Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie , a jaka jest różnica między sprężarkami k03-005 a k03-029 jeśli chodzi o wydajność

żadna

http://www.turboost.lt/eng/catalog.php?engine=1.8-5V%20langs/along

To że seryjne auta z tymi turbinami maja taka samą moc katalogową to ja wiem , Ale producent chyba w jakiś sposób udoskonalał konstrukcje nadając jej nowy nr katalogowy . Liczyłem na przyrost może chociaż z 5 koni :) Samochód ma pare kosmetycznych zmian , aktualne doładowanie to 1.1 bar opadające do 0.6 przy 6000rpm (turbo jest dosyć mocno popękane) Ewantualnie jakie powinna trzymać ciśnienie sprawna turbina w okolicach mocy max ?

Opublikowano

nie lepiej od razu montowac K03-073 ???

Opublikowano

na pewno lepiej..tylko skąd ja wziąć :mysli: w rozsądnych pieniądzach :wallbash:

K03 przy 6000 będzie ci trzymała gdzieś 0,7 bara

Opublikowano

W większości w tym temacie pisaliście o modyfikacjach słabszych wersji.

Czy BEX w quattro w B6 ze skrzynią 6 biegową posiada identyczną dwumasę i sprzęgło, jak wersje 5 biegowe, czy jest inne, mocniejsze, jak tak, to czy ktoś wie, ile Nm wytrzymuje na spokojnie?

Dwumasa często pada w tych autach, czy raczej martwić się trzeba tylko sprzęgłem? Po przeczytaniu tego topicu martwi mnie to, bo widzę, że mocne traktowanie A4 z quattro kończy się w jeden sposób.

Żeby w BEX uzyskać troszkę więcej, jak samym chipem, co montować, wtryski i fmic? Nie wiem, co lepszego jest w serii względem słabszych wersji?

Opublikowano

Po przeczytaniu tego topicu martwi mnie to, bo widzę, że mocne traktowanie A4 z quattro kończy się w jeden sposób.

niby jak?

Opublikowano

Żeby w BEX uzyskać troszkę więcej, jak samym chipem, co montować, wtryski i fmic? Nie wiem, co lepszego jest w serii względem słabszych wersji?

w BEXie sytuacja jest inna,bo już jest wzmocniony od normalnych 1,8T,wydajniejsze turbo,dwa coolery i większe wtryski z tym wszystkim program i masz jakieś 220 koni,żeby zrobić coś więcej-no to już potrzebujesz dużego turbo(bo większe,niż zwykłe K03 już masz :wink4:)temperatura,jaka występuje w FMIC jest tylko trochę niższa do podwójnego coolera,wtryski masz już większe-ratuje Cię duża modywikacja,taka sama ,jak każde inne 1,8T :wink4:
Opublikowano

Zajechaniem sprzęgła.

jak robisz moc o 100KM wieksza niż seryjnie i nie wymienisz sprzegła to nie ma sie co dziwić że zaraz padnie

Opublikowano

Śmiga ktoś z zaworem Properfect typ 2 ??? Podobno poza hybrydą to jedyny który się sprawdza w 1.8T.

Opublikowano

Żeby w BEX uzyskać troszkę więcej, jak samym chipem, co montować, wtryski i fmic? Nie wiem, co lepszego jest w serii względem słabszych wersji?

w BEXie sytuacja jest inna,bo już jest wzmocniony od normalnych 1,8T,wydajniejsze turbo,dwa coolery i większe wtryski z tym wszystkim program i masz jakieś 220 koni,żeby zrobić coś więcej-no to już potrzebujesz dużego turbo(bo większe,niż zwykłe K03 już masz :wink4:)temperatura,jaka występuje w FMIC jest tylko trochę niższa do podwójnego coolera,wtryski masz już większe-ratuje Cię duża modywikacja,taka sama ,jak każde inne 1,8T :wink4:

Czyli w BEX sa:

wtryski 320cc, Turbo K03s, dwa SMIC, inny soft i jedyna słuszna modyfikacja to K04?

Zajechaniem sprzęgła.

jak robisz moc o 100KM wieksza niż seryjnie i nie wymienisz sprzegła to nie ma sie co dziwić że zaraz padnie

Uczepiłeś się jednego zdania... A akurat Moc w żaden sposób nie przyczynia się do większego zurzycia sprzęgła, etc, jedynie moment.

A ja chciałem się dowiedzieć, czy dwumas i sprzęgło jest inne 6gear vs 5gear i ile jedno i drugie do dłuższego użytku Nm wytrzymuje, ewentualnie gdzie tego szukać, ETKA? I przy naprawie tych elementów wymieniacie na nowe tylko sprzęgło, czy dwumas zazwyczaj też trzeba nowy kupić?

