xsebo1 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 (edytowane) Ile go obecnie ubywa? Ile ubywało innego? Edytowane 12 Sierpnia 2015 przez xsebo1
Elendir Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 (edytowane) Ej zobaczcie po wlaniu nowego oleju te 4.2 litra ile macie na miarce rano i po 15 minutach na cieplym - uzyskamy odpowiedz ile tego oleju ma być i do jakiego stanu na bagnecie trza lac . Edytowane 12 Sierpnia 2015 przez Elendir
xsebo1 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Przecież było na forum, filtr Mann lub Knecht i stan oleju masz po 5 minutach. Wsadzisz filtrona to pół nocy czekasz. Oleju wejdzie ok 4 litrów do max
Elendir Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 (edytowane) No ja mam mann i scieka noc cała Zresztą znajdź mi auto w którym ścieknie w 20 minut Edytowane 12 Sierpnia 2015 przez Elendir
maru Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Czyli przeróbka odmy nie pomaga, różniste oleje również, remont silnika także :/ Gdzieś zaczytałem, że te silniki są luźno spasowane i oleje 5w40, a nawet 10w40 są za rzadkie. Pisałem już tutaj w innym wątku o oleju Motul 15w50 który na stronie producenta wytępuje jako jeden z wielu dedykowanych do tego silnika. Co o tym sądzicie?
Elendir Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 (edytowane) Mnie interesuje ile miarka pokazuje jak się wleje nowy 4.2 litry po 15 minutach i po nocce żeby było czarno na białym najlepiej fote bagnetu zrobić i udostępnić reszta będzie wiedziała ile ma być . Przerabiałem już eneos 5w40 , valvoline maxlive 5w40, motul 5w40 , millers 5w40 , motul 5w40 , motul 10w40 bez większych zmian o znikanie i kontrolkę oleju , płukanki motul,i liquid molly , nawet antykarbon xado nic nie pomogło , wymieniłem odmę na nową i enżektor z aso , dalej nic . Pozostaje jeszcze może ściągnąć michę i zobaczyć czy smok jest czysty itp. przedmuchać czujnik . Chcę wymienić waraiator ale żeby się do niego dobrać trzeba sporo rzeczy ściągnąć i koszta rosną , a w sumie to niewiele cokolwiek zmieni , motywuje mnie lekki wyciek w okolicach rozrządu Edytowane 12 Sierpnia 2015 przez Elendir
maru Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Nie rozumiem co Wy z tym mierzeniem oleju kombinujecie. Przecież oczywistym jest, że olej sprawdza się na zimnym silniku, a za zimny silnik uważa sie podobno taki który jest nie odpalany conajmniej 6 godzin
xsebo1 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 U mnie czy 5-10 minut na rozgrzanym czy po kilku dniach to mam taki sam wynik. Może dlatego że nafta go oczyściła i smok pompy oleju też po czyszczeniu Wracając do oleju, próbowałem jakiś 5w50 i tak samo. Ponoć olej liqui moly 5w40 synthoil bardzo powoli znika, zaleje już niedługo
Elendir Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Po 5 minutach nie będziesz miał takiego samego stanu chyba że poprostu przelales w misce masz max i jeszcze ileś litrów w silniku:)
xsebo1 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Po 5 minutach nie będziesz miał takiego samego stanu chyba że poprostu przelales w misce masz max i jeszcze ileś litrów w silniku:)Mój silnik jest po czyszczeniu naftą i smoka. Wszystko spływa po 5 minutach, na drugi dzień czy za tydzień jest tyle samo
Elendir Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 oki ale oil min ci się zaswietla ?
xsebo1 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Jak jest mało to świeci, jak kręcę silnik bardzo wysoko to też potrafi i ostatnio wjezdzalem na wysokość 1762mnpm to też zaswiecil, ale dopiero przy szczycie
smithi77 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Witam, jestem "szczęśliwym" posiadaczem olejożernego ALT (1l/1000km). Ostatnio zauważyłem, że przewód odmy popękał więc zacząłem szukać zamiennika (póki co tylko na alledrogo 200zł cała odma), myślę też nad kupnem węża lejoodpornego i wymianie samego węża (tego popękanego) w odmie. Przy okazji pomyślałem o modzie odmy (kiedyś trafiłem na ten temat i teraz wróciłem, żeby lepiej go zgłębić) i po lekturze 5 pierwszych stron tego tematu postanowiłem się odezwać: nie mam czasu na czytanie kolejnych 120 stron, stąd moje pytanie skierowane do osób, które śledziły go na bieżąco (przynajmniej przez ostatni czas): jak wygląda sprawa z tymi modyfikacjami odmy teraz? Od czasu założenia tematu minęło 5 lat, czy zostało znalezione jakieś dobre i działające rozwiązanie (tzn. modyfikacja)? Dodam, że przewód łączący czwórnik z dolotem jest uwalony olejem, dolot pewnie też, przepustnica i wszystko inne. Jest sens wymieniać czwórnik na używany/nowy z ASO (ile kosztuje, jeśli ktoś wie?). Czekam na odpowiedź, pozdrawiam!
