Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Daj na PW linka co tego OCT. Zastosuje go u siebie. Schludnie to wygląda u Ciebie. Wygląda jak ori ^^

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdzilem i u mnie od banki do odmy jest uciety przewod z ktorego dmucha powietrze...a dalej w tym plastiku "czworniku"zaslepiony wlot ...jak to polacze odma dopiero bedzie dzialac bo teraz to jakby byla odcieta??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to zaslepione? W którym miejscu?

Jak zatkasz odme całkowicie to tylko patrzeć gdzie wypchnie uszczelkę, miska olejowa, pokrywa zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge dodac zdjecia...:( u mnie nad pokrywa od klawiatury jest odciety przewod ktory idzie od dołu silnika (bańki) z ktorego dmucha powietrze a nad klawiatura jest ten ezektor (czwornik )tam nie dociera to powietrze bo jest odciety ten przewod ...


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie cała mgła olejowa pcha Ci się w dolot i na silnik, i w dodatku łapie lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po sprawdzeniu szczelności silnika. Nie mam wycieku z broku, a dwa inne:

- z rury przepustnicy 06B 129 627 AB

- z uszczelki zaworów

Szukam rury i wymieniam, może to pomoże :)

Zgodnie z zapowiedzią. Kupiłem odmę (200 w ASO). Dziś był montaż razem z wymianą uszczelki.

Dodatkowo wymieniłem rurkę ssącą, która brała lewe powietrze (na zdjęciu widoczny kod) - dostępna w ASO tylko w zestawie za 360, więc wybrałem wąż olejoodporny :P. Mało prawdopodobne, ale może minimalnie zwiększała ssanie mgły olejowej do odmy.

Przy pierwszej dolewce dam znać czy/ile mniej znika oleju. Nadal Liqui Moly 10W40 MoS2.

przed

przed.jpg

po

image.jpg

rurka

rurka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich !

Tak sobie spędziłem kilka ładnych minut na czytaniu tego tematu i stwierdzam ze zrobienie tego moda to dla mnie za wysoki poziom z racji tego że nie jestem za dobry w mechanice samochodowej, ale trapi mnie tak jak wszystkich kierowców tego pojazdu branie tego oleju :x

czy jest jakaś osoba która się tym zajmuje, robiła to i może mi to zrobić ?

dodam więcej, zainstalowałem miesiąc temu LPG STAG, co się okazało na zimnym silniku (zanim się rozgrzeje prawidłowo) pierwsze kilka minut na gazie to udręka, strasznie rzuca, kolega mechanik mowił że jest to na 100% wina tego że bierze lewe powietrze, jest jakaś nieszczelnośc, na benzynie oczywiscie nie było tego problemu, gazownik mówi że nie widzi żadnej nieszczelności a ja tak jeżdżę jak kretyn i nie wiem już co robić ;/ proszę o podpowiedz

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gazu, jeśli na benzynie chodzi normalnie to masz za niską temperaturę przełączania się na gaz, słabo wyregulowaną instalację + pewnie dajesz w palnik i szarpie, normalne bym powiedział, temperaturę ponieść na jakieś 35 stopni i delikatniej póki się nie zagrzeje a zapomnisz, że masz gaz. Swoją drogą STAG akurat najbardziej wspiera ten problem w swoim oprogramowaniu. Nieszczelności bym i tak poszukał bo jeśli jest to niczego dobrego nie przyniesie.

Tematy o gazie mają swój dział jak by co ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gazu, jeśli na benzynie chodzi normalnie to masz za niską temperaturę przełączania się na gaz, słabo wyregulowaną instalację + pewnie dajesz w palnik i szarpie, normalne bym powiedział, temperaturę ponieść na jakieś 35 stopni i delikatniej póki się nie zagrzeje a zapomnisz, że masz gaz. Swoją drogą STAG akurat najbardziej wspiera ten problem w swoim oprogramowaniu. Nieszczelności bym i tak poszukał bo jeśli jest to niczego dobrego nie przyniesie. Tematy o gazie mają swój dział jak by co ;)

podniósł temp. do 40 stopni, staram się jechac delikatnie no ale potrafi na wyższych obrotach też szarpnąć tak że prawie głową w kierownicę uderzam. sprawdzaliśmy świece, cewki, wszystko gra. odma szczelna, byłem u niego 3 razy, gośc zakłada solidnie, wszyscy są zadowoleni, u mnie jest problem a on sie głowi o co chodzi. mówił też ze STAG mógł jeszcze nie zrobić aktualizacji w programie, ma ją sprawdzić i da znać ;) ale z każdym razem wątpię w poprawnośc tej instalacji ;s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz stag qbox plus to właśnie jest testowane nowe oprogramowanie na moim samochodzie :-) ogólnie chodzi o zubozenie mieszanki na zimnym,które niestety nie działa tak jak powinno. Branie oleju i lewe powietrze jeśli wszystko hula na Pb nie powinno mieć znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, temat jest o OLEJU a nie o LPG. Nie róbcie OT.

