endriuu Opublikowano 13 Września 2007 Opublikowano 13 Września 2007 (edytowane) Witam. Jakiś czas temu założyłem reflektory zespolone http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?9427-ALL-B5-Reflektory-zespolone-po-II-lifcie-rezanie-i-monta%BF, docelowo z myślą o xenonach. W związku z tym zakupiłem lampy Depo, które mają przystosowaną soczewke do D2S. W Valeo trzeba bodajże zmieniać soczewkę. No i w końcu nadeszła godzina zero. Co musimy przygotować: 1. 0,5 metra kabla koloru czerwonego i drugie tyle - czarnego 2. Klej Poxipol 3. 2 sztuki bezpieczników 20A 4. Złączki - 4 męskie i 4 żeńskie 5. Silikon 6. Izolacja termokurczliwa Naturalnie potrzebujemy równiez same przetwornice i lampy wyładowcze D2S oraz pierścień dystansujący -szt. 2 Ja wybrałem przetwornice Koito japońskie- ponoć dużo lepsze od Valeo- tak mi doradził sprzedawca (montowane są seryjnie w Avensisie i Lexusach). Zresztą cenowo też wychodzi na plus: - Przetwornice Koito x 2 nowe - 500 PLN (Valeo używki 300PLN sztuka) - Żarówki D2S Philips 4300K x 2 - 300 PLN(Najlepsza barwa - biała przechodząca bardzo lekko w niebieskawą. A przede wszystkim najlepszy zasięg świateł (jasność w lumenach) jest właśnie przy 4300K) - wszyscy producenci seryjnie montują 4300K. Dlaczego nie załozyłem tak popularnych zestawów HID KIT! z Allegro? Przetwornice produkcji chińskiej, tak samo żerówki i cała reszta. Nie ma pewności czy za dwa lata po przepaleniu żarówki dostaniemy taką samą. Zresztą barwy 6000K i wyżej sa zabronione przez prawo. Xenon nie może być niebieski - musi byc biały. - Dystanse x 2 - 30 PLN (potrzebne do zamontowania D2S w gnieździe H7). Kupiłem razem z żarówkami. Narzędzia: 1. wiertarka i wiertła 2. wkręty do blachy (przykręcamy nimi przetwornice) 3. Torxy do odkręcenia lamp 4. brzeszczot 5. pilnik Ok troche szczegółowo było ale zaczynamy: Odkręcamy lampy i wyjmujemy żarówkę H7. Mamy widoczne gniazdo w które musimy wpasować pierścień dystansujący. Pasujemy go na wcisk, języczkiem do góry. Jeśli nie pasuje, piłujemy go delikatnie po obwodzie aby pasował lekko na wcisk Jeśli pierścień jest dopasowany - wyjmujemy go i przyklejamy do żarówki. Nakładamy go na żarówke od drugiej strony niż jest na zdjęciu i pasujemy tak aby pręcik prowadzący elektrode był na dole po włożeniu żarówki do gniazda, a języczek pierścienia u góry. Czyli stawiamy żarówkę na trzonku szklaną bańką do góry, pierścień delikatnie smarujemy klejem (punktowo) i centrujemy spokojnie pamiętając położenie języczka w lampie (u góry) oraz, to że pręcik żarówki musi byc skierowany w dół i aby odstępy były równe. W czasie gdy żarówka schnie możemy zająć się montowaniem przetwornicy. Valeo pasuje pewnie idealnie ale Koito też wchodzi. Cała sie nie mieści - co nie przeszkadza w przykręceniu jej do lampy wkrętami , uprzednio robiąc małe otwory wiertłem w plastiku. Następnie wierciemy otwór wiertłem 8 w dekielku przesłaniającym wnętrze lampy. Naturalnie w dolnej jego części. Potem robimy małe nacięcie piłką z dołu do wycietego otworu, tak aby po odgieciu nacięcia przełożyć przewody od przetwornicy i przewody zasilające przetwornicę z kostki od starej żarówki (uwaga na usczelkę- nie przecinać tylko odgiąć). Docinamy dwa przewody (czerwony i czarny), długość wg uznania po przymiarce i zakładamy końcówki - 2szt damskie do przetwornicy i 2 szt. męskie, które włożymy do kostki po starej żarówce. Zabezpieczamy końcówki izolacja termokurczliwą. Przekładamy przewód od przetwornicy oraz kable zasilające przez otwór odginając nieco naciętą szparę. W kostce elektrycznej od starej żarówki ustalamy który jest + a który - i wpinamy nasze męski końcówki. Teraz przyszła kolej na żarówkę która już doszła do siebie. Pasujemy ja do gniazda i sprawa docisku drutem. Tu metoda prób i błędów staramy się tak go od nowa uformować (uprzednio wyjąwszy ) aby dociskał nową żarówkę. Można też użyć nowego drutu. Jeśli żarówka już ciasno siedzi w gnieździe możemy montować zapłonnik na nią (metalowa fajka), przyciskamy i delikatnie przekręcamy w prawo aż zaskoczy w mocowania. Sprawdzamy czy wszystko jest dokładnie podłączone i zakładamy dekielek wyciągając nadmiar przewodów z lampy i zapinamy. Boki przetwornicy zasilikonowałem. Ponoc najczęstsza przyczyną awarii jest wilgoć. Podobnie zasilikonowałem otwór w dekielku. Na koniec - przed odpaleniem - zamieniamy bezpieczniki z 15 na 20A. Gniazda 20 i 21 (lewe i prawe krótkie). W trakcie wymieniłem postojówki na białe LED. Żółte żarówki kłócą się z xenonami. Generalnie całość robiłem 3 godziny. Opis byc może jest szczegółowy ale montaż naprawdę prosty niczym budowa cepa A oto efekt: (aparat w telefonie) Before: After: Efekt i światło niesamowite. Edytowane 14 Lipca 2017 przez endriuu
harylog Opublikowano 28 Października 2007 Opublikowano 28 Października 2007 przepraszam za małe OT, ale po czym sprawdzić lampy, że spasują nam do takiej modyfikacji jak u ciebie. Chodzi o jakieś D2S ale nie wiem do końca co to.
