ONAnatala Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 witam . Kupiłam audi a4 b5 2.5 TDI 150KM 182 przebiegu tiptronic. jeździłam parę dni i zapaliła mi się kontrolka od alternatora - nie ma ładowania :/ wjechałam na kanał powiedziano mi że na alternator kapie olej - jest zalany. szczotki się ślizgają auto się nie ładuje. sprawdzałam olej żadnego ubytku nie ma :/ auto nie zostawia żadnej plamy. ale gdzieś leci :/ wiec co jest ? nic mi z tym nie zrobili - bo niedawno nabyłam auto wiec mam w planie wymienić też rozrząd olej w skrzyni filtry itd. więc to też sprawdzą. dlatego piszę tu - proszę o jakieś rady - czy samemu nabyć komplet części do rozrządu np. na allegro - i jakiej firmy np. ? i czy macie może do plecenia dobrego mechanika ( od takich spraw) województwo wielkopolskie - najlepiej okolice poznania - szamotuł. co jeszcze powymieniać na samym początku ? pozdrawiam natalia.
zubi1990 Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 niech mechanik co będzie ci rozrząd robił niech sprawdzi skąd kapie i wyciek usunie
Bastek Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Warto by zaglądnąć także do wałków w jakiej są kondycji
aju Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 wałki hydraulika..... poczytaj o silniku będziesz wiedział co kupiłeś i na co uważać i na co zwracać uwagę
domjenick Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 wałki hydraulika..... poczytaj o silniku będziesz wiedział co kupiłeś i na co uważać i na co zwracać uwagę Arek-to kolejna Pani na Forum :gwizdanie:
Dev Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 kolejnej kobitce ktos wcisnał grata :wallbash:
vauxhall95 Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 ale za to z niezawodnym silnikiem i skrzynia
muchabzz Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 na podstawie tego co napisalas ciezko okreslic co to jest. cos moze kapac ale rownie dobrze moze to byc jakas resztka oleju pozostala po jakims serwisie. trzeba bardzo dokladnie okreslic skad kapie. czyli droga w miare logiczna. alternator i co jest nad nim. w tym silniku alernator jest po prawej stronie patrzac od przodu silnika wiec nad nim jest prawa glowica a dokladniej to wejscie napedu walkow rozrzadu. przyczyn kapania moze byc kilka. w pierwszej kolejnosci mozna sprawdzic uszczelnienia napedu walkow rozrzadu. oczywiscie trzeba tez sprawdzic wszelkie polaczenia wezy ktore przechodza w tamtej okolicy. mniej wiecej w tej okolicy nad alternatorem jest tez wlew oleju. sprawdz jak wyglada nakolo niego. moze ktos nieostroznie lal? inna przyczyna dosc prawdpopobna to uszczelki pokrywy zaworow glowicy. na zdjeciu ponizej to sa dwie czarne pokrywy. w tej prawej jest wkomponowany wlew oleju. jak widzisz pokrywy te sa pod dosc znacznym katem wynikajacym z budowy silnika. olej lubi sie wiec zbierac (grawitacja) w tych pokrywach po bokach i tam jesli uszczelka przepuszcza to moze kapac. aczkolwiek jesli to jest niewielki przeciek to raczej bym obstawial ze bedzie cieklo po bloku silnika tu jest to slicznie pokazane http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/97/77/29/1397772991 alternator jest na samym dole po prawej stronie (tzn bylby gdyby byl zamontowany bo na tym zdjeciu to goly silnik. na palecie widac plame oleju i tam mniej wiecej jest alternator) jak widac nad alternatorem jest kolo paska zebatego i wlew oleju wycieki bardoz niewielkie w tym silniku nie pokazuja sie szybko. ja przez rok nie umialem ustalic skad mi cieknie olej po kropelce. zmylilo mnie to ze na bagnecie nic nie ubywalo. okazalo sie ze cieknie spod korka miski olejowej ale mechanik ktory poprzedniemu wlascicielowi robil cos z silnikiem nie