Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W dniu 10.10.2017 o 19:50, alb3rt napisał:

Na początku chciałbym się przywitać jak nowy na forum i świeży posiadacz audi.

 

Po przeczytaniu problemow ze znikajacym olejem w pierwszej kolejności wziąłem się za wymianę czwórnika.

Zaznacze, że z wydechu nie kopci i silnik nie ma wycieków, a olej znika.

 

Przed wymianą:

Dolewka oleju 1l. na 1000 km.

Stary czwórnik zabity ale drozny,

Dolor cały w oleju zarówno przed jak i za przepustnicą,

Ezektor, zbiornik pod korektorem i wszystko co jest pod przepustnicą- całe w oleju.

Czyszczenie wszystkiego, sprawdzone wężyki, zaworki zwrotne. 

Wymiana oleju na Vl 5W40

 

Po wymianie czwórnika i tu moje spostrzeżenie:

2,5k km wziął 1litr oleju.

Olej pojawił się tylko za przepustnicą, czyli w układzie podciśnienia.

Rura przed przepustnicą jest sucha.

 

Dodatkowo powoli opadają obroty przed zmianą biegów.

Dodam, że Vcds pokazuje poprawne działanie czujnika sprzęgła.

Za wszelkie spostrzeżenia z góry dziękuję.

Witam. 

 

Mógłbyś podać nr tego czwornika który wymieniles? 

Bo zapewne to wersja poprawiona dla modelu b7, a jakoś wujek Google nie chce w tym temacie ze mną współpracować. 

 

Z góry dzięki 

Opublikowano

witam posiadaczy ALT , moim zdaniem silniki te są bezawaryjne. trzeba zmieniać świece(spalanie oleju) a problem cewek zniknie, wmontować termostat tradycyjny co obniży tem pracy silnika na 95 , czy silnik jest przegrzany  łatwo poznać po zbiorniczku wody jak jest czarny i zasyfiony to słabo:facepalm: silnik się długo gotował .Mam takie pytanie do ludzi co myją płuczą chemią silnik od środka  poco to robią tz co to ma na celu?

Opublikowano

kolego nie kombinuj, jak juz chcesz cos zrobić to  wymień trójnik odmy na nowy zmodyfikowany i tyle.

Opublikowano

tak on chyba pochodzi z modelu B7 nr to 06B103235Q w modelu B6 miał końcówkę G. Podobno niektórym ten czwórnik nie chciał wejść na miejsce. Ja u siebie zmieniłem i bez żadnego problemu pasował. Warto kupić odrazu uszczelkę ta co jest przy czwórniku w pokrywie i zawleczkę zabezpieczającą.

Opublikowano

mody odmy nic nie dadzą szkoda kasy ,lepiej ją wydać na wymianę oleju, filtra powietrza -paliwa, świec,na dobrą diagnostykę, lub naprawę tego co nie działa np  gruszki kolektora ssącego, wariatora. Ten trójnik odmy (wentyl) musi być zamontowany ta membrana pełni rolę zaworu zwrotnego ,na biegu jałowym gdy jest duże podciśnienie w kolektorze ssącym to membrana jest dociśnięta bo gazy z odmy są zasysane przez eżektor ( ten cienki przewód od trójnika do eżektora) gdy dodasz gazu to podciśnienie w kolektorze spadnie ,a ciśnienie z komory korbowej i z pod pokrywy zaworów gdy wzrośnie przechodzi (odchyla membranę) i idzie do dolotu powietrza tz tej rury co łączy filtr z przepustnicą. podłącz wakuometr  do przewodu między listwa paliwową a przepustnicą i odpal auto i zwiększ obroty,,,,,,zajrzyj do trójnika od strony dolotu tam gdzie jest charmonijka to zobaczysz jak to działa. jesli chcesz sprawdzić czy odmą ci ubywa tyle oleju to na trójnik załóż waż gumowy od strony dolotu i drugi koniec włóż do butelki np po oleju i przypnij opaskami butelkę gdzieś obok silnika,  a charmonijke zaślep i wąż do eżektora też zaślep tz od strony trójnika i eżektora ma byc zaslepiony,uzupełnij olej na max i jazda, czekaj na komunikat( lampka oleju) i wtedy sprawdz czy ilość oleju jaką wlałeś do silnika do stanu max jest równa ilosci oleju w butelce gdzie jest wąż od trójnika odmy .