endriuu Opublikowano 28 Października 2007 Autor Opublikowano 28 Października 2007 Soczewka musi być przystosowana do xenonów czyli do lampy wyładowczej o symbolu D2S. Jeśli masz taka soczewkę, na lampach, zarówno z przodu jak i z tyłu, masz napis "D2S".
saintadamus Opublikowano 29 Października 2007 Opublikowano 29 Października 2007 no ładnie a ja mam drugie pytanie - jak lampa soczewkowa nie jest przystosowana do D2S to co sie stanie jak wrzucimy tam ksenon ??
schiller Opublikowano 29 Października 2007 Opublikowano 29 Października 2007 nie jestem pewny do konca pewny ale soczewka nie D2S na inna ogniskowo wiec przypuszczalnie nie bedzie tak daleko swiecic i swiatlo moze byc bardziej rozproszone.
adadur Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Może w razie komplikacji to będzie rozwiązaniem: http://www.xenony.intnet.pl/sklep/product_info.php?cPath=61&products_id=104
Robo_A4 Opublikowano 1 Listopada 2007 Opublikowano 1 Listopada 2007 Jestem już po tym zabiegu, więc może podzielę się z kolegami kilkoma uwagami. Ja u siebie wymieniałem soczewki w lampach Valeo z H7 na D2S (nie jest to prosta sprawa ). Soczewka D2S oprócz innego mocowania żarnika ma też inne szkło (soczewkę), podczas gdy przez H7 można czytać jak przez lupę to D2S ma prążki które rozmazują obraz. Według moich spostrzeżeń D2S świeci szerzej i ma mniejsze załamanie na przesłonie.
adadur Opublikowano 2 Listopada 2007 Opublikowano 2 Listopada 2007 Ja u siebie wymieniałem soczewki w lampach Valeo z H7 na D2S (nie jest to prosta sprawa ). A skąd pochodziły soczewki?
Darkman Opublikowano 2 Listopada 2007 Opublikowano 2 Listopada 2007 oto soczewka D2S oryginał valeo.jak widac inne jest gniazdo żarówki niż w H7 i rzeczywiście inna soczewka. [br]Dopisany: 02 Listopad 2007, 15:12 _________________________________________________ Może w razie komplikacji to będzie rozwiązaniem: http://www.xenony.intnet.pl/sklep/product_info.php?cPath=61&products_id=104 UWAŻAJCIE PRZY WCHODZENIU NA TA STRONKĘ-siedzi tam koń trojański. kaspersky wywala komunikat!!!
Robo_A4 Opublikowano 4 Listopada 2007 Opublikowano 4 Listopada 2007 Ja u siebie wymieniałem soczewki w lampach Valeo z H7 na D2S (nie jest to prosta sprawa ). A skąd pochodziły soczewki? [quote name=adadur ] z rozbitej A4 która miała ori xenon Ja u siebie wymieniałem soczewki w lampach Valeo z H7 na D2S (nie jest to prosta sprawa ). A skąd pochodziły soczewki?
Darkman Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 Aby zdemontować soczewkę ze środka lampy trzeba podważyć 4 klipsy metalowe ( 2 od góry -2 od dołu) na ściance soczewki,natępnie odkręcić 3 wkręty i zdjąć tylna częśc soczewki któr nie bez trudu ale wyjdzie przez otwór w tylnej ściance lampy,dopiero wtedy można bez problemy wyciągnąć soczewkę.Nie ma innego sposobu niestety bo otwór w tyle lampy jest mniejszy niż średnica kompletnej soczewki-trochę bez sensu ale tak zrobili. 1
Robo_A4 Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 W lampach zespolonych ta operacja jest o wiele trudniesza
Darkman Opublikowano 5 Listopada 2007 Opublikowano 5 Listopada 2007 ja właśniekolego piszeo lampach zespolonych valeo bo sam tą operacją przeprowadzałem
YATES Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Chyba się trochę zagalopowałem - mam lampy soczewkowe Valeo,kupiłem zestaw HID ale nie sprawdziłem czy jest na nich oznaczenie D2S.Jak uważacie - spasuje taki HID dop moich lamp Valeo ???
harylog Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 daj znac jak ci poszlo, bo moze i ja bym sie zastanowil. u mnie raczej Ds2 nie ma, bo na szkle nie widze zadnych oznaczen.
jocker01 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 czesc, ja mam zespolone i HID-a firmy bosch, swieca extra pomimo braku D2S. przetwornice zamontowalem pod lampa, bez ciecia sie nie obylo, bo przetwornice sa szersze od valeowskich i sporo grubsze, ale mnie sie udalo. Pozdrawiam Jocker01
YATES Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Chodzi mi tylko o to czy wrazie braku napisu D2S żarnik xenonowy bez problemu wejdzie i spasuje do otworu obecnej żarówki H7 ??
jocker01 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 napewno zarnik zwykly nie wejdzie, ale zestawy HID maja zarniki dostosowane do standardowych gniazd roznych typow H7 to normalka. Pozdrawiam Jocker01
YATES Opublikowano 14 Stycznia 2008 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Czyli ten żarnik z zestawu HID powinien wejść do otworu gdzie obecnie jest żarówka H7 ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się