wyczyscil dolnej oslony silnika. wiec myslalem ze to cieknie gdzies z gory. przy okazji - na korku miski olejowej jest miedziana uszczelka. zawsze nowa musi byc przy kazdej zmianie oleju. najczesciej sa w komplecie z filtrem ogolnie wbrew temu co krzycza tu inni uwazam ze masz bardzo dobry silnik tylko wymagajacy. wszelkie przeglady przed czasem bo sie to moze bardzo zemscic. wszelkie awarie natychmiast na komputer i diagnoza. ja jezdze juz dwa lata i musze przyznac ze to naprawde fura ktora niesie. samochod ma 245 000 km realnie i wiekszych problemow nie ma. sprawdz jaki masz olej. wymien wszystkie plyny. pamietaj ze wymieniajac plyn hamulcowy musisz dobrac taki ktory ma lepsze parametry. twoj samochod wazy wiecej niz inne. tak naprawde masz pod maska dwa silniki a nie jeden. do tego twoj silnik jest bardzo mocny i w zwiazku z tym jest wiecej energi do odebrania podczas hamowania. sprawdz tarcze i klocki. pamietaj ze tarcze wg wszelkich producentow musza miec nie mniej niz 23 mm (przod). mechanik ktory mierzy tarcze na oko niech widzi cie tylko raz. na oko mozesz ty zajrzec i jesli rant ma wiecej niz na oko mm to znaczy ze tarcze dochodza do swojego konca. tarcze musza byc mierzone mikrometrem wymiana plynu hamulcowego musi byc przeprowadzona cisnieniowo (podcisnieniowo). zadnego deptania hamulca. jesli mechanik sie za to zabiera w ten sposob to nie pozwol mu i jedz do innego bo w ten sposob niszczy sie mechanizm abs asr esp. na temat oleju tu sa juz setki postow. ja jestem zdania ze tylko syntetyk. w twoim samochodzie to wrecz obowiazek. walki rozrzadu maja wydrazone przewody olejowe przez ktore brudny olej lub olej o duzej lepkosci moze miec problem sie przemieszczac. to jest przyczyna wycierania sie walkow w tym silniku. tak wiec magikow tlumaczacych mi ze przy moim przebiegu to juz polsyntetyk ja poganiam. wracajac do wycieku. do silnika wchodzi 5,6 l oleju. ani mniej ani wiecej. patrz mechanikowi na rece jesli sama tego nie robisz. mi mechanik wlal 4 i pol litra. upieral sie ze to mu nie zaszkodzi. juz wiecej do niego nie pojechalem. przy wymianie filtra paliwa ta sama zasada co z hamulcami. paliwo trzeba zassac do filtra a nei tylko zalewac filtr. zapowietrzenie pompy to sporo roboty przy odpowietrzaniu ale tez grozba zatarcia pompy paliwa ktora jest bardzo droga . ta pompa jest smarowana paliwem ktore przez nie przeplywa wiec wszelkie powietrze w niej to zagrozenie ze sie uszkodzi. oczywiscie pamietaj o chlodzeniu turbiny! przed zrobieniem rozrzadu poczytaj cos na ten temat i bardzo rozwaznie wybierz mechanika. w tym silniku jest to droga imprezka ale tez dla tego ze nie kazdy to potrafi. pamietaj o termostacie ktory jest normalnie trudno dostepny pod paskami ktore beda wymieniane. przy okazji zadbaj o odme. jak mozesz przy rozrzadzie ja wymien. jesli wszystko zrobisz na dobrych czesciach to nastepne 100 000 km masz z glowy. nic nie trzeba robic no to tyle na poczatek napisz co wykrylas bo tylko to ze na alernator kapie to nic nie mowi. inna sprawa ze mechanik ktory stwierdza ze na alernator kapie ale on nie wie skad to chyba jakis dziwny jest.
klaus31183 Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 koleżanko obstawiam że jest to uszczelniacz na wale ten od strony rozrządu więć jak ktoś ci bedzie wymieniał rozrząd to odrazu niech wymieni uszczelniacz
sołtys85 Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 tak naprawde masz pod maska dwa silniki a nie jeden. To esa ma pewnie pod maską ze 3 silniki, a RS conajmniej z 5 :polew: skoro klekot osiąga zawrotne 150KM z dwóch Koleżanko jak po części do rozrządu to polecam kolegę o nicku TOM77 będziesz miała ori graty w super cenach.