180KM 235Nm są najmocniejszymi wyposażonymi w 5 biegową skrzynię, jakiś margines Nm tam też musi być. Tylko 190KM wersje wyposażone sa w 6 biegów, jak liczyłem przełożenia, to prawie identyczne są, poza 5 i 6. W 6 biegowej 5 jest krótsza, a 6 trosze dłuższa od 5 z 5 biegowej skrzyni.

Opublikowano

Jedyna słuszna modyfikacja to coś wiekszego niz K04 - tutaj juz nie masz dużej róznicy miedzy K03s a K04 - pozostaje jakis Garett :naughty:

Opublikowano

Jedyna słuszna modyfikacja to coś wiekszego niz K04 - tutaj juz nie masz dużej róznicy miedzy K03s a K04 - pozostaje jakis Garett :naughty:

no dokładnie-to,co już jest w aucie-wystarcza na ponad 200 koni i to max,co można z tego wycisnąć :wink4:
Opublikowano

Żeby w BEX uzyskać troszkę więcej, jak samym chipem, co montować, wtryski i fmic? Nie wiem, co lepszego jest w serii względem słabszych wersji?

w BEXie sytuacja jest inna,bo już jest wzmocniony od normalnych 1,8T,wydajniejsze turbo,dwa coolery i większe wtryski z tym wszystkim program i masz jakieś 220 koni,żeby zrobić coś więcej-no to już potrzebujesz dużego turbo(bo większe,niż zwykłe K03 już masz :wink4:)temperatura,jaka występuje w FMIC jest tylko trochę niższa do podwójnego coolera,wtryski masz już większe-ratuje Cię duża modywikacja,taka sama ,jak każde inne 1,8T :wink4:

Czyli w BEX sa:

wtryski 320cc, Turbo K03s, dwa SMIC, inny soft i jedyna słuszna modyfikacja to K04?

Zajechaniem sprzęgła.

jak robisz moc o 100KM wieksza niż seryjnie i nie wymienisz sprzegła to nie ma sie co dziwić że zaraz padnie

Uczepiłeś się jednego zdania... A akurat Moc w żaden sposób nie przyczynia się do większego zurzycia sprzęgła, etc, jedynie moment.

A ja chciałem się dowiedzieć, czy dwumas i sprzęgło jest inne 6gear vs 5gear i ile jedno i drugie do dłuższego użytku Nm wytrzymuje, ewentualnie gdzie tego szukać, ETKA? I przy naprawie tych elementów wymieniacie na nowe tylko sprzęgło, czy dwumas zazwyczaj też trzeba nowy kupić?

180KM 235Nm są najmocniejszymi wyposażonymi w 5 biegową skrzynię, jakiś margines Nm tam też musi być. Tylko 190KM wersje wyposażone sa w 6 biegów, jak liczyłem przełożenia, to prawie identyczne są, poza 5 i 6. W 6 biegowej 5 jest krótsza, a 6 trosze dłuższa od 5 z 5 biegowej skrzyni.

mowiłem w przenośni, jak podnosisz moc o 100KM to wiadomo że moment też idzie do góry.

Opublikowano

sprzęgło jest takie samo,jak i w jednostce 150 konnej,tak i w 190 konnej,bo moment seryjny w BEXie jest "rozłożony" zaczyna się od jakoś 2tys i trzyma do ponad 5-6 tys ,ze względu na stałe doładowanie w całym zakresie obrotów,seryjne sprzęgło wytrzymuje dosyć spore tarcia,ale na skrzyni "szóstce" jest to trochę rozłożone w górnych zakresach-powoduje to,że doładowanie w normalnych jednostkach,przy 5 tys obrotów-spada,a w BEXie dalej trzyma 0,6 bara,więc rozwiązano problem wysokich obrotów i momentu skrzynią 6-biegową,która delikatnie odciąża dwumas-ale ja mam u siebie wtryski z BEXa,drugi Cooler i ciśnienie dmucha mi 0,7 bara-niestety sprzęgło wymieniłem,ale nie mogę powiedzieć,że właśnie taka konfiguracja,jaka występuje u mnie i w BEXie-przyczyniła się do jego zgonu,raczej chyba całokształt testów i modyfikacji-podam przykład-BEXa,z którego pochodzą podzespoły,siedzące u mnie-jednostka napędzana GT28(nie pamiętam dokładnie jakim) jest wystrojona na "delikatne" 260 i dalej ma seryjne sprzęgło i ma się całkiem dobrze,trzyma moment-nigdy się nie "uśliznęło" więc ja myślę,że przy mocach do 300 koni-śmiało możesz na seryjnym jeździć :wink4:

