xsebo1 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 (edytowane) Co dziwne olej znika na małych odcinkach po mieście, na trasie nie zaobserwowałem. W środę jadę do Katowic, jeszcze raz zrobię dokładny pomiar Może to wariator-nastawnik-zawór wysokiego ciśnienia? Na trasie jadąc stałą prędkością jest w jednej pozycji i praktycznie nie pracuje Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez xsebo1
marcelinio301 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Tracer rozbierz te dwa silniki Alt i Tfsi i zobaczysz czy to dwie odrębne konstrukcje.....
tracer123 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 nie napisałem że to są inne konstrukcje. napisałem że ALT to inna historia, ja jestem po remocie silnika (jak nie jeden na tym forum) i pierścienie były dobre, cały olej leci w dolot (w moim przypadku 250 ml na 1000 km)
marcelinio301 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 ALT, Fsi ,Tfsi wszystko. takie same. Dwie ostatnie zostały wzmocnione o więcej kucy. Więc zmieniła się nazwa silnika Tracer 250ml to nie jest tragicznie. Moja V8 potrafi 6Razy tyle opierdzielic , wszystko Zależy od ciężkiej nogi.....
darkle Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 W tym wątku ciągle wałkowanie jest w kółko to samo, w kółko odma i olej wciągany w dolot Przecież ze sprawnego silnika olej nie zniknie przez najgorzej skonstruowaną odmę jeśli olej nie będzie z niego wypychany przez ciśnienie, a przynajmniej nie w takich ilościach. Co na ten temat uważam pisałem tu w latach 2011-2013 i nadal twierdzę że najczęstszą przyczyną są przedmuchy i brak zgarniania oleju z cylindrów przez oblepione i pozapiekane nagarem pierścienie i rowki tłokowe. Przyczyną tego jest zbyt wysoka temperatura na tłokach- ścianka tulei cylindra zatopionego w duraluminium bloku ma jakieś 1-1,5mm (przed remontem/zmianą pierścieni warto zmierzyć tuleję pod kontem zniekształceń), termostat i może jeszcze coś się na to składa, zła, blaszkowa konstrukcja pierścieni w celu zmniejszenia nacisków jednostkowych na ścianki cylindra aby stosować oleje lekkobieżne ( pogoń za ekologią ) no i oczywiście Long-life
xsebo1 Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 (edytowane) A kto tu mówi o remoncie, nie zamierzam. Utopić 3-5 tys żeby spalił 3 litry oleju mniej przed wymianą? Wolał bym zafundować audicy przód z b7 Chociaż widział bym efekt Padł rekord, opierdzielił pół litra w 200 km po mieście. Z dołu jakoś słabo się odpycha (mocniej go kręcę) wiec pewnie nastawik , wariator lub zawór niedomaga. Nie terkocze ale mocy nie ma. Dziś trasa 650 km, jutro napisze ile opindolił Edytowane 6 Maja 2015 przez xsebo1
tracer123 Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 mam na sprzedaż nastawnik jak coś. mam też 2 zawory, jeden dobry drugi zjechany. widzę że u ciebie już źle się dzieje z tym olejem. 0.5L na 200 km to przesada. mi tyle zabierało jak olej uciekał przez nastawnik zmiennych faz rozrządu (tz. zawór).
tracer123 Opublikowano 6 Maja 2015 Opublikowano 6 Maja 2015 tak, lało się z tyłu silnika na skrzynie biegów.
xsebo1 Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Narazie nie ma kasy, autko musi poczekać a ja do pracy będę jeździł rowerem Zużyty nastawik jest bardziej wysunięty? Jak zdiagnozować? Do 3 tys buja się jak wóz z węglem, kierownica powietrza sprawna (była) Sprawdziłem stan oleju, Trasa 660 km po Polsce stan max, nic nie ubyło. W mieście w 200km było minimum. Co jest qrna grane?
audii89 Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Witam. Co to jest ten "nastawnik" i gdzie sie znajduje? U mnie tez skrzynia jest mokra z oleju ale caly czas myslałem ze to nieszczelnosc skrzyni...
tracer123 Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 z tyłu silnika wystają małe przedmioty, centralnie nad skrzynią. sprawdź czy masz tam sucho.
xsebo1 Opublikowano 7 Maja 2015 Opublikowano 7 Maja 2015 Przypuszczam że za spadek mocy u mnie winę ponosi: pompa paliwa, filtr paliwa lub filterek przy wtryskach. Owych filtrów jeszcze nie wymieniałem. Za wciąganie oleju temperatura, kiedy się nagrzeje silnik metal się rozszerza i jest szczelny.
audii89 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 U mnie dziwna sprawa z tym braniem oleju, a bierze okolo 0,5l na 1600km. Chcac wyczyscic odme przy wyciaganiu rozleciala sie w kawalki z braku funduszy na zakup nowej polaczylem wszystkie otwory odpowiednim wezem, analogicznie jak przy odmie, czwornik nowy. Na poczatku zalalem silnik jednym z gorszych oleji Goldman 5w40 gdy nadszedl czas wymiany zalalem Motul 10w40, a i przed wymiana wlalem do silnika pol litra nafty i podczas zmiany oleju plukalem pierscienie nafta prze kilka dni. Po tych zabiegach roznicy w spalaniu oleju silnikowego nie ma. gdzie ten olej ucieka?
xsebo1 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 U mnie różnice zauważyłem, przegazowanie z wolnych obrotów kończyło się chmurką z tyłu i na trasie brał 0,5l na 600-800 km. Na trasie juz nie ma ubytków.
rafiko259 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 U mnie różnice zauważyłem, przegazowanie z wolnych obrotów kończyło się chmurką z tyłu i na trasie brał 0,5l na 600-800 km. Na trasie juz nie ma ubytków. witam. czy 300 ml oleju dolewki na 1000 km to dużo.?? mam problem z tym poborem oleju. olej wlany mam motul 10 w 40 synergie +. wymieniłem krociec odmy bo troszke pociło się olejem przy uszczelce po wymianie teraz nie ale zamierzam sie do kupna i wymiany odmy tej gruszki w ASO cena 202 zł czy jest sens wymieniać, jak sądzicie pomożę coś ta wymiana zeby zejść mniej w łykaniu tego oleju.?? z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi pozdrawiam
xsebo1 Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Może pomóc, pomoże na kontrolke FIS o niskim stanie oleju co 100km. Za gruszke rok temu w Aso płaciłem 170 zł
Wandej Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 U mnie różnice zauważyłem, przegazowanie z wolnych obrotów kończyło się chmurką z tyłu i na trasie brał 0,5l na 600-800 km. Na trasie juz nie ma ubytków. witam. czy 300 ml oleju dolewki na 1000 km to dużo.?? mam problem z tym poborem oleju. olej wlany mam motul 10 w 40 synergie +. wymieniłem krociec odmy bo troszke pociło się olejem przy uszczelce po wymianie teraz nie ale zamierzam sie do kupna i wymiany odmy tej gruszki w ASO cena 202 zł czy jest sens wymieniać, jak sądzicie pomożę coś ta wymiana zeby zejść mniej w łykaniu tego oleju.?? z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi pozdrawiam Nie pomoże. Wręcz sprawny źle skonstruowany układ może tylko pogorszyć sprawe
xsebo1 Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Dolewke robiłem 800 km temu i pół stanu mam. Trasa w poprzednią środę 660km i nawet milimetr nie ubyło, a na mieście 200 km i pół miarki jest. Nie wiem co mu jest, zazwyczaj bywa na odwrót.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się