icecool Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Witam! Jak w temacie... Felgi 18'' oryginalne S line. Do tej pory jezdzilem na 235/40/R18 ale mysle ze do mocy 1.9 TDI sa za szerokie. Mam dylemat, czy kupic na ten sezon 225/40 czy 235/40.
miro_x Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 ja mam 225/40 na s-line i się zastanawiałem nad 235 bo przy 225 felga jest bardzo mało chroniona przez oponę. A co do mocy to myślę że różnica jest ale chyba mikro
martini_dy Opublikowano 7 Marca 2011 Opublikowano 7 Marca 2011 lepiej będzie wyglądała 235 - miałem w ubiegłym roku na 19" 225/35 i co chwila mądrala się wypowiadał iż mam kapcia, wyglądało to fatalenie, przy 235 jest o niebo lepiej. co do mocy to już nie odczujesz - moje zdanie
maydayPL Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 też mam taki dylemat ktorą opone wybrać do felgi 8X18 ET 35 225/40 czy 235/40 ;(
HARIBO Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Koledzy ja aktualnie latam na 225/40 18 na s linach et 30 i jest akurat na 235 już cieżej mieściłem sie w koleinach niby centymetr różnicy ale teraz jest lepiej auto mniej pływa jeśli chodzi o moc to nie bedzie wiekszej różnicy
Krzy0 Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Jezdzilem na 16/55/205 i w koleinach mnie nosiło ostro teraz mam 17/45/235 i nie nosi juz tak ale mocy by sie przydalo
KOval81 Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 ja mam 225/40 na s-line i się zastanawiałem nad 235 bo przy 225 felga jest bardzo mało chroniona przez oponę. A co do mocy to myślę że różnica jest ale chyba mikro To akurat zależy od modelu opony. Miałem Dunlop SP Maxx, chroniła felgę 8" mniej niż Conti SC2, a teraz mam Vredestein'a Ultrac Sessanta i chroni jeszcze lepiej niż Conti. Kolega kristof2009 ma również na 8" opony NEXEN N3000 i całe ranty ma na wierzchu, a opona naciągnięta, jakby 205 szerokości miała. Na kołach miałem również 235/40 Michałki PS2 i wcale źle nie wyglądały. Gdyby nie obawa, że na dużej glebie będzie tarło przy kapciach 235, to wziął bym taki komplet.
A-rek Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 aby wypowiedzieć się w tym temacie warto na początek zapytać jakiej szerokości są felgi
maydayPL Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 też mam taki dylemat ktorą opone wybrać do felgi 8X18 ET 35 225/40 czy 235/40 ;( wkoncu wybór padł i zamowilem Vredestein Sessanta 225/40R18 92 Y
KOval81 Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 Tak wygląda Vredestein Ultrac Sessanta 225/40 na feldze 8": By koval81 at 2011-03-28[br]Dopisany: 28 Marzec 2011, 16:39_________________________________________________Jak widać, ładnie chroni rant, ale 235/40 jak na mój gust było by również jak najbardziej ok.
Flyer Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 235 lepiej by chronilo, tutaj moim zdaniem przy kazdym najechaniu na kraweznik felga bedzie tarla
KOval81 Opublikowano 28 Marca 2011 Opublikowano 28 Marca 2011 235 lepiej by chronilo, tutaj moim zdaniem przy kazdym najechaniu na kraweznik felga bedzie tarla Lepiej lepiej, to nawet nie podlega dyskusji, ale jak pisałem, Dunlop SP Spor Maxx osłania jeszcze mniej, a Conti pośrednio, między tymi dwoma. 235/40 Michelin PS2 miałem założone na takich samych kołach i było ok wizualnie, ale balonik jednak widocznie większy. 2 lata jeździłem na 225/40 i nigdy nie obtarłem - jedyny przypadek losowy, kiedy musiałem z premedytacją "orać" dwoma kołami po murku.
A-rek Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 tutaj moim zdaniem przy kazdym najechaniu na kraweznik felga bedzie tarla nie prawda. jak dla mnie to 235/40 na 8J to za szeroko
ziby00 Opublikowano 29 Marca 2011 Opublikowano 29 Marca 2011 tak wyglądają 245-40-18-8j w koleinach fakt prowadza ale 225 też nosi za to komfort lepszy a moc ja nie zauważam jakiejś tam większej różnicy http://s4.postimage.org/1rli9o49w/Zdj_cie276.jpg http://s4.postimage.org/1rkq5j7vo/Zdj_cie274.jpg
Majkel_83 Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 Mam teraz ten sam dylemat, jeździłem na 235/40 R18 na 8 calowej feldze i uważam, że to zbyt szeroki kapeć na tą felgę, pomijając kwestie noszenia na koleinach bo pewnie podobnie będzie na 225, ale mimo wszystko opona wygląda na balon i rozmiar 18" nieco się gubi na aucie... Wiadomo, że felga będzie bardziej odsłonięta, ale bez przesady, da się jeździć, a wygląd dużo lepszy.
greg2505 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 powiedzcie czy 225/40/18 to dużo niższa opona od 235/40/18 czy tylko jest węższa bo muszę kupić komplet i niewiem które teraz mam 235 ,boję się że na 225 będzie bardziej tłuc może ma ktoś fotkę żeby porównać
pete007 Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 powiedzcie czy 225/40/18 to dużo niższa opona od 235/40/18 czy tylko jest węższa bo muszę kupić komplet i niewiem które teraz mam 235 ,boję się że na 225 będzie bardziej tłuc może ma ktoś fotkę żeby porównać Zerknij do mojego watku, przod mam 225/40/18 a tyl 235/40/18
KOval81 Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Po lewej 225/40 R18 - Po prawej 235/40 R18 Różnicę widać i w czasie jazdy i w wielkości koła - miałem zakładać u siebie, ale była obawa