MaciekW. Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 No dobra a może ktoś napisać i opisać jaki jest aktualny ten mod odmy i co trzeba zrobić , bo w tym wątku już kilka tych modów było i już tego nie ogarniam nic ten mod nie pomaga Koledzy załamka z tym ALT-em To powiedzcie co robić? Przymierzam się do moda w środę i teraz to już sam nie wiem czy robić czy nie robić? Kolega fahur pisał wyżej że remont się nie opłaca bo gdyby to przeliczyć na olej to mamy spory zapas, pewnie na kilkadziesiąt tysięcy km- wszystko OK tylko, że te dolewki co krok to mogą człowieka doprowadzić do nerwicy natręctw Mam dobrego mechanika, serwisuję u niego swoje samochody (moja rodzina również) od lat i nie zawiodłem sie na nim więc wiem że remont wykona fachowo. Wstępny koszt który mi podał to 2000zł ale jak znam życie to po rozebraniu silnika koszt wzrośnie spokojnie pod 3 tysie. No i teraz znowu zonk bo jest sporo opinii na forum że remont to też psu w d..e. No to co robić? Sprzedać? Ale komu ? Po pierwsze szkoda bo już sporo pieniążków zainwestowałem w OOOO z założeniem że posłuży mi 3-5 lat; po drugie z forum nikt tego gó..a nie weźmie; po trzecie sprzedać komuś kto nie jest w temacie to uprzedzając go o takim braniu oleju to raczej nie ma szans że kupi a nie mówiąc nic to i tak po dwóch dniach auto odwiezie z kolegami w dresikach Jestem użytkownikiem ALTa od października ubiegłego roku; zwracam się głównie do kolegów którzy mają z tym "silnikiem" większe doświadczenie- CO ROBIĆ? Wiem że najlepiej i najprościej dolewać olej i olać temat, ale robię dość dużo kilometrów i dolewanie oleju średnio co 3 dni zaczyna mnie mocno wku....ć Jestem skłonny wydać nawet te 3 tys zł na remont tylko czy remont zrobiony fachowo uleczy moje auto czy tylko pomoże na chwile? Zaznaczam że przeczytałem wątek olejowy i mam głowę 6x9 Kolega kamil który zrobił remont nie daje znaku życia Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i opinie!
piotrekyrtum Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Ja kolego mam ALT-a również od października, tez przeczytałem ten wątek od deski do deski,zmieniłem olej z 5W30 na 5W50, zrobiłem moda z sitkami w trójniku od odmy, te zabiegi niestety nie zmniejszyły apetytu na olej, jedynie mam dobrą świadomość że olej nie jest pchany w dolot za sprawą tych sitek. Tak czy tak pogodziłem sie z tym że musze dolewać 0,5L na 1000km i póki co moim zdaniem to jest najbardziej rozsądne posunięcie.Cieszę sie że poza problemem z olejem auto jest w świetnym stanie, w końcu ma 118 tys. nalatane Pozdrawiam
Elendir Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Mi już też przeszło z tym olejem doleje poł litra na tysiąc i tyle a auto ogólnie jest w bardzo dobre i nie nie mogę na nic narzekać jak chcemy mieć idealne to trzeba do salonu iść wydać te 120 tys i tyle haha ogólnie to jak człowiek się wkręci z tym olejem to niezłe jazdy są spać nie można - można psychicznie się wykończyć - Teraz sobie zrobię tą płukankę i tak z ciekawości wleje motula 5w40 tylko nie xcesa a xcleana niby taki jest zalecany na stronie firmy tylko mi nie piszcie że nic to nie da bo sobie chce sam zobaczyć
maciasek Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Elkandir, nie ma ideałów pisałem wcześniej o A5 tfsi jak ktoś kupił z salonu i dolewał 1l na 1000 ,
MaciekW. Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Elkandir, nie ma ideałów pisałem wcześniej o A5 tfsi jak ktoś kupił z salonu i dolewał 1l na 1000 , Tym faktem się pocieszam To dopiero musi być "dyskomfort" żeby wydać na nowe OOOO przynajmniej sporo ponad 100tys zł i robić dolewki jak w zajeżdżonym 125p:decayed:
darkle Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Jeśli mogę wtrącić swoje zdanie to uważam że jakiekolwiek mody odmy są bezcelowe. To tylko takie złagodzenie objawów zajechanego silnika. Jak ktoś chce mieć silnik z którego będzie zadowolony to tylko mały remont. Czy to się opłaca czy nie to już tylko czysta matematyka. Jeśli ktoś ma naprawdę dobrego mechanika to raczej po rozebraniu powie czy silnik nadaje się do remontu czy nie. Generalnie rzadko który z ALT jest zajechany a problem jest spowodowany zapchanymi przez long life pierścieniami. Jeśli nagar nie porysował gładzi cylindrów po fachowej wymianie pierścieni i innych drobiazgów przy okazji i na koniec olej 5W-40 i silnik będzie jak nowy. Dopiero po rozebraniu możne się okazać że przyczyna jest inna. Np silnik który próbowałem remontować miał porysowany cylinder ponieważ coś wpadło do cylindra, prawdopodobnie świeca przez co blok był do wyrzucenia. A więc podsumowując uważam że warto robić remont. Mając nadmiar kasy można wrzucić kute tłoki z pierścieniami robionymi przez firmę tuningową. W niemczech jest firma która robi coś takiego i także do ALTa. Koszt masakra ale po takim zabiegu silnik jest nie do zajechania bo blok, układ korbowo tłokowy ALTa spokojnie wytrzymuje 200KM:decayed:
Elendir Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 No ale jest szansa że te nagary mogą puścić po jakimś czasie wlewania 5w40 ? może częstsze wymiany oleju plus płukanka rozrzedzą to dziadostwo ... Mały remont do 2 tys można zainwestować ale jakieś większe to chyba nie ma sensu jak auta warte są tak plus minus 20 tys i jak będziecie chcieli sprzedać za rok dwa to nikt wam tego nie doceni i da 15....