Ten cały olej (niby syf) w kolektorze ssacym to jest mgła olejowa która sie tam osadza przez lata i tak ma być jeśli ktoś chce to może to wyczyscić. Silnik ALT to dobry i trwały napęd tylko ma jedną wadę jak go rozmontujesz to zobaczysz ze pierscienie sa cieniutkie jak żyletki i przepuszczają olej do góry .audi a4 b6 2.0 na bank zastąpią stare dobre 80-tki 2.0 i 

Opublikowano
mody odmy nic nie dadzą szkoda kasy ,lepiej ją wydać na wymianę oleju, filtra powietrza -paliwa, świec,na dobrą diagnostykę, lub naprawę tego co nie działa np  gruszki kolektora ssącego, wariatora. Ten trójnik odmy (wentyl) musi być zamontowany ta membrana pełni rolę zaworu zwrotnego ,na biegu jałowym gdy jest duże podciśnienie w kolektorze ssącym to membrana jest dociśnięta bo gazy z odmy są zasysane przez eżektor ( ten cienki przewód od trójnika do eżektora) gdy dodasz gazu to podciśnienie w kolektorze spadnie ,a ciśnienie z komory korbowej i z pod pokrywy zaworów gdy wzrośnie przechodzi (odchyla membranę) i idzie do dolotu powietrza tz tej rury co łączy filtr z przepustnicą. podłącz wakuometr  do przewodu między listwa paliwową a przepustnicą i odpal auto i zwiększ obroty,,,,,,zajrzyj do trójnika od strony dolotu tam gdzie jest charmonijka to zobaczysz jak to działa. jesli chcesz sprawdzić czy odmą ci ubywa tyle oleju to na trójnik załóż waż gumowy od strony dolotu i drugi koniec włóż do butelki np po oleju i przypnij opaskami butelkę gdzieś obok silnika,  a charmonijke zaślep i wąż do eżektora też zaślep tz od strony trójnika i eżektora ma byc zaslepiony,uzupełnij olej na max i jazda, czekaj na komunikat( lampka oleju) i wtedy sprawdz czy ilość oleju jaką wlałeś do silnika do stanu max jest równa ilosci oleju w butelce gdzie jest wąż od trójnika odmy .
Ten cały olej (niby syf) w kolektorze ssacym to jest mgła olejowa która sie tam osadza przez lata i tak ma być jeśli ktoś chce to może to wyczyscić. Silnik ALT to dobry i trwały napęd tylko ma jedną wadę jak go rozmontujesz to zobaczysz ze pierscienie sa cieniutkie jak żyletki i przepuszczają olej do góry .audi a4 b6 2.0 na bank zastąpią stare dobre 80-tki 2.0 i 
Wszystko zależy od nogi

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zgadzam się z tym, że te samochody zastąpią model 80. Miałem taką 80 z 2.0 abk 115km.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.11.2017 o 10:37, MAREKTF40 napisał:

Po wymianie wszystkich podejrzanych lub zepsutych elementów  na nowe oraz po wymianie oleju zrobiłem trasę około 700 km i co? Auto jedzie znacznie lepiej a co do oleju to napiszę w przyszłym tygodniu po kolejnej trasie ok 1100km.

Na razie oleju nie dolewałem.

stary, ja wymieniłem filtr powietrza i dostałem +10 do mocy.

przestańcie bawić się w mody bo to strata pieniędzy, lepiej wydać to na olej.
 

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Dokładnie, tak robię , że wolę kupić motula za 30zł i znowu będzie na dolewkę :D  Jak już powiedziałem taki urok tego samochodu, lecz z pewnością nie bedę się bawić w mody, bo to nie ma sensu. Dopiero jak to się rozpadnie to wtedy pomyślę o kolejnym i będzie można myśleć o modach. 

