Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Mobil 15w40 w 1.9 tdi (dobrze czy żle?)


a4 110

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy powiedzcie czy olej (MOBIL 15w40) który znajduje się w moim silniku, może wyrządzić jakieś szkody?Pytam bo słyszałem wiele różnych opinii na ten temat. Nie pytajcie jak to się stało bo to długa historia :wallbash . A i jeszcze jedno czy jak bym chciał wymienić teraz olej na stosowny do tego silnika (zrobiłem na tym oleju jakieś1,5tyś km), to czy mogą być jakieś komplikacje po wymianie? Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj to na jakis 5W40, 1,5tys km to nie duzo wiec zmieniaj lepiej będzie dla turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 15W40 to i turbina w d*pę dostanie no i ciężej ci będzie zapalał w mrozy jak ten zastygnie :tongue4: Do TDI to już o 10W40 mówią że źle a tu mineral :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 15W40 to i turbina w d*pę dostanie no i ciężej ci będzie zapalał w mrozy jak ten zastygnie :tongue4: Do TDI to już o 10W40 mówią że źle a tu mineral :thumbdown:

Nic nie dostanie w d*pę żadna turbina ja śmigam na oleju ELF TURBODIZEL 15W40 już od pięciu lat zrobiłem 110.000 tyś km i turbo nadal działa oleju nic nie puszcza i nie mam problemu z odpalaniem czy w zimie czy w lecie tylko wymieniam olej co 8.000 tyś km a jak wlejesz 10W40 to może ci się rozszczelnić silnik i będą wycieki.Jak zalewałem silnik olejem 15W40 to też mnie tak mechanicy straszyli że padnie turo itd a ja nadal śmigam i żadnych kłopotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 15W40 to i turbina w d*pę dostanie no i ciężej ci będzie zapalał w mrozy jak ten zastygnie :tongue4: Do TDI to już o 10W40 mówią że źle a tu mineral :thumbdown:

Nic nie dostanie w d*pę żadna turbina ja śmigam na oleju ELF TURBODIZEL 15W40 już od pięciu lat zrobiłem 110.000 tyś km i turbo nadal działa oleju nic nie puszcza i nie mam problemu z odpalaniem czy w zimie czy w lecie tylko wymieniam olej co 8.000 tyś km a jak wlejesz 10W40 to może ci się rozszczelnić silnik i będą wycieki.Jak zalewałem silnik olejem 15W40 to też mnie tak mechanicy straszyli że padnie turo itd a ja nadal śmigam i żadnych kłopotów.

nic sie nie rozszczelni :gwizdanie: a jeśłi juz to napewno nie z winy zmiany oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie dostanie w d*pę żadna turbina ja śmigam na oleju ELF TURBODIZEL 15W40 już od pięciu lat zrobiłem 110.000 tyś km i turbo nadal działa oleju nic nie puszcza i nie mam problemu z odpalaniem czy w zimie czy w lecie tylko wymieniam olej co 8.000 tyś km a jak wlejesz 10W40 to może ci się rozszczelnić silnik i będą wycieki.Jak zalewałem silnik olejem 15W40 to też mnie tak mechanicy straszyli że padnie turo itd a ja nadal śmigam i żadnych kłopotów.

Uwielbiam to hasło :kox::polew:

To nie lepiej lać pełny syntetyk i wymiany robić co 15 tys.km niż lać gówniany minerał i tak często go wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie dostanie w d*pę żadna turbina ja śmigam na oleju ELF TURBODIZEL 15W40 już od pięciu lat zrobiłem 110.000 tyś km i turbo nadal działa oleju nic nie puszcza i nie mam problemu z odpalaniem czy w zimie czy w lecie tylko wymieniam olej co 8.000 tyś km a jak wlejesz 10W40 to może ci się rozszczelnić silnik i będą wycieki.Jak zalewałem silnik olejem 15W40 to też mnie tak mechanicy straszyli że padnie turo itd a ja nadal śmigam i żadnych kłopotów.

Uwielbiam to hasło :kox::polew:

To nie lepiej lać pełny syntetyk i wymiany robić co 15 tys.km niż lać gówniany minerał i tak często go wymieniać.

To są tzw oszczędności :wink4: Niedawno był artykuł w AŚ na temat silników 1,9 i 2,0 Autor jednoznacznie wskazał do tych silników olej 5W40 z uwzględnieniem norm 505.00 i 505.01 z uwagi na turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek może wlej 10/40 i zobacz czy będzie wszystko Ok czy nie ubywa ci więcej oleju ,na 15w/40 jeździ parę moich znajomych i nic się nie dzieje ale myślę że lepiej jednak wrócić (jak się da) do zalecanych olejów z uwzględnieniem norm 505.00 i 505.01 tak jak wspomniał przedmówca. Osobiście stosuję ten olej http://allegro.pl/hit-liqui-moly-top-tec-4100-5w-40-5-l-w-24h-i1223027994.html i w tej firmie kupuję .Olej wymieniam co 9-12 tys km mimo że można go wymieniać co 30 tys km

http://www.liquimoly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju

http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=57&category_id=22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki zostaly stworzone pod kątem eksploatacji na oleju syntetycznym, więc olej mineralny chyba nie jest na miejscu,

a co do rozszczelnienia silnika to nie jest polonez ani duzy fiat gdzie silniki były składane z dużą tolerancją i utrzymywały szczelność dzięki nagarowi, ja bym polecił szybką zmiane choćby na 10w/40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki zostaly stworzone pod kątem eksploatacji na oleju syntetycznym, więc olej mineralny chyba nie jest na miejscu,

a co do rozszczelnienia silnika to nie jest polonez ani duzy fiat gdzie silniki były składane z dużą tolerancją i utrzymywały szczelność dzięki nagarowi, ja bym polecił szybką zmiane choćby na 10w/40

