Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] GAZ


Czy jestes zadowolony ze swojej instalacji gazowej?  

53 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jestes zadowolony ze swojej instalacji gazowej?



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Traviz na wstępie nie mówię że to wstyd bo wstyd to kraść tylko nie przystoi przerabiać takich samochodów jak Audi BMW Mercedes Jaguar Porsche etc. na gaz bo to sie mija z sensem posiadania takich samochodów albo ktos jest sknerą i niech jeżdzi maluchem bo mija się z celem kupując V6 i karmić ja gazem bo nie ma sie na paliwo do niej to po co kupować take duze motory jak nie ma sie za co je karmić. To tak jak byś kupił piec na węgiel a palił w nim śmieci bo nie stać cię na węgiel. te wszystkie instalacje gazowe tylko godzą w sens motoryzacji i zabijaja cały urok tych silników. I nie będe polemizował pod względem technicznym gaz a benzyna bo się na tym nie znam i nie muszę, zdaję się na inżynierów z Ingolstadt którzy projektowali te silniki dla benzyny i ani im w głowie nawet fabryczne instalacje gazowe widocznie to co jest konstruowane na benzynę ma na niej jeżdzic a nie zamieniać te piękne auta w kuchenki gazowe. Dlaczego ogólnoświatowa motoryzacja i ekolodzy nie podążają przyszłościowo rozwijajac technologię gazu w w nowych konstrukcjach tylko zaczyna sie robić Hybrydy (silnik spalinowy i elektryczny) skoro gaz jest taki dobry i ekologiczny i tani.

No i przepraszam jak u ciebie wyższa półka to S4 a pozostałe Audi to tanie samochody dla ludu to nie wiem co sądzić o Fiatach, Renault, Ford itp. to te już są dla żebraków w takim razie, no ale ciągnąc dalej to co mając to S4 i wydając na nie kupę kasy bo co bo cię stać na nie i co do niego też założyłbyś instalację gazową PARANOJA, I na koniec zadaj sam sobie pytanie i odpowiedz sobie szczerze masz okazję kupić powiedzmy A4 z przebiegiem 120 tyś z instalacją gazową lub drugie A4 z przebiegiem 140 tyś km które jeździło tylko na benzynce bez instalacji LPG no i ...... odpowiedz jest oczywista, i powodzenia w dalszej odsprzedaży auta z lpg bo kupujący właśnie będą sobie zadawali powyższe pytanie i jak myślisz którą opcję wybiorą bo z doświadczenia wiem że tą bez LPG a dlaczego to już sam skrycie wiesz :wink:

aha i jak uważasz ze Audi z silnikiem o przebiegu 150-180 tyśm km trzeba ratować bo już mu nic nie pomoże taki jest zużyty ? to nie mamy wogóle o czym rozmawiac :twisted:

proszę o nie odbieranie powyższego tekstu jako atak na uzytkowników aut z LPG bo jest to moja i tylko moja osobista konkluzja na temat gazu w takich wyśmienitych markach aut, nie miałem i nie mam zamiaru nikogo obrazić :wink:

Opublikowano

A wyobraźmy sobie taką sytuację: Wielkie miasto, stoimy w korku ok 1h i temperatura do słońca wynosi +40 stopni celcjusza. W samochodzie nie da się wytrzymać od upału, więc załączamy klimę. Silnik ma bardzo ciężko bo musi pociągnąć klimę i naprzykład quattro (ruszać na czworaka). Silnik na benzynie będzie się męczył przez to dużo palił... No ale my mamy LPG! Tak więc będziemy sobie bardzo komfortowo podróżować za małe pieniądze. Rachunek jest prosty. Gdy wjedziemy na autostradę, to przełączamy sobie na PB95/98 i cieszymy się z pełnej mocy i wysokiej prędkości maksymalnej. Kierowca "rządzi" zasilaniem. Mówie w tym poście oczywiście o fachowo zainstalowanej instalacji LPG i do tego oczywiście sekwencja. Ja mam osobiście Landirenzo Omegas i czytałem, że można zrobić na niej nawet taki mały tuning (edytując profesjonalnie mapę wtrysku).