xsebo1 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Czwórnik kosztuje 15 zł w Aso, gruszka odmy ~170zl. Części tylko z aso, zamienniki bardzo szybko pękają a kosztują podobnie. Używana gruszka też pęknie bo twarda się robi. Mod nic nie daje, ogranicza jedynie olej w dolocie. Złotego środka nie ma, sprawdź kierownicę powietrza i świece czy nie rzuca olejem na którąś Dolot z przepustnicą można wyczyścić, u mnie był syf od oleju - ogarniesz
smithi77 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Byłem w centrum zaopatrzenia motoryzacyjnego RK Niedziałek w Lublinie za zamiennikiem odmy i czwórnika - nie mieli, gość odesłał mnie do ASO i powiedział, że tam obie te części kosztują po ok. 300 zł. To jak z tymi cenami? Czwórnik na allegro (nowy) kosztuje ok 45 pln, nie sądzę, żeby w ASO był 3x tańszy... chyba, że sam go kupiłeś po takiej cenie? Druga sprawa to czy jest gdzieś na forum instrukcja jak wyczyścić (tzn. zdemontować i wyczyścić) dolot, przepustnice i ew. kolektor ssący? Przy takim zjadaniu oleju pewnie jest tam masa syfu...
xsebo1 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 (edytowane) Kolego sam kupowałem w Aso wolkswagen rok temu, płaciłem jak napisałem. Poszukam faktury jak będę w domu Edytowane 15 Sierpnia 2015 przez xsebo1
smithi77 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Rozumiem, w takim razie po weekendzie zadzwonię do ASO z zapytaniem o te części. Nie uzyskałem odpowiedzi na moje drugie pytanie, więc je ponawiam: czy znajdę gdzieś instrukcję/wskazówki w jaki sposób zdemontować przepustnicę i/lub kolektor ssący w celu wyczyszczenia ich? Czy ktoś stosował i poleci/nie poleci preparatu Liqui Moly do czyszczenia przepustnicy: DROSSELKLAPEN REINIGER PRO-LINE (http://liquimoly.pl/serwis/informacje-techniczne-serwis/110-czyszczenie-przepustnic). Jest sens to zastosować, czy lepiej czyścić ręcznie? Jeżeli nie dowiem się jak zdemontować przepustnice/kolektor, będę raczej skazany na ten preparat (nie jestem specem od mechaniki samochodowej, nigdy w silnikach nie grzebałem a własne auto mam od pół roku, jedyne co naprawiłem do tej pory to kierownica powietrza - pęknięta guma ).
yarosyaros Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Rozumiem, w takim razie po weekendzie zadzwonię do ASO z zapytaniem o te części. Nie uzyskałem odpowiedzi na moje drugie pytanie, więc je ponawiam: czy znajdę gdzieś instrukcję/wskazówki w jaki sposób zdemontować przepustnicę i/lub kolektor ssący w celu wyczyszczenia ich? Czy ktoś stosował i poleci/nie poleci preparatu Liqui Moly do czyszczenia przepustnicy: DROSSELKLAPEN REINIGER PRO-LINE (http://liquimoly.pl/serwis/informacje-techniczne-serwis/110-czyszczenie-przepustnic). Jest sens to zastosować, czy lepiej czyścić ręcznie? Jeżeli nie dowiem się jak zdemontować przepustnice/kolektor, będę raczej skazany na ten preparat (nie jestem specem od mechaniki samochodowej, nigdy w silnikach nie grzebałem a własne auto mam od pół roku, jedyne co naprawiłem do tej pory to kierownica powietrza - pęknięta guma ). Kolego mogę dać Ci namiar na chłopaka który jest w tym temacie ogarnięty, jak coś pisz na PW.
Majki1985 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Nie wiem jak wy Panowie ale ja mam juz dosc auto kupione w niemczech od ,,prawdziwego" niemca serwisowane w ASO oleju bierze mi 1L na 1000km dzis droga w trasie 130km i kontrolka a na bagnecie przed trasa max o ciul tu chodzi moze czwórnik jeszcze wymienic nie wiem juz sam dlaczego na trasie tak szybko przepalil zjadl
kiko79 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 a u mnie niezmiennie od 8 lat...ok. 250ml/12000km. Motul 6100S+ lany w tym aucie już przy przebiegu ok. 40 tyś km. Silnik pracuje jak nowy. I powiem wam, że właśnie przez silnik jestem nadal przy tym aucie, bo miałbym ochotę na coś nowszego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się