Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

panowie mam pytanie dlaczego te silniki tz 2.0 ALT zalewacie olejem półsyntetycznym 10W40 przecież to jest niedopuszczalne w takim silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

guccioo777, to zapewne próba ratowania się przed olejo-żernością tego silnika. Ja też jestem za zalewaniem FS ;) Ale tak naprawdę większość syntetyków w PL to i tak semi syntetyki :P Osobiście jeżdżę na Valvoline 5W40 Synpower. Zalecany serwisowo 5W30 moim zdaniem też nie jest do tego silnika. ALT to silnik wysokotemperaturowy - 100 st. to normalna temp. pracy. I do tego jak dojdzie LPG i uboga mieszanka to już może z tym 5W30 być źle. Dlatego lepiej zalać 5W40 albo co niektórzy leją nawet jak do sportowego 5W50. Następnym olejem, który zaleje będzie pełny, prawdziwy syntetyk Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem polsyntetyk z górnej półki tak jak kamil-vag napisał jako próba. Na remont nie ma czasu, musze czymś po Europie jeździć i remont pewny. Spadek mocy i pobór oleju...

2 tygodnie temu w pl podpiąłem przyczepę 2.5m wysoką z plandeką. Na autostradzie szedł jak krew z nosa, ale po załadowaniu 165 kg w drodze powrotnej max 130 km/h. Więcej nie miał sił iść. Kat zapchany ale mimo to moc powinna być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomaga, chlopakom spala 0.5l na 2-3 tyś. Mi na 1 tyś, a w mieście co 500 km czyli bierze połowę mniej niż dobrego syntetyka u mnie. Dla mojego silnika juz za późno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem na oleju np 5W40 powinien mniej brać bo będzie się czyścił w środku a oleju półsyntetycznym to tak słabo chyba z myciem, mi najlepiej silnik pracował na mobilu 5W50 a jeździłem też na 10W40 dobrej marki i nie byłem zadowolony z kultury pracy silnika, katalizator ledwo żył wyskoczył mi błąd niska wydajność od razu spuściłem z silnika 1,5 L 10W40 I dolałem 5W40 na dolewkę też kupiłem 5W40 i jak do tej pory brak jakiś błędów kata, za 1000 mam zmianę oleju i 10W40 omijam ,....

Mam pytanie o co chodzi z tym "sapnięciem silnika po dodaniu gazu" taki filmik krąży na youtube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szczelność dolotu czy odmy powoduje że bardziej słychać sapanie cofajacych się gazów, co jednak w tym silniku jest sprawą normalną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi po wymianie uszczelki gdzieś w rozrządzenie -generalnie ta plastikowa osłona była ubabrana , znikanie oleju jakby znikło do nie wiem 100 ml - tyle dolałem , a przejechałem 1000 km , choć na razie się nie cieszę przedwcześnie bo to dopiero początek jazdy bez wycieków , ale jestem pozytywnie nastawiony no i kontrolka oil min przestała się pojawiać - wcześniej średnio do 250 km się zapala.

Olej motul 5w40 choć to pewnie bez znaczenia , jak ma się spalać to każdy się spali czy wycieknie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elendir, uwierz, że producent, a co za tym idzie jakość oleju ma duże znaczenie. Ogólnie w PL jest mnóstwo podróbek, co sprawia, że i te najlepsze oleje mogą być słabe jakościowo. Ale dobry olej FS ( nie semi syntetyki itp) ma dla przykładu o wiele mniejszą wartość odparowywania oleju :P A nikt na to uwagi nie zwraca.

Odparowalność według Noacka.
We współczesnych silnikach podstawowym źródłem strat oleju (po wyeliminowaniu strat poprzez wycieki, uszczelnienia, itp.), są starty przez odparowanie, wynikające z jednej strony z obecności niskowrzących frakcji w oleju, z drugiej zaś z coraz wyższych temperatur, w których pracować musi olej w silniku. Temperatura zapłonu mówi nam tylko o obecności niskowrzących składników oleju, natomiast nic nie mówi o ich ilości. W związku z tym wprowadzono dodatkowe oznaczenie jakości oleju w postaci oznaczania odparowalności wg NOACKA. Praktycznie parametr ten informuje nas o potencjalnych ubytkach oleju, które mogą wystąpić w trakcie eksploatacji oleju w silniku. Im wartość ta jest niższa, tym naturalne straty oleju będą mniejsze.
Fakt - każdy wycieknie (im rzadszy tym więcej), ale spalał i odparowywał się będzie w różnym stopniu w zależności od jakości zalanego oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jednak dalej musi zniknąć nieco oleju u mnie :kwasny: No cóż, mój silnik widać musi troszkę wypić, niech mu idzie na zdrowie. :wink:

kamil-vag dobrze prawi, odparowalność ma duże znaczenie. Mobila mój silnik chyba gotował, bo znikał w szybkim tempie.

Teraz czekają już Liqui Moly High Tech 5W40 + płukanka Liqui Moly Pro-Line. Mam jeszcze litr MoS2 na przepalenie i zalewam prawdziwy syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy doborze oleju trzeba by jeszcze wziąć poprawkę na to, że ALT to silnik wysokotemperaturowy, normalna temperatura robocza silnika to 95-110°C (dopiero przy pełnym obciążeniu obniża do 85-95°C). Ostatnio w modzie jest też Millers XFS 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie szukać tego parametru odparowalności przy wyborze oleju?