Opublikowano

Dominik zalezy jak kto jeździ, 300KM na seryjnym sprzęgle to porażka przy pełnym wykorzystaniu mocy. Obstawiam 4 strzały ze sprzęgła i sie rozleci. Jak ktoś jeździ emerycko to wtedy tak :wink4:

Opublikowano

Dominik zalezy jak kto jeździ, 300KM na seryjnym sprzęgle to porażka przy pełnym wykorzystaniu mocy. Obstawiam 4 strzały ze sprzęgła i sie rozleci. Jak ktoś jeździ emerycko to wtedy tak :wink4:

wiesz,jeśli ktoś kupuje BEXa po to,żeby go "dmuchnąć" na parę kucy więcej i nim do pracy jeździć-to sprzęgło pewnie trochę wytrzyma,ale jeśli go zrobi na 300 koni i będzie się regularnie ścigał na 1/4-to niestety,ale sprzęgło seryjne nie da rady takim zabiegom i po jakimś czasie-pewnie krótkim-potrzeba będzie je wymienić-ja wymieniłem na seryjne LUCa i jestem zadowolony, choć nie jeżdżę spokojnie,a i żona czasem je przypiłuje na światłach... :wink4:
Opublikowano

sprzęgło jest takie samo, jak i w jednostce 150 konnej, tak i w 190 konnej, bo moment seryjny w BEXie jest "rozłożony" zaczyna się od jakoś 2tys i trzyma do ponad 5-6 tys, ze względu na stałe doładowanie w całym zakresie obrotów, seryjne sprzęgło wytrzymuje dosyć spore tarcia, ale na skrzyni "szóstce" jest to trochę rozłożone w górnych zakresach-powoduje to, że doładowanie w normalnych jednostkach, przy 5 tys obrotów-spada, a w BEXie dalej trzyma 0,6 bara, więc rozwiązano problem wysokich obrotów i momentu skrzynią 6-biegową, która delikatnie odciąża dwumas..................

Rozumiem z tego, że chodzi Ci o to, że turbo w BEX pompuje dalej przy wyższych obrotach i przez to ma więcej mocy przy wyższych RPM...

Ale z tym, że 6 biegowa skrzynia cokolwiek "rozkłada w górnych zakresach", to sie zupełnie nie zgodzę, chyba, że Ci chodziło o wysokie prędkości!?

Dwa:

"więc rozwiązano problem wysokich obrotów i momentu skrzynią 6-biegową, która delikatnie odciąża dwumas"

Brzmi jak herezja, proszę wytłumacz to, bo nima tu ani składu, ani ładu. I napewno skrzynia 6 biegowa w żadne sposób nie odciąży koła zamachowego, nawet nie ma jak, bo nie w tą stronę moment jest przekazywany, chyba że przy "hamowaniu silnikiem", ale też nie o to chodzi...

Tu macie tabelkę przełożeń, o których napisałem troszę w poprzednim poście:

przelozeniainmb618t.th.jpg

Widać bardzo wyraźnie, że w skrzyni(6) biegi:

1-krótsza

2-dłuższa

3-krótsza

4-krótsza

5-krótsza

6-dłuższa

W drugiej tabelce wyliczony Nm ( na wejściu 240Nm dla obu, żeby łatwo można było porównać ), widać po niej, że różnice w Nm na biegach 1-4 tak niewielkie, że mało co wyczuwalne będą, ale jakieś drobne różnice są. ( bo procentowo patrzcie na różnice wartości, a całkowity moment ) to dodam jeszcze:

1 +4%

2 -2,39%

3 +3,76%

4 +6,12%

5 +13%

6 ( porównując do 5 z 5 biegowej skrzyni ) -2%

To są tylko teoretyczne wyliczenia nie uwzględniające wielu pierdół, bo np. skrzynia 6 napewno stwarza większe opory właście przez ten dodatkowy bieg i pewnie jest cięższa, więc wyczuć na pupie te różnice to ciężko będzie, a nie zdziwiłbym się, gdyby 1-4 ( skrzynia 5 ) byłaby szybsza, a tylko na 5 auto z 6 biegową skrzynią byłoby szybsze.

A wypisałem to, bo widać po tym, że skrzynia niczego nie odciąża, a jak miałaby coś odciążać, to co najwyżej dyferencjał i półosie... I w tym przypadku widać, że te elementy są mocniej obciążone, bo jest delikatnie więcej Nm na tych elementach na wszystkich biegach poza 2 i 6.

Jak dla mnie, koledze chodziło o sam silnik ( BEX ), który ma inaczej niuton rozłożony i na wyższych obrotach lepiej ciągnie, bo ma tam więcej Nm, ale do skrzyni nic to nie ma.

