Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Silniki 2.5tdi


GranuL

Rekomendowane odpowiedzi

Konkretne moje pytanie:

Czy to prawda, że te silnik przeszły swój lift i po 2002roku nie ma co obawiać się o wałki i inne mankamenty z których słynie ten silnik dając mu opinię najbardziej awaryjnego??

Odpowiedzcie mi tu bo czytam i czytam i opinie są tak mocno zróżnicowane ze nie wiem co mam myśleć.

A B6tke z tym silnikiem idzie wyrwać za grosze. Jakie jest realne spalanie tego silnika prosiłbym o wypowiedzenie się posiadaczy takich silników ;) bez gdybania bo interesują mnie realne wyniki. :hi:

Jak sobie radzą z przyspieszaniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj silnika z oznaczeniem Bxx ...

spalanie miasto ~ 10 (dynamiczna jazda)

trasa ~ 7,5 (spokojna jazda)

skrzynia manual 6 biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z quattro przy dynamicznej jezdzie to i 20l pali :decayed:

Ale przeważnie około 10-12 po mieście

i 8 w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie przyśpieszanie..coś u mnie szwankuje w zakresie 1000-2000, szukam przyczyny bo logów nie mam kiedy zrobić.

poza tym mam już rok, i jestem bardzo zadowolony kulturą pracy. NIE UKRYWAM, że kupiłem A4 przede wszystkim z powodu V6...dźwięk mnie powala.

co do szczegółów...średnia w trasie jak podałem w innym wątku wyszła 8,4L codzienna eksploatacja około 12L. wynik jest zawyżony codziennym stanie w korku na granicy około 60-120 min wtedy komp pokazuje mi średnie spalanie 25-32L :shocked:

a gdy dojadę do domu (40km)mam na zegarach właśnie 12L. prędkość przelotowa około 160km/h.

ogólnie polecam...

a ha....

muszę dopisać że pomimo iż mieszkam nad morzem, to spalanie mam wyższe ponieważ teren jest bardzo zróżnicowany 0-100m n.p.m. a w odległości 10-20 km w głąb lądu mam już góry o wysokości 600-1500 m, poza tym na głównej drodze jest wiele rond, więc to też podwyższa średnią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku.

B6 to w ogóle jest porażka. Najgorszy model Audi. (opinia posiadaczy B5)

2,5 TDI to syf jakich mało (opinia posiadaczy 1,9 TDI)

Multitronic to największe nieporozumienie w historii marki (opinia posiadaczy manuali, zazwyczaj tych, którzy w życiu nie jeździli automatem)

Z trzech powyższych powodów mam to co mam i od 2,5 roku jeżdżę sobie very happy i baz żadnych usterek.

:gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć kiedyś szukałem silnika 2.5tdi i po 2002 ulepszono te silniki że nie trapiło go już tyle awarji silniki-BCZ i BAU euro3 a BDG i BDH euro4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:

Na pewno nie należę do grona twierdzących że b6 to porażka bo jak u stukam kase to to będzie następne autko :good:

Co do silnika 2.5 Tdi to porażka. Zanim kupiłem auto to robiłem wywiad jaki silnik i niestety w 2.5 Tdi wszystko się kopie. Oczywiście są wyjątki potwierdzające regułę :gwizdanie: Czytałem całą historię silników 2.5 aż do teraz. To prawda przeszły modernizację, część błedów konstrukcji wyeliminowano ale dalej silnik posiada spore wady których naprawdę sporo zaczynając od tego że traci stopniowo swoją moc kończąc na wytrzymałości. Szukaj na forum gdzieś tutaj był obszerny artykuł :szukaj:

Ja mam wytrzymały i solidny 1.9 Tdi po lekkim wirusie i nie mam problemów z wytrzymałością, drogą eksploatacją (bo to tez wada 2.5) a jeżeli chodzi o osiągi to wszystkie seryjne 2.5 zostają w tyle :naughty:

Najlepiej jak poszukasz sam informacji na ten temat i sam wyciągniesz wnioski bo przeważnie jest tak że się lubi ci się ma i to się zachwala więc poszukaj sam obiektywnych informacji na ten temat i wyciągnij wnioski..... J"a jestem kategorycznie na nie jeżeli chodzi o 2.5 TDi... :sick3: , ale to moje zdanie....

