Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silników klap nagrzewnicy, rozmieszczenie, opis i nastawy podstawowe w Audi A4 B6 i A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzięki Kamilu, czyli dostęp będzie od strony pasażera, tak?

Opublikowano

Gdzie podpięta jest wiązka silnika v113 bo u mnie nie mogę jej namierzyć i brak jest tego silnika

Opublikowano

Witam mam u siebie następujący problem, miałem błąd zablokowanego silniczka v159 ale został rozebrany wyczyszczony nasmarowany i teraz błędu brak.

Problem mam ze zrobieniem adaptacji gdyż po uruchomieniu adaptacji wartości skalują cały czas powyżej 200 i nie spadają do 0 nawet po dłuższym oczekiwaniu

Opublikowano

Jaki masz interfejs/program ? , spróbuj też na odpalonym aucie... 

Opublikowano
2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Jaki masz interfejs/program ? , spróbuj też na odpalonym aucie... 

Robię na odpalonym, klimatronik w auto, program vcds. 

Opublikowano
9 godzin temu, emilk89 napisał:

Witam mam u siebie następujący problem, miałem błąd zablokowanego silniczka v159 ale został rozebrany wyczyszczony nasmarowany i teraz błędu brak.

Problem mam ze zrobieniem adaptacji gdyż po uruchomieniu adaptacji wartości skalują cały czas powyżej 200 i nie spadają do 0 nawet po dłuższym oczekiwaniu

A przy skanowaniu modułu klimatronika, są jakieś błędy?

Opublikowano
7 godzin temu, Langista napisał:

A przy skanowaniu modułu klimatronika, są jakieś błędy?

Brak

Opublikowano

Zrób testy wykonawcze vcdsem czy w ogóle sie porusza silniczek i czy steruje klapą. Może gdzieś haczy.

Opublikowano

Ja tak miałem jak silniczek nie mógł się dalej obrócić, było słychać tylko że próbuje co chwilę. Ruszył dopiero jak mu pomogłem popychając ramię.

Opublikowano

Witam.

Pacjent Audi A4 B6 1.8T.

Zauważyłem, że po zgaszeniu silnika przez około 2-3 minuty słychać charakterystyczne "cykanie" z okolic schowka. Z czym to może być związane i czy to jest normalne? Po podłączeniu pod komputer dostałem dwa takie oto błędy:

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
            41-00 - Blocked or No Voltage

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Silniczek  v113 sterujący klapą obiegu zamkniętego przerwa lub zwarcie na +

Ale skoro go słychąć to pewnie się gdzieś zawiesił i nie może wysterować  pozycji w której ma ustawić klapkę. Odkręć schowek i zobacz co się tam dzieje. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Po usunięciu błąd powraca? Mnie tez te błąd wyskoczył jak klima mi klękła ale skasowałem i nie wrócił.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tak, błąd wraca cały czas. Jeszcze jak przełączam na obieg wewnętrzny to słychać skrzypienie przy przesuwaniu klap.

Opublikowano (edytowane)

Zdemontuj schowek, potem silniczek, rozbierz go, przesmaruj od nowa w środku smarem do elektroniki lub wazeliną techniczną, w miejsce potencjometra psiknij delikatnie kontakt sprayem, to samo w kostkę. 

WAŻNE zapamiętaj jak potencjometr był ustawiony w silniczku, aby z powrotem włożyć go w tej samej pozycji.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam.

Czy potencjometr w silniczku v70/G112 ten z białym elementem ma inny potencjometr? Inne parametry bo wygląda tak samo.

Pytam bo wymieniałem 3 szt i akurat w tym wyskakiwał błąd:

Wartość skrajna adaptacji przekroczona.

Wszystkie inne normalnie przyjęły nowe potencjometry.

Podmieniałem ten potencjometr na używane z auta i cały czas to samo.

Błąd pojawia się odrazu w komputerze bez możliwości skasowania.

Po każdej wymianie potencjometru sprawdzałem błędy, kasowałem i robiłem nastawy podstawowe.

Opublikowano

Panowie czy któryś silniczek może blokować powietrze z nagrzewnicy ?

Mam taką dziwną sytuację , że od nagrzewnicy ucieka mi gorące powietrze na nogi , z kratek nawiewu leci elegancki chłodek .

Dzieje się tak na włączonej klimie lub econ , jakby klapy były zamknięte przy samej nagrzewnicy przez co ucieka bokiem do kabiny

Opublikowano

A błąd w klimatroniku jest?

Opublikowano

Witam Panowie, wywala mi bledy silniczków, wymiana czy istnieje jakaś inna możliwość naprawy?

87A4A370-4BDE-4898-96AA-87AD87F7FA65.jpeg

Opublikowano (edytowane)

W niektórych przypadkach wystarczy przeczyścić i przesmarować. W innych  są to uszkodzenia natury mechanicznej (wyłamane trybka) lub elektronicznej (potencjometr). Wszystko zależy od tego jaką masz usterkę. 

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...