Tom_F Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Witam, Również uważam, że te 2,5 V6 TDI to dobre silniki i nie ma się co ich tak bać. Trzeba tylko dobrze poszukać i jak już się kupi odpowiedni egzemplarz to dbać o niego. Koleżanka pisze o wyciekach oleju. Zapewne w tym przypadku to drobne wycieki, a co gdyby np. w takim silniku były poważne wycieki? Pytam, gdyż w serwisie mi mówili, że bardzo często się zdarza, że te 2,5 mają problemy ze szczelnością i są często dość mocno ulane od spodu olejem i właśnie w serwisach zalecają w takiej sytuacji stosować olej półsyntetyczny 10W/40 Castrola Magnatec for Diesel do takiego silnika, aby jeszcze bardziej nie ciekło z niego. Czy rzeczywiście zawsze jest wskazany pełny syntetyk? Pytam profilaktycznie.
rookie Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 witam . Kupiłam audi a4 b5 2.5 TDI 150KM 182 przebiegu tiptronic. jeździłam parę dni i zapaliła mi się kontrolka od alternatora - nie ma ładowania :/ wjechałam na kanał powiedziano mi że na alternator kapie olej - jest zalany. szczotki się ślizgają auto się nie ładuje. sprawdzałam olej żadnego ubytku nie ma :/ auto nie zostawia żadnej plamy. ale gdzieś leci :/ wiec co jest ? nic mi z tym nie zrobili - bo niedawno nabyłam auto wiec mam w planie wymienić też rozrząd olej w skrzyni filtry itd. więc to też sprawdzą. dlatego piszę tu - proszę o jakieś rady - czy samemu nabyć komplet części do rozrządu np. na allegro - i jakiej firmy np. ? i czy macie może do plecenia dobrego mechanika ( od takich spraw) województwo wielkopolskie - najlepiej okolice poznania - szamotuł. co jeszcze powymieniać na samym początku ? pozdrawiam natalia. Polecam mechanika ze Złotowa Masz tylko 120 km żeby dojechać. Zapłacisz taniej niż w Poznaniu, a dodatkowo facet zna się na TDI i jest solidny finansowo i czasowo. Zakład Mechaniki Pojazdowej. Kubiński Bronisław 77-400 Złotów ul. Ślusarska 3 woj. wielkopolskie powiat: złotowski TEL (67) 2635887
muchabzz Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Witam, Również uważam, że te 2,5 V6 TDI to dobre silniki i nie ma się co ich tak bać. Trzeba tylko dobrze poszukać i jak już się kupi odpowiedni egzemplarz to dbać o niego. Koleżanka pisze o wyciekach oleju. Zapewne w tym przypadku to drobne wycieki, a co gdyby np. w takim silniku były poważne wycieki? Pytam, gdyż w serwisie mi mówili, że bardzo często się zdarza, że te 2,5 mają problemy ze szczelnością i są często dość mocno ulane od spodu olejem i właśnie w serwisach zalecają w takiej sytuacji stosować olej półsyntetyczny 10W/40 Castrola Magnatec for Diesel do takiego silnika, aby jeszcze bardziej nie ciekło z niego. Czy rzeczywiście zawsze jest wskazany pełny syntetyk? Pytam profilaktycznie. czyli wg twojego mechanika wycieki oleju likwiduje sie poprzez zmiane oleju na gorszy ?
Tom_F Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Może nie tyle likwiduje, co ich nie powiększa. Chodzi mu o to, że jak zalejesz pełny syntetyk to będzie się z niego lało jeszcze bardziej. Oczywiście można silnik uszczelnić przy odpowiednich kosztach. Problem w tym, że to wszystko kosztuje, a auta tanieją, więc zwykle klientom się nie opłaca tego robić, stąd polecają im olej 10W/40.