Następne będzie b6 1.9 tdi w quatro + wirus i będzie :good:

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku.

B6 to w ogóle jest porażka. Najgorszy model Audi. (opinia posiadaczy B5) ...

Coooo :shocked: kto tak twierdzi ????????? Jako były właściciel B5 mogę stwierdzić że B6 jest o wiele lepsze pod każdym względem od poprzednika, powiedział bym nawet że nie ma porównania, miedzy innymi: o wieeeele cichsze, dużo lepiej się trzyma na drodze, środek też bez porównania ...itd, itd... Co do silników 2.5 to już inna bajka :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 2.5TDI to porażka? :blink: Nie są najidealniejszymi jednostkami Audi, ale też nie są najgorsze :cool1: Jestem w pełni zadowolonym użytkownikiem od ponad roku. I nie zapowiada się, że zdanie zmienię. Koszta części eksploatacyjnych już dawno mocno spadły i są zadowalające.

Miałem 1.9TDI - chciałem coś lepszego i mam 2.5TDI :cool1:

następny będzie 3.0TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coooo :shocked: kto tak twierdzi ?????????

Było tu na Forum kilka batalii w tym temacie .

Powiem tak:

Na pewno nie należę do grona twierdzących że b6 to porażka bo jak u stukam kase to to będzie następne autko :good:

Co do silnika 2.5 Tdi to porażka. Zanim kupiłem auto to robiłem wywiad jaki silnik i niestety w 2.5 Tdi wszystko się kopie. Oczywiście są wyjątki potwierdzające regułę :gwizdanie: Czytałem całą historię silników 2.5 aż do teraz. To prawda przeszły modernizację, część błedów konstrukcji wyeliminowano ale dalej silnik posiada spore wady których naprawdę sporo zaczynając od tego że traci stopniowo swoją moc kończąc na wytrzymałości. Szukaj na forum gdzieś tutaj był obszerny artykuł :szukaj:

Ja mam wytrzymały i solidny 1.9 Tdi po lekkim wirusie i nie mam problemów z wytrzymałością, drogą eksploatacją (bo to tez wada 2.5) a jeżeli chodzi o osiągi to wszystkie seryjne 2.5 zostają w tyle :naughty:

Najlepiej jak poszukasz sam informacji na ten temat i sam wyciągniesz wnioski bo przeważnie jest tak że się lubi ci się ma i to się zachwala więc poszukaj sam obiektywnych informacji na ten temat i wyciągnij wnioski..... J"a jestem kategorycznie na nie jeżeli chodzi o 2.5 TDi... :sick3: , ale to moje zdanie....

Następne będzie b6 1.9 tdi w quatro + wirus i będzie :good:

Pozdrawiam :hi:

No widzisz. Nie miałeś tego silnika, a jednak wyrażasz opinie... Na jakiej podstawie? Prześledź Forum i np. ilość usterek zgłaszanych przez uzytkowników 1,9 TDI, a 2,5 TDI. A co do wspomnianej drogiej eksploatacji, to wybacz, ale jest pewna różnica, pomiędzy prostym , rzędowym czterocylindrowcem, a (jak na owe czasy) technologicznie zaawansowanym V6.

Poza tym, to kto przy zdrowych zmyslach kupuje sobie V6 dla oszczędności :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

truckmaniac ale chyba musisz przyznać że jednak silniki 2,5 mają pewien problem z hydrauliką i wałkami :)

2,5 jest fajnym silnikiem ale jak się kupi doinwestowany lub samego się go zrobi od podstaw, a i wtedy może zdarzyć się przygoda jak mojemu koledze który po 50~ tyś zmieniał drugi raz wałki :)

Multitronic to największe nieporozumienie w historii marki (opinia posiadaczy manuali, zazwyczaj tych, którzy w życiu nie jeździli automatem)

to jest opinia ludzi których nie stać na serwisowanie tej skrzyni

dla przykładu mi się wysrał "niezawodny" manual a kolega jeździ automatem (tyle że tipem) bezawaryjnie już 80tyś (ogOlny przebieg auta 290tyś)

i po 2002roku nie ma co obawiać się o wałki i inne mankamenty z których słynie ten silnik dając mu opinię najbardziej awaryjnego??

został poprawiony ale awarie się zdażają, mniej jak w seri Axx ale bywają :wink4:[br]Dopisany: 19 Luty 2011, 21:25_________________________________________________aha dodam że szukałem silnka 1,8t albo właśnie 2,5tdi... 1,9tdi wpadło dlatego że nie mogłem znaleźćdobrej sztuki 2,5 lub 1,8t :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coooo :shocked: kto tak twierdzi ?????????

