alvaro 8 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 nie zrozumiałeś o czym pisałem oj to Ty nie zrozumiałeś o czym pisze pet3r - oryginalnie przy xenonach na obu osiach zainstalowane są czujniki które na bieżąco poziomują zasięg reflektorów (a nie tylko wówczas gdy naładujesz 0,5 tony piasku na przyczepkę podczepioną do swojej A4) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalina 0 Opublikowano 26 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 nie wszystkie auta fabrycznie są zaopatrzone w taki system. Chodzi mi o starsze roczniki, a pod względem prawnym jak to zwykle u nas w kraju bywa, nie ma regulacji prawnych. Osobiście jestem przeciw busom z wyrezanymi xenonami - najbardziej mnie katują po oczach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffi_wawa 0 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Czyli podsumowując, jest jakiś paragraf na to że musi byc samopoziomowanie i spryski przy ksenonach? Czy można po prostu kupic ori lampy ksenonowe (lub bi) podpiąc i sobie jeździc bez obawy przed utratą dowodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Jeżeli auto fabrycznie montowane ma reflektory xenonowe, to aby przejść proces homologacji powinno być wyposażone w wysokociśnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki, i posiadać system samopoziomowania. Dotyczy to jednak homologacji, czyli zatwierdzenia do sprzedaży nowego samochodu. W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych. Obowiązujące Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdów o reflektorach mówi jedynie o ich ilości, barwie światła, rozmieszczeniu, sposobie przełączania, widocznej granicy światła-cienia, ustawieniu świateł, i sile świecenia. Nie ma tam rozróżnienia na światła zwykłe i wyładowcze, nie ma też mowy o samopoziomowaniu i oczyszczaniu. Wynika z tego, że dodatkowe systemy nie są wymagane (ale oczywiście możliwe do zainstalowania). O ile system czyszczenia jest dosyć łatwy do zrealizowania i raczej potrzebny (brud zbierający się na szybach reflektorów ogranicza strumień światła i rozprasza go, powodując oślepianie innych), to system samopoziomowania jest bardzo drogi i trudny do zrealizowania. Większość samochodów wyposażonych jest w elektryczny korektor ustawienia świateł w kabinie kierowcy, więc mając świadomość posiadania bardzo silnych świateł, dobrze jest korygować ustawienie w przypadku obciążenia tyłu. Oczywiście xenony musza byc montowane tylko w reflektorach (najlepiej soczewkowych) przystosowanych do tego rodzaju swiatła (oznaczenie D2S lub D2R na reflektorze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estor 0 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 witam a4 b6 z 2004 soczewki , skoro nie mam xenonów tzn ze nie mam oznaczenia d2s lub d2r ? czy to znaczy ze nie mogę założyć tam taniego zestawu hid z allegro? co sie stanie ? nie bedzie świecić prawidłowo , nikt nie ma tak zamontowane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 29 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 skoro nie mam xenonów tzn ze nie mam oznaczenia d2s lub d2r ? Niekoniecznie. Posiadajac zwykłe H7 możesz mieć oznaczenie D2S. Sprawdź. czy to znaczy ze nie mogę założyć tam taniego zestawu hid z allegro? co sie stanie ? nie bedzie świecić prawidłowo , nikt nie ma tak zamontowane ? Co do zestawów HID z Allegro masz odpowiedź na początku tego wątku. Chińszczyzny lepiej nie montować. To szajs. Padnie Ci żarówka za jakiś czas i możesz nie dokupić już takiej samej. Zresztą jakość tych zestawów pozostawia wiele do życzenia. Soczewka bez oznaczenia D2S ma inna ogniskową, niż soczewka z oznaczeniam D2S. Powodować to bedzie inne rozpraszanie światła, a tym samy oślepianie kierowców i zmniejszenie strumienia świetlnego. Xenony mogą świecić po prostu jak zwykłe H7. No chyba, że zależy Tobie na lansowaniu się a nie lepszej widoczności... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
