Dajmon Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Rozumiem Cię "marelinio301", że wolisz robić, a nie pisać. Tylko my tu na forum zajmujemy się tłumaczeniem tego co robimy. Nikt nikomu tu nie wystawia rachunku. Jeśli jednak ktoś płaci za coś, to pisze tu na forum (chwali się) i pisz czego to dotyczy. Pisze dokładnie co robił, w jakim celu. Pisze sam od siebie, żeby i inni mogli zrozumieć i może też zrobi sobie tak samo. Nie każdy z Nas się zajmuje na co dzień mechaniką. W wolnym czasie po robocie Ja, np. lubię opisywać problemy swojego Audi i czytać to co ktoś napisze o swoim oooo, że ma problem lub go rozwiązał. Może kiedyś z niej skorzystam - z porady. Mi wciąga 500ml oleju na 800km.Dolot mam delikatnie mokry, żeby nie powiedzieć, że suchy. Nie chce mi się wierzyć, że 500ml przelałoby się przez ten dolot małą strużką przez dystans 800km. Więc ja nie jestem zaciekawiony przeróbka odmy. Chętnie jednak doczytam Wasze modyfikacje i spostrzeżenia.
pejo Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 hmmm ja widze na 96 stronie taki twoj post " Koledzy przed wyciągnięciem gruszki trzeba odsunąć alternator do wiatraków chłodnicy ( najłatwiejszy sposób majsterkowania manewrowania) Kiedy gruchę mamy na wierzchu robimy jeden otwór przy podstawie gruchy wiertlem wielkości kciuka wkręcamy w gruchę coś z gwintem(wedle uznania) o tym samym przekroju co wiertło, w sklepie kupujemy dwie opaski metalowe i waz do odpływu wody z pralki(jest najlepszy nie zagina się nie odkształca się ) gruchę obracamy o 180 stopni dziubkiem do kabiny i ciągniemy polowa węza od dodekla klawiatury i wtykamy zarobiona końcówka w otwór(pauje idealnie) a ucieta strona wciskamy w dziubek gruszki i skrecamy opaska, a dolna czescia gruchy jak najbardziej pionowo ciegniemy do dolotu druga czescia weza"
marcelinio301 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Dajmon ciężko czasami wytłumaczyć modyfikację masa innych rzeczy jest do sprawdzenia by nie zarznac. Silnika np.płukanie nafta. Nie każdego z a4klub stać na takie testy bo mechanik za takie rzeczy to wecycka na maxa. Pejo no tak jeszcze jest wnętrze gruchy. Sprawdzenie miski,dekla pokrywy zaworów czy jest czysto,sprawdzenie całego do lotu przepustowości oparów z dekla jak i z dolu wymiana uszczelki pod Gruchy na grubsza,zalewania nafty na raty sprawdzanie pomiaru spalin, Ciśnienia na cylindra. Dwie zmiany oleju itd. Pejo ten zestaw to u mechanika to masz ponad 1000siaka
pejo Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 a Ty za ile to zrobisz? hehe ostatnio wymienialem uczszczelke pod klawiatura to nic nie bylo niepokojacego, cisnienie tlokow rowniez byla 2 miechy temu w normie wiec mysle ze wystarczy tylko ta przerobka
qewqeqw Opublikowano 18 Grudnia 2014 Opublikowano 18 Grudnia 2014 A co powinno znajdować się w tej gruszce?
benyA4 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 A co powinno znajdować się w tej gruszce? W gruszce odmy nic nie ma poza powietrzem. Dajmon ciężko czasami wytłumaczyć modyfikację masa innych rzeczy jest do sprawdzenia by nie zarznac. Silnika np.płukanie nafta. Nie każdego z a4klub stać na takie testy bo mechanik za takie rzeczy to wecycka na maxa. Pejo no tak jeszcze jest wnętrze gruchy. Sprawdzenie miski,dekla pokrywy zaworów czy jest czysto,sprawdzenie całego do lotu przepustowości oparów z dekla jak i z dolu wymiana uszczelki pod Gruchy na grubsza,zalewania nafty na raty sprawdzanie pomiaru spalin, Ciśnienia na cylindra. Dwie zmiany oleju itd. Pejo ten zestaw to u mechanika to masz ponad 1000siaka Wydaje mi sie ze tego typu modyfikacje dosc latwo wytłumaczyc, co wiecej mozesz zrobic wlasne zdjecia lub korzystać ze zdjec z ETKI. Powiedz mi na czym polega badanie przepustowosci oparow i jo ile wiekszy chcial bys wcisnac oring pod gruszke ????