Było tu na Forum kilka batalii w tym temacie .

Powiem tak:

Na pewno nie należę do grona twierdzących że b6 to porażka bo jak u stukam kase to to będzie następne autko :good:

Co do silnika 2.5 Tdi to porażka. Zanim kupiłem auto to robiłem wywiad jaki silnik i niestety w 2.5 Tdi wszystko się kopie. Oczywiście są wyjątki potwierdzające regułę :gwizdanie: Czytałem całą historię silników 2.5 aż do teraz. To prawda przeszły modernizację, część błedów konstrukcji wyeliminowano ale dalej silnik posiada spore wady których naprawdę sporo zaczynając od tego że traci stopniowo swoją moc kończąc na wytrzymałości. Szukaj na forum gdzieś tutaj był obszerny artykuł :szukaj:

Ja mam wytrzymały i solidny 1.9 Tdi po lekkim wirusie i nie mam problemów z wytrzymałością, drogą eksploatacją (bo to tez wada 2.5) a jeżeli chodzi o osiągi to wszystkie seryjne 2.5 zostają w tyle :naughty:

Najlepiej jak poszukasz sam informacji na ten temat i sam wyciągniesz wnioski bo przeważnie jest tak że się lubi ci się ma i to się zachwala więc poszukaj sam obiektywnych informacji na ten temat i wyciągnij wnioski..... J"a jestem kategorycznie na nie jeżeli chodzi o 2.5 TDi... :sick3: , ale to moje zdanie....

Następne będzie b6 1.9 tdi w quatro + wirus i będzie :good:

Pozdrawiam :hi:

No widzisz. Nie miałeś tego silnika, a jednak wyrażasz opinie... Na jakiej podstawie? Prześledź Forum i np. ilość usterek zgłaszanych przez uzytkowników 1,9 TDI, a 2,5 TDI. A co do wspomnianej drogiej eksploatacji, to wybacz, ale jest pewna różnica, pomiędzy prostym , rzędowym czterocylindrowcem, a (jak na owe czasy) technologicznie zaawansowanym V6.

Poza tym, to kto przy zdrowych zmyslach kupuje sobie V6 dla oszczędności :cool1:

Wszystko się zgadza tylko, że użytkowników 1.9TDI jest zdecydowanie więcej niż 2.5TDI. Więc nie wiem czy statystycznie 1.9 jest bardziej awaryjny :wink4:

W tym podwieszonym wątku jest "wszystko" o 2.5TDI napisane: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=127017.0