leo... Opublikowano 7 Lutego 2011 Opublikowano 7 Lutego 2011 Może nie tyle likwiduje, co ich nie powiększa V6 TDI nigdy nie cieknie ... on znaczy teren - wycieki się uszczelnia a nie zalepia :] do V6 TDI - 5W30 przy naszym klimacie
muchabzz Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 Może nie tyle likwiduje, co ich nie powiększa. Chodzi mu o to, że jak zalejesz pełny syntetyk to będzie się z niego lało jeszcze bardziej. Oczywiście można silnik uszczelnić przy odpowiednich kosztach. Problem w tym, że to wszystko kosztuje, a auta tanieją, więc zwykle klientom się nie opłaca tego robić, stąd polecają im olej 10W/40. pierwsze slysze zeby lanie syntetyka powiekszalo wycieki:) wycieki sie powiekszaja jesli nie zadbasz o likwidacje wyciekow czyli lales syntetyk i pojawil sie wyciek - no bo wycieki sie zdarzaja - i teraz zamiast zlikwidowac wyciek wlewasz polsyntetyk liczac na to ze bedzie sie lalo mniej? dziwna logika. bo wg mnie bedzie sie nadal lalo tyle samo jesli wlewasz do 25 tdi v6 polsyntetyk zeby mniej lalo to liczysz na to ze lepkosc oleju bedzie wieksza i w ten sposob przez mikro uszkodzenia uszczelnien nie przedostanie sie go za wiele. a w tym samym czasie przez kanaly olejowe w silniku i jego osprzecie nie przelewa sie odpowiednia ilosc oleju zeby - odprowadzic cieplo - nasmarowac dlaczego? bo lepkosc jest nieodpowiednia:) proste
kudalty66 Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 na podstawie tego co napisalas ciezko okreslic co to jest. cos moze kapac ale rownie dobrze moze to byc jakas resztka oleju pozostala po jakims serwisie. trzeba bardzo dokladnie okreslic skad kapie. czyli droga w miare logiczna. alternator i co jest nad nim. w tym silniku alernator jest po prawej stronie patrzac od przodu silnika wiec nad nim jest prawa glowica a dokladniej to wejscie napedu walkow rozrzadu. przyczyn kapania moze byc kilka. w pierwszej kolejnosci mozna sprawdzic uszczelnienia napedu walkow rozrzadu. oczywiscie trzeba tez sprawdzic wszelkie polaczenia wezy ktore przechodza w tamtej okolicy. mniej wiecej w tej okolicy nad alternatorem jest tez wlew oleju. sprawdz jak wyglada nakolo niego. moze ktos nieostroznie lal? inna przyczyna dosc prawdpopobna to uszczelki pokrywy zaworow glowicy. na zdjeciu ponizej to sa dwie czarne pokrywy. w tej prawej jest wkomponowany wlew oleju. jak widzisz pokrywy te sa pod dosc znacznym katem wynikajacym z budowy silnika. olej lubi sie wiec zbierac (grawitacja) w tych pokrywach po bokach i tam jesli uszczelka przepuszcza to moze kapac. aczkolwiek jesli to jest niewielki przeciek to raczej bym obstawial ze bedzie cieklo po bloku silnika tu jest to slicznie pokazane http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/97/77/29/1397772991 alternator jest na samym dole po prawej stronie (tzn bylby gdyby byl zamontowany bo na tym zdjeciu to goly silnik. na palecie widac plame oleju i tam mniej wiecej jest alternator) jak widac nad alternatorem jest kolo paska zebatego i wlew oleju wycieki bardoz niewielkie w tym silniku nie pokazuja sie szybko. ja przez rok nie umialem ustalic skad mi cieknie olej po kropelce. zmylilo mnie to ze na bagnecie nic nie ubywalo. okazalo sie ze cieknie spod korka miski olejowej ale mechanik ktory poprzedniemu wlascicielowi robil cos z silnikiem nie wyczyscil dolnej oslony silnika. wiec myslalem ze to cieknie gdzies z gory. przy okazji - na korku miski olejowej jest miedziana uszczelka. zawsze nowa musi byc przy kazdej zmianie oleju. najczesciej sa w komplecie z filtrem ogolnie wbrew temu co krzycza tu inni uwazam ze masz bardzo dobry silnik tylko wymagajacy. wszelkie przeglady przed czasem bo sie to moze bardzo zemscic. wszelkie awarie natychmiast na komputer i diagnoza. ja jezdze juz dwa lata i musze przyznac ze to naprawde fura ktora niesie. samochod ma 245 000 km realnie i wiekszych problemow nie ma. sprawdz jaki masz olej. wymien wszystkie plyny. pamietaj ze wymieniajac plyn hamulcowy musisz dobrac taki ktory ma lepsze parametry. twoj samochod wazy wiecej niz inne. tak naprawde masz pod maska dwa silniki a nie jeden. do tego twoj silnik jest bardzo mocny