Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zrobienie FMIC, jezeli sie potrafi samemu nie kosztuje majątku:wink:

u mnie z ponad 65*C spadło do 30

Pewnie, że nie ale ja kupiłem cooler z Alfy w idealnym stanie za 100pln i zamontowałem sam. Za FMIC, kolanka, silikony musisz 600pln liczyć minimum. Do mocy +-200KM w 1.8t rozwiązanie z Alfą starcza spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na froncie masz duzo nizsza temperature. Moment pojdzie duzo wyzej co da Ci szybszy start turbiny i i auto nie bedzie mulic przy niskich obrotach. Wbija fotel juz od 2200-2600 a tubinka u mnie wstaje przy 2600, wcesnmiej przy 2800. Kolektor jak dodykasz po dobrym palowaniu jest zimny. Mi temp. spadla z 50*C na 24*C a mam jakies 185-190 KM.

Moment skoczyl 15Nm bez korekty softa. Na tym Alfofkim IC nie osiagniesz takich rezultatow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno - tylko chodzi o koszty i o to czy to potrzebne do "prawie" serii. Jak zapodam k03s/k04 to też FMIC wpadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz ze FMIC na zwyklej k03 tez zamiata. Jest kolosalna roznica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bex-ie przy 2 IC warto inwestowac w FMIC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IC czy FMIC nie da wam wiecej mocy ale podnosi dobrze moment dzięki czemu auto lepiej reaguje od dołu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy oprócz ceny będę jakoś bardzo odczuwał jeśli FMICa zrobię na rurach silokonowych niż na kwasówce (po za ciut wyższa temp) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im mniej połączeń silikonowych tym mniejsza szansa na to, że będą nieszczelności albo spadnie wąż. Wbrew pozorom opaska może być mocno dokręcona cyt "dojebana_na_maksa" a i tak potem na teście szczelności pojawiają się bąbelki powietrza. Zrobienie z kwasówki jest bardziej wygodne, praktyczne i odporne na uszkodzenia. Zrobisz jak uważasz, jak dobrze zrobisz i będziesz dbał to nic się nie powinno dziać :)

Druga sprawa czy jest sens pakować >200KM w FWD? Na trasie będzie pozytywnie, ale jak dużo jeździsz po mieście i się włączasz do ruchu, albo nie daj bóg autem po mieście jeździ kobieta, która mniej ogarnia takie moce to tylko będzie więcej szkody niż pożytku. W sobote miałbym dzwona bo jakiś palant myślał, że w avensis zdąży się włączyć do ruchu mimo, że widział jak nadjeżdżam. W stresie sobie pomielił kołami w miejscu i gdyby nie moje ostre hamowanie to bym się wbił w niego.

Żeby było śmiesznie to moja druga myśl po tym zajściu była następująca " ufff, jakbym w niego uderzył to mi z ubezpieczenia nie wrócą za mój FMIC" :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym mieleniem to kwestia jak kto obchodzi sie gazem i sprzęgłem. Wczesniej mialem desla 370nm wiec o mielenie kołami nie bylo trudno.

U siebie teraz chciabym dojsc do tych 200ps bo wiem że wiecej to juz bez sensu w FWD dlatego mnie gryzie czy montować fmic czy tez nie. Wiadomo ze przed remapem najlepiej wszsytko zrobić zeby pod te graty wystroić. GoodHope pisze zebmy montować jak chce sie zblizyc do tej mocy, podobnie w tym wątku. Niby cooler z alfy jest jakims rozwiązaniem ale na ile poprawiajacym temp. w dolocie? :eusathink::eusathink::eusathink::eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też myślałem ze nie ma co więcej robić w FWD niż te co teraz mam 220-230km ale kupiłem ostatnio semi slicki i kleją tak że robie więcej km:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Zimie rozumiem, ze tez na nich jeździsz ;) mam tylko nadzieje, ze nie będziesz mi chciał wyjechać z podporządkowanej ;)

Żeby nie było, że jestem zaraz takim przeciwnikiem FWD, ale jestem przeciwnikiem nieogarów za kierownicą FWD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile aut bym nie robil i ile by mnie mierzyl to zawsze momentu przybywa...Kiedys pokusilem sie nawet o cooler do wolnossacego W124 300D i byla roznica diametralna

Najwiekszy zysk to bylo 77Nm w Mazdzie 3 MPS samym przednim coolerem bez jakiegokolwiek strojenia tylko pomiar sam przed robota ( seria miala 384Nm a po montażu wielkiego coolera wyszlo 461 Nm )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Zimie rozumiem, ze tez na nich jeździsz ;) mam tylko nadzieje, ze nie będziesz mi chciał wyjechać z podporządkowanej ;)

Żeby nie było, że jestem zaraz takim przeciwnikiem FWD, ale jestem przeciwnikiem nieogarów za kierownicą FWD :)

nie w zime zakładam silcki i wtedy jest ok:facepalm: to że ktoś nie umie jeździć z mocniejszym FWD to już inna sprawa.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zimie to i 1.6 będzie mielić :decayed: jak ktoś dłubie ośkę na 200+ to chyba ma jakieś pojęcie o jeździe i wie co robi :wink: nie ma co ukrywać, że większość nowych aut ma sporą moc w serii a tdizle spory moment i jakoś ludzie tym jeżdżą i nie wymieniają opon raz w miesiącu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam na jakich kanałach muszę zrobić logi w czasie jazdy aby mieć obraz sprawności silnika czyli , przepławki , doładowania itp. mam BEX 2003 r. troche szukałem ale nie znam się na tym i nie wiem tak naprawdę czego szukać znalazłem że 2 i 115 ale czy jeszcze coś więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

002

115

020

118

031

032

033

034

093

jeszcze ktoras z zaplonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...