Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompowtryski PD - Demontaż, Wymiana, Ustawienie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlatego uderzyłem do 100%towej pewności.ale i tak każdy się jeszcze trzyma dpdfu zamieszczonego w necie przez Masters'a

Opublikowano

Witam , czy do regulacji luzu pompowtryskiwacza musi byc on w jakiejś odpowiedniej pozycji ? wciśnięty maksymalnie lub odwrotnie , czy nie ma to znaczenia ?

Opublikowano

Tłoczek wtryskiwacza musi być maksymalnie wciśnięty.

Opublikowano

Aha rozumiem czyli po kolei każdy ustawiamy w pozycji max wciśniętej i regulujemy , da się ustawić w takiej pozycji bez takiego sprzętu pokazanego w instrukcji z 1 strony wątku ?

Opublikowano

Tak,jak najbardziej-ja maluje sobie białym markerem środek krzywki i widze wtedy max wciśnięcie pd.i regulacja -180* każdy

Opublikowano

Panowie mam pytanie, czy po otwarciu pokrywy zaworów / silnika obowiązkowa jest wymiana uszczelniaczy na pompkach? Cieknie mi trochę z uszczelki pod pokrywa i gdzieś mi się obiło ze trzeba wymienić uszczelniacze.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie mam pytanie, czy po otwarciu pokrywy zaworów / silnika obowiązkowa jest wymiana uszczelniaczy na pompkach? Cieknie mi trochę z uszczelki pod pokrywa i gdzieś mi się obiło ze trzeba wymienić uszczelniacze.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Jeśli cieknie spod pokrywy to uszczelka pokrywy do wymiany. Uszczelniacze nic do tego nie mają.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Panowie mam pytanie, czy po otwarciu pokrywy zaworów / silnika obowiązkowa jest wymiana uszczelniaczy na pompkach? Cieknie mi trochę z uszczelki pod pokrywa i gdzieś mi się obiło ze trzeba wymienić uszczelniacze.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

przy wymianie uszczelniaczy na PD nalezy wymienic uszczelkę pokrywy zaworów- teoretycznie nie powinno sie montowac zdemontowanych podzespołów na stere uszczelnienie - mozliwosc nie chcianego wycieku. a praktycznie.... :) i trzyma długo długo.

jak kolega wyzej pisał -kwestia wymiany samej uszczelki pokrywy. z 30zł erling'a kosztuje

Opublikowano (edytowane)

Konstrukcja uszczelki pokrywy umożliwia wielokrotny montaż / demontaż bez uszczerbku dla szczelności :decayed:

Chyba że ma już masę latek i straciła elastyczność, co w ori praktycznie się nie zdarza, a w zamiennikach bardzo często :hi:

Oczywiście pomijam bez komentarza przypadki nadgorliwych mechaników , którzy kładą na nią silikon, zmieniając ją tym samym w jednorazówkę i Pudzianowskich, którzy ją dokręcają z taką siłą , że tulejki metalowe w otworach śrub mocujących robią się jak beczki i uszkadzają pokrywę :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Ja w swoim 12 letnim AVF 4 razy zdejmowałem pokrywę i ciągle ta sama uszczelka. Oczywiście sucho.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Pany mam mały problem

Wymieniłem popychacze, wałek i panewki. No i oczywiście mam dylemat taki jak ostawić do nowego wałka i popychaczy nasze kochane pompki o których miedzy innymi tu mowa. jedni piszą -180* drudzy 225* a ja sam nie wiem. Ustawiłem na 180* auto chodzi fajnie ale wrażenie ze zaczęło więcej palić przynajmniej według komp. Dodam tez ze rozrząd ustawiłem w przedziale +0,5 / 0,0 A tez słyszałem ze zalecają ostawić na +1,1. Ale to pewnie kwestia indywidualna auta. W Instrukcji ELZY pisze ze niby mam ustawić na 180* ale z tego co pamiętam kiedyś miałem ustawione na 225* Ktoś cos pomoże doradzi?????

co do auta to 1,9 TDI AFV produkcja 02 modelowy 03

z góry dzięki za porade

Opublikowano

U mnie po wymianie wałka też wzrosło spalanie ale tylko na FISie.

