie w ten sposob zakladem) w nastepujacy sposob: wyciagnalem czpien wlacznika na maxa, nacisnalem pedal hamulca reka ile szlo, przylozylem wlacznik do blachy mocujacej (nie przekrecajac go ani milimetr!!!!), przyciskajac wlacznik do blachy mocujacej puscilem pedal hamulca i po puszczeniu hamulca przekrecilem wlacznik w celu zablokowania i wszystko zaczelo chodzic jak trza. Wrocilem wiec do serwisu i opowiedzialem swoja historie, nie potrafili wytlumaczyc dlaczego tak sie dzieje. Zrobilem dokladnie to samo z wlacznikiem bialym i nic, zapalaly sie kontrolka abs i esp. Wniosek: Uszkodzony wlacznik swiatel stopu (mimo rozebrania i obejrzenia nie wiadomo czemu) Pomogla wymiana na czarny wlacznik swiatel stopu i prawidlowe zamontowanie go!!!!!!! Lukasz_mk2 proponuje wiec abys na poczatek wymontowal wlacznik i zamontowal w sposob w jaki opisalem, jesli nie pomoze to wymiana ---------- Post dopisany at 01:28 ---------- Poprzedni post napisany at 01:23 ---------- wazne jest wyciagniecie trzpienia wlacznika - jak go kiedys rozbierzecie to zrozumiecie czemu ---------- Post dopisany at 01:30 ---------- Poprzedni post napisany at 01:28 ---------- i nie przekrecanie wlacznika przed puszczeniem pedalu hamulca!!! tylko trzymanie przycisnietego do blachy - jak rozbierzecie zrozumiecie dlaczego )
mr.mark1 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Wczoraj trochę pogrzebałem przy tym czujniku światła stop no i udało mi się go ustawić tak jak ma się załączać. Dla tych którym stop zapala się za późno proponuje zrobić tak jak ja zrobiłem. Wyciągamy czujnik, potem miedzy pedał (miejsce styku z bolcem czujnika) a czujnik wkładamy coś cienkiego, ja przyłożyłem szczelinomierz 1mm, po tym wkładamy normalnie czujnik bez naciskania pedału i przekręcamy go. Jak to zrobimy światło stopu zapala się od razu po naciśnięciu pedału stop.
adadur Opublikowano 17 Listopada 2012 Opublikowano 17 Listopada 2012 nie wiem skąd te ustawianie czujnika - fabrycznie nowy jak się przyjrzymy ma trzpień wysunięty mocniej niż zdemontowany, przykładamy czujnik pod wycięcia dociskamy czujnik przez otwór do pedału (nie wolno naciskać pedału, lub wkładać przekładek, szczelinomierzy itp) czujnik się automatycznie dopasuje i przekręcamy w prawo o 45 st. Czujnik już w sam w sobie ma niewielki skok "jałowy" pedału hamulca zanim zaświeci światła.
mr.mark1 Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 U mnie ten skok jałowy jak to nazwałeś był za duży i strasznie mnie to denerwowało. Jak był zamontowany stary czujnik skok ten był dużo mniejszy, dlatego starałem sie ten nowy jakoś ustawić.
Dev Opublikowano 18 Listopada 2012 Opublikowano 18 Listopada 2012 Czujnik montuje sie gdy dzwignia hamulca noznego jest maksymalnie podniesiona do gory czujnik ma autoregulacje, nie ma wowczas zwloki w dzialaniu swiatla stop
mr.mark1 Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 Próbowałem na wile sposobów montować czujnik, w ten co opisałeś także i zawsze była jakaś zwłoka. Możliwe że dostałem jakieś badziewny czujnik.
Dev Opublikowano 19 Listopada 2012 Opublikowano 19 Listopada 2012 tego nie można wykluczyc ale pamietaj najważniejszy jest pierwszy montaz
adadur Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 Testowałem u siebie ten "skok jałowy" i dotknięcie noga pedału nie zapala świateł ale jakiekolwiek lekkie naciśnięcie od razu zapala światła. ELSA wspomina coś bodajże o jednokrotnym dopasowaniu czujnika, możliwe że przy pierwszej próbie montażu miałeś trzpień czujnika za mocno wciśnięty, wówczas miał on luz pomiędzy pedałem a trzpieniem ... w starym można na pewno było wysuwać ten trzpień (na zdemontowanym czujniku) w nowym myślę że tez można bo on się nastawia dopiero kiedy zakręcimy czujnik w prawo w mocowaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się