SotoM Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Dlatego uderzyłem do 100%towej pewności.ale i tak każdy się jeszcze trzyma dpdfu zamieszczonego w necie przez Masters'a
mycha1236 Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Witam , czy do regulacji luzu pompowtryskiwacza musi byc on w jakiejś odpowiedniej pozycji ? wciśnięty maksymalnie lub odwrotnie , czy nie ma to znaczenia ?
CzarekJ Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Tłoczek wtryskiwacza musi być maksymalnie wciśnięty.
mycha1236 Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Aha rozumiem czyli po kolei każdy ustawiamy w pozycji max wciśniętej i regulujemy , da się ustawić w takiej pozycji bez takiego sprzętu pokazanego w instrukcji z 1 strony wątku ?
SotoM Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Tak,jak najbardziej-ja maluje sobie białym markerem środek krzywki i widze wtedy max wciśnięcie pd.i regulacja -180* każdy
fojteq Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Panowie mam pytanie, czy po otwarciu pokrywy zaworów / silnika obowiązkowa jest wymiana uszczelniaczy na pompkach? Cieknie mi trochę z uszczelki pod pokrywa i gdzieś mi się obiło ze trzeba wymienić uszczelniacze. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
mrc2410 Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 Panowie mam pytanie, czy po otwarciu pokrywy zaworów / silnika obowiązkowa jest wymiana uszczelniaczy na pompkach? Cieknie mi trochę z uszczelki pod pokrywa i gdzieś mi się obiło ze trzeba wymienić uszczelniacze. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Jeśli cieknie spod pokrywy to uszczelka pokrywy do wymiany. Uszczelniacze nic do tego nie mają. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
SotoM Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Panowie mam pytanie, czy po otwarciu pokrywy zaworów / silnika obowiązkowa jest wymiana uszczelniaczy na pompkach? Cieknie mi trochę z uszczelki pod pokrywa i gdzieś mi się obiło ze trzeba wymienić uszczelniacze. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka przy wymianie uszczelniaczy na PD nalezy wymienic uszczelkę pokrywy zaworów- teoretycznie nie powinno sie montowac zdemontowanych podzespołów na stere uszczelnienie - mozliwosc nie chcianego wycieku. a praktycznie.... i trzyma długo długo. jak kolega wyzej pisał -kwestia wymiany samej uszczelki pokrywy. z 30zł erling'a kosztuje
piotrsob1 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 (edytowane) Konstrukcja uszczelki pokrywy umożliwia wielokrotny montaż / demontaż bez uszczerbku dla szczelności Chyba że ma już masę latek i straciła elastyczność, co w ori praktycznie się nie zdarza, a w zamiennikach bardzo często Oczywiście pomijam bez komentarza przypadki nadgorliwych mechaników , którzy kładą na nią silikon, zmieniając ją tym samym w jednorazówkę i Pudzianowskich, którzy ją dokręcają z taką siłą , że tulejki metalowe w otworach śrub mocujących robią się jak beczki i uszkadzają pokrywę Edytowane 20 Lutego 2015 przez piotrsob1
elmer80 Opublikowano 23 Marca 2015 Opublikowano 23 Marca 2015 Ja w swoim 12 letnim AVF 4 razy zdejmowałem pokrywę i ciągle ta sama uszczelka. Oczywiście sucho. wysłane z Commodore 64
