Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie układu samo poziomowania xenon-ów A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ja ma problem z moim ksenonem po wymianie wahaczy dolnych,a dokładniej chodzi o to,że jak skręcam w prawo to mi się zapala żółta kontrolka na fis od poziomowania reflektorów.Co to może być?

trzeba na nowo adaptace zrobic bo przy skrecaniu czujnik wychodzi poza skale.

sprawdz jeszcze czy jest dobrze ramie czujnika zamontowane do wahacza

Opublikowano

trzeba na nowo adaptace zrobic bo przy skrecaniu czujnik wychodzi poza skale.
sprawdz jeszcze czy jest dobrze ramie czujnika zamontowane do wahacza

No tylko nie mam komputera żeby taką adaptacje zrobić na nowo :(

Czujnik jest prawidłowo zamontowany.

Opublikowano

trzeba na nowo adaptace zrobic bo przy skrecaniu czujnik wychodzi poza skale.

sprawdz jeszcze czy jest dobrze ramie czujnika zamontowane do wahacza

No tylko nie mam komputera żeby taką adaptacje zrobić na nowo :(

Czujnik jest prawidłowo zamontowany.

Jak nie masz laptopa to auto do garażu, przedłużacz, stacjonarny na fotel pasażera i do dzieła ;-)

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Jak nie masz laptopa to auto do garażu, przedłużacz, stacjonarny na fotel pasażera i do dzieła ;-)

Laptopa mam tylko nie mam programu i kabla,żeby to zrobić...

Opublikowano

Podjedz gdzies na spota Ci chlopaki temat ogarna...

Opublikowano

Jak nie masz laptopa to auto do garażu, przedłużacz, stacjonarny na fotel pasażera i do dzieła ;-)

Laptopa mam tylko nie mam programu i kabla,żeby to zrobić...

To czas najwyższy kupić kabelek. Koszt niewielki bo w cenie dobrej 0,7 a program masz za free :-)

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Witam!

Panowie przymierzam do założenia xenonów nie skrętnych do B7.

Jeśli kupię reflektory, kostki, oraz sterownik zasięgu świateł i podłączę go ale narazie jeszcze bez czujników na ośkach to będzie mi xenon robił test przy uruchamianiu? Ewentualnie czy jest możliwość aby do tego sterownika zasięgu świateł jakoś podłączyć na krótko jakiś rezystor, czy coś aby nie waliło błędami i robiło test, do czasu kiedy uzbieram graty do dlaszego modzenia? ;)

Opublikowano

Koledzy potrzebuję wiązke bądź najlepiej całośc do założenia samopoziomu do bi-xenon :)

Opublikowano

Ktoś się mnie pytał już nie pamiętam kto, o komplet pod samopoziom, jak coś pisać mam 2 komplety :hi:

Opublikowano

Ewentualnie czy jest możliwość aby do tego sterownika zasięgu świateł jakoś podłączyć na krótko jakiś rezystor, czy coś aby nie waliło błędami i robiło test, do czasu kiedy uzbieram graty do dalszego modzenia?

Witam!

Panowie przymierzam do założenia xenonów nie skrętnych do B7.

Jeśli kupię reflektory, kostki, oraz sterownik zasięgu świateł i podłączę go ale narazie jeszcze bez czujników na ośkach to będzie mi xenon robił test przy uruchamianiu? Ewentualnie czy jest możliwość aby do tego sterownika zasięgu świateł jakoś podłączyć na krótko jakiś rezystor, czy coś aby nie waliło błędami i robiło test, do czasu kiedy uzbieram graty do dlaszego modzenia? ;)

nie ma takiej możliwości , chciałem tak zrobić u siebie i na początku było ok lampy robiły test ale sterownik jest na tyle inteligentny ,że jak ma stałą wartość wysokości czujników to tak po 8-10 km wywala usterkę czujników co za tym idzie kupiłem 2 czujniki średnio 130 za sztukę i teraz jest ok:)

Opublikowano

Wrzucam info dla potomnych, można wrzucić w pierwszym poście - nie obrażę się. Mianowicie, jakiś czas temu założyłem samopoziom, ale mój przedni czujnik "stanął dęba" i trzymał jedną wartość w zakresie 1,86V-2,03V, a działo się tak przez ramię, które po prostu się "zastało". Przeszukując i porównując czujniki na allegro do tego z B6 najbardziej przypadł mi do gustu czujnik z Laguny II. Cena śmieszna, bo 29zł z wysyłką, więc zaryzykowałem. Oto co widoczne jest gołym okiem:

Od lewej czujnik B6, od prawej Laguna II:

1tcaAqy.jpg

Zanim przełożyłem ramię, trochę go "przerobiłem" :decayed:

uJ45yle.jpg

Finalnie:

FnC51LR.jpg

I co? I buba :disgust:

WzIeW2H.jpg

W momencie, jak auto stanęło na kołach czujnik ruszył się na 0,76V (przy opuszczaniu auta miałem odpalonego VCDSa i obserwowałem). Układ robił "powitanie" od razu po przekręceniu zapłonu i wyrzucało od razu błąd przedniego czujnika. Czujnik w Lagunie najwidoczniej jest inaczej mocowany i ma inny zakres pracy na płytce (ale to jest jeszcze do ogarnięcia - może wystarczy tylko przełożyć płytkę - na dniach się ogarnie :decayed: ) tak więc nie jest to takie proste z dobraniem czujnika z innego auta. Oczywiście Basic Settings w kanale 01 od razu wyrzucało ERROR i nie można było zrobić adaptacji świateł. Może na dniach uda się jeszcze raz rozebrać oba czujniki i spróbować z przełożeniem płytki. Generalnie pinologia się zgadza, kolejne co zauważyłem to to, że idąc czujnikiem maksymalnie w kierunku nadkola - wartości rosły, czyli opuszczając auto czujnik przedni ma wzrost napięcia (ten z Laguny), a w tylny napięcie maleje do wartości prawidłowych, czyli w okolice 2,5V. Fotkę rozebranego czujnika można znaleźć w warsztacie, więc nie wrzucam :wink:

Opublikowano

Wrzuc cene za komplet na PW. Co w komplecie?

