Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Co dziwne olej znika na małych odcinkach po mieście, na trasie nie zaobserwowałem. W środę jadę do Katowic, jeszcze raz zrobię dokładny pomiar

Może to wariator-nastawnik-zawór wysokiego ciśnienia? Na trasie jadąc stałą prędkością jest w jednej pozycji i praktycznie nie pracuje

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie napisałem że to są inne konstrukcje.

napisałem że ALT to inna historia, ja jestem po remocie silnika (jak nie jeden na tym forum) i pierścienie były dobre, cały olej leci w dolot (w moim przypadku 250 ml na 1000 km) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALT, Fsi ,Tfsi wszystko. takie same. Dwie ostatnie zostały wzmocnione o więcej kucy.

Więc zmieniła się nazwa silnika

Tracer 250ml to nie jest tragicznie. Moja V8 potrafi 6Razy tyle opierdzielic , wszystko Zależy od ciężkiej nogi.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wątku ciągle wałkowanie jest w kółko to samo, w kółko odma i olej wciągany w dolot :wallbash: Przecież ze sprawnego silnika olej nie zniknie przez najgorzej skonstruowaną odmę jeśli olej nie będzie z niego wypychany przez ciśnienie, a przynajmniej nie w takich ilościach. Co na ten temat uważam pisałem tu w latach 2011-2013 i nadal twierdzę że najczęstszą przyczyną są przedmuchy i brak zgarniania oleju z cylindrów przez oblepione i pozapiekane nagarem pierścienie i rowki tłokowe. Przyczyną tego jest zbyt wysoka temperatura na tłokach- ścianka tulei cylindra zatopionego w duraluminium bloku ma jakieś 1-1,5mm (przed remontem/zmianą pierścieni warto zmierzyć tuleję pod kontem zniekształceń), termostat i może jeszcze coś się na to składa, zła, blaszkowa konstrukcja pierścieni w celu zmniejszenia nacisków jednostkowych na ścianki cylindra aby stosować oleje lekkobieżne ( pogoń za ekologią :decayed: ) no i oczywiście Long-life :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto tu mówi o remoncie, nie zamierzam. Utopić 3-5 tys żeby spalił 3 litry oleju mniej przed wymianą? Wolał bym zafundować audicy przód z b7

Chociaż widział bym efekt :)

Padł rekord, opierdzielił pół litra w 200 km po mieście. Z dołu jakoś słabo się odpycha (mocniej go kręcę) wiec pewnie nastawik , wariator lub zawór niedomaga. Nie terkocze ale mocy nie ma. Dziś trasa 650 km, jutro napisze ile opindolił

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam na sprzedaż nastawnik jak coś.

mam też 2 zawory, jeden dobry drugi zjechany.

widzę że u ciebie już źle się dzieje z tym olejem.

0.5L na 200 km to przesada.

mi tyle zabierało jak olej uciekał przez nastawnik zmiennych faz rozrządu (tz. zawór).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie ma kasy, autko musi poczekać a ja do pracy będę jeździł rowerem :)

Zużyty nastawik jest bardziej wysunięty? Jak zdiagnozować? Do 3 tys buja się jak wóz z węglem, kierownica powietrza sprawna (była)

Sprawdziłem stan oleju,

Trasa 660 km po Polsce stan max, nic nie ubyło. W mieście w 200km było minimum. Co jest qrna grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co to jest ten "nastawnik" i gdzie sie znajduje? U mnie tez skrzynia jest mokra z oleju ale caly czas myslałem ze to nieszczelnosc skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tyłu silnika wystają małe przedmioty, centralnie nad skrzynią.

sprawdź czy masz tam sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że za spadek mocy u mnie winę ponosi: pompa paliwa, filtr paliwa lub filterek przy wtryskach. Owych filtrów jeszcze nie wymieniałem. Za wciąganie oleju temperatura, kiedy się nagrzeje silnik metal się rozszerza i jest szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziwna sprawa z tym braniem oleju, a bierze okolo 0,5l na 1600km. Chcac wyczyscic odme przy wyciaganiu rozleciala sie w kawalki z braku funduszy na zakup nowej polaczylem wszystkie otwory odpowiednim wezem, analogicznie jak przy odmie, czwornik nowy. Na poczatku zalalem silnik jednym z gorszych oleji Goldman 5w40 gdy nadszedl czas wymiany zalalem Motul 10w40, a i przed wymiana wlalem do silnika pol litra nafty i podczas zmiany oleju plukalem pierscienie nafta prze kilka dni. Po tych zabiegach roznicy w spalaniu oleju silnikowego nie ma. gdzie ten olej ucieka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie różnice zauważyłem, przegazowanie z wolnych obrotów kończyło się chmurką z tyłu i na trasie brał 0,5l na 600-800 km.

Na trasie juz nie ma ubytków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie różnice zauważyłem, przegazowanie z wolnych obrotów kończyło się chmurką z tyłu i na trasie brał 0,5l na 600-800 km.

Na trasie juz nie ma ubytków.

witam. czy 300 ml oleju dolewki na 1000 km to dużo.?? mam problem z tym poborem oleju. olej wlany mam motul 10 w 40 synergie +. wymieniłem krociec odmy bo troszke pociło się olejem przy uszczelce po wymianie teraz nie ale zamierzam sie do kupna i wymiany odmy tej gruszki w ASO cena 202 zł czy jest sens wymieniać, jak sądzicie pomożę coś ta wymiana zeby zejść mniej w łykaniu tego oleju.?? z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pomóc, pomoże na kontrolke FIS o niskim stanie oleju co 100km. Za gruszke rok temu w Aso płaciłem 170 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie różnice zauważyłem, przegazowanie z wolnych obrotów kończyło się chmurką z tyłu i na trasie brał 0,5l na 600-800 km.

Na trasie juz nie ma ubytków.

witam. czy 300 ml oleju dolewki na 1000 km to dużo.?? mam problem z tym poborem oleju. olej wlany mam motul 10 w 40 synergie +. wymieniłem krociec odmy bo troszke pociło się olejem przy uszczelce po wymianie teraz nie ale zamierzam sie do kupna i wymiany odmy tej gruszki w ASO cena 202 zł czy jest sens wymieniać, jak sądzicie pomożę coś ta wymiana zeby zejść mniej w łykaniu tego oleju.?? z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi pozdrawiam

Nie pomoże. Wręcz sprawny źle skonstruowany układ może tylko pogorszyć sprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolewke robiłem 800 km temu i pół stanu mam. Trasa w poprzednią środę 660km i nawet milimetr nie ubyło, a na mieście 200 km i pół miarki jest. Nie wiem co mu jest, zazwyczaj bywa na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...