marcelinio301 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Benya4 pejo pytał czy ma to skutki uboczne więc odpowiadam że nie bo przepustowość wiatrów nie uległa zmianie Beny A4 w standardzie nic nie ma w gruszce W mojej już jest:) BenyA4 to teraz opisz krok po kroku naprawę wariatora wstaw fotki I wytłumacz każdemu z osobna to samo z 20 razy Jak nie wiecej Dajmon ma rację że od tego jest forum by pomagac Ale są fachowcy którzy do rączki prosza Pomiar przepustowosci spalin wierzyłem termoanymometrem. Benya4 pejo pytał czy ma to skutki uboczne więc odpowiadam że nie bo przepustowość wiatrów nie uległa zmianie Beny A4 w standardzie nic nie ma w gruszce W mojej już jest:) BenyA4 to teraz opisz krok po kroku naprawę wariatora wstaw fotki I wytłumacz każdemu z osobna to samo z 20 razy Jak nie wiecej Dajmon ma rację że od tego jest forum by pomagac Ale są fachowcy którzy do rączki prosza BenyA4 Pomiar przepustowosci gazów. Ogpowietrzania mierzyłem termoanymometrem.
benyA4 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Benya4 pejo pytał czy ma to skutki uboczne więc odpowiadam że nie bo przepustowość wiatrów nie uległa zmianie Beny A4 w standardzie nic nie ma w gruszce W mojej już jest:) BenyA4 to teraz opisz krok po kroku naprawę wariatora wstaw fotki I wytłumacz każdemu z osobna to samo z 20 razy Jak nie wiecej Dajmon ma rację że od tego jest forum by pomagac Ale są fachowcy którzy do rączki prosza Pomiar przepustowosci spalin wierzyłem termoanymometrem. Benya4 pejo pytał czy ma to skutki uboczne więc odpowiadam że nie bo przepustowość wiatrów nie uległa zmianie Beny A4 w standardzie nic nie ma w gruszce W mojej już jest:) BenyA4 to teraz opisz krok po kroku naprawę wariatora wstaw fotki I wytłumacz każdemu z osobna to samo z 20 razy Jak nie wiecej Dajmon ma rację że od tego jest forum by pomagac Ale są fachowcy którzy do rączki prosza BenyA4 Pomiar przepustowosci gazów. Ogpowietrzania mierzyłem termoanymometrem. Opis regeneracji wariatora juz wstawialem wraz ze zdjeciami to zadna tajemnica . Tlumacze tez to codziennie klientom i jakos nie widze w tym problemu, ja robie wariatory inny zawieszenie a Ty mod odmy . Na tym forum umiescilem tez schemat jak ja przerobilem odme , z tym ze wszystko ladnie rozrysowalem i opisalem. Nie twierdze ze twój pomysl jest zły ale narazie tylko Ty masz go w aucie i ciezko potwierdzic jego skutecznosc. Ciekaw tez jestem jaki termoanymometrem zastosowales do tego pomiaru i jak ci sie udalo "wpiąć" go w uklad ?? http://i62.tinypic.com/20j30hd.png
marcelinio301 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Beny A4 to proste na wlocie i wylocie robisz dziurki żeby sondę wpuścić. A twój projekt jest spoko tylko nie rozwiązałes problemu oparów z walkow przecież one w odmie odrazu są zastanie w dolot druga dziura Ciśnienie z dołu jest większe niż z walkow średnica dzuibka gruchy nie może być większa od otworu wylotu. A w odmie jest rurka która prowadzi do samego dolu nie gruchy ale jeszcze niżej z załamaniem na ścianke. A reszta jest w postach. Powodzenia
pejo Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 postimg.org/image/tg3mx5r01/ marcelinio a gdzie poprowadziles ten wąż od pokrywy zaworow? i ten filterek od skutera to pod co podpioles bo rozumiem ze do wlotu w rure przepustnicy idzie od odmy ten przewod
marcelinio301 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Pejo wszystko jest. Bedziesz wiedzial co do czego wtyknac Masz zdjecia wszelakie wskazowki tylko checi
benyA4 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Beny A4 to proste na wlocie i wylocie robisz dziurki żeby sondę wpuścić. A twój projekt jest spoko tylko nie rozwiązałes problemu oparów z walkow przecież one w odmie odrazu są zastanie w dolot druga dziura Ciśnienie z dołu jest większe niż z walkow średnica dzuibka gruchy nie może być większa od otworu wylotu. A w odmie jest rurka która prowadzi do samego dolu nie gruchy ale jeszcze niżej z załamaniem na ścianke. A reszta jest w postach. Powodzenia U mnie opary z walkow ida najpierw do gruszki odmy tam ulegaja skropleniu i teoretycznie czyste powietrze wraca dodatkowa rura do dolotu. Wyjscie z czwornika zostalo zaslepione. Odma sama w sobie nie ma polaczenia z dolotem i o jakiej drugiej dziurze mowisz ?? Sprecyzuj tez co nazywasz odma ??? w silniku ALT jest to czesc o numerze 06B103211J nic wiecej jest to pojedyncza rurka z tzw gruszka.