darkle Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Szansa jest. Chociaż tego dziadostwa nie można zeskrobać nawet śrubokrętem za łatwo. Ja stosowałem ten antykoks i zużycie oleju mi spadło ale zarazem zmieniałem olej z 5w-30 na 5W-40 i później na 5W-50 więc nie wiem co bardziej pomogło. Wcześniej potrafił wciągnąć 0,6/1000 castrola edge 5W-30 teraz 0,25/1000 mobila 5W-50 i jeszcze mam wyciek na uszczelniaczach zaworów ssących co widziałem przy okazji zdejmowania kolektora ssącego zeszłej wiosny. Ogólnie silniczek chodzi ładnie, nie ma żadnych hałasów, stuków czasem ale rzadko zaklekocze przez 0,5-2 sekund po porannym rozruchu ale to norma. Od zeszłej wiosny zaczął go tylko dręczyć problem katalizatora, na razie założyłem tulejkę pod sondę i chociaż check tak często nie wyskakuje.
Wandej Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 A u mnie jedyny problem to cewki które chyba w tym tygodniu pojadą do serwisu na wymianę I podgrzewanie sondy nie działa ale czytałem że jak się ma nie ori sondę to tak może być
Elendir Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Jak piszecie o katalizatorze to może warto wlewać tego x-cleana własnie bo ma niższą zawartość popiołów itp to dzięki temu wolniej będzie się zużywał ?
Wandej Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Jak piszecie o katalizatorze to może warto wlewać tego x-cleana własnie bo ma niższą zawartość popiołów itp to dzięki temu wolniej będzie się zużywał ? A x-clean to nie 5w30? Pomożesz katowi a zaszkodzisz silnikowi:kwasny:
Elendir Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 No ja mam na myśli 5w40 xclean wczesniej nikt o nim nie pisał bo generalnie był droższy od xcesa ale teraz cenowo wygląda tak samo Motul 8100 X-Clean C3 5W40 5L cena 134.00 PLN on jest z tą norma Euro IV o niższej tam emisji spalin bla bla to do czego alty były przystosowane . Cena akurat na tej stronie jest baaardzo ciekawa
MaciekW. Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Jeśli mogę wtrącić swoje zdanie to uważam że jakiekolwiek mody odmy są bezcelowe. To tylko takie złagodzenie objawów zajechanego silnika.Jak ktoś chce mieć silnik z którego będzie zadowolony to tylko mały remont. Czy to się opłaca czy nie to już tylko czysta matematyka. Jeśli ktoś ma naprawdę dobrego mechanika to raczej po rozebraniu powie czy silnik nadaje się do remontu czy nie. Generalnie rzadko który z ALT jest zajechany a problem jest spowodowany zapchanymi przez long life pierścieniami. Jeśli nagar nie porysował gładzi cylindrów po fachowej wymianie pierścieni i innych drobiazgów przy okazji i na koniec olej 5W-40 i silnik będzie jak nowy. Dopiero po rozebraniu możne się okazać że przyczyna jest inna. Np silnik który próbowałem remontować miał porysowany cylinder ponieważ coś wpadło do cylindra, prawdopodobnie świeca przez co blok był do wyrzucenia. A więc podsumowując uważam że warto robić remont. Mając nadmiar kasy można wrzucić kute tłoki z pierścieniami robionymi przez firmę tuningową. W niemczech jest firma która robi coś takiego i także do ALTa. Koszt masakra ale po takim zabiegu silnik jest nie do zajechania bo blok, układ korbowo tłokowy ALTa spokojnie wytrzymuje 200KM:decayed: Czyli jednak fachowo przeprowadzony remont powinien wyeliminować branie oleju? Silnik mam suchy, więc po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych + pewnie do tego planowanie głowicy powinien być względny spokój z dolewkami? Pytanie być może powtórzone setny raz, ale wynika ono z tego że jest tu sporo opinii że remont nie pomaga bo za chwilę problem olejowy i tak wraca; kieruję je do Ciebie bo w swojej wypowiedzi wpsominasz o remoncie silnika więc mniemam że jesteś obeznany z mechaniką samochodową bo te opinie o ktorych wpsominam wyżej dotyczące bezcelowości remontu mogą pochodzić od osób (bez obrazy) ktorych remont robił kolegi kuzyna siostry zięć....... Jestem na środę umówiony z mechanikiem na moda odmy- jest sens to rezać? Czy lepiej jeszcze chwile przecierpieć, odłożyć gotówkę i zrobić konkretny remont?