Opublikowano
Traviz na wstępie nie mówię że to wstyd bo wstyd to kraść tylko nie przystoi przerabiać takich samochodów jak Audi BMW Mercedes Jaguar Porsche etc. na gaz bo to sie mija z sensem posiadania takich samochodów albo ktos jest sknerą i niech jeżdzi maluchem bo mija się z celem kupując V6 i karmić ja gazem bo nie ma sie na paliwo do niej to po co kupować take duze motory jak nie ma sie za co je karmić. To tak jak byś kupił piec na węgiel a palił w nim śmieci bo nie stać cię na węgiel. te wszystkie instalacje gazowe tylko godzą w sens motoryzacji i zabijaja cały urok tych silników. I nie będe polemizował

...cut...

proszę o nie odbieranie powyższego tekstu jako atak na uzytkowników aut z LPG bo jest to moja i tylko moja osobista konkluzja na temat gazu w takich wyśmienitych markach aut, nie miałem i nie mam zamiaru nikogo obrazić :wink:

halo halo... troche ta filozofia naciagana...

ja kupilem audi tylko i wylacznie z zalozeniem wkladania gazu... sory, ale bez tej opcji nie kupilbym 1.8T, ani zadnego audi, nie ze wzgledu na sknerstwo czy tego typu argumenty... poprostu ten silnik jesli chodzi o spalanie wypada slabo wzgledem konkurencji... tak samo jak jakosc przedniego zawieszenia, koszt obslugi i komplikacja silnika - wymiana rozrzadu... zmienne fazy rozdzadu... 20 bezcelowych zaworow... i po tym wszystkim tylko 150 koni...

nie do konca udana jednostka...

dla mnie liczyla sie buda audi - sedan, bez rdzy, klima i dlatego sie zdecydowalem (od razu uprzedze posty o TDI vs gaz - TDI za drogie i trudne w zakupie) dlatego nie wybralem...

i to tez wlasnie caly bajer z gazem, ze mozesz miec V6 czy turbo, co fajnie kopie i oferuje rewelacyjny komfort w trasie, a ciagle jezdzisz na miare polskich zarobkow... ok moge kupic pande, ale wiemy wszyscy ze to nie do konca to samo...

a odsprzedaz to kolejny temat... instalacja gazowa w samochodzie w 90% przypadkow podnosi jego wartosc... ok rozumiem Twoj argument ze przy zakupie, sam podchodze do gazu nieufnie, czesc ludzi kreci nosem bo niby silnik na gazie to nie ten tego... ale wez pod uwage ze po kilkudziesieciu tys km na gazie... ja moge nawet stracic na cenie rynkowej, bo swoje przejechalem duzo taniej niz ty... i de facto, nie trace...

pomijajac kwestie ekonomiczne, nie przemawia do mnie tez takie ideologiczne podejscie do marki... ze audi ze fiat... i gaz nie godzien... samochod jest jak odkurzacz czy mikser... ma robic swoje - jezdzic... i byc odpowiedniej jakosci... gaz tu ma niewiele do gadania...

Opublikowano

wiki,

nie przystoi przerabiać takich samochodów jak Audi BMW Mercedes Jaguar Porsche etc. na gaz

Moim zdaniem się mylisz - Jaguar i Porshe wg mnie są o półkę wyżej od Audi ;)

zdaję się na inżynierów z Ingolstadt którzy projektowali te silniki dla benzyny i ani im w głowie nawet fabryczne instalacje gazowe

Zauważ, że 10 lat temu instalacje gazowe nie były tak bardzo rozpowszechnione, a i nawet w obecnym czasie w Niemczech jest problem ze znalezieniem stacji LPG ;) Do jakich klientów więc byłoby kierowane nowe audi A4 z silnikiem spalinowym-gazowym ?

Dlaczego ogólnoświatowa motoryzacja i ekolodzy nie podążają przyszłościowo rozwijajac technologię gazu w w nowych konstrukcjach tylko zaczyna sie robić Hybrydy (silnik spalinowy i elektryczny) skoro gaz jest taki dobry i ekologiczny i tani.

Dlatego, że gaz nie jest rozpowszechniony na skalę ogólnoświatową, poza tym ma to dodatkowo swoją przyczynę polityczną, a dokładniej mowa o polityce rafinerii. W takich krajach jak Niemcy, Francja, USA nie widzą potrzeby wprowadzania tej technologii, nie muszą szukać alternatyw, bo po co ? Zauważ, że LPG właśnie się mocno rozwija w GB. Tak samo mogę się Ciebie zapytać dlaczego w Europie nie ma paliwa kukurydzianego ? Przecież w USA już jeździłem Chevrolet'em z takim seryjnym silnikiem :neutral:

No i przepraszam jak u ciebie wyższa półka to S4 a pozostałe Audi to tanie samochody dla ludu to nie wiem co sądzić o Fiatach, Renault, Ford itp. to te już są dla żebraków w takim razie

Pomiędzy wyższą półką, a tą dla "żebraków" zapomniałeś o półce klasy średniej ;)

to co mając to S4 i wydając na nie kupę kasy bo co bo cię stać na nie i co do niego też założyłbyś instalację gazową PARANOJA

Ale przecież to już auto z wyższej półki ;)

na koniec zadaj sam sobie pytanie i odpowiedz sobie szczerze masz okazję kupić powiedzmy A4 z przebiegiem 120 tyś z instalacją gazową lub drugie A4 z przebiegiem 140 tyś km które jeździło tylko na benzynce bez instalacji LPG no i ......

