Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

No było ale znajde tyle samo osób co uważają inaczej ja tam sprawdzam raz na jakiś czas na zimnym , a wy sobie tam dolewajcie tylko że jak przelejecie to możecie mieć problem :) tylko że to na ciepłym silniku trzeba brać ileś tam miarek w nawiasach - że realnie jest go więcej , a nie odwrotnie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam panowie. Parę dni temu byłem w dłuższej trasie i przed wyruszeniem sprawdziłem na wszelki wypadek poziom oleju i miałem go mniej więcej 3/4 miarki...postanowiłem,że doleje około 200ml, tak do maksa... jednak w trasie po jakimś czasie, wyskoczył mi komunikat informujący mnie o minimalnym poziomie oleju. powiedzcie czy mogę mieć walnięty czujnik poziomu oleju w misce?... i jeszcze jedno pytanko; czy ta kontrolka informująca o minimalnym poziomie oleju jest też kontrolka która zapala się jeśli coś jest nie tak z ciśnieniem oleju?

Pewnie sprawdziles oil na zimnym co jest bledem dolales 200ml a realnie ma bagnecie pewnie miales stan 1/2 przejechales z 400 km i zapalil oil min ,wyciagasz miarke na rozgrzanym silniku i co widzisz ? Minimum na bagnecie jaki wniosek z tego olej zawsze spr. Sie na rozgrzanym silniku bo pomiar jest tak przemyslany ze to co w misce olejowej + olej ktory osadza sie na sciankach silnika i innych podzespolach silnika proste jak budowa cepa.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż żal komentować tego "sprawdzania na rozgrzanym".Ta bzdura,powtórzona 100 razy ma stać się prawdą?? A do tego jeszcze co niektórzy niebardzo wiedzą gdzie jest max i min na miarce.Nie w kratkowanym polu,tylko poza dla ścisłości.Mówię o pomarańczowym bagnecie,bo jest jeszcze czarny.

Ale do rzeczy,k*rwa tyle co ja oleju w to padło wlałem i namierzyłem to na pamięć wlewam.I faktyczny stan oleju jest rano!!!! I nigdy mi się kontrolka nie zapaliła jak miałem "na zimno" 3/4 a tym bardziej max stan!!! A zapala mi się dość szybko bo w połowie bagnetu.

Oczywiście czasem jestem zmuszony dolać po drodze,więc sprawdzam na ciepłym.Po 5-10 minutach jest to około stan zimnego minus jakieś 3-5 mm na bagnecie.Ale jest to w dużej mierze zależne od rodzaju oleju i filtra oleju:wink:.A że dwa lata mam takie same to opanowane też mam.

I przestańcie o tym sprawdzaniu na ciepło bo to żenada,i wprowadzanie w błąd.Zapytajcie swoich mechaników jak się olej sprawdza,bo pewnie tego jeszcze nie słyszeli.

Czujnik oleju psuje się najrzadziej,ale oczywiście jest najcześiej wymieniany.Niepotrzebnie.

OIL MIN zapala się za wcześnie na gównianych filtrach oleju!!!! i zepsutej,pękniętej odmie silnika.Ja po wymianie tych banałów przestałem mieć taki problem( to było 2 lata temu) a olej dolewam w taki sam sposób.

Przy złym filtrze olej potrafi kilka godzin zlatywać,od pół miarki do maxa po nocy,przerabiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż żal komentować tego "sprawdzania na rozgrzanym".Ta bzdura,powtórzona 100 razy ma stać się prawdą?? A do tego jeszcze co niektórzy niebardzo wiedzą gdzie jest max i min na miarce.Nie w kratkowanym polu,tylko poza dla ścisłości.Mówię o pomarańczowym bagnecie,bo jest jeszcze czarny.

Ale do rzeczy,k*rwa tyle co ja oleju w to padło wlałem i namierzyłem to na pamięć wlewam.I faktyczny stan oleju jest rano!!!! I nigdy mi się kontrolka nie zapaliła jak miałem "na zimno" 3/4 a tym bardziej max stan!!! A zapala mi się dość szybko bo w połowie bagnetu.