TomOskroba, jak chcesz wiedzieć co jest nie tak z autem to - skasować korekty - komplet logów na PB - skasować korekty - komplet logów na LPG i na forum do odpowiedniego działu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyrzuciłem OCT z auta :P Po jeździe nie zbierał się tam żaden olej. Rozebrałem układ i stwierdzam, że nowy czwórnik z końcówką Q działa prawidłowo. Dolot suchy. Będę go wymieniał co roku przed zimą. Koszt 30 parę zł nie jest duży ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten olej działa czy przeróbka odmy jednak konieczna?

Nie robiłem moda odmy. Przeczytałem na temat moda kilkadziesiąt stron na forum i stwierdziłem, że efektywność tego moda jest mocno dyskusyjna. Po prostu wymieniłem odmę na nową razem z rurą ssącą powietrze z czwórnika do kolektora.

Liqui Moly 10W40 MoS2 zdecydowanie pomógł. Przez chwilę jeździłem na Mobilu Super 10W40 i spalał mi 600ml/1000km. Po zmianie na MoS2 spadło od razu do 250ml/1000km. Mimo, że z autem się nie cackam i gonię po autobanie niemal codziennie, nigdy nie brało więcej niż 300/1000. Kilka osób na forum zalało dodatek MoS2 albo używa tego samego oleju i z tego co czytałem również są zadowoleni.

Moja rada jest taka. Szukajcie nieszczelności w układzie rurek powietrza (odmy, przewody podciśnienia itd). Mam ALT od roku i już cztery rurki/przewody poszły do wymiany. Nie ma sensu, żeby taka pierdoła zwiększała ssanie do odmy. U mnie bardzo wyraźnie ciekło z uszkodzonej odmy, która była przełamana przy łączaniu z czwórnikiem. Po wyczyszczeniu silnik popracował kilka minut i już były widoczne skroplenia. Myślę że sporo z tych 250/1000 uciekało mi właśnie w ten sposób, reszta z uszczelki pod deklem. Za kilka tysięcy km okaże się ile spala sam z siebie.

Ciekawostka. Przez chwilę miałem wrażenie, że łańcuch się odzywa, a to była po prostu nieszczelność rurki przy czworniku - syczała w zakresie 2500-3500 z taką częstotliwością jakby łańcuszek się ślizgał. Sprawdziłem nastawy, były ksiązkowe. Po wymianie rurki na olejoodporną (w ASO chcieli 360 = tylko w zestawie :facepalm:) świst ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiłeś mnie tą ciekawostką. U siebie też zacząłem słyszeć ten świst.

Mówisz o tej rurce co wychodzi z czwórnika prostą drogą do dolotu? Też mam tam wyczuwalną mgłę olejową.

Kurde, aż będę musiał to sprawdzić... Tylko w jaki sposób zrobić to dobrze?

U mnie spalanie oleju Motul 10W40 6100, to pół litra na 2 000 km, czasami uda mi się trochę więcej przejechać jak depczę po autobahnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiłeś mnie tą ciekawostką. U siebie też zacząłem słyszeć ten świst.

Mówisz o tej rurce co wychodzi z czwórnika prostą drogą do dolotu? Też mam tam wyczuwalną mgłę olejową.

Kurde, aż będę musiał to sprawdzić... Tylko w jaki sposób zrobić to dobrze?

U mnie spalanie oleju Motul 10W40 6100, to pół litra na 2 000 km, czasami uda mi się trochę więcej przejechać jak depczę po autobahnie :)

Zrobiłem fotkę z opisem.

a4klub.jpg

Świstała ta rurka z prawej od czwórnika.

Co do miejsca wycieku jedyna w 100% pewna opcja to wymiana na nową. Za swoją w ASO zapłaciłem 200. Szukałem nowej online, ale nie wychodziło taniej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, te weęże podciśnieniowe najlepiej wymienić na sylikonowe, które są bardzo wytrzymałe ;) Tylko szukać grubosciennych, tak by podciśnienie ich nie zaciskało ;)

A ja zapytam przy okazji, czy słyszycie u siebie jak leci powietrze przez eżektor ? Ewidentnie w nim słyszę syczenie :P wężyki są całe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...