ROBERT Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Czujnik na 100%, wymien i bedziesz miał z głowy , przynajmniej to zrób na początek . No dobra na 99% :> Ale pierdoły tu piszesz kolego Zaraz wymieniać jak po wymianie i tak będzie to samo ... Przede wszystkim zależy jaka jazda. Jeżeli wyjeżdżasz w trasę i cały czas się poruszasz 60-80-100 km/h to możesz mieć po 5km 90 stopni. Ale jak jedziesz po mieście, max. 60-70, postoisz chwilę na jednym skrzyżowaniu, drugim, to możesz złapać po 15 km, albo wogóle. Warunki jazdy mają bardzo duże znaczenie dla złapania temperatury - tak przynajmniej widzę u siebie i nie jeszcze w innych dieslach, którymi jeździłem. Wszystko w temacie
audimaniak24 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 kolego przy mojej V 6 tez okolo 12 -15 km przy mrozie normalka
martinus Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 warunki jazdy to raz, dwa zależy jak ustawiony masz klimatron podczas nagrzewania bo być może katujesz go na auto albo inna pozycja z tym, że dużo kresek i na tyle sprawnie odbierasz nagrzewnicy temp., że ciężko jej dojść do 90. Tak samo zależy czy jeździsz z otwartymi oknami, bo klimatron ustawiony np. na 18*C pompuje najpierw o wiele cieplejsze powietrze po to by później szybciej i z łatwością wyrównać temp. w kabinie z nastawioną. Zasada jest jedna: tym czasem pogoda nakazuje klimatron włączyć na ustawienie górne (nie econ),a wiadomo, że posiadamy dogrzewanie elektryczne i w zależności od temp. na jednej kresce stoi aż drgnie temp. silnika, następnie sam się buja w góre z kreskami, ale ja go zawsze folguje spowrotem do jednej albo dwóch dopóki nie osiągnie 90, następnie po osiągnięciu cykam na auto i już jest okej w kabince. Tym sposobem mam bardzo szybko 90 na blacie, czasem aż za szybko
ROBERT Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 warunki jazdy to raz, dwa zależy jak ustawiony masz klimatron podczas nagrzewania bo być może katujesz go na auto albo inna pozycja z tym, że dużo kresek i na tyle sprawnie odbierasz nagrzewnicy temp., że ciężko jej dojść do 90. Tak samo zależy czy jeździsz z otwartymi oknami, bo klimatron ustawiony np. na 18*C pompuje najpierw o wiele cieplejsze powietrze po to by później szybciej i z łatwością wyrównać temp. w kabinie z nastawioną. Zasada jest jedna: tym czasem pogoda nakazuje klimatron włączyć na ustawienie górne (nie econ),a wiadomo, że posiadamy dogrzewanie elektryczne i w zależności od temp. na jednej kresce stoi aż drgnie temp. silnika, następnie sam się buja w góre z kreskami, ale ja go zawsze folguje spowrotem do jednej albo dwóch dopóki nie osiągnie 90, następnie po osiągnięciu cykam na auto i już jest okej w kabince. Tym sposobem mam bardzo szybko 90 na blacie, czasem aż za szybko Bardzo dobrze wyjaśniłeś to kolego ... następnie sam się buja w góre z kreskami, ale ja go zawsze folguje spowrotem do jednej albo dwóch dopóki nie osiągnie 90, następnie po osiągnięciu cykam na auto i już jest okej w kabince. Tym sposobem mam bardzo szybko 90 na blacie, czasem aż za szybko robię identycznie "od zawsze" i jest
LukaszD Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 U mnie z wymienionym dwa miesiące temu termostatem wygląda to tak: - trasa w zimie:90 stopni osiąga po ok 10 km z prędkością ok 80 km/h - miasto:droga do pracy - trasa: 8 km, 30 min - czasami nie osiągnie 90 stopni :] Myślę że najbardziej miarodajnym testem termostatu jest fakt czy osiągnie na trasie te 90 stopni i czy będzie tą temperaturę utrzymywać.
szyku Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 U mnie z wymienionym dwa miesiące temu termostatem wygląda to tak: - trasa w zimie:90 stopni osiąga po ok 10 km z prędkością ok 80 km/h - miasto:droga do pracy - trasa: 8 km, 30 min - czasami nie osiągnie 90 stopni :] Myślę że najbardziej miarodajnym testem termostatu jest fakt czy osiągnie na trasie te 90 stopni i czy będzie tą temperaturę utrzymywać. i z tym się zgodze.. temp na - i wtedy ocena najbardziej wiarygodna
martinus Opublikowano 26 Grudnia 2010 Opublikowano 26 Grudnia 2010 robert., dzięki za poparcie, ale jak się to chwile w myślach przestudiuje to oprócz ori termostatu jeszcze to może być przyczyną
marewel Opublikowano 26 Grudnia 2010 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Moj w mieście przy -10 wogole nie osiąga 90 termostat nowy. Podobno w nowym mondeo jest fabryczna żaluzja na chłodnicy,wiec można spróbować przesłonić jakimś kartonem chłodnicę,zwlaszcza po prawej stronie gdzie gornym wezem grawitacyjnie ucieka cieply plyn.