Pompki 180 na starych grzybkach i starych śrubach regulacyjnych. Na nowych 225. Rozrząd jak już to ustaw na 0/-1 tak zalecają a nie w plusie :-)

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

U mnie po wymianie wałka też wzrosło spalanie ale tylko na FISie.

Pompki 180 na starych grzybkach i starych śrubach regulacyjnych. Na nowych 225. Rozrząd jak już to ustaw na 0/-1 tak zalecają a nie w plusie :-)

wysłane z Commodore 64

Aha czyli narazie jeździć i obserwować a rozrząd ustawie tak jak mówisz albo poprostu na zero i tyle

naciepane z GT-I9195

Opublikowano

Tak w ogóle to.się zastanawiam czy rzeczywiście potrzebny czujnik zegarowy skoro PD po wciśnięciu pozostaje w tej pozycji przez jakieś 1/4 obrotu wałka!?

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Tak w ogóle to.się zastanawiam czy rzeczywiście potrzebny czujnik zegarowy skoro PD po wciśnięciu pozostaje w tej pozycji przez jakieś 1/4 obrotu wałka!?

wysłane z Commodore 64

Dokładnie tez to zauważyłem i tez ciężko nad tym myślę :-) przez pewien okres jest w tej samej pozycji cały czas

naciepane z GT-I9195

Opublikowano

Musi być wyciśnięty do końca żeby utrzymać ciśnienie. Gdyby od razu się cofnął to nie miałby prawa podać ciśnienia. Tak więc czujnik można sobie odpuścić...

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Pany wymieniłem u siebie wałek (aso), popychacze (czarne INA), półpanewki (aso) + wszystke śruby (aso). Do tego wpadł komplet pompek z 2.0TDI (o oznaczeniu BJ), nowe uszczelniacze (bosch) + śruby i fasolki (aso). Wszystko wymieniono i skręcono w fachowym warsztacie zgodnie ze schematami w ELSAwin. Silnik zalany świeżym olejem 5w40 motula.

Po ustawieniiu pompek na 180st silnik chodził mega twardo i przejeździłem tak ok 500km i wróciłem do warsztatu gdzie zasugerowałem ustawienie pompek na 225st. Oczywiście wszystko zgodnie ze sztuką, czyli z użyciem czujnika zegarowego.

Po ustawieniu na 225st jest znacznie ciszej, ale słychać metaliczny dźwięk podczas wciskania pedału gazu (słychać w szczególności przy obr 1500-2500), później zanika lub zagłuszany jest przez hałas silnika . Ktoś ma jakieś pomysły? Bo już szczerze mówiąc nie mam , warsztat również. Myślałem, że wszystko jakoś się dotrze, ale po przejechaniu 5000tys km jest bez zmian. Przez ten czas kilka razy jeszcze zrzucana była pokrywa i oglądany był cały osprzęt - wszystko jest jak nowe, nie widać zużycia wałka, szklanki też w porządku.

Ja dumam, że może to kwestia oleju. Wcześniej jeździłem na olejach LM i nie słyszałem tego dźwięku, ale to było na starym wałku,szklankach i pompkach.

Opublikowano

Pany wymieniłem u siebie wałek (aso), popychacze (czarne INA), półpanewki (aso) + wszystke śruby (aso). Do tego wpadł komplet pompek z 2.0TDI (o oznaczeniu BJ), nowe uszczelniacze (bosch) + śruby i fasolki (aso). Wszystko wymieniono i skręcono w fachowym warsztacie zgodnie ze schematami w ELSAwin. Silnik zalany świeżym olejem 5w40 motula.

