Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy silników klap nagrzewnicy, rozmieszczenie, opis i nastawy podstawowe w Audi A4 B6 i A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To jest część wymienna a wszelkie naprawy to improwizacje. Trzeba rozebrać silniczek wyciągnąć potencjometr, odgiąć obudowe i napryskać specyfiku. Kiedyś bawiłem sie w całkowity demontaż potencjometru i czyściłem bieżnie papierem wodnym, teraz gdy silniczki mozna kupić za smieszne pieniądze nie chce mi sie nawet ich rozpoławiać.

Opublikowano

też myślałem nad kupnem tylko to troche jak kupienie kota w worku  nie ma pewnosci czy nie jest w podobnym stanie jak ten ktory chce sie wymienić

Opublikowano

Całą nagrzewnice mozna kupić za 50zł, można też kupić jeden sprawny silniczek od kogos z forum za 50zł, każdy niech sam wybierze.

Opublikowano (edytowane)

Podłączyłem wreszcie vaga , dziala mi na W10 i takie cos mam

 

2h7p078.jpg

14sh5zs.jpg

2nghjeb.jpg

 

 

zrobilem nastawy podstawowe ale dalej wywala 01842 ... co zrobic ?

 

 

 

edit

 

przed chwila znowu podlaczylem vaga i byl blad silnik sterujacy klepy powietrza v71 zablokowany lub brak napiecia

 

 

usunalem go i juz sie poki co sie nie pojawil

Edytowane przez sebul
Opublikowano

U mnie też wszystkie silniki wywala na vagu. Najlepiej rozebrać i wyczyścić specjalnym płynem do potencjometrów powinno pomóc. Na przyszły weekend będę się za to zabierał. Preparat o nazwie "Kontakt PR" regeneruje potencjometry. Nastawy podstawowe i kasowanie błędów nie pomoże wrócą na pewno.

Opublikowano

Miał ktoś może nie kasowalne błedy _ adaptation limit surpassed? Miałem dwa błędy więc kupiłem silniczki na wymianę. Po podmiance   teraz mam błędy których nie da się skasować.

Nic nie daje odczepienie, zamiana czy nawet wypięcie wiązki z panelu. 

Opublikowano

Odepnij silniczki od tunelu i luzem zrób im adaptacje. 

Opublikowano

Tak też robiłem. Nic...

Opublikowano

Czyli silniczki nie są sprawNe.

Opublikowano

Mam komplet drugich na podmiane. Wcześniej dwa wyrzucały błędy Ale po jakimś czasie. Z  resztą błędy powinny zniknąć i pojawić się po chwili. A one się nie kasują.

Opublikowano

Patrz komentarz wyżej. Są niesprawne.

Opublikowano

Skoro wiesz lepiej to po co pytasz.

Opublikowano

Takiw pytanko jeśli mam błędy związane z
potencjometrami to może przez to klima raz działać a raz nie ? Jak jadę w dłuższą trasę to czasem leci ciepłe powietrze a czasem zimne i tak w kółko

Opublikowano

Może być.

Opublikowano

Może ale nie musi, jak tak się dzieje to często pada sprezarka ale silniczki tez mogą mieć z tym wspólne jeśli np głupieją i raz leci ciepłe a raz zimne.

Ogólnie to osoba która się tym zajmuje bardzo szybko postawi diagnozę. 

Opublikowano

Jak masz dostęp do VAGa to zobacz jaką masz temperaturę na wyjściu z parownika :thumbup1: i potem z kratek bocznych i będziesz wiedział mniej więcej w czym problem. 

Tu masz screen jakie grupy podejrzeć: 

https://a4-klub.pl/uploads/monthly_2017_06/klim.png.8475927d5fa54f639a2ee67bb22299aa.png

Opublikowano

Która tabelka to temp wysvia z parownika ?

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

G263

Opublikowano

Ok dzięki. Mam jeszcze takie coś jak parowanie przedniej szyby . Gdy klima dmucha na szybę to paruje mi od zewnątrz tylko przy nawiewie i da się wytrzeć to wycieraczkami, ale gdy jadę szybko i długo w deszcz a jak tylko się zatrzymań momentalnie paruje przednia szyba od wewnątrz ze nic nie widać. Dodam że wszystko na wlaczonej klimatyzacji jest więc nie wiem czy to te silniczki coś źle ustawiają czy filtr pylkowy już tak zapchany ale wygląda nieźle jeszcze.
Zawór w kompresorze był wymieniany i osuszacz też. Klima ma cisnienie po odpaleniu zaraz 4 bary A jak chwilkę pochodzi bije do 12 barów więc chyba nie tak źle ...A może za dużo ? Sam już nie wiem. ..

Błędy mam 1842 i 604 więc potencjometry

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Right (G221)

 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

Prawdopodobnie ten 2 błąd odpowiada za to parowanie, bo to klapa zamkniętego obiegu powietrza, zdejmij filtr i zobacz czy ta klapka nie zablokowała się w pozycji zamkniętej... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...