i w zwiazku z tym jest wiecej energi do odebrania podczas hamowania. sprawdz tarcze i klocki. pamietaj ze tarcze wg wszelkich producentow musza miec nie mniej niz 23 mm (przod). mechanik ktory mierzy tarcze na oko niech widzi cie tylko raz. na oko mozesz ty zajrzec i jesli rant ma wiecej niz na oko mm to znaczy ze tarcze dochodza do swojego konca. tarcze musza byc mierzone mikrometrem wymiana plynu hamulcowego musi byc przeprowadzona cisnieniowo (podcisnieniowo). zadnego deptania hamulca. jesli mechanik sie za to zabiera w ten sposob to nie pozwol mu i jedz do innego bo w ten sposob niszczy sie mechanizm abs asr esp. na temat oleju tu sa juz setki postow. ja jestem zdania ze tylko syntetyk. w twoim samochodzie to wrecz obowiazek. walki rozrzadu maja wydrazone przewody olejowe przez ktore brudny olej lub olej o duzej lepkosci moze miec problem sie przemieszczac. to jest przyczyna wycierania sie walkow w tym silniku. tak wiec magikow tlumaczacych mi ze przy moim przebiegu to juz polsyntetyk ja poganiam. wracajac do wycieku. do silnika wchodzi 5,6 l oleju. ani mniej ani wiecej. patrz mechanikowi na rece jesli sama tego nie robisz. mi mechanik wlal 4 i pol litra. upieral sie ze to mu nie zaszkodzi. juz wiecej do niego nie pojechalem. przy wymianie filtra paliwa ta sama zasada co z hamulcami. paliwo trzeba zassac do filtra a nei tylko zalewac filtr. zapowietrzenie pompy to sporo roboty przy odpowietrzaniu ale tez grozba zatarcia pompy paliwa ktora jest bardzo droga . ta pompa jest smarowana paliwem ktore przez nie przeplywa wiec wszelkie powietrze w niej to zagrozenie ze sie uszkodzi. oczywiscie pamietaj o chlodzeniu turbiny! przed zrobieniem rozrzadu poczytaj cos na ten temat i bardzo rozwaznie wybierz mechanika. w tym silniku jest to droga imprezka ale tez dla tego ze nie kazdy to potrafi. pamietaj o termostacie ktory jest normalnie trudno dostepny pod paskami ktore beda wymieniane. przy okazji zadbaj o odme. jak mozesz przy rozrzadzie ja wymien. jesli wszystko zrobisz na dobrych czesciach to nastepne 100 000 km masz z glowy. nic nie trzeba robic no to tyle na poczatek napisz co wykrylas bo tylko to ze na alernator kapie to nic nie mowi. inna sprawa ze mechanik ktory stwierdza ze na alernator kapie ale on nie wie skad to chyba jakis dziwny jest. [br]Dopisany: 08 Luty 2011, 08:20_________________________________________________niestety nie zgodzę sie z tobą, patrząc z tej strony co pokazałeś zdjecie alternator jest po lewej, po prawej mamy wspomaganie i napinacz, na alternator leje się z pod pokrywy zaworów, jakby z uszczelniacza, poleci w stronę srodka silnika i na miskę olejową,.Z pod deklo zaworowych leje się w dwa sposoby, z pod uszczelki na około dekla, są one jednrazowe i trzeba o tym pamiętać !!!, ori w serwisie ok 90 zł sztuka,. Ale skoro leje sie z tej strony to tam jest półksiężyc uszczelniający otwór po wałku rozrządu, on kurczy sie ze starością bądź został zamontowany nie ORI, w serwisie kupując uszcelke nie dostaniemy pierscienia jak go nie poprosimy,. Rozbieranie dekli zaworowych , sprawdzenie wałków i hydrauliki, potem nowe uszczelki i podkadki do przelewów. Alternator da sie wyłącznie wyjąć po zdemontowaniu przodu, wiec rozrząd jak najbardziej wskazane jest zrobić+termostat, a najlepiej również napinacz paska wieloklinowego tzw tłumnik drgań skrętnych. koleżanko jak potrzebujesz jakies dokładne info pisz PW, sam to wszystko naprawiałem, służe pomocą pozdro
muchabzz Opublikowano 8 Lutego 2011 Opublikowano 8 Lutego 2011 niestety nie zgodzę sie z tobą, patrząc z tej strony co pokazałeś zdjecie alternator jest po lewej, po prawej mamy wspomaganie i napinacz, na alternator leje się z pod pokrywy zaworów, jakby z uszczelniacza, poleci w stronę srodka silnika i na miskę olejową,. dziekuje za poprawke. niestety nie rozbieralem tego silnika nigdy az tak gleboko (czy raczej na szczescie !) wiec jedynie po zdjeciach doszedlem do wniosku ze wyglada to na alternator. przy najblizszej wymianie oleju tez sie dokladniej temu przyjze. (oile do tego czasu nie sprzedam samochodu:) pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się