Dajmon Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 (edytowane) Idziecie jak burza, że nie idzie się skoncentrować. Ja za ten czas zrobiłem rysunek po swojemu. Ja to tak widzę. http://postimg.org/image/nys6gra9d/ Edytowane 19 Grudnia 2014 przez Dajmon
marcelinio301 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Beny teoretycznie, a w praktyce jak u ciebie jest? wpierdziela tobie olej i tyle..... Beny co ty chłopie gadasz zastosuj się do moich wskazówek a będzie git!!! Jak mówię że trzeba wsadzić w gruchy rurę to trzeba jak pisze ze wąż od pralki to od pralki jak trzeba lac nafte do oleju to trzeba!!! Daje wam dobre rozwiązanie a wy gdybacie. Beny to tak jak z twoją rozkmina wariatora ty mówisz hamulec a ja bym to podważyl ze nie beny to puściła uszczelka wymień ja. Beny twój projekt jest wstępny i go też na początku zastosowałem bez zmian! Żar olej a wiesz dlaczego bo Za blisko był otwór wlotu z wylotem. Siatki metalowe sitka to lipa totalna a zresztą ja juz wrzucam na luz rubta co chceta.....
benyA4 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Nie ma sie co denerwowac ja poprostu wiem ze u mnie nie wciaga dolotem, bo jesli by tak bylo to caly olej powinien sie skroplic wlasnie w dolocie. Nie raz rozbieralem kolektor ssacy czy sama przepustnice i wiem ze u mnie jest to czyste . Kolektor jest troche pozawijany w ALT wiec jest sporo powierzchni do skroplenia . U mnie tego oleju tam nie ma . Projekt ogolnie ciekawy , zwlaszcza to co napisal i narysowal Dajmon . Ja jednak poszedl bym w profesjonalne materialy , ktore tez sa dostepne, napewno beda drozsze, ale napewno tez beda trwalsze no i wygladac bedzie to lepiej.
Rysiekk Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 ok. właśnie odebrałem mojego bolida z warsztatu po budowie moda odmy pomysłu marcelinio301. Jak wyglądać będzie poziom oleju napiszę za 500 km. Pierwsze co zauważyłem to wzrosła moc silnika!!! i jest to odczuwalne. Puki co nieźle się zapowiada.
marcelinio301 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Rysiek bedzie dobrze mam nadzieje ze twoj mechanik zastosowal sie do wszystkich moich wskazowek.... szerokosci....
qewqeqw Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Rysiek, ile Ci,twój bolid brał prędzej oleju?
Rysiekk Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Rysiek, ile Ci,twój bolid brał prędzej oleju? sorry że w takiej formie odpisuje ale jestem w trasie i testuje. Brał 1litr castrol magnatec 05 w 40 na 800 km
pejo Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 marcelinio a mozez zmodyfikowac rysunek Dajmona (bo jest bardzo czytelny) jak to u Ciebie wydlada ? bylbym bardzo wdzieczny poniewaz nie jestem mechanikiem a chcialbym to moze sam wykonac i chcialbym miec to jak czarne na bialym:(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się