secio84 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Pany mam mały problem Wymieniłem popychacze, wałek i panewki. No i oczywiście mam dylemat taki jak ostawić do nowego wałka i popychaczy nasze kochane pompki o których miedzy innymi tu mowa. jedni piszą -180* drudzy 225* a ja sam nie wiem. Ustawiłem na 180* auto chodzi fajnie ale wrażenie ze zaczęło więcej palić przynajmniej według komp. Dodam tez ze rozrząd ustawiłem w przedziale +0,5 / 0,0 A tez słyszałem ze zalecają ostawić na +1,1. Ale to pewnie kwestia indywidualna auta. W Instrukcji ELZY pisze ze niby mam ustawić na 180* ale z tego co pamiętam kiedyś miałem ustawione na 225* Ktoś cos pomoże doradzi????? co do auta to 1,9 TDI AFV produkcja 02 modelowy 03 z góry dzięki za porade
elmer80 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 U mnie po wymianie wałka też wzrosło spalanie ale tylko na FISie. Pompki 180 na starych grzybkach i starych śrubach regulacyjnych. Na nowych 225. Rozrząd jak już to ustaw na 0/-1 tak zalecają a nie w plusie :-) wysłane z Commodore 64
secio84 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 U mnie po wymianie wałka też wzrosło spalanie ale tylko na FISie. Pompki 180 na starych grzybkach i starych śrubach regulacyjnych. Na nowych 225. Rozrząd jak już to ustaw na 0/-1 tak zalecają a nie w plusie :-) wysłane z Commodore 64 Aha czyli narazie jeździć i obserwować a rozrząd ustawie tak jak mówisz albo poprostu na zero i tyle naciepane z GT-I9195
elmer80 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Tak w ogóle to.się zastanawiam czy rzeczywiście potrzebny czujnik zegarowy skoro PD po wciśnięciu pozostaje w tej pozycji przez jakieś 1/4 obrotu wałka!? wysłane z Commodore 64
secio84 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Tak w ogóle to.się zastanawiam czy rzeczywiście potrzebny czujnik zegarowy skoro PD po wciśnięciu pozostaje w tej pozycji przez jakieś 1/4 obrotu wałka!? wysłane z Commodore 64 Dokładnie tez to zauważyłem i tez ciężko nad tym myślę :-) przez pewien okres jest w tej samej pozycji cały czas naciepane z GT-I9195
elmer80 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Musi być wyciśnięty do końca żeby utrzymać ciśnienie. Gdyby od razu się cofnął to nie miałby prawa podać ciśnienia. Tak więc czujnik można sobie odpuścić... wysłane z Commodore 64
turzol Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Pany wymieniłem u siebie wałek (aso), popychacze (czarne INA), półpanewki (aso) + wszystke śruby (aso). Do tego wpadł komplet pompek z 2.0TDI (o oznaczeniu BJ), nowe uszczelniacze (bosch) + śruby i fasolki (aso). Wszystko wymieniono i skręcono w fachowym warsztacie zgodnie ze schematami w ELSAwin. Silnik zalany świeżym olejem 5w40 motula. Po ustawieniiu pompek na 180st silnik chodził mega twardo i przejeździłem tak ok 500km i wróciłem do warsztatu gdzie zasugerowałem ustawienie pompek na 225st. Oczywiście wszystko zgodnie ze sztuką, czyli z użyciem czujnika zegarowego. Po ustawieniu na 225st jest znacznie ciszej, ale słychać metaliczny dźwięk podczas wciskania pedału gazu (słychać w szczególności przy obr 1500-2500), później zanika lub zagłuszany jest przez hałas silnika . Ktoś ma jakieś pomysły? Bo już szczerze mówiąc nie mam , warsztat również. Myślałem, że wszystko jakoś się dotrze, ale po przejechaniu 5000tys km jest bez zmian. Przez ten czas kilka razy jeszcze zrzucana była pokrywa i oglądany był cały osprzęt - wszystko jest jak nowe, nie widać zużycia wałka, szklanki też w porządku. Ja dumam, że może to kwestia oleju. Wcześniej jeździłem na olejach LM i nie słyszałem tego dźwięku, ale to było na starym wałku,szklankach i pompkach.