michass Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 A u mnie jedyny problem to cewki które chyba w tym tygodniu pojadą do serwisu na wymianę I podgrzewanie sondy nie działa ale czytałem że jak się ma nie ori sondę to tak może być Wiesz że najlepiej wymienić wszystkie od razu:wink:
Wandej Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 A u mnie jedyny problem to cewki które chyba w tym tygodniu pojadą do serwisu na wymianę I podgrzewanie sondy nie działa ale czytałem że jak się ma nie ori sondę to tak może być Wiesz że najlepiej wymienić wszystkie od razu:wink: No tak też w serwisie chyba uczynią
darkle Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Jeśli mogę wtrącić swoje zdanie to uważam że jakiekolwiek mody odmy są bezcelowe. To tylko takie złagodzenie objawów zajechanego silnika.Jak ktoś chce mieć silnik z którego będzie zadowolony to tylko mały remont. Czy to się opłaca czy nie to już tylko czysta matematyka. Jeśli ktoś ma naprawdę dobrego mechanika to raczej po rozebraniu powie czy silnik nadaje się do remontu czy nie. Generalnie rzadko który z ALT jest zajechany a problem jest spowodowany zapchanymi przez long life pierścieniami. Jeśli nagar nie porysował gładzi cylindrów po fachowej wymianie pierścieni i innych drobiazgów przy okazji i na koniec olej 5W-40 i silnik będzie jak nowy. Dopiero po rozebraniu możne się okazać że przyczyna jest inna. Np silnik który próbowałem remontować miał porysowany cylinder ponieważ coś wpadło do cylindra, prawdopodobnie świeca przez co blok był do wyrzucenia. A więc podsumowując uważam że warto robić remont. Mając nadmiar kasy można wrzucić kute tłoki z pierścieniami robionymi przez firmę tuningową. W niemczech jest firma która robi coś takiego i także do ALTa. Koszt masakra ale po takim zabiegu silnik jest nie do zajechania bo blok, układ korbowo tłokowy ALTa spokojnie wytrzymuje 200KM:decayed: Czyli jednak fachowo przeprowadzony remont powinien wyeliminować branie oleju? Silnik mam suchy, więc po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych + pewnie do tego planowanie głowicy powinien być względny spokój z dolewkami? Pytanie być może powtórzone setny raz, ale wynika ono z tego że jest tu sporo opinii że remont nie pomaga bo za chwilę problem olejowy i tak wraca; kieruję je do Ciebie bo w swojej wypowiedzi wpsominasz o remoncie silnika więc mniemam że jesteś obeznany z mechaniką samochodową bo te opinie o ktorych wpsominam wyżej dotyczące bezcelowości remontu mogą pochodzić od osób (bez obrazy) ktorych remont robił kolegi kuzyna siostry zięć....... Jestem na środę umówiony z mechanikiem na moda odmy- jest sens to rezać? Czy lepiej jeszcze chwile przecierpieć, odłożyć gotówkę i zrobić konkretny remont? Moda odmy moim zdaniem sobie odpuść Remont a właściwie półremont musi rozwiązać problem z tym że wszystko zależy od stanu elementów współpracujących z pierścieniami. Dlatego musi to wykonywać ktoś kto się na tym nieco zna a nie tylko potrafi wymienić pierścienie nie weryfikując stanu pozostałych części. Czyli jest również ryzyko że po rozebraniu silnika mechanik może też uznać że remont jest nieopłacalny gdy będzie do wymiany blok silnika. Ale to wszystko trzeba pomierzyć. Blok w sumie można ocenić wizualnie jeśli nie ma rysek widocznych w dobrym świetle a silnik nie był przegrzany i jest widoczne honowanie jest ok. Trzeba też pomierzyć luzy w rowkach pierścieni bo może się okazać że ewentualnie mogą być też uszkodzony jeden lub więcej tłoków. Generalnie wszystko jest wtedy kwestią zwykłej matematyki
Elendir Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 A u mnie jedyny problem to cewki które chyba w tym tygodniu pojadą do serwisu na wymianę I podgrzewanie sondy nie działa ale czytałem że jak się ma nie ori sondę to tak może być Wiesz że najlepiej wymienić wszystkie od razu:wink: No tak też w serwisie chyba uczynią A to chodzi o serwisowa/darmowa wymiane cewek? bo ja kiedys tam dzwonilem i powiedzieli mi zebym spadal:P
Wandej Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 No to chyba w złe miejsce dzwoniłeś Ja dzwoniłem do wawy do ASO Szewczyk i kazali przyjechać
Janekx Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 w Bydgoszczy u Konarzewskiego tak samo, cały czas można podjeżdżać. Jak Cie na początku zbywają to wal twardo że wiesz o akcji itd to inaczej będą gadać.
Elendir Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Spoko już wiem o co kaman , helmut u mnie poddał się akcji serwisowania cewek w 2011
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się