Oczywiście czasem jestem zmuszony dolać po drodze,więc sprawdzam na ciepłym.Po 5-10 minutach jest to około stan zimnego minus jakieś 3-5 mm na bagnecie.Ale jest to w dużej mierze zależne od rodzaju oleju i filtra oleju:wink:.A że dwa lata mam takie same to opanowane też mam.

I przestańcie o tym sprawdzaniu na ciepło bo to żenada,i wprowadzanie w błąd.Zapytajcie swoich mechaników jak się olej sprawdza,bo pewnie tego jeszcze nie słyszeli.

Czujnik oleju psuje się najrzadziej,ale oczywiście jest najcześiej wymieniany.Niepotrzebnie.

OIL MIN zapala się za wcześnie na gównianych filtrach oleju!!!! i zepsutej,pękniętej odmie silnika.Ja po wymianie tych banałów przestałem mieć taki problem( to było 2 lata temu) a olej dolewam w taki sam sposób.

Przy złym filtrze olej potrafi kilka godzin zlatywać,od pół miarki do maxa po nocy,przerabiałem.

Z calym szacunkiem ale to ty piszesz takie bzdury ze glowa mala ,przeczytaj instrukcje od auta max i minimum to zakratkowane pola nie wiem gdzie ty wyczytales swoja teorie ,w szczegolnych wypadkach przy wysokich obciazeniach leje sie ponad max czyli zakratkowane pole wedlug ciebie brakuje nam juz miarki .

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo to do tych zabiegów co masz w planach bym dorzucił coś.Skoro dolot chcesz mieć czysty to zaślep połączenie czwórnika odmy i dolotu, i dodaj extra długą rurę w to miejsce do czwórnika i puść pod samochód(smród).W ten sposób będziesz miał zawsze czysty dolot:wink:.Wiem że już o tym pisałem kilkukrotnie,ale poprostu chce oszczędzić komuś chociaż niepotrzebnej roboty.

A filtr,zawsze można zmienić bez wymieniania oleju.I się przekonasz szybko.Jak odkręcić zbiorniczek wyrównawczy i lekko odchylić do jest chyba dość miejsca do wykręcenia filtra.Tak więc i kanał niepotrzebny,jak dobrze pójdzie.

---------- Post dopisany at 11:17 ---------- Poprzedni post napisany at 11:04 ----------

Aż żal komentować tego "sprawdzania na rozgrzanym".Ta bzdura,powtórzona 100 razy ma stać się prawdą?? A do tego jeszcze co niektórzy niebardzo wiedzą gdzie jest max i min na miarce.Nie w kratkowanym polu,tylko poza dla ścisłości.Mówię o pomarańczowym bagnecie,bo jest jeszcze czarny.

Ale do rzeczy,k*rwa tyle co ja oleju w to padło wlałem i namierzyłem to na pamięć wlewam.I faktyczny stan oleju jest rano!!!! I nigdy mi się kontrolka nie zapaliła jak miałem "na zimno" 3/4 a tym bardziej max stan!!! A zapala mi się dość szybko bo w połowie bagnetu.

Oczywiście czasem jestem zmuszony dolać po drodze,więc sprawdzam na ciepłym.Po 5-10 minutach jest to około stan zimnego minus jakieś 3-5 mm na bagnecie.Ale jest to w dużej mierze zależne od rodzaju oleju i filtra oleju:wink:.A że dwa lata mam takie same to opanowane też mam.

I przestańcie o tym sprawdzaniu na ciepło bo to żenada,i wprowadzanie w błąd.Zapytajcie swoich mechaników jak się olej sprawdza,bo pewnie tego jeszcze nie słyszeli.

Czujnik oleju psuje się najrzadziej,ale oczywiście jest najcześiej wymieniany.Niepotrzebnie.

OIL MIN zapala się za wcześnie na gównianych filtrach oleju!!!! i zepsutej,pękniętej odmie silnika.Ja po wymianie tych banałów przestałem mieć taki problem( to było 2 lata temu) a olej dolewam w taki sam sposób.