Btw, brałem pod uwagę 2.5TDI i bardziej od usterek silnika przeraziła mnie delikatna pompa wtryskowa (wiadomo, jakie paliwo mamy w Polsce). Mój kolega regenerował pompę - 3,5k zł. A ja za zmianę na pompę 11 płaciłem 1.5k zł :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 to chyba najlepszy silnik diesla w tych latach, oczywiście nie jest przeznaczony dla kogoś kto chce kupić auto pojeździć 2 lata i nie zaglądac pod maskę, bo o ten silnik trzeba zadbać, wymiana pasków rolek itp to około 2000 zł, mój BDH ma ponad 300 tys km, co do wałków to silniki BAU, BDH, BDG, i jeszcze jakiś ma całkowicie inaczej skonstruowane wałki i nie ma prawa się z nimi nic stać, do tego mnie awaryjna pompa wtryskowa, i ogólnie pozbawiony chorób wieku dziecięcego, jazda nim to przyjemnosć, max średnie spalanie w quattro manualu miałem coś około 13, minimalne przy zamulaniu do 80 trasą około 6 !!!. Pod względem kultury pracy bije na łeb 1,9, można bez stresów śmigac trasą po 180 - 200 i w środku jest cisza i spokój. Te wszystkie negatywne opinie biorą sie pewnei od wielu a4 a6 a8 z pierwszysch lat produkcji, których jeżdżą setki a przebiegi realny oscylują w granicach 500-600 tyś. Sam osobiście szukałem 1,9 ale teraz bym go nie zamienił za nic :) Kolejne audi oczywiście też będzie v6 tdi :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, na 2.5TDI narzekają prawie zawsze wieczni oszczędnisie, którzy do 1.9 też będą lać mineralny olej, albo pół syntetyk. Albo nawet przez 2lata nic nie wymienią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam w domu BAU i nic sie z tym autem nigdy nie dzialo , a przejechalo u nas juz ponad 100 tys teraz ma 200 i salej jest szelest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdania są podzielone panowie ale jak ktoś przywiezie autko z niemiec i narzeka i mowi co za szmelc to nie mamy o czym rozmawiać , kupcie auto w salonie i od początku je eksploatujcie i wtedy możecie coś powiedziec jednoczesnie dbając o nie a szczególnie o silnik, powiem tak ja rozczarowany jestem tylko B7 2,0 TDI ponieważ te autka mają po 2 lub 3 lata i są problemy z silnikiem , kolega ma B6 2,5 TDI i jest zadowolony ale dba o silnik drugi ten sam silniczek i non stop narzeka ale jak sie z czymś zwleka jak on ( ostatnio padła mu przepływka i jezdzi już tak z tym 4 miechy) to robi to potem są efekty, paliwo leje z beczki bóg wie jakiego pochodzenia , olej półsyntetyk i to wymieni raz na rok to sorry , chociaż na jakość paliwa to nie ma reguły ponieważ zaś kumpel ma B6 1,9 TDI i też paliwo leje z beczki i śmiga autko ale jak długo zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coooo :shocked: kto tak twierdzi ?????????

Było tu na Forum kilka batalii w tym temacie .

Powiem tak:

Na pewno nie należę do grona twierdzących że b6 to porażka bo jak u stukam kase to to będzie następne autko :good:

Co do silnika 2.5 Tdi to porażka. Zanim kupiłem auto to robiłem wywiad jaki silnik i niestety w 2.5 Tdi wszystko się kopie. Oczywiście są wyjątki potwierdzające regułę :gwizdanie: Czytałem całą historię silników 2.5 aż do teraz. To prawda przeszły modernizację, część błedów konstrukcji wyeliminowano ale dalej silnik posiada spore wady których naprawdę sporo zaczynając od tego że traci stopniowo swoją moc kończąc na wytrzymałości. Szukaj na forum gdzieś tutaj był obszerny artykuł :szukaj:

Ja mam wytrzymały i solidny 1.9 Tdi po lekkim wirusie i nie mam problemów z wytrzymałością, drogą eksploatacją (bo to tez wada 2.5) a jeżeli chodzi o osiągi to wszystkie seryjne 2.5 zostają w tyle :naughty:

Najlepiej jak poszukasz sam informacji na ten temat i sam wyciągniesz wnioski bo przeważnie jest tak że się lubi ci się ma i to się zachwala więc poszukaj sam obiektywnych informacji na ten temat i wyciągnij wnioski..... J"a jestem kategorycznie na nie jeżeli chodzi o 2.5 TDi... :sick3: , ale to moje zdanie....

Następne będzie b6 1.9 tdi w quatro + wirus i będzie :good:

Pozdrawiam :hi:

No widzisz. Nie miałeś tego silnika, a jednak wyrażasz opinie... Na jakiej podstawie? Prześledź Forum i np. ilość usterek zgłaszanych przez uzytkowników 1,9 TDI, a 2,5 TDI. A co do wspomnianej drogiej eksploatacji, to wybacz, ale jest pewna różnica, pomiędzy prostym , rzędowym czterocylindrowcem, a (jak na owe czasy) technologicznie zaawansowanym V6.

Poza tym, to kto przy zdrowych zmyslach kupuje sobie V6 dla oszczędności :cool1:

Potwierdzam :good: silnik jest superrrrr moj ma ponad 200 tys i żyje, multi też nie naprawiana ale serwisowana :) silnik do jeżdżenia po mieście nie jest tani ale jak ktoś chce tani to taki kupuje prawda? na trasie to jest jedna wilka bajka :D

Pozdrawiam użytkowników :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...