gregorypeck Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 koszta wysokie ale mozna powiedziec ze od 3 lat wiedzialem co mnie czeka wiec bylem przygotowany- zaskoczylo mnie jedynie ze ten zawór wysokiego cisnienia jest osobno i kosztuje okolo 1100zł. Do wszystkich ktorzy mają ten problem - jakbym mial tą akcje przeprowadzic jeszcze raz to wymieniłbym najpierw wlasnie ten zawór i sprawdzil czy cos pomogło - on jest jakos na zewnątrz i nie trzeba zdejmowac pokrywy zeby sie do niego dostac więc i koszta o wiele mniejsze - problem w tym ze ponoć strasznie cięzko to zdjąc nie zawsze sie udaje. U mnie to sie jakos zapiekło i nie chcialo zejść. Nowe weszło bez problemu. Co do oleju - faktycznie kiedys mialem castrola edge 5W-30 przez 2 okresy ale moim zdaniem to jednak wina serwisów typu long-life i jazdy na krótkich dystansach. póki co - narazie sie jeszcze nie ciesze - zobaczymy co bedzie po trasie Gdańsk-Lublin. Pozdrawiam
darkle Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 No z tym long-life to fakt najistotniejszy o którym zapomniałem wspomnieć. Ale dziwi mnie swoją droga że drążąc przez tyle czasu temat tego terkotu nie wiedziałeś że wariator składa się właśnie z nastawnika na wałku i zaworu wysokiego ciśnienia:wink: Ale najważniejsze żeby wszystko teraz chodziło jak należy
risones Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 Witam opfikon mechanior który wymieniał napinacz również wspomniał o tym zaworze mówił że gniazdo tego zaworu jest aluminiowe a grzybek stalowy i to gniazdo czesto się wyrabia i już nie trzyma, więc coś się pomału potwierdza
Rafal-L Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 ori w ASo to ksozt 1430zl po rabatach do 1.8t:D + Lancuch:D Ja u siebie wymienilem komplet;) a okazalo sie ze to szklaneczki i d*pa:D ale co tam niech mu na zdrowie wyjdzie:) teraz jade do Ola robic Szklanki:D i sie zobaczy:D
opfikon Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 @risones, wiec wyglada na to, ze mechanior jest w temacie zorientowany. Jakbys mial jakies nowe wiesi, to pisz prosze. To jakby nowy watek w "sledztwie" Znalazlem jeszcze inne foty z takim zaworkem Audi S3 GT3071R Build - Page 29 - SEAT Cupra.net - SEAT Forum (post #579)
Elendir Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 Z tym stukaniem to jakieś newsy bo u mnie po odpaleniu przez sekundę dwie stuka ale dzwiek jakby bardziej plastikowy jak postoi chwile to nie stuka po ponownym odpaleniu tylko z rana przeważnie .. może to co z olejem w sensie z rana on cały spłynie i zanim tam podolazi gdzie trzeba to stuka bo jak jest cieply to olej w silniku jest - nie zdarzy spłynąć i nie stuka , poprzednio jak miałem mazde to stukot był ale to było z związane z popychaczami tzn z takimi płytkami regulującymi luzy zaworowe ale to był bardziej metaliczny dźwięk ...
gregorypeck Opublikowano 31 Lipca 2012 Opublikowano 31 Lipca 2012 przejechalem juz 1500km od wymiany wariatora i narazie jest OK
sgx Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 06B109088C o ile dobrze pamiętam ale potwierdź w ASO, btw kolego gregorypeck możesz zdradzić tajemnice ile kosztowała wymiana? byłem ostatnio w ASO Marszałek w Częstochowie, to mówię zapytam o olej i o ten terkot, w sprawie oleju kierownik serwisu zaczął mówić, że jak jest na gwarancji to wymieniali pół bloki silnika więc mu przerwałem nie pytając o koszty natomiast w sprawie terkotania poszedł po mechaniora podrapali się po głowach i powiedział 1000zł za robotę (plus koszt części oczywiście) w sumie jestem ciekawe czy dali tą cenę, żeby mnie odstraszyć czy faktycznie tyle kosztuje wymiana tego w ASO
gregorypeck Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 500zł - z tego co wiem to nie jest jakas wielka akcja dla doswiadczonego mechanika: zjdecie pokrywy, rozpięcie rozrządu, zdejmowanie wałków. Ale ryzykowna w tym sensie ze jak diagnoza (przyczyna stukania) bedzie nietrafna to kasa za czesci jest w plecy - a to jest spora kwota wiec wielu nie chce ryzykowac i ja osobiscie mialem spory problem ze znalezieniem mechanika w gdansku ktory nie odsylalby mnie do ASO. @risoness: bede w domu to sprawdze ten numer
sgx Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Rozumiem, a wymieniałeś tylko ten nastawnik? Swoją drogą dziwnych masz u siebie mechaników, u mnie jak coś przy okazji wymienią, czy nawet popsują to i tak nie ma mowy, żeby oni część kupili, co najwyżej usługa wymiany tego co popsuli będzie gratis
gregorypeck Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Rozumiem, a wymieniałeś tylko ten nastawnik? napisalem kilka postów powyzej co wymienialem - troche tego bylo
darkle Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Zawór ma numer 06B 103 741 F i kosztował ok1100zł chociaż ostatnio ceny w ASO poszły sporo w górę Nastawnik czyli regulator zmiennych faz rozrządu (to co na wałku) ma numer 06B 109 088 D i kosztuje obecnie 1790.97zł Wcześniej niecałe 1500
fahur Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Nastawnik czyli regulator zmiennych faz rozrządu (to co na wałku) ma numer 06B 109 088 D i kosztuje obecnie 1790.97zł Wcześniej niecałe 1500 Ja pier...