Przy złym filtrze olej potrafi kilka godzin zlatywać,od pół miarki do maxa po nocy,przerabiałem.

Z calym szacunkiem ale to ty piszesz takie bzdury ze glowa mala ,przeczytaj instrukcje od auta max i minimum to zakratkowane pola nie wiem gdzie ty wyczytales swoja teorie ,w szczegolnych wypadkach przy wysokich obciazeniach leje sie ponad max czyli zakratkowane pole wedlug ciebie brakuje nam juz miarki .

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2[/quote

1. Mam samochód nie auto.

2.Mam pomarańczowy bagnet który wygląda tak ( | |###| | )-------------------------------------<<<<<<O

Gdzie minimum i max to te zewnętrzne proste kreski!!!!!!!Oczywiście według książki.Bo oczywiście standardowo w normalnych samochodach jest tak jak ty mi proponujesz,kolego.Czyli w kratkach.I sam sprawdz książkę:wink:.Potem pouczaj.

Stan dobry to ten między dwoma górnymi kreskami,a minimum i konieczność dolania to między dolnymi kreskami.W kratkach,można dolać,ale nie musowo.To z niemieckiej instrukcji z 2001r.Zapraszam do lektury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, jest tu tyle postów że głowa boli, jestem zielony pod względem mechaniki jakiejkolwiek...Mam problem i muszę go rozwiązać.

Opracował ktoś w jednym "poście" jak rozwiązać problem z braniem oleju, bym mógł przekazać to mojemu mechanikowi?

Czy znacie jakieś zakłady lub osoby prywatne co zajmują się tym problemem? ile będzie mnie kosztować przerobienie tej odmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie przerabiaj to nic nieda mam to samo z olejem w alt 2.0 .Jestem mechanikiem mam kumpli w aso niedaj się wciągnąć w wymiany np.uszczelniaczy,przeróbki odmy,trujnika,a napewno remont silnika ,jeśli bierze 0.7l na 1000 tyle biorą te silniki jeden więcej drugi mniej są wyjątki ale to jest jak trafienie w totka.Szkoda czasu, nerwów, i kasy.Lać olej i do przodu wjęcej wsadzisz w kombinacje niż na olej.Nie jeden głowił się i nic nie wymyślił.Mobil Castrol nie zdają egzaminu, a napewno nielać w10,>30.40.można uszkodzić nastawnik wałka (terkot przy zapalaniu ,po nocy) Ja doszłem do ,uszkodzonego nastawnika,wymiany odmy ,wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów,trujnika,przewodów podciśnienia.Brak wycieków oleju,świece równo wypalone ,silnik żyleta a olej znika, moja rada lać lać i lać,albo sprzedać.Motul jest bardzej odporny na temperatury ja go zalewam nawet trochę mniej bierze.SZACUNECZEK walczącym z alt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest ten czujnik od oleju?

ja sprawdzam zawsze na zimnym silniku tj. pisał michass. Stan jest prawie pod maks (3/4) a oil min się zapala co 100 km. Nie leje więcej bo nie chce go przelać, podejrzewam że czujnik się skończył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leje 10w/40 czyli zmieniać? lałem rzadszy Mobila, to niedługo co 140km się pokazywał min... jestem tak zły na ten problem że tyłek boli... autem jeździ się rewelacyjne, super spalanie, ale jak słyszę że zapala się kontrolka to mnie krew zalewa...mam tak że przy odpalaniu na zimnym silniku przesz króciutki czas występuje "trekot" który ustępuje..trwa to 1-2 sek. da się coś z tym zrobić??? bo też mnie to wnerwia....o to Ci właśnie chodzilło @korenti? To jaki konkretnie olej polecacie do ALT'a????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tak że przy odpalaniu na zimnym silniku przesz króciutki czas występuje "trekot" który ustępuje..trwa to 1-2 sek. da się coś z tym zrobić??? bo też mnie to wnerwia....o to Ci właśnie chodzilło @korenti?