Kupuję to bez LPG bo ja je przecież sam zakładam :mrgreen: W dodatku mam "pod domem" własną stację LPG :twisted:

i powodzenia w dalszej odsprzedaży auta z lpg bo kupujący właśnie będą sobie zadawali powyższe pytanie

Przez prawie 6 miesięcy utrzymywałem się z handlu aut i moje doświadczenie opiera się na tym, że ludzie kupując auto chętniej sięgają po te z LPG :mrgreen:

aha i jak uważasz ze Audi z silnikiem o przebiegu 150-180 tyśm km trzeba ratować bo już mu nic nie pomoże taki jest zużyty ?

Nie uważam, że trzeba ratować ;) Od złej strony przeczytałeś moje pytanie ;) Sam mam motor z teoretycznym przebiegiem 187000km i uważam, że jeszcze kawał życia przed nim. A w moim poprzednim stwierdzeniu chodziło o to, że jeśli kupisz padakę i ktoś ją wcześniej ostro katował to i nie założenie gazu mu nie pomoże.

Prawda jest napewno gdzieś pomiędzy nami :mrgreen:

Chodziło mi głównie o to, że to co pisałeś o A4 odebrałem jak opinię o ekskluzywnym samochodzie dla bogaczy, gdzie aż wstyd jeździć na gazie :)

Opublikowano
Prawda jest napewno gdzieś pomiędzy nami

i tu się zgadzam w 100000% :mrgreen: wpożo koleś z ciebie Traviz i co niektóre twoje argumenty przemawiaja do mnie i uważam je za słuszne :wink: ale i tak mnie nie przekonasz tak jak i ja ciebie i właśnie o to w tym wszystkim chodzi :grin: gospodarka przy takich jak my dwaj kwitnie, szejki się cieszą ruski też ludzie mają robotę i świat się kręci.

pds. jak już bym miał brykę która by mi paliła najmniej 15/100 i relacja gazu do benzyny10:3 (teraz jest około 10:5 no i jeszcze gazu łyka więcej) to bym żeczywiście założył LPG ale sekwencje najwyższej jakosci jak już a nie jakieś tam badziewia bo jak już coś mieć to najlepsze i żeby to przynosiło samą radość a nie zmartwienie ale póki co mam 1.6 spalanie 6,8/100 w trasie i jest gicio :cool: choć jescze raz tyle koników by się zdało :sad:

pozdrawiam i niech żyje wolność słowa buahhha :cool:

Opublikowano

Ja smigam na gazie sekwencyjnym. Kupiłem juz auto z LPG jestem zadowolony sam decyduje na czym chce jezdzic mam wybór. Owszem czuć minimalną różnice w mocy pomiedzy gazem a benzyną, wszystko tez zależy od stacji gdzie sie tankuje auto. Pojazd spala średnio od 9-do 12 litrów gazu przy normalnej jeździe 80-120km/h. Nie mam pojęcia czy szkodzi to bardzo silnikowi jak do tej pory odpukać nic się nie dzieje a instalacja została założona dokładnie rok temu. Autem zostało przejechane już 20tyś km Lada dzień czeka mnie jej przegląd nie wiem jaki bedzie jego koszt:-(. O wszelkich problemach jak i rewelacjach związanych z dalszą eksploatacją inst. gazowej poinformuje WAS odrębnym pismem.

Opublikowano

wiki, thumbsup.gif

Opublikowano
A wyobraźmy sobie taką sytuację: Wielkie miasto, stoimy w korku ok 1h i temperatura do słońca wynosi +40 stopni celcjusza. W samochodzie nie da się wytrzymać od upału, więc załączamy klimę. Silnik ma bardzo ciężko bo musi pociągnąć klimę i naprzykład quattro (ruszać na czworaka). Silnik na benzynie będzie się męczył przez to dużo palił... No ale my mamy LPG! Tak więc będziemy sobie bardzo komfortowo podróżować za małe pieniądze.

Nie wiem ile trzeba by było stac w tym korku zeby gaz sie zwrócił w jakiś sensownych pieniądzach :wink: (obecna cena 95 u mnie to 3.4 zl :mrgreen: a niestety gazu sobie wiecej chapnie). Ale wiem o co Ci chodzi i w pewnych sytuacjach wychodzi dużo taniej. Wszystko zleży od użytkownika jak jeździ, gdzie, jak często.

Opublikowano

Witam,

Właśnie się zastanawiam nad montażem instalacji gazowej do swojej niuni, a czy ktoś ma zagazowany silnik 1,8 / 125KM z roku 96, bo ciekawy jestem ile łyka gazu i jakie ma spalanie lub miał benzyny przed montażem instalacji LPG.

U mnie spala średnio ok. 13 do 14 l. / 100km. w mieście, a w instrukcji podają - ok. 10,1l.

