Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja już też mam - dziś założyłem - 31,78 zł. :cool1::decayed:

no to pieknie cudu sie nie spodziewam ale moze mniej bedzie wciagal :>

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja też nie ale przynajmniej z logicznego punktu widzenia ten czwórnik (wentyl - jak to mówią "fachowcy" z serwisu) wygląda bardzo dobrze.

Opublikowano

Czytając ten wątek oraz inne dotyczących problemu olejowego w ALTach, zacząłem się zastanawiać, czy może przyjąć inny cel w walce z "niedoskonałościami" tej konstrukcji: minimalizację szkód, jakie są spowodowane przez przedostający się olej do dolotu oraz dalej do katalizatora. Dolewki oleju to w końci niewielki koszt w porównaniu z katalizatorem...

Ostatnio jak robiłem przegląd w fordzie focusie 2.0 benzyna, zauważyłem, że w komplecie z filtrem powietrza otrzymuje się taki kawałek gąbki:

A4_gabka_odma.jpg

Temat mnie zaintrygował i okazało się, że jest ona używana do... zatrzymywania oparów oleju dostających się z pokrywy zaworów. Przewód odpowietrzenia jest połączony z obudową filtra powietrza po stronie jeszcze nie przefiltrowanej, trafiając bezpośrednio na wyżej sfotografowaną gąbkę, która jest z resztą mocno ściśnięta.

Jak by taką gąbkę wcisnął w czwórnik (z literką Q) od strony dolotu, dodatkowo odciął przewód podciśnieniowy, tak jak sugeruje itor, a przed tym wszystkim przeczyścił całość dolotu, to może by się człowiek ustrzegł zepsucia katalizatora? Teoretycznie gąbka powinna wytrzymać wysokie temperatury...

Oczywiście cały układ jest inny - w focusie nie ma gruchy, która łączyła by się z filtrem oleju, ale też ten 11-letni silnik, po przebiegu prawie 180.000km nie bierze tyle oleju co ALTy.

Co myślicie o takiej koncepcji?

Opublikowano

tylko ze te gabke ci wciagnie w dolot

ogolnie moim zdaniem trop dobry poniewaz trzebaby oslabic ped zasysanego powietrza na tyle zeby nie wciagal oleum co teraz moze byc latwiejsze ze wzgledu na poprawna budowe nowego czwornika, w tym calym ambarasie jest jeszcze jeden szkopul, jak wezmiecie stary czwornik pod swiatlo od strony dolotu to na dole zobaczycie mala dziurke fabryczna, to przez nia a nie przez membrane wciaga alej, wystarczyloby te dziurke dac nie na dole a na gorze, niestety w nowym czworniku tez jes na doledziurka.jpg

Opublikowano

Zatkać ją w piz.......u nic się chyba nie stanie.

Opublikowano

Zatkać ją w piz.......u nic się chyba nie stanie.

tylko wlasnie nie wiem czy nie wyrwie membrany w dolot poza tym nie bardzo wiem jak ja zatkac, myslalem zeby tam wkrecic srubke ale za duze ryzyko...

niestety dziurki sa trzy...

dziurki.jpg

Opublikowano

Gąbkę może naklej albo włóż gąbkę i na gąbkę jakąś siateczkę żeby ją trzymała .

W tą sobotę będę miał małą trasę 600km to już coś będę wiedział z zużyciem oleju ODMA wersja 2 a za tydzień też mam 600km to już na 100% się wyjaśni :)

Opublikowano

tylko wlasnie nie wiem czy nie wyrwie membrany w dolot poza tym nie bardzo wiem jak ja zatkac, myslalem zeby tam wkrecic srubke ale za duze ryzyko...

niestety dziurki sa trzy...

dziurki.jpg

Jak tam jest takie "sitko" to gąbki raczej nie zassie do dolotu :-D

Opublikowano

tylko wlasnie nie wiem czy nie wyrwie membrany w dolot poza tym nie bardzo wiem jak ja zatkac, myslalem zeby tam wkrecic srubke ale za duze ryzyko...

niestety dziurki sa trzy...

dziurki.jpg

Jak tam jest takie "sitko" to gąbki raczej nie zassie do dolotu :-D

no to zalezy od ktorej strony wlozysz gabke:)

Opublikowano

no to zalezy od ktorej strony wlozysz gabke:)

Myślałem, żeby je wepchnąć tam do środka i umieścić bliżej dolotu.

Jak sobie poradziłeś sobie z zatkaniem czwórnika od strony przewodu podciśnieniowego?

Opublikowano

no to zalezy od ktorej strony wlozysz gabke:)

Myślałem, żeby je wepchnąć tam do środka i umieścić bliżej dolotu.

Jak sobie poradziłeś sobie z zatkaniem czwórnika od strony przewodu podciśnieniowego?

jesli juz wkladac gabke do od strony dolotu

normalnie przecialem przewod na pol i wlozylem od strony czwornika i od strony ezektora srubke w przewod gumowy

Opublikowano

ja mam inaczej - z czórnika wyjście do starego czwórnika (w sumie są dwa) - i z drugiego przewodem do filtra i w powietrze - w połowie długości przewodu z odmy - trójnik z którego idzie przewód do podciśnienowego kanału (razem z serwem) - spadło znacząco spalanie oleju ale znowu zaczal wcinać (jakoś jak upały powstały) ... :/ tutaj ktos pisąl o czyszczepi czujnika powierdza zasysanego - mój był w oleju ... czyli ciagnie teraz olej z tej strony ... ręce opadają :/

Opublikowano

no to zalezy od ktorej strony wlozysz gabke:)

Myślałem, żeby je wepchnąć tam do środka i umieścić bliżej dolotu.

Jak sobie poradziłeś sobie z zatkaniem czwórnika od strony przewodu podciśnieniowego?

jesli juz wkladac gabke do od strony dolotu

normalnie przecialem przewod na pol i wlozylem od strony czwornika i od strony ezektora srubke w przewod gumowy

Po zaślepieniu nie zauważyłeś zmian w układzie hamulcowym ?? Jakiś spadek siły hebla ?? :mysli:

Ja zapodałem czwórnik z "Q" ciekawe co będzie...

Opublikowano

jak zaślepimy od serwa to nic nie zmienia - miałem tak - z tym, że ciśnienie tak rośnie wylotu z klawiatury ze duzo oleju wywałao filtrem, jak połaczyłem odmę z serwem - filtr suchy ale więcej oleju ssie ... wrrrr :/

Opublikowano

jak zaślepimy od serwa to nic nie zmienia - miałem tak - z tym, że ciśnienie tak rośnie wylotu z klawiatury ze duzo oleju wywałao filtrem, jak połaczyłem odmę z serwem - filtr suchy ale więcej oleju ssie ... wrrrr :/

nie zauwazylem takiego objawu

Opublikowano

jak połączymy odmę z czwórnikiem a zaślepimy dolot - to ciśnienie jest duże - mi wywalało przewodem :/

Opublikowano

A mógłby któryś z was wsadzić jakieś foto tego zaślepienia i podłączeń od serwa i okolic ??

Opublikowano

W jakim sensie ?? możesz coś więcej się wypowiedzieć ?? Mi już sie cierpliwość kończy na ten olej. :facepalm:

Opublikowano

robie modyfikacje pali mniej oleju ... później znowu cos sie dzieje i lyka szybciej ... nie wiem o co chodzi ... przejchałem po zmianie oleju prawie 2000 km i ubyło może 1 - 2 mm od maxa ... a teraz dolewam co 1000 km bo min swieci .. nie wiem dlaczego :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...