Nie jesteś jedyny: http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/alt-stuki-rozruchu-244561/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazywają to warjator bardzjej fachowo nastawnik faz rozrządu,przewaliłem dość sporo w tym temacie blogi niemieckie nawet na ruskich co nieco czytałem.Wniosek nasunoł się sam ,olej 10w jest za gęsty, o tą sekundę zbyt pużno dociera do głowicy szczegulnie przy niskich temperaturach na dłuszą metę jdzie napinacz łańcucha,nastawnik,na końcu,szklanki zaworów,Jak ja kupiłem swoie auto to było OK, po wymianie oleju mobil 10w 40 przejechałem pare tyś po nocy zaczeło tesz terkotać 1.2 sek,te zmiany są nieodwracalne napewno nastawnik, mniej prawdopodobne że napinacz z tego co wyczytałem niektuży zmienili napinacz na pare tyś jest spokój,i ryplej to samo,po zmianie napinacza i nastawnika problem nie powraca,jest opcja że tylko sam nastawnik faz roz.A na mechaników niema co liczyć temat to odrazu ,za małe ciśnienie oleju, pompa ,szklanki na zaworach, każdy silnik ma jnny przebieg,i trzeba podejść do tematu jndywidualnie biorąc pod uwagę koszt części, bo jest nie mały. Obserwuje ten temat od pierwszego logowania na forum muszę przyznać niektórzy mają ciekawe pomysły,na obniżenie brania oleju do alt,mojm skromnym zdaniem 95% oleju znika przez pierścienie a nie odme,odmą terz znika lecz nie takie jlości 1l>1000.jstnieją alt silniki kture nie biorą to jest dowodem nato że układ odpowietrzenia w jakiś sposób spełnia swoją rollę.Ja jestem zwolenikiem napraw jak coś da się zrobić lecz wtym przypadku trzeba coś przerobić,myślałem nad przetoczeniem rowków pierścieni i dobraniem z innej marki samochodu,może kiedyś.Na dzień dzisiejszy jeżdże,taniej wyjdze kupić drugi silnik nisz w ten wpierdzielić fortune i nic nie osiągnąć,prucz brania oleju silnik jest rewalacyjny spalanie Ok jak na taką pojemność, przyspieszenie w miare ,głośność pracy ok niezawodność też ok,nie warto kombinować z odmą ja cudowałem nawet zrobiłem odpowietrzenie na zewnącz,kilka gram oleju oszczędności i smrud w kabinie i jak brał to brał więc spowrotem złożyłem jak było, pare gram mnie nie zbawia.Zalałem olej--( MOTUL 8100 X-CLEAN+) osiągnełem to samo jak na wężu pod samochodem, nawet olej mniej kosztuje od mobila 5w30...Durzo ludzi zmieniało uszczelniacze zaworów ,remąty silników,tylko jakie remąty nie piszą wciskali tuleje pod stare tłoki,czy na na nowe szlif,zapewne to tajemnica mechanika,i z tego co wiem jak ALT brał tak brał,kasa w błoto,kumpel pracuje w ASO audi tam nie mają złotego sierodka tylko rade jeżdzić bo jusz nie jedno wymieniali i klijęt wraca rozczarowany.Ja osobiście żebym miał pewność że mniej by brał to pare tysiaków bym wywalił w naprawe,lecz rozsądek mówi, nie bądz frajerem tyle ludzi się przejechało na kasę,więc nie bendę starał się być mądrzejszy od jnnych.Mnie też kusi wydać pare złoty, a może się uda , to co większości się nie udało ja bym zaczą od sierodka silnika.Wtym poście piszę tylko oswoich spostrzeżeniach z użytkowania swojej AUDI ,nie obrażając nikogo. Pozdrawiam .Sorki za błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co racja to racja lac olej i jezdzic .Nie znam nikogo kto ma niemiecka bezyne i nie dolewa oleum zwlaszcza silniki tfsi zaczelo sie od normy euro 4 (takie moje zdanie) i bedzie tylko gozej wystarczy sobie poczytac o problemach jakie maja wlasciciele nowych aut. Jak pisze kolega Korenti szkoda kasy i nerwow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://s9.postimage.org/71flwu90b/schemat.jpg