Czy u mnie jest coś nie tak, czy to może krótkie trasy i korki mają aż taki wpływ na zużycie paliwa?

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
Witam,

Właśnie się zastanawiam nad montażem instalacji gazowej do swojej niuni, a czy ktoś ma zagazowany silnik 1,8 / 125KM z roku 96, bo ciekawy jestem ile łyka gazu i jakie ma spalanie lub miał benzyny przed montażem instalacji LPG.

U mnie spala średnio ok. 13 do 14 l. / 100km. w mieście, a w instrukcji podają - ok. 10,1l.

Czy u mnie jest coś nie tak, czy to może krótkie trasy i korki mają aż taki wpływ na zużycie paliwa?

krótkie trasy i korki, zdecydowanie. U mnie to samo. Zagazowałem swoje 1.8 i może tak z 0.5 l spalanie w mieście poszło w górę, na trasie indentyczne.

Opublikowano

A ja mam mały problemik... A mianowicie jak już wiecie posiadam instalację LPG Landirenzo Omegas i coś źle mi wyświetla poziom gazu. Dodam, że zbiornik mam oczywiście w miejscu zapasówki. Ostatnio paliła mi się już czerwona dioda (prawie pusty zbiornik) i na stacji weszło tylko 25l. LPG. Mój zbiornik ma 53 litry pojemności...

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

rezerwa pali się jakoś u mnie od około 10L. Mi zawsze po regulacji lub innych zabiegach związanych z instalacją coś się dzieje i źle wyświetla (tylko ten przy kierownicy bo na butli wskazuje poprawnie). Jadę wtedy do speca i on dobiera odpowiednią konfigurację do czujnika i działa jak natura chciała.

Opublikowano

Jedz do gazownikow, wiekszosc użytkowników gazu, ktorych znam jezdzi na licznik.

Niby w escorcie jest pokretlo do regulacji tej diody(przy zbiorniku), ale u mnie czegos podobnego nie znalazlem.

Opublikowano
Witam,

Właśnie się zastanawiam nad montażem instalacji gazowej do swojej niuni, a czy ktoś ma zagazowany silnik 1,8 / 125KM z roku 96, bo ciekawy jestem ile łyka gazu i jakie ma spalanie lub miał benzyny przed montażem instalacji LPG.

U mnie spala średnio ok. 13 do 14 l. / 100km. w mieście, a w instrukcji podają - ok. 10,1l.

Czy u mnie jest coś nie tak, czy to może krótkie trasy i korki mają aż taki wpływ na zużycie paliwa?

Mam instlke gazową w tym silniku sekwencja i wszystko jest ok spalanie w granicach 10-12l/100km polecam. Jezeli chodzi o paliwo to spalalnie jest na takim poziomie jak piszesz ja mam automata takze w miescie jazda na benzynie daje sie odczuć tkz kopem finansowym. Jezeli duzo śmigasz a szczególnie po mieście to właściwym rozwiązaniem bedzie LPG

Opublikowano

tomeko - czy to znaczy , że jeżdżąc na gazie mniej ci pali, niż benzyny :?:

Jeśli to prawda, to jadę montować Gaz"Sekwencję", ale wszyscy mówią, że silnik gazu spala więcej, niż benzyny.

Czy komputer gazowy jest niezależną jednostką nie ingerującą w instalację silnika, a może jednostka sterująca zasilania paliwem ma złą charakterystykę?

jak to właściwie z tym jest?

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
tomeko - czy to znaczy , że jeżdżąc na gazie mniej ci pali, niż benzyny :?:

Jeśli to prawda, to jadę montować Gaz"Sekwencję", ale wszyscy mówią, że silnik gazu spala więcej, niż benzyny.

Czy komputer gazowy jest niezależną jednostką nie ingerującą w instalację silnika, a może jednostka sterująca zasilania paliwem ma złą charakterystykę?

jak to właściwie z tym jest?

tak z max do 2L będzie więcej palił gazu. Bo po pierwsze na gazu mniej szkoda niż benzyny więc jeździ się szybciej a po drugie gaz jest mniej "kaloryczny" niż PB95 więc potrzeba go minimalnie więcej.

Opublikowano
gaz jest mniej "kaloryczny"

Tu sie chyba mylisz, bo jest na odwrot. :twisted:

Jest tylko suchy.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
gaz jest mniej "kaloryczny"

Tu sie chyba mylisz, bo jest na odwrot. :twisted:

Jest tylko suchy.

może, nie byłem pewien, więc ustępuję mądrzejszemu :wink:

Opublikowano

Kaziu_Wichura, napewno ;)

Gaz ma podono ponad 100 oktanów :twisted: Przypomnij sobie temat, gdzie ktoś porównywał jazdę na U95 i Shell Vpower Racing 99+ :) U95 spalana była w mniejszych ilościach :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...