Po ustawieniiu pompek na 180st silnik chodził mega twardo i przejeździłem tak ok 500km i wróciłem do warsztatu gdzie zasugerowałem ustawienie pompek na 225st. Oczywiście wszystko zgodnie ze sztuką, czyli z użyciem czujnika zegarowego.

Po ustawieniu na 225st jest znacznie ciszej, ale słychać metaliczny dźwięk podczas wciskania pedału gazu (słychać w szczególności przy obr 1500-2500), później zanika lub zagłuszany jest przez hałas silnika . Ktoś ma jakieś pomysły? Bo już szczerze mówiąc nie mam , warsztat również. Myślałem, że wszystko jakoś się dotrze, ale po przejechaniu 5000tys km jest bez zmian. Przez ten czas kilka razy jeszcze zrzucana była pokrywa i oglądany był cały osprzęt - wszystko jest jak nowe, nie widać zużycia wałka, szklanki też w porządku.

Ja dumam, że może to kwestia oleju. Wcześniej jeździłem na olejach LM i nie słyszałem tego dźwięku, ale to było na starym wałku,szklankach i pompkach.

Spróbował bym wymienić olej pod pompki typowo pod pompki 5w30 a druga sprawa y stawił bym pompki z jeszcze większym luzem taki metaliczny dziec może wydawać pompka jeśli jest za ciasno ustawiona. bo pompki masz z 2.0 a wałek i cala reszta z 1.9. wiec może trzeba zrobić więcej luzu.

naciepane z GT-I9195

Opublikowano

Pany wymieniłem u siebie wałek (aso), popychacze (czarne INA), półpanewki (aso) + wszystke śruby (aso). Do tego wpadł komplet pompek z 2.0TDI (o oznaczeniu BJ), nowe uszczelniacze (bosch) + śruby i fasolki (aso). Wszystko wymieniono i skręcono w fachowym warsztacie zgodnie ze schematami w ELSAwin. Silnik zalany świeżym olejem 5w40 motula.

Po ustawieniiu pompek na 180st silnik chodził mega twardo i przejeździłem tak ok 500km i wróciłem do warsztatu gdzie zasugerowałem ustawienie pompek na 225st. Oczywiście wszystko zgodnie ze sztuką, czyli z użyciem czujnika zegarowego.

Po ustawieniu na 225st jest znacznie ciszej, ale słychać metaliczny dźwięk podczas wciskania pedału gazu (słychać w szczególności przy obr 1500-2500), później zanika lub zagłuszany jest przez hałas silnika . Ktoś ma jakieś pomysły? Bo już szczerze mówiąc nie mam , warsztat również. Myślałem, że wszystko jakoś się dotrze, ale po przejechaniu 5000tys km jest bez zmian. Przez ten czas kilka razy jeszcze zrzucana była pokrywa i oglądany był cały osprzęt - wszystko jest jak nowe, nie widać zużycia wałka, szklanki też w porządku.

Ja dumam, że może to kwestia oleju. Wcześniej jeździłem na olejach LM i nie słyszałem tego dźwięku, ale to było na starym wałku,szklankach i pompkach.

Spróbował bym wymienić olej pod pompki typowo pod pompki 5w30 a druga sprawa y stawił bym pompki z jeszcze większym luzem taki metaliczny dziec może wydawać pompka jeśli jest za ciasno ustawiona. bo pompki masz z 2.0 a wałek i cala reszta z 1.9. wiec może trzeba zrobić więcej luzu.

naciepane z GT-I9195

Pokombinuje jeszcze, pompki te jeździły też w 1.9TDI Ibiza Cupra (160 konna ) a tam wałek jest taki sam jak u nas i tak samo w 2.0 8V bez dpf.

To jak ustawić ten luz? wiecej cofnąć jak 225st?

Opublikowano

Spróbuj cofnąć jeszcze o 45 stopni

naciepane z GT-I9195

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...