Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
27 minut temu, lukasz51237 napisał:

 Właśnie wymieniłem olej w układzie wspomagania. Wcześniej podczas skręcania wyło i buczało, a kierownica szła z lekkimi oporami. Po wymianie jest bajka, kierownica chodzi jak nowa.

I jaki olej zalałeś ?

Opublikowano
14 godzin temu, lukasz51237 napisał:

 Właśnie wymieniłem olej w układzie wspomagania. Wcześniej podczas skręcania wyło i buczało, a kierownica szła z lekkimi oporami. Po wymianie jest bajka, kierownica chodzi jak nowa.

Przydałoby się trochę więcej szczegółów aby post był pomocny ze wskazówkami dla innych użytkowników, zajrzyj na PRIV.

Oczywiście własne zadowolenie to najważniejsze, że wymiana z właściwym skutkiem.

Opublikowano
8 godzin temu, KINIAM napisał:

Przydałoby się trochę więcej szczegółów aby post był pomocny ze wskazówkami dla innych użytkowników, zajrzyj na PRIV.

Oczywiście własne zadowolenie to najważniejsze, że wymiana z właściwym skutkiem.

A więc tak, olej miałem czerwony, nie wiem jakiej firmy bo sprzedał mi go znajomy mechanik i zlał go ze swojej bańki, powiedział, że leje go do większości aut i nie było jeszcze reklamacji.

A co do samej wymiany to zrobiłem tak, że dla wygody wyjąłem sobie lewy reflektor. Następnie na małą strzykawkę nałożyłem gumowy przewód i wyciągnąłem wszystko ze zbiorniczka. Potem odkręciłem sam zbiorniczek, jest na dwóch śrubkach i zdjąłem z niego oba przewody, jeden ssący drugi powrotny. Następnie sam zbiorniczek wyczyściłem ropą (ON) i założyłem go z powrotem, ale założyłem tylko przewód ssący (przewód powrotny zaślepiłem śrubą M6 owiniętą szmatką) I na sam koniec, posadziłem drugą osobę do auta aby kręciła kierownica, a ja sam zalewałem olej do zbiorniczka do pełna, druga osoba kręciła kierownicą do oporu raz w jedną stronę, raz w drugą, a ja spuszczałem stary olej który był wypychany przez nowy olej przez wąż powrotny i tak do momentu aż z przewodu powrotnego zaczął lecieć czysty czerwony olej. Następnie założyłem przewód powrotny na zbiorniczek odpaliłem auto i obserwowałem co się dzieje. Nie trzeba było nic dolewać, a od tamtego czasu nastukałem 200km zupełnie bezproblemowo.

Ps: olej który wypuściłem z układu był u mnie czarny, tak jakbym go wypuścił z silnika diesla, prawdopodobnie siedział tam od nowości.

Na wymianę i płukanie układu wystarczyło troszkę ponad litr.

Opublikowano

Wsio fajnie.

Tylko auto tj przod  trzeba bylo podniesc na kobylkach by nie zabic przekładni.

Plyn dal Ci syntetyk lub pol syntetyk oby tylko z czasem magiel nie puscil.

Tsk poza tym to ksiazkowa wymiana plynu 

Opublikowano

W takim razie muszę pogadać z mechanikiem co to za olej. Bo szkoda przekładni.

Opublikowano

Spoko.

Zapytaj ale wiem ze chlopaki dawali oleje polsyntetyczne i nie bylo problemow.

Opublikowano

Czerwony to często najzwyklejszy ATF przekładniowy mineralny na którym będzie wszystko git ;) 

Opublikowano

Ja zalalem ori G004 i już ponad dwa lata po wymianie i jest ok. Rozmawiałem kiedyś w ASO i ten zastąpił G002. Jak macie regenerowane malownicze można kombinować z innym płynem, ja bym polecał ori

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ori albo lhm inne to lajno.

Opublikowano

Gadałem z mechanikiem, ten olej który mi sprzedał to ATF 3000. Może być?

Opublikowano

Nie polecam tego ścierwa LHM'a. Dwa razy zalałem do samochodu. Raz do swojego, po 2 tygodniach pompa zaczęła wyć. Zmieniłem płyn na ori z aso i poprawiło się dużo, ale jednak pompe musialem wymienic.

Drugi raz zalałem koledze i sytuacja ta sama. Wyje, przeskakuje- po wymianie na ori problemu nie ma. 

Dziesiątki razy zalewałem febiego, czy ori z aso i zawsze było super a LHM zalałem 2 razy i 2 razy kicha.

Opublikowano

A widzisz mi po febim siadla pompa.

Miałem zalane wpierw febi potem lhm i potem ori do jednego auta.

Lhm i ori zdecydownie na yes febi niestety na nie..

Teraz zastanawiam sie nad zmiana na czerwony mineralny najwyzej magiel moze sie poddac ale to malo realne.

 

Misiek co z tulejkami w zwrotnicy???

Ogarnales?????

Opublikowano

Witam 

Tak czytam tutaj ten temat i takie mieszanie jest, że już nie wiem co lać. 

Posiadam Audi A4 B6 1.8T 150KM i chcę wymienić płyn wspomagania, korek jest koloru zielonego z informacją G 002 000, zdążyłem wyczytać, że można go mieszać z tym nowszym płynem G 004 000, a zaś potem, że lepiej jednak tego nie robić :). Wiem już, że płyn G 002 000 to mineralny, a płyn G 004 000 to syntetyk i że głównie doradzają Febi zielony ale tu widzę wyżej kolega delikatnie odradza febi :) A więc co mam lać? 

Opublikowano
2 godziny temu, wesz82 napisał:

Ale to syntetyczny ten G004000M2

A mi na korku pisze G002000IMG_20181103_171812.jpg

To chyba mineralny ten G002000, czy można wlać ten G004000M2 bo ten to syntetyczny zgadza się? 

Opublikowano (edytowane)

To zalej febi zielony mineralny. Wymieniałem zarówno w takiej a4 oraz w a3 i jest wszystko ok. A4 jeździ od takiej wymiany ponad 4 lata...

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Znalazłem taką informacje:

Pentosin CHF11S (G002000) jest olejem syntetycznym,

Pentosin CHF202 (G004000) jest również olejem syntetycznym

I o co chodzi?

Opublikowano
28 minut temu, akj123 napisał:

Znalazłem taką informacje:

Pentosin CHF11S (G002000) jest olejem syntetycznym,

Pentosin CHF202 (G004000) jest również olejem syntetycznym

I o co chodzi?

??To kolega mnie teraz całkowicie skołowam ?.

Ja zaś z początku w tym temacie widziałem czyjąś wypowiedź i gdzieś na innym forum również widziałem, że ktoś pisał, że  G002000 to mineralny, a G004000 to syntetyczny. Widziałem też wypowiedź, że G002000 nie jest już produkowany, że teraz tylko jest nowsza wersja tj.  G004000 i śmiało można go lać. 

Czytałem również, że G002000 dobry jest płyn wspomagania mineralny zielony FEBI 06161, a do tych nowszych od audi a4 b5 / a4 b6 lać płyn wspomagania syntetyczny zielony FEBI 06162 tj. G004000

Opublikowano

Lać G004000 i nie kombinować. Taki jest zalecany przez serwis. 

Opublikowano

Właśnie pytam bo nie chcę nic kombinować tylko na korku jest napisane G002000 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...