estor 0 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 szukałem tych oznaczeń i nie mogę tam nic znaleźć , gdzie dokładnie powinno być to napisane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffi_wawa 0 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 W przypadku przeróbek przepisy nie mówią nic na temat specjalnych wymagań co do lamp xenonowych Czyli jak to zwykle bywa w Polsce, można sobie zamontowac ori ksenony i w razie czego tłumaczyc sie luką w przespisach. No bo w sumie co nie jest jednoznacznie zabronione to jest chyba... dozwolone A czy taka regulacja śwaiateł z kabiny (ta 3 stopniowa ze zwykłych lamp) będzie działac w przypadku ori ksenonów, tzn tak samo będzie opuszczac i podnosic strumień światła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saintadamus 0 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 ja nie wiem co myśleć o moich lampach bo z tyłu mam napisy H7 i D2S, dostałem nawet cała instalacje przystosowującą do tego żeby światło mijania nie gasło podczas zapalania długich (chyba ta sterta kabli to to ) ale na szkle nie ma oznaczenia D2S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 30 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 szukałem tych oznaczeń i nie mogę tam nic znaleźć , gdzie dokładnie powinno być to napisane ? Ja mam w DEPO z przodu i z tyłu napis D2S. A czy taka regulacja śwaiateł z kabiny (ta 3 stopniowa ze zwykłych lamp) będzie działac w przypadku ori ksenonów Montujesz do takich lamp silniki regulacji (40 PLN jeden używany) i cieszysz się regulacją z wnętrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu23 1 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Mam założone HID ksenony 6000k, jak mi padnie zarowka to moge dokupic sobie np.zarowke osram czy inną??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MorgothV8 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Tak, najlepiej parami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu23 1 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Jeśli mam zestaw HID 6000k,tzn ze przetwornice sa odpowiednio ustawione i zeby zmienic barwe np na mniejsza lub większa musze miec inne przetwornice ustawione do tych barw?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mad_MAX 1 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 nie po prostu kupujesz zarnik z odpowiednia barwa tylko oczywiscie najlepiej zeby dwa zarniki byly tej samej barwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu 2 Opublikowano 31 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Mam założone HID ksenony 6000k, jak mi padnie zarowka to moge dokupic sobie np.zarowke osram czy inną??? Jeśli masz HID do samodzielnego montażu tzn, że masz żarówkę pod mocowanie H7. Konkretne firmy: Osram, Philips nie produkują takich żarówek. Musisz szukać w chińszczyźnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mad_MAX 1 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 a sorki nie doczytalem ze nie ori Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robo_A4 0 Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 ja nie wiem co myśleć o moich lampach bo z tyłu mam napisy H7 i D2S, dostałem nawet cała instalacje przystosowującą do tego żeby światło mijania nie gasło podczas zapalania długich (chyba ta sterta kabli to to ) ale na szkle nie ma oznaczenia D2S . Reflektory Valeo H7 i D2S róznia sie tylko soczewką (inne mocowanie żarówki i rozproszenie światła). Obudowa jest identyczna więc producent umieszcza oba oznaczenia z wygody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saintadamus 0 Opublikowano 1 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2007 ja nie wiem co myśleć o moich lampach bo z tyłu mam napisy H7 i D2S, dostałem nawet cała instalacje przystosowującą do tego żeby światło mijania nie gasło podczas zapalania długich (chyba ta sterta kabli to to ) ale na szkle nie ma oznaczenia D2S . Reflektory Valeo H7 i D2S róznia sie tylko soczewką (inne mocowanie żarówki i rozproszenie światła). Obudowa jest identyczna więc producent umieszcza oba oznaczenia z wygody. nie napisałem że mam valeo mam FK-automotiv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu23 1 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Czy można i czy opyla sie wlozyc soczewke ksenonową do zwyklych lamp valeo na h7? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ykk 5 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Lechu23 wszystko sie da, ale czy sie oplaca..? Ja bym sprzedal te co masz i kupil ori xenony do B6.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się