Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie ja nia nic w moim samochodzie nie narzekam. Małe spalanie LPG, dobre osiągi, niezawodność. :-)

Tylko od czasu do czasu lampa Alladyna się zapali i trzeba mu polać... :-S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tylko jak już się rozbebeszy silnik to już nigdy nie będzie to samo.... więc moim zdaniem od remontu jaknajdalej. Poczytajcie na necie ilu gosci robilo remonty a i tak to nic nie dało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatek Ceratec nie stosuje się by zmniejszyć apetyt na olej. Jest to dodatek do oleju, który wytwarza ceramiczną powłokę w miejscach wysokich temperatur i zwiększonego tarcia, więc tak naprawdę na gładziach cylindrów i panewkach dlatego wycisza pracę silnika, co nie ma nic wspólnego z redukcją poboru oleju. Stosowany w silnikach w dobrej kondycji może przedłużyć jego żywotność poprzez zmniejszenie tarcia w newralgicznych miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie koledzy czy tj czujnik cisnienia oleju czy czujnik poziomu oleju jak co jakies 80 km zapala sie kontrolka otwieram maske i gasnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik poziomu oleju, gdyż jest on zmasowany z czujnikiem otwarcia klapy.

Generalnie Niemiec podnosi maske i dolewa oleju, Polak zamyka i jedzie dalej :)

Tak to sobie Audi zaprojektowało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję dolać do oleju Liqui Moly Oil Additiv anie (caratec) jest bezpieczny i nic się na pewno nie stanie z silnikiem a zimą będzie olej szybciej płyną przy starcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję dolać do oleju Liqui Moly Oil Additiv anie (caratec) jest bezpieczny i nic się na pewno nie stanie z silnikiem a zimą będzie olej szybciej płyną przy starcie

ale to chyba to samo co ceratec jeśli chodzi o sklad i własciwosci ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po części to ten sam skład chemiczny ale cena będzie niższa , generalnie jest to środek bezpieczny, Lejcie do ALT olej ful syntetyk to jest podstawa żeby silnik był czysty "w środku", bezsensu jest przechodzenie na olej półsyntetyczny i spodziewać się ze silnik się uszczelni bo jest zupełnie odwrotnie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracam po ponad pół roku z tematem oleju w moim bolidzie. Zastosowałem mod odmy pomysłu marcelinio ale nie dane mi było sprawdzić efektów bo uszczelkę pod głowicą szlak trafił i olej lał się na zewnątrz. Przy wymianie uszczelki, mając już wszystko na wierzchu, wymieniłem pierścienie i uszczelniacze. Poskładałem, zalałem MOTULEM 10w40 z filtrem knechta i jeżdżę. Efekt jest taki, że zbliżam się do 2 wymiany oleju. Dolewkę jaką robię to ok. 200-300 ml na 10 tys. Przed tymi zmianami dolewałem od 800 ml -do 1 l na 1000 km castol 05w30.

W moim przypadku mamy do czynienia z trzema czynnikami zmian.

1- mod odmy marcelinio!

2- zmiana oleju z 05w30 na motul 10w40 z dodaniem filtra knechta - też po poradach marcelinio! (poprzednio ogólnodostępny filtron)

3- pierścienie i uszczelniacze (nie wymieniał bym ale mając już bebechy na wierzchu postanowiłem to zrobić).

Tak naprawdę zapomniałem co to znaczy branie oleju, a jeszcze kilka miechów temu krew mnie chciała z tego powodu zalać.

Tak więc takie mam doświadczenie z modem odmy i tym silnikiem na tą chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to już ze 3 lata tamu ale..

Moda odmy można sobie darować, daje tyle co usunięcie emblematu 2.0 z tylnej klapy.

Uszczelniacze zaworów i przede wszystkim pierścienie są przyczyną. Mając tłoki na wierchu można by się pokusić o przetoczenie rowków pod pierścienie aby wywalić te tzw. blaszkowe które się nie sprawdzają ( także w 2.0 TFSI który jest rozwinięciem ALTa) i zastąpić je normalnymi o tej samej średnicy. Ale podstawą jest prawidłowa weryfikacja tulei i gładzi cylindrów czyli pomiary na odkształcenia, rysi itp i ewentualne honowanie. Szlif nie wchodzi w grę ponieważ tuleja zatopiona w duraluminium bloku ma ściankę grubości jakieś 2-3mm. Rozbierałem ALT i rozbijałem blok na złom więc widziałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracam po ponad pół roku z tematem oleju w moim bolidzie. Zastosowałem mod odmy pomysłu marcelinio ale nie dane mi było sprawdzić efektów bo uszczelkę pod głowicą szlak trafił i olej lał się na zewnątrz. Przy wymianie uszczelki, mając już wszystko na wierzchu, wymieniłem pierścienie i uszczelniacze. Poskładałem, zalałem MOTULEM 10w40 z filtrem knechta i jeżdżę. Efekt jest taki, że zbliżam się do 2 wymiany oleju. Dolewkę jaką robię to ok. 200-300 ml na 10 tys. Przed tymi zmianami dolewałem od 800 ml -do 1 l na 1000 km castol 05w30.

W moim przypadku mamy do czynienia z trzema czynnikami zmian.

1- mod odmy marcelinio!

2- zmiana oleju z 05w30 na motul 10w40 z dodaniem filtra knechta - też po poradach marcelinio! (poprzednio ogólnodostępny filtron)

3- pierścienie i uszczelniacze (nie wymieniał bym ale mając już bebechy na wierzchu postanowiłem to zrobić).