A do kawy tekst z strony

http://www.spalacz.pl/olej-i-jego-spalanie-w-silniku-audi-20-tfsi

Opublikowano
W dniu 11/23/2017 o 08:27, MAREKTF40 napisał:

Lektura do kawy w sam raz.

Wcale mnie nie pociesza ,że inne silniki też pobierają olej.

No ale cóż po długiej trasie wyszło ,że mój silnik zużywa około 300-500 ml oleju na 1000km.

Jeżeli to będzie jedyny mankament to jestem w stanie się do tego przyzwyczaić.

Bierze dość sporo, ale to też zależy w ogromnym stopniu od stylu jazdy. Jak jeździsz? (pytam poważnie)
Czasami lepiej dolewać nawet te 0,5l/1000km niż mieć awaryjny silnik, którego naprawy wyjdą kolosalnie drożej od spokojnych dolewek oleju :) A jest dużo na rynku takich felernych jednostek (u mnie w rodzinie były np. 2.0 FSI w sztukach dwóch w tym jeden od nowości - to dopiero beznadziejny silnik, który altowi do pięt nie dorasta jeżeli chodzi o bezawaryjność).

Prawda jest taka że każdy silnik pobiera olej - tylko nie koniecznie w setkach ml. ALT aż tak tragicznie z poborem oleju nie ma - chyba że jest wyeksploatowany, zakatowany i zmęczony ponad 10 letnim piłowaniem przez jakiegoś niecierpliwego narwańca (zmęczenie materiałów, zużycie itp - tego nie unikniemy w żadnym silniku). 

Opublikowano
W dniu 23.11.2017 o 08:27, MAREKTF40 napisał:

No ale cóż po długiej trasie wyszło ,że mój silnik zużywa około 300-500 ml oleju na 1000km.

Jeżeli to będzie jedyny mankament to jestem w stanie się do tego przyzwyczaić.

O jedno nie musisz się martwić, że olej traci właściwości myjące TBN co jest ważne szczególnie przy zagazowanym silniku, gdyż ciągle dolewasz świeżą oliwę.

Czym można się martwić to tym, że olej odparowując zostawia części stałe tzw. nagar proporcjonalnie do wlanego oleju i im gorsze bazy olejowe tym bardziej zasyfiony silnik.

Opublikowano

moim zdaniem tak jest parujący olej zostawia jakiś tam osad,  pod warunkiem że jest mocno rozgrzewany ,ale jeśli odma jest drożna i szczelna to silnik powinien opary mocno odsysać (wraz z jakąś ilością oleju)  i nie dopuszczać do kłębienia się i zastoju oparów . Mysle że dolewanie oleju świeżego do starego (przepracowanego) nie poprawia własciwosci oleju w silniku. Ja np zalewam silnik tanim olejem nie kupuje oleju z kosmosu co działa cuda, ale w każdym aucie co miałem zmieniam sobie olej tak +- co 7 tyś i jest OK .W  ALT  mam przerobiony  termostat (to nie znaczy że tak ma byc!!!!!! i trzeba to zrobić!! lepiej zostawić orginalny jesli działa dobrze) ,odmy nie katowałem, odnośnie termostatu tz wywaliłem orginalny i wstawiłem tradycyjny  bo leczyło mnie ze jak  jadę spokojnie to mam temperaturę powyżej +-105 C, a jak był ogień to temperatura spadała na +- 95 pewnie tak wysterował jakiś inżynier silnik w fabryce i tak powinno być. 

 A tak z innej beczki czy diagnostyka vag na biegu jałowym ma zasadność w pracy silnika?????   ja biorę kumpla do auta (jest mechanikiem ale nie samochodowym! tylko motocyklowym) podpinam lapka i na trase ,od 3 biegu jest ostry ogień  "stara audika jeszcze ciągnie ryczy jak  czterdziestka" cytuje kumpla, i wtedy mi sprawdza przepływke ,czas wtrysku a sonda lam, korekty rozrządu,obciążenie sinika,temperature, i uwierzcie  brudny jakiś filtr czy świece do d*py , stary olej bo ktoś dolewa anie zmienia i zaraz się zapali komunikat mało oleju ma ogromne znaczenie i odrazu widać nawet leeko zabrudzony filtr i rózne niedomagania. A na biegu jałowym ?

