Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, zalałem 200ml do oleju i przejechałem 100 km po czym następne 200ml i 20 minut na wolnych obrotach. Kolanko dorabiam z odcietych części, przy silniku w miejscu wyjścia odmy jest strasznie mało miejsca 4c68d674ed5e25e0728315f93475fc3a.jpg biała rurka tylko w celu pomocniczym

Gratki za kawał dobrej roboty, czekamy teraz na efekty :)

Dzięki kolego, efekt i tak będzie zamierzony - czysty dolot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No nieźle koleżko. To ostatnie zdjęcie z tą włożoną białą rurką, to tego kawałka nie rozumiem. Wydaje się mi jednak, że ten odcinek czarnego koloru, to kawałek rurki odchodzący od puszki gruszki odmy. Uciąłeś króciec po to aby mógł posłużyć Ci do podłączenia się rurą pralkową do czwórnika, czy tak?

Poza tym bardzo ładnie

Ciekawy jestem jak będzie się ten układ sprawował u Ciebie. Gdyby się okazało, że działa, to myślę, że poświęciłbym kilka godzin w sobotę i sam bym sobie trzasną takie rozwiązanie. Poszukałbym jednak czarnej rury pralkowej. Ile by ona nie kosztowała, to kupiłbym czarną.

Daj znać za parę tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to kawałek odcięty od czwornika, zaslepilem go i wykorzystałem (foto) . Na początku roku wymieniałem katalizator i miałem czyszczony cały dolot, przepustnica blyszczala. Po 300 km znowu wszystko zawalone, teraz znów czyscilem i jakiej poprawy by nie było to dolot będzie czysty. Wszystkie elementy odmy wymieniałem rok temu na nowe, zapobiegawczo. Rurka pralkowa ma rozmiar akurat pasujący do tego oryginalnego połączenia. Ciężko trwale połączyć dwie rurki o tej samej grubości z możliwością rozlaczenia

85307bc7a2b8e3320053add5a08b8ce6.jpg

Docelowo wygląda to tak. Do tego typu połączeń jedynie ten klej się nadaje. Próbowałem spawac ten plastik i nie dało rady.

Zawsze możesz pomalować, łącznik do plastiku i psiknac na czarno

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xsebo1, a nie myślałeś żeby zostawić orginalny powrót z odmy ( razem z czwórnikiem ) do dolotu ? Czy jest to istotne aby połączenie odmy z dolotem też bylo wykonane z węża pralkowego ?

Ja własnie tak chciałem zrobić tego moda żeby wstawić wąż spod pokrywy do odmy, a cały powrót z odmy do dolotu zostawić bez zmian. Oczywiści jedno wyjście z czwórnika zaślepić. Co Ty na to ? :)

Edytowane przez Gawel90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zostawić oryginalne wejście do gruszki, jednak czwórnik z oryginalnym wyjściem gruszki jest umiejscowiony zbyt blisko pokrywy zaworów, trzeba go odsunąć. Zostawiając oryginalny czwórnik do eżektora nadal dostawały by się opary oleju, a w razie zatkania mamy objaw twardego hamulca po postoju co jest zbędne

Tam jest membrana otwierająca i zamykajaca, i mały otwór do odmy. Doszedłem do wniosku ze zostawię czwórnik, podczas jazdy włączając bieg jałowy obroty były 1100. Z czwornikiem normalnie 900

Efekty plukanki i zwalenia miski z wczoraj http://a4-klub.pl/index.php?/topic/255682-Uzdrawianie-ALT-:)-nafta-płukanki-i-inne-cuda.

Dziś zastosowałem tzw. termokurczki do łączenia 46c66f6226a44298913cb067d662f403.jpg

Mniejszy kawałek na łączenie i większy na to. Do podgrzania suszarka żony :)a22a1c820f9797014cdd16de31865d01.jpg

Wszystko ładnie siedzi pod pokrywą 477321e0e40d3d9a7a40e14a697d4c8a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze jak wyschnie bagnet

Zrobiłem 400km i pół miarki ubyło. Olej motul 5w40 8100 w celu wyplukania, następna wymiana na synergii. 5w40 szybko się robi czarny

Wynik z jazdy w mieście, w trasie wynik spalania oleju jest całkowicie inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za różnica. Patent miał eliminować pobór oleju praktycznie do 0. Widać tak samo udany jak i reszta :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 km i oil min, wczoraj dolałem 0,5l

no to trzeba dolewać, innej opcji nie ma.

mi na szczęście aż tak nie bierze, raz na 2k km doleje 200 ml.

wszystko się uspokoiło po wymianie wariatora, napinacza i nastawnika zmiennych faz rozrządu.

ale w dolot znowu zaczęło pluć olejem :D

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szkoda ze nie udało się zdecydowanie zmniejszyć poboru oleju, chociaż myślę, że czysty dolot to i tak duży plus tej modyfikacji ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600 km i oil min, wczoraj dolałem 0,5l

no to trzeba dolewać, innej opcji nie ma.

mi na szczęście aż tak nie bierze, raz na 2k km doleje 200 ml.

wszystko się uspokoiło po wymianie wariatora, napinacza i nastawnika zmiennych faz rozrządu.

ale w dolot znowu zaczęło pluć olejem :D

Uspokoiło się z braniem oleju po wymianie tych części? Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, zamiast 500 ml na 2kkm bierze 200 ml.

teraz zbliża mi się wymiana i zrobię płukankę i zaleję valvoline i zobaczę co się będzie działo.

tylko pytanie, lać 5w czy 10w.

teraz mam motula 10w40.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xebo1. Nie chce podzielić twojego autorstwa ale masz złe przerobiony gruche. Po pierwsze. Dwa otwory są za blisko siebie to co wyleci zaraz zaś się drugim. Wstaw rurkę w środku i puść ją poniżej podstawy gruchy a po drugie zalej w końcu olejem 10w 40 i problem zniknie

Ja u siebie tak mam i nie mam problemów z poborem oleju. Zapewne czujesz się rozczarowany????. Bo nie słuchasz i nadal robisz po swojemu. Chcesz wyeliminować problem to zastosuj krok po kroku jak tobie opisywalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Xsebo1 ja mam zalany właśnie tym olejem i nic nadzwyczajnego w nim niema!No chyba,że w połonczeniu z modifikiem będzie lepszy efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z was walczy z olejem i odmą, a większość problemów jest przez pierścienie do dolotu idzie tylko część oleju, każde ASO w tym momencie powie w czym problem i to że w obecnych silnikach pierścienie zostały zmienione i problem się uspokoił, ale dopiero od 2015 r ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu z was walczy z olejem i odmą, a większość problemów jest przez pierścienie do dolotu idzie tylko część oleju, każde ASO w tym momencie powie w czym problem i to że w obecnych silnikach pierścienie zostały zmienione i problem się uspokoił, ale dopiero od 2015 r ;)

pierścienie zostały poprawione w FSI/TFSI który cierpi na ten sam problem. ALT to osobna historia, to co się dzieje z tym silnikiem nie widzą nawet najstarsi górale.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...