Ludzie zanim coś napiszecie o olejach to poczytajcie najpierw o nich. Wszystko jest mineralne. Nie ma prawdziwych oleji syntetycznych w naszych sklepach. Są za drogie. Słynny proces mędzy Cartrolem a Mobilem. A więc oleje różnią się tylko gęstością jesli chodzi o oleje 5, 10 czy 15 w 40. Kazdy z tych oleji spełnia norme 505 00. A więc turbinie nic sie nie stanie. Olej o największej gęstości czyli 15 miał kiedyś w ujemnych temp problem z dosnarowanie ale to juz zostało dawno rozwiązane i dlatego normy typu 505 00 pojawiły sie juz i na olejach 15w 40. Mozesz to lac i spojnie smigać. Mobil 15w 40 spełnia norme 505 00 i mozesz spokojnie to lać. Inna bajka jest z silnikami na PD. Ale to nie w tej opowieści.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak temperatura spadnie do zera to 15W40 wyjdzie turbinie i popychaczom bokiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te silniki zostaly stworzone pod kątem eksploatacji na oleju syntetycznym, więc olej mineralny chyba nie jest na miejscu,

a co do rozszczelnienia silnika to nie jest polonez ani duzy fiat gdzie silniki były składane z dużą tolerancją i utrzymywały szczelność dzięki nagarowi, ja bym polecił szybką zmiane choćby na 10w/40

Ludzie zanim coś napiszecie o olejach to poczytajcie najpierw o nich. Wszystko jest mineralne. Nie ma prawdziwych oleji syntetycznych w naszych sklepach. Są za drogie. Słynny proces mędzy Cartrolem a Mobilem. A więc oleje różnią się tylko gęstością jesli chodzi o oleje 5, 10 czy 15 w 40. Kazdy z tych oleji spełnia norme 505 00. A więc turbinie nic sie nie stanie. Olej o największej gęstości czyli 15 miał kiedyś w ujemnych temp problem z dosnarowanie ale to juz zostało dawno rozwiązane i dlatego normy typu 505 00 pojawiły sie juz i na olejach 15w 40. Mozesz to lac i spojnie smigać. Mobil 15w 40 spełnia norme 505 00 i mozesz spokojnie to lać. Inna bajka jest z silnikami na PD. Ale to nie w tej opowieści.

Pozdro

ZC

To Ty raczej powinieneś poczytać trochę o olejach zanim zaczniesz głosić takie herezje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po prostu szelki opadają, na temat olejów do PD było powiedziane już chyba wszystko ale zawsze się znajdzie jakiś chirurg co chce robić operację na żywym organiźmie, tylko jak komuś uwalą się PD lub turbo to taki lekarz znika z forum i nawet nie napisze magicznego sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po prostu szelki opadają, na temat olejów do PD było powiedziane już chyba wszystko ale zawsze się znajdzie jakiś chirurg co chce robić operację na żywym organiźmie, tylko jak komuś uwalą się PD lub turbo to taki lekarz znika z forum i nawet nie napisze magicznego sorry.

ZM napisal ze 15w40 sie nadaje do VP nic nie pisal ze taki olej jest dobry do PD bo tam musi byc norma 505.01 a 15w40 jej nie spelnia

osobiscie bym zmianil na 10w40 u autora watku :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po prostu szelki opadają, na temat olejów do PD było powiedziane już chyba wszystko ale zawsze się znajdzie jakiś chirurg co chce robić operację na żywym organiźmie, tylko jak komuś uwalą się PD lub turbo to taki lekarz znika z forum i nawet nie napisze magicznego sorry.

Czesiu mi tez opadają szelki i nie tylko jak ludzie mają problem z czytaniem ze zrozumieniem. Jak ja napisałem tu cokolwiek o olejach do silników z PD to najmocniej przepraszam bo mogłem sie pomylić. Ale wydaje mi sie ze masz problem ze zrozumieniem tekstu. Bardzo powszechny problem w Polsce.

Pretor:

Herezją jest zbyć w ciemnocie i brak wiedzy.

Czesław555

Śmigam na oleju 5w 30 505 01. Do silników z PD.

Jeszcze raz napisze. Technologia pozwala juz stosowanie oleju 15w 40 w silnikach TDI bo spełniają warunki smarne w niskich ujemnych temperaturach. Dlatego pojawiły sie na nich normy typu 505 00. Czy to takie trudne do zrozumienia.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...