Opublikowano

Witam, mam ten sam problem 

Po normalnej wymianie oleju i filtra przejechałem 400 km i pokazało się minimum, od tego się zaczęło. Mechanik stwierdził że trzeba robić silnik . Ok ogromne koszta ale nie było wyjścia.

Po rozebraniu okazało się że pierścienie były zapieczone, 

 - wymiana pierścieni, panewki korbowodowe,  kompletna głowica po szlifie i nowa odma.

Lecz nic to nie dało przejechałem 2000 i znowu brak potem 1000 i następnie już po 600 km, znowu wymienił olej na inny lecz to też nic nie dało, teraz  zamówił nowe tłoki ale po sprawdzeniu okazało się że te co są  to ok wiec ich nie wymienia. Możecie  coś doradzić.

Opublikowano

Kolego widzę że masz 2,0 fsi a ten dział jest 2,0 mpi napisz w innym dziale 2,0T

Opublikowano
14 godzin temu, Wajek napisał:

Możecie  coś doradzić

W tych silnikach to jest standard, właśnie straciłeś z 8 tysięcy na remont, który i tak nic nie da.

Opublikowano

do" Wajek" niech mechanik ci podłączy kompa i przejedz kawałek ,zobacz czy wszystko ok z temperaturą wody i oleju pod obciążeniem silnika! ,masz turbo to temperatura olej jest bardzo ważna. Zrobiłeś remont- to nie czekaj aż zapali ci się lampa oleju min!!!!!!!!!!!!!!!!!! tylko jak trzeba to sprawdzaj 100 razy dziennie, stan oleju masz mieć po wymianie pierścieni itd cały czas max .. Pewnie usmażyłeś wszystko bo ci się olej kończył a ty jeżdziłeś   sobie!!   po wymianie pierścieni aż ci się komunikat pojawił MAŁO OLEJU. 

dobrze ze jest czujnik poziomu oleje, bo inaczej część ludzi by czekało na kontrolkę BRAK (SMAROWANIA) CISNIENIA OLEJU.

Opublikowano
1 godzinę temu, guccioo777 napisał:

do" Wajek" niech mechanik ci podłączy kompa i przejedz kawałek ,zobacz czy wszystko ok z temperaturą wody i oleju pod obciążeniem silnika! ,masz turbo to temperatura olej jest bardzo ważna. Zrobiłeś remont- to nie czekaj aż zapali ci się lampa oleju min!!!!!!!!!!!!!!!!!! tylko jak trzeba to sprawdzaj 100 razy dziennie, stan oleju masz mieć po wymianie pierścieni itd cały czas max .. Pewnie usmażyłeś wszystko bo ci się olej kończył a ty jeżdziłeś   sobie!!   po wymianie pierścieni aż ci się komunikat pojawił MAŁO OLEJU. 

dobrze ze jest czujnik poziomu oleje, bo inaczej część ludzi by czekało na kontrolkę BRAK (SMAROWANIA) CISNIENIA OLEJU.

Z olejem nie było problemu do momentu wymiany przez mechanika, zastanawiam się czy go wymienił a może zapomniał dolać, bo nigdy coś takiego mi się  nie zdarzyło . Właśnie od tej wymiany  zrobiłem 400 km i kłopot , sprawdzam stan oleju nie spodziewałem się że po przejechaniu tylko 400 km  będzie brak, zawsze mogłem dużo jeździć po prostu nie brał tak ole.

Tylko co jeszcze mogę zrobić , jakaś rada dla mechanika ?

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, Wajek napisał:

jakaś rada dla mechanika ?

Rada dla Ciebie - zmień mechanika..

Opublikowano
Godzinę temu, k232 napisał:

Rada dla Ciebie - zmień mechanika..

Z chęciom bym to zrobił ale po takiej naprawie mam gwarancje i nie znajdę mechanika , który się zgodzi to poprawić.  Wtedy gwarancja przepada a kolejny mechanik jest odpowiedzialny z usterkę .

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...