2 czujniki na przod i tyl z kompletnymi mocowaniami oraz sterownik B6/B7. Kostki tez powinny sie znalesc :)

Opublikowano

Wrzuc cene za komplet na PW. Co w komplecie?

2 czujniki na przod i tyl z kompletnymi mocowaniami oraz sterownik B6/B7. Kostki tez powinny sie znalesc :)
wiązkę można u mnie uzupełnić :wink:
Opublikowano

:good: i wtedy wszystko p&p

Opublikowano

Sprzedam czujnik poziomowania na tył do B6 ewentualnie zamienię na taki do przodu bo kupiłem sobie nie taki jak trzeba.

Wojtaśny

Opublikowano (edytowane)

Po przeanalizowaniu schematów poprawiłem trochę rozpiskę nie trzeba ściągać podszybia żeby dostać się do puszki ecu. Kilka potrzebnych kabli zbiega się w liczniku a dokładnie w zielonej kostce.

Kable z lewej na prawa stronę prowadzimy tak jak wiązka deski rozdzielczej za radiem jest dużo miejsca.

pin 2 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 2
pin 3 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 4
pin 4 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 3
pin 5 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 6
pin 1 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 4
pin 6 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 3
pin 7 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 6
pin 8 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 2
pin 9 - bezpiecznik S10 5A ,zacisk 15 po zapłonie (mostek z bezpiecznikiem S5 lub S7)
pin 10 - masa ,masa słupek A strona prawa
pin 11 - sygnalizacja na FIS ,zielona kostja w liczniku pin 29
pin 13 - sterownik ABS ,czarna kostka T17/13 niebiesko-biały ałupek A
pin 14 - złącze diagnostyczne ,zielona kostja w liczniku pin 23
pin 15 - czujnik przód pin 4 ,sygnał czujnika przod
pin 16 - czujnik tył pin 4 ,sygnał czujnika tył
pin 17 - Zasilanie świateł mijania ,włącznik świateł (żółty) pin 11 (instalacja HIGH)
pin 18 - alternator ,zielona kostja w liczniku pin 14
pin 19 - czujnik przód + tył pin 5 ,5V zasilanie czujników
pin 20 - czujnik przód + tył pin 1 ,masa czujników
Może ktoś wie do czego jeszcze jest wykorzystany sygnał:
sterownik ABS ,czarna kostka T17/13 niebiesko-biały ałupek A
na schemacie jest ABS J104 pin 34 idzie przez T17/13 potem mostek A133 do J402 (nawigacja ??) T26/5
Edytowane przez ziomal-84
Opublikowano

Po przeanalizowaniu schematów poprawiłem trochę rozpiskę nie trzeba ściągać podszybia żeby dostać się do puszki ecu. Kilka potrzebnych kabli zbiega się w liczniku a dokładnie w zielonej kostce.

Kable z lewej na prawa stronę prowadzimy tak jak wiązka deski rozdzielczej za radiem jest dużo miejsca.

pin 2 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 2

pin 3 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 4

pin 4 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 3

pin 5 - lewy reflektor, kostka w lampie pin 6

pin 1 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 4

pin 6 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 3

pin 7 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 6

pin 8 - prawy reflektor, kostka w lampie pin 2

pin 9 - bezpiecznik S10 5A ,zacisk 15 po zapłonie (mostek z bezpiecznikiem S5 lub S7)

pin 10 - masa ,masa słupek A strona prawa

pin 11 - sygnalizacja na FIS ,zielona kostja w liczniku pin 29

pin 13 - sterownik ABS ,czarna kostka T17/13 niebiesko-biały ałupek A

pin 14 - złącze diagnostyczne ,zielona kostja w liczniku pin 23

pin 15 - czujnik przód pin 4 ,sygnał czujnika przod

pin 16 - czujnik tył pin 4 ,sygnał czujnika tył

pin 17 - Zasilanie świateł mijania ,włącznik świateł (żółty) pin 11 (instalacja HIGH)

pin 18 - alternator ,zielona kostja w liczniku pin 14

pin 19 - czujnik przód + tył pin 5 ,5V zasilanie czujników

pin 20 - czujnik przód + tył pin 1 ,masa czujników

Może ktoś wie do czego jeszcze jest wykorzystany sygnał:

sterownik ABS ,czarna kostka T17/13 niebiesko-biały ałupek A

na schemacie jest ABS J104 pin 34 idzie przez T17/13 potem mostek A133 do J402 (nawigacja ??) T26/5

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/300675-sterownik-55-xenon-j431-rozpiska-pinow/

co do ładowania - sprawdzałeś ten sygnał z licznika? ja biorę zawsze z wiązki idącej do stacyjki niebieski kabel, co do licznika - powinno też być spoko ale nie sprawdzałem. tak samo odnośnie aut z włącznikiem auto. do tej pory podłączenie było pod pin w włączniku świateł i samopoziom dział tylko w pozycji 1 włącznika. żeby chodził na auto wystarczy przepiąć ten sygnał na wtyczkę B mce bodajże 23pin (potwierdzę wkrótce jak będę przy kompie, bo nie mam teraz dostępu do elsy).

Opublikowano

Sprawdź proszę jak ma to być z wyłącznikiem auto bo nie brałem tego pod uwagę

Wysłane z mojego GT-I9505 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...