<br /><br />

---------- Post dopisany at 17:29 ---------- Poprzedni post napisany at 17:28 ----------

czemu gdy wstawie zdjecie ono jest zawsze pomniejszone mimo ze tego nie chce ??? koledzy a jakie macie cisnienie oleju ???

zrobilem tak jak na zdieciu ,pierwszy wyczuwalny efekt to to ze po 3 dniach autko zaczelo budzic sie do zycia zrobil sie troche skorszy do zbierania i wchodzenia na obroty ,na pomiary oleju poczekam do czasu zapalenia kontrolki oleju ,od ostatniego sygnau dolalem 500ml zobacze kiedy zapali sie ponownie

View image: schemat

---------- Post dopisany 13-10-2012 at 23:36 ---------- Poprzedni post napisany 12-10-2012 at 23:48 ----------

tu nie chodzi o kase, lecz SATYSFAKCJE siedziec i marudzic, narzekac i biadolic mozna, ale cos zrobic, pomyslec dokonac wlasnymi grabiami ,to jest to poco piszemy tu wspolnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co racja to racja lac olej i jezdzic .Nie znam nikogo kto ma niemiecka bezyne i nie dolewa oleum zwlaszcza silniki tfsi zaczelo sie od normy euro 4 (takie moje zdanie) i bedzie tylko gozej wystarczy sobie poczytac o problemach jakie maja wlasciciele nowych aut. Jak pisze kolega Korenti szkoda kasy i nerwow

Dokladnie fabryke poprawiac dajcie spokoj te silniki tak nie pija,lac castrola i smigac.Przede wszystkim, dbac o motor filtry olej co 15 tys i naprzod.Chyba ze ktos kupil z przebiegiem ponad 250 to sory . Mi osobiscie raz sie zapalila min oil ale to pod koniec trasy do chorwacji ale nyl but i gory :) na szczescie byl 1 litr oliwy w bagazniku

pozdro altowcow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co racja to racja lac olej i jezdzic .Nie znam nikogo kto ma niemiecka bezyne i nie dolewa oleum zwlaszcza silniki tfsi zaczelo sie od normy euro 4 (takie moje zdanie) i bedzie tylko gozej wystarczy sobie poczytac o problemach jakie maja wlasciciele nowych aut. Jak pisze kolega Korenti szkoda kasy i nerwow

Dokladnie fabryke poprawiac dajcie spokoj te silniki tak nie pija,lac castrola i smigac.Przede wszystkim, dbac o motor filtry olej co 15 tys i naprzod.Chyba ze ktos kupil z przebiegiem ponad 250 to sory . Mi osobiscie raz sie zapalila min oil ale to pod koniec trasy do chorwacji ale nyl but i gory :) na szczescie byl 1 litr oliwy w bagazniku

pozdro altowcow :)

To jak mało ci bierze to przestań lać tego nędznego castrola to przestanie brać już całkiem:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś wcześniej i po 300 tysi benzyniaki żegnałem i nie brały.Nie byłbyś taki wesoły jakby tobie żarł.Bo ważny problem,to własny problem.A Castrol i twojego wyleczy,poczekaj:naughty:.

:polew: Ja jak rozstawałem się z b5 1.8 to miała 270tyś i brała 200ml na 12tyś km:good: Ja jakbym miał cokolwiek robić w tym silniku jakby coś padło to wyrzuciłbym ALT i założył 1.8T:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze ktos kupil z przebiegiem ponad 250 to sory .

Sorry ale jeśli nie kupiłeś auta w salonie to nie masz pewności jaki masz przebieg rzeczywisty, poza tym niby czemu taki przebieg ma robić wrażenie na silniku? ludzie przecież to nie kosiarka do trawy.

Mój ma ponad 254 aktualnie i pije jakies 200ml na 1000km, co uważam nie jest jakoś szczególnie uciążliwe, jedyne co mnie do qrwi..y doprowadza to terkotanie, ale przyjdzie czas i na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...