Tak naprawdę zapomniałem co to znaczy branie oleju, a jeszcze kilka miechów temu krew mnie chciała z tego powodu zalać.

Tak więc takie mam doświadczenie z modem odmy i tym silnikiem na tą chwilę.

dobre sobie...kolego o dobroczynnym działaniu Motula 10w40 na przypadłości silnika ALT pisałem w 2012 roku opisując swoją historię jak to w niemieckim salonie Audi w Kolonii kupiłem a4 z silnikiem ALT o przebiegu 49 tyś km zalanym właśnie Motulem 6100S+ 10w40 przez serwis Audi. Ależ nasłuchałem się kpin ze strony wielu forumowiczów...i nie wystarczył argument że na 15 tyś km ubywa niecałe 250ml tego oleju. A wszyscy że to odma, że 10w40 to jak kujawski, a od kolegi marcelino jedyne co można było otrzymać to (jeśli się nie mylę) bajeczny schemat przeróbki odmy za pomocą węża od pralki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

jedna rzecz mnie zastanawia...

O tym, że Motul 10W40 6100 to jeden z najlepszych wyborów do naszych aut przekonaliśmy się już chyba wszyscy.

Wiadomo też, że nie odma, a pierścienie są główną przyczyną problemów olejowych.

Sam nawet zastanawiam się nad tym zabiegiem, dodatkowo mechanik którego znalazłem ma firmę, która robi roztoczenie pod szersze pierścienie i daje na to gwarancje! Naprawiał już kilka sztuk ALT i nowych A5 z silnikami 2.0 TFSI i właściciele aut do dzisiaj przyjeżdżają mu dziękować bo od wymiany do wymiany nic nie ubywa.

Rzeczą, która mnie zastanawia, to relacja z remontu silnika kolegi MaciejW. (Szczegół tutaj -> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/228604-relacja-z-remontu-silnika-a4-b6-20-alt/)

Zrobił on kapitalny remont silnika, a problemów olejowych nie rozwiązał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo wreszcie uwierzyliście że to nie odma tylko pierścienie i tłoki są przyczyną brania oleju ???

Kiedyś robiłem w tym wątku wycenę kapitalnego remontu tego silnika , cena niestety trochę poraża , ale nie zawsze musi się to tak skończyć , niekiedy wystarczy lekko honować cylindry , wyrowkować tłoki na pierścienie szersze , zrobić głowice i będzie jeździł jak trzeba , bez brania oliwy w nadmiernych ilościach , ale podstawa to porządna weryfikacja części po rozebraniu silnika !!!

No cóż niektórzy wolą liczyć na cud .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wąski

Jestem inżynierem (co prawda nie mechanik) i jakoś średnio chciało mi się wierzyć w te bajki o odmie....

Generalnie na chłopski rozum, skoro bierze to raczej jest to jakaś usterka mechaniczna niż cuda z odpowietrzeniem. Nie wiem jakie przedmuchy musiałby być żeby cały olej miałoby gdzieś wywiać podczas pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po zawodówce :) , ale o profilu mechanik pojazdów samochodowych i na lekcjach z budowy pojazdów uważałem , ileś tam silników ożywiłem i działają .

Problem z odmą i odpowietrzeniem skrzyni korbowej , wypluwaniem oleju od kolektora ssącego właśnie pojawia się, jak tłoki , pierścienie , cylindry nie trzymają parametrów , ciśnienie z nad tłoka (kompresja) które przedostaje się do miski + ciśnienie z pod tłoka powodują taki właśnie efekt . Odpowietrzenie komory korbowej jest odpowiednio obliczone z zapasem i działa jak silnik nie ma przedmuchów .

Żadne cuda typu zmiany oleju , przeróbki odm itd. nie wyeliminują poboru oleju -Tylko porządnie wykonany remont silnika, a często dzieje się tak że robi się remont głowicy bez ruszania pierścieni i wtedy dopiero zaczyna brać oliwę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wąski

Jestem inżynierem (co prawda nie mechanik) i jakoś średnio chciało mi się wierzyć w te bajki o odmie....

Generalnie na chłopski rozum, skoro bierze to raczej jest to jakaś usterka mechaniczna niż cuda z odpowietrzeniem. Nie wiem jakie przedmuchy musiałby być żeby cały olej miałoby gdzieś wywiać podczas pracy silnika.

Najwyraźniej mało wiesz o mechanice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wąski

Jestem inżynierem (co prawda nie mechanik) i jakoś średnio chciało mi się wierzyć w te bajki o odmie....

Generalnie na chłopski rozum, skoro bierze to raczej jest to jakaś usterka mechaniczna niż cuda z odpowietrzeniem. Nie wiem jakie przedmuchy musiałby być żeby cały olej miałoby gdzieś wywiać podczas pracy silnika.

Najwyraźniej mało wiesz o mechanice

Tak, mało, a czy to w czymś przeszkadza?

Ciekawe czy Ty wiesz cokolwiek z mojej dziedziny. :)

Nikt nie jest alfą i omegą w każdej dziedzinie, człowiek się uczy całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie robiłem nic z tym silnikiem skupił em się tylko na mod. Odmy przed brała do litra oleju na 1000 km a po do 0,5 l Może umie była odma . Przerobił em trochę już tych VAG -ÓW jak na razie jedyna reklamacja z 12 stu to KIKO WĄŻ OD PRALKI NIE WYTRZYMAŁ 4 MIESIĘCY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...