Edytowane przez maru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maru, szukaj karty charakterystyki danego oleju, tam jest wszystko napisane. Ale nie tylko ten parametr powinien być głównym wyznacznikiem oleju.

Pozwolę sobie zacytować wypowiedź kolegi z.daniel z A6Klub:

Jak czytać dane: (w dużym uproszczeniu):
- baza: HC (hydrokrak, grupa III), GLT (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
- lepkość kinetyczna - im wyższa tym lepiej dla ochrony silnika (w granicach dla danego stylu użytkowania auta i danego silnika)
- indeks lepkości - im wyższy tym lepiej
- temperatura płynięcia - im niższa tym lepiej, uogólniając im wyższa zawartość PAO/EST tym temperatura płynięcia jest na ogół niższa
- TBN - im wyższy tym lepiej - powyżej 8,0 dobrze, powyżej 10,0 bardzo dobrze (wpływ czystość silnika)
- Noack - im niższy tym lepiej, poniżej 8% bardzo dobrze, poniżej 10% akceptowalnie
- HTHS - powyżej 3,5mPa/s dobrze, powyżej 4,0mPa/s bardzo dobrze

Oleje 5W40

• Amsoil European Car Formula Full-SAPS 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168;

temperatura płynięcia -45°C;

Liczba zasadowa TBN - 10,1;

Noack - 8,7%;

HTHS - 3,7)

• Fuchs Titan Race Pro S 5W40
(olej syntetyczny (EST+PAO),

lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 92,4 cSt;

indeks lepkości 184;

temperatura płynięcia -51°C;

Liczba zasadowa TBN - 10,5;

Noack - 6,6%;

HTHS - 4,2)

• Gulf Tec Plus 5W40
(olej półsyntetyczny (PAO+MIN),

lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt;

indeks lepkości 162;

temperatura płynięcia -42°C;

Liczba zasadowa TBN - 9,8;

Noack - 6,9%;

HTHS - 4,2)

• Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
(olej syntetyczny (PAO),

lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt;

indeks lepkości 170;

temperatura płynięcia -45°C;

Liczba zasadowa TBN - 11,2;

Noack - ?,?%;

HTHS - ?,?)

• Millers CFS (NT) 5W40
(olej syntetyczny (PAO),

lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 81,7cSt;

indeks lepkości 177;

temperatura płynięcia -??°C;

Liczba zasadowa TBN - 10,0;

Noack - ?,?%;

HTHS - 4,1)

• Mobil 1 Delvac ESP 5W40
(olej syntetyczny (PAO),

lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 98,0cSt;

indeks lepkości 156;

temperatura płynięcia -48°C;

Liczba zasadowa TBN - 10,1;

Noack - ?,?%;

HTHS - 3,8)

• Motul 300V 5W40
(olej półsyntetyczny (EST+GLT),

lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 80,8 cSt;

indeks lepkości 176;

temperatura płynięcia -36°C;

Liczba zasadowa TBN - 10,9;

Noack - 7,4%;

HTHS - 4,5)

• Pennzoil Ultra Euro 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST),

lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 87,0 cSt;

indeks lepkości 173;

temperatura płynięcia -45°C;

Liczba zasadowa TBN - 10,4;

Noack - ?,?%;

HTHS - ?,?)

• Penrite HPR 5 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST),

lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 95,0cSt;

indeks lepkości 170;

temperatura płynięcia -45°C;

Liczba zasadowa TBN - 10,6;

Noack - ?,?%;

HTHS - ?,?)

• RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST),

lepkość kinetyczna w 100°C | 15,1cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0 cSt;

indeks lepkości 175;

temperatura płynięcia -45°C;

Liczba zasadowa TBN - 12,7;

Noack - 6,0%;

HTHS - 4,6)

• Royal Purple 5W40
(olej syntetyczny (EST),

lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt;

indeks lepkości 179;

temperatura płynięcia -42°C;

Liczba zasadowa TBN - 11,0;

Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)

• Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GLT),

lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt;

indeks lepkości 168;

temperatura płynięcia -45°C;

Liczba zasadowa TBN - 11,7;

Noack - 6,8%;

HTHS - 3,7)

• Xado Atomic 5W40
(olej półsyntetyczny (EST+GLT),

lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt;

lepkość kinetyczna w 40°C | 82,8 cSt;

indeks lepkości 171;

temperatura płynięcia -42°C;

Liczba zasadowa TBN - 10,3;

Noack - 7,6%;

HTHS - 3,8)

Porównajcie parametry i wybierzcie coś dla siebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, poszukuje szpeca z okolic Wrocławia kto potrafi i wie jak przerobić odmę w 2.0 ALT, lub jakis dokładny schemat jak to zrobić 0,5 litra na 1000 trochę mnie to meczy bo duzo jeżdzę z góry dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, przeczytaj ten temat: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/337354-20-alt-podstawowa-diagnostyka-i-informacje/


W punkcie SŁABE PUNKTY SILNIKA ALT znajdziesz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1500 km znowu olej znika :) pewnie koło pół litra na tysiąc, kontrolka znowu szaleje coś wydaje mi się że musi być własne ponad maksimum na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


coś wydaje mi się że musi być własne ponad maksimum na bagnecie

Była już o tym mowa. W ASO dostępne są "poprawione" bagnety z przesuniętą podziałką tak by kontrolka nie zapalała się co chwile :grin: Ja tam jeżdżę od kontrolki do kontrolki, jak się zapali OIL MIN dolewam 0,7l i na 2 tys. spokój :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...