sgx Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Przy takich cenach hu..e powinni za darmo to wymieniać :/
risones Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 k... nie mogę znalesc tego zaworu zeby zobaczyćjak to gówno wygląda:kwasny:
benyA4 Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 Witam, od niedawna jestem posiadaczem audi z silnikiem alt , niestety kupowalem je z cieplym silnikiem wiec nie bylem w stanie wychwycic usterki. Auto gdy dluzej postoi , przy odpaleniu wydaje dziwny odglos. Poszperalem troche w sieci i znalazlem pare watkow jednak nikt nie potrafil sie precyzyjnie wypowiedziec w tym temacie . Znalazlem na youtubie filmik obrazujacy prace mojego silnika""" AUDI A6 2.0 ALT DZIWNY DŹWIĘK PRZY ROZRUCHU.mp4 - YouTube """ Poza tymi stukami , ktore trwaja ok 2,3 sekund autko chodzi bardzo dobrze, silnik pracuje rowno, dobrze przyspiesza , zadnych problemow. We wczesniejszych tematach ktore czytalem ludzie sugeruja iz moze to byc uszkodzone : -hydrauliczne popychacze zaworow -zawor zwrotny w podstawie filtra oleju -mechanizm od zmiennych faz rozrzadu -napinacz lancuszka rozrzadu Wszystkie te usterki wiaza sie z olejem, albo raczej z jego wyciekiem z poszczegolnych czesci. Wymiana wszytskiego byla by dosc kosztowna. Moze ktos juz probowal rozwiazac ten problem i podzieli sie informacjami. Udalo mi sie zauwazyc ze, Czesto gdy wroce z pracy odleglosc ok 30km auto zostawiam przed garazem, nastepnie po paru godzinach gdy juz silnik calkowicie wystygnie wstawiam je do garazu , oczywiscie przy odpaleniu stuki. Jednak nastepnego dnia rano gdy odpalam auto stukow nie ma. Wiadomo ze zimny olej jest gesty , a gdy ja tylko wstawiam auto on sie nie nagrzeje . Wynika z tego ze z czegos ten olej ucieka gdy jest rozgrzany. Olej mam castrol 10W40 , moze powinienem zastosowac gestszy ??? choc wydaje mi sie ze to by byla dorazna naprawa i po czasie problem by powrocil. Co o tym myslicie ????
uris Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 Oleju na gęściejszy to nie zmieniaj bo zabijesz silnik ,co do tego terkotania to wyraźnej odpowiedzi nie ma co niektórym pomogła zmiana oleju na rzadszy np: 5w40. Generalnie nie masz się co przejmować sporo osób z tym tak jeździ i nic się z silnikiem nie dzieje ,dolewaj tylko oliwy do motoru bo już chyba wiesz że ALT ma niezły apetyt na niego .
krzysiekml Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 tego castrola to wywal czym prędzej (choć kilku użytkowników się z tym nie zgodzi i powiedzą że to olej ok.) to co słychać to terkocze łańcuch i napinacz.
benyA4 Opublikowano 2 Września 2012 Opublikowano 2 Września 2012 a czy wlanie zadszego oleju nie spowoduje dodatkowych wyciekow ?? no i jakiego producenta polecacie do tego silnika ??? Kolego krzysiekml , skoro to terkocze lancuszek o napinacz czyli walniety bedzie napinacz ?? mozna wymienic tylko napinacz nie wymieniajac lancuszka ??? Wiem ze sporo osob zbagatelizowalo by problem ale ja jestem dosc pedantyczny jesli chodzi o samochod Zdazylem tez sie zorietowac ze auto lubi olej , narazie dokonalem malej modyfikacji ktora opisana byla na forum, polaczenie gruszki odmy z dolotem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się