szyku Opublikowano 26 Grudnia 2010 Opublikowano 26 Grudnia 2010 dziś mała próba przy -10 , ostatnio wymieniony termostat i po 7 km miejskiej jazdy 90C i temp stoi cały czas równo ...ostatnio zauważyłem u mojego taty w santa fe jest tak samo że po około 7 km jazdy temp podnosi się do określonego stanu i tak zostaje nie wspomne so było u mnie przed wymianą termostatu 16 km i max 70 C
lyku23 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 warunki jazdy to raz, dwa zależy jak ustawiony masz klimatron podczas nagrzewania bo być może katujesz go na auto albo inna pozycja z tym, że dużo kresek i na tyle sprawnie odbierasz nagrzewnicy temp., że ciężko jej dojść do 90. Tak samo zależy czy jeździsz z otwartymi oknami, bo klimatron ustawiony np. na 18*C pompuje najpierw o wiele cieplejsze powietrze po to by później szybciej i z łatwością wyrównać temp. w kabinie z nastawioną. Zasada jest jedna: tym czasem pogoda nakazuje klimatron włączyć na ustawienie górne (nie econ),a wiadomo, że posiadamy dogrzewanie elektryczne i w zależności od temp. na jednej kresce stoi aż drgnie temp. silnika, następnie sam się buja w góre z kreskami, ale ja go zawsze folguje spowrotem do jednej albo dwóch dopóki nie osiągnie 90, następnie po osiągnięciu cykam na auto i już jest okej w kabince. Tym sposobem mam bardzo szybko 90 na blacie, czasem aż za szybko Kolego jest to może i metoda, ale myślę że dla osób, którym nie chce się wymienić termostatu. Jeśli mieli byśmy się tak bawić ustawieniami klimatronika to było by to opisane w instrukcji obsługi naszych samochodów. Chyba nie po to mamy tryb auto, żeby z niego nie korzystać (np. zimą). W tamtym roku wałkowałem temat wymiany termostatu oraz czujnika temperatury i wiem jedno. Po wymianie obu częśc, po spokojnym przejechaniu 8 km w mieście przy temp. ( -10, -15) klimatronik na auto, silnik osiągał 90C bez problemu. W tym roku problem powrócił Śledząc nasze forum widać, żę nie jestm osamotniony, u wielu osób termostat wytrzymuje 1 sezon Ja zakupiłem na allegro niby ori, ale któż to wie... Po nowym roku kupię w serwisie i zobaczymy jak długo wytrzyma.
Musashi Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 nawet w duzym fiacie nie mialem kartonu na chlodnicy.... zasada jest prosta młócona na forum wielokrotnie. jezeli nie mamy podgrzewania elektrycznego w nagrzewnicy, warto poczekac z grzaniem auta do uzyskania 90C. jezeli mamy podgrzewanie - czyli Zuzastzhezung, można śmiało włączyć dmuchawę na 3 kreski na szybę, i wyłączyć ją po uzyskaniu 60-70C sprawdzic doswiadczalnie (slychac cykniecie przekaznika). powyżej tej temp dogrzewanie nie działa. i lepiej dac silnikowi mozliwosc uzyskania 90C. AVF uzyskiwał 90C po 6-7 km BLB uzyskuje 90 C po 4(miasto)-5 (trasa)km,
IRO293 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2010 Dziękuję za wszyskie odpowiedzi i podpowiedzi,myślę,że temat można zamknąć.Pozdrawiam!
korbi2005 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 witam ja mam pytanie jadąc ok 60 km na godz klina jest włączona nie moge nagrzać silnika nawet do 60 jak wyłacze klime to podejdzie do 70 -75 *C po właczeniu ponownie klimy spada do 65*C problemy zaczeły sie juz od -2 *C wymieniłem czujnik temp cieczy ale to nie pomogło sprawdziłem tez termostat zamyka sie i otwiera nie wiem co mam dalej robic
ROBERT Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 ... sprawdziłem tez termostat zamyka sie i otwiera nie wiem co mam dalej robic zamyka się i otwiera :polew: ale w jakich temperaturach kolego
korbi2005 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 chodzi o termostat tak?? [br]Dopisany: 28 Grudzień 2010, 17:19_________________________________________________dokładnie nie umiem powiedziec w jakich tem sie otwiera i zamyka sprawdziłem w taki sposób ze włozyłem termostat do garnka i postawiłem na gaz zeby woda robiła cie ciepła przy temp juz bliskiej wrzenia zaczynał sie otwierać
ROBERT Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 ja stawiam że na 99.99% masz uszkodzony termostat
korbi2005 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 za pomoc z góry dziękuje [br]Dopisany: 28 Grudzień 2010, 17:26_________________________________________________ok jutro pojade i kupie a jaka cena termostatu mniej wiecej ?? [br]Dopisany: 28 Grudzień 2010, 17:27_________________________________________________.
ROBERT Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 W ASO ~ 120 złoty + oring ~ 6 złoty ( gdzie indziej nie kupuj :!: )
marewel Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Wahler jak nie chcesz przeplacac,okolo 30zl.
mech15 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 jak nie chcesz przepłacać to ten: http://allegro.pl/termostat-vw-audi-skoda-oryginal-044121113-nowy-i1377941879.html sam go użytkuję od roku i daje radę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się