A jeszcze co do momentu na dole, to nie wiem, czy w BEX k03s troszkę wyżej zaczyna pompować niż K03, że na niskich RPM jest mniej Nm i czy też delikatniej narasta, przez co dwumasa miałaby mieć lżej. Ale tak czy owak, to co wpływa na dwumasę, to tylko silnik i zależy od tego, jak on ma moment rozłozony i czy delikatnie, czy brutalnie.

Opublikowano

Rozumiem z tego, że chodzi Ci o to, że turbo w BEX pompuje dalej przy wyższych obrotach i przez to ma więcej mocy przy wyższych RPM...

tak :wink4:

A jeszcze co do momentu na dole, to nie wiem, czy w BEX k03s troszkę wyżej zaczyna pompować niż K03, że na niskich RPM jest mniej Nm i czy też delikatniej narasta, przez co dwumasa miałaby mieć lżej. Ale tak czy owak, to co wpływa na dwumasę, to tylko silnik

narasta do 0,6 bara i trzyma do samej góry,co jest odczuwalne cały czas

Brzmi jak herezja, proszę wytłumacz to, bo nima tu ani składu, ani ładu. I napewno skrzynia 6 biegowa w żadne sposób nie odciąży koła zamachowego, nawet nie ma jak, bo nie w tą stronę moment jest przekazywany, chyba że przy "hamowaniu silnikiem", ale też nie o to chodzi...

nie koła zamachowego ,tylko tarczy sprzęgła,która jest najbardziej narażona na zniszczenia z powodu niutonometrów-tabelki i cyferki,które podałeś,niestety,ale zwykłemu kierowcy niewiele mówią,oczywiście to było moje założenie ,dotyczące skrzyni "6" i mogę być w błedzie-jeśli wiesz coś więcej na ten temat-zapraszam do konwersacji i wymiany poglądów-po to jest ten temat,żeby je wymieniać,a nie udowadniać swoje racje :wink4: już kiedyś myślałem o zmanie skrzyni,dla polepszenia osiągów http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=179164.15

i taka jest moja teoria-moze i błędna,bo skoro nie ma istotnych różnic pomiędzy "5" i "6" to jaki jest jej cel? Sprzęgło jest takie samo,a masa pojazdu przy założeniu obu FWD,jest tylko 20 kg różnicy http://www.audiklub.org/porownaj.html no to jakie ma zadanie skrzynia "6"?

jak on ma moment rozłozony i czy delikatnie, czy brutalnie.

każde auto z seryjnym softem,ma moment rozłożony delikatnie,auto,jak A4,które nie jest przeznaczone na tor,tylko do codziennej jazdy

a z doświadczenia praktycznego,nie z obliczeń teoretycznych-wiem,że seryjne sprzęgło i dwumas wytrzymuje do 300+ niutonów spokojnie,zakładając ,że auto nie będzie katowane na torze,tylko używane do codziennej jazdy,a modyfikacje są zrobione po to,żeby odróżnić auto od reszty...

więc jeśli Twoje pytanie jest-"czy sprzęgło wytrzyma"? to tak,wytrzyma,a jeśli chcesz drążyć temat i bawić się w cyferki i tabelki-to może trzeba by zwrócić się z tym do jakiegoś inżyniera,lub może nawet do producenta Audi i zapytać się,dlaczego takie rozwiązanie,a nie inne...tu,na Forum wypowiadają się użytkownicy,wymieniając wiedzę praktyczną,w oparciu o doświadczenia jakie mają ...

Opublikowano

Koledzy pomijacie jeden istotny fakt. Przy skrzyni 5 bieg jest sprzęgło 228mm i dwumas. Przy skrzyni 6 bieg jest sprzęgło 240mm i dwumas. To 240mm wytrzymuje o wiele więcej, a jak się je wzmocni to jest na prawdę mocne sprzęgło jak do 1.8T i to chyba recepta na mocne sprzęgło do wzdłużnego. Dwumasa idzie łatwo sprawdzić ręcznie jak już skrzynia jest zdjęta czy ma już luzy, czy jeszcze "amortyzuje" czyli czy się jeszcze nadaje do użytku. Naturalnie jak ktoś będzie non stop strzelać ze sprzęgła to dwumas szybciej padnie, czyt. dostanie luzów. Kolejną receptą jest założenie jednomasa na 240mm pochodzącego z starszego audi z 5 cylindrówką pod maską. Te jednomasy są bezawaryjne bo nie ma się tam co popsuć i sprzęgła 240mm sprawują się dobrze nawet w mocno zmodzonych 2.2T

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...