secio84 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Pany wymieniłem u siebie wałek (aso), popychacze (czarne INA), półpanewki (aso) + wszystke śruby (aso). Do tego wpadł komplet pompek z 2.0TDI (o oznaczeniu BJ), nowe uszczelniacze (bosch) + śruby i fasolki (aso). Wszystko wymieniono i skręcono w fachowym warsztacie zgodnie ze schematami w ELSAwin. Silnik zalany świeżym olejem 5w40 motula. Po ustawieniiu pompek na 180st silnik chodził mega twardo i przejeździłem tak ok 500km i wróciłem do warsztatu gdzie zasugerowałem ustawienie pompek na 225st. Oczywiście wszystko zgodnie ze sztuką, czyli z użyciem czujnika zegarowego. Po ustawieniu na 225st jest znacznie ciszej, ale słychać metaliczny dźwięk podczas wciskania pedału gazu (słychać w szczególności przy obr 1500-2500), później zanika lub zagłuszany jest przez hałas silnika . Ktoś ma jakieś pomysły? Bo już szczerze mówiąc nie mam , warsztat również. Myślałem, że wszystko jakoś się dotrze, ale po przejechaniu 5000tys km jest bez zmian. Przez ten czas kilka razy jeszcze zrzucana była pokrywa i oglądany był cały osprzęt - wszystko jest jak nowe, nie widać zużycia wałka, szklanki też w porządku. Ja dumam, że może to kwestia oleju. Wcześniej jeździłem na olejach LM i nie słyszałem tego dźwięku, ale to było na starym wałku,szklankach i pompkach. Spróbował bym wymienić olej pod pompki typowo pod pompki 5w30 a druga sprawa y stawił bym pompki z jeszcze większym luzem taki metaliczny dziec może wydawać pompka jeśli jest za ciasno ustawiona. bo pompki masz z 2.0 a wałek i cala reszta z 1.9. wiec może trzeba zrobić więcej luzu.naciepane z GT-I9195
turzol Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Pany wymieniłem u siebie wałek (aso), popychacze (czarne INA), półpanewki (aso) + wszystke śruby (aso). Do tego wpadł komplet pompek z 2.0TDI (o oznaczeniu BJ), nowe uszczelniacze (bosch) + śruby i fasolki (aso). Wszystko wymieniono i skręcono w fachowym warsztacie zgodnie ze schematami w ELSAwin. Silnik zalany świeżym olejem 5w40 motula. Po ustawieniiu pompek na 180st silnik chodził mega twardo i przejeździłem tak ok 500km i wróciłem do warsztatu gdzie zasugerowałem ustawienie pompek na 225st. Oczywiście wszystko zgodnie ze sztuką, czyli z użyciem czujnika zegarowego. Po ustawieniu na 225st jest znacznie ciszej, ale słychać metaliczny dźwięk podczas wciskania pedału gazu (słychać w szczególności przy obr 1500-2500), później zanika lub zagłuszany jest przez hałas silnika . Ktoś ma jakieś pomysły? Bo już szczerze mówiąc nie mam , warsztat również. Myślałem, że wszystko jakoś się dotrze, ale po przejechaniu 5000tys km jest bez zmian. Przez ten czas kilka razy jeszcze zrzucana była pokrywa i oglądany był cały osprzęt - wszystko jest jak nowe, nie widać zużycia wałka, szklanki też w porządku. Ja dumam, że może to kwestia oleju. Wcześniej jeździłem na olejach LM i nie słyszałem tego dźwięku, ale to było na starym wałku,szklankach i pompkach. Spróbował bym wymienić olej pod pompki typowo pod pompki 5w30 a druga sprawa y stawił bym pompki z jeszcze większym luzem taki metaliczny dziec może wydawać pompka jeśli jest za ciasno ustawiona. bo pompki masz z 2.0 a wałek i cala reszta z 1.9. wiec może trzeba zrobić więcej luzu.naciepane z GT-I9195 Pokombinuje jeszcze, pompki te jeździły też w 1.9TDI Ibiza Cupra (160 konna ) a tam wałek jest taki sam jak u nas i tak samo w 2.0 8V bez dpf. To jak ustawić ten luz? wiecej cofnąć jak 225st?
secio84 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Spróbuj cofnąć jeszcze o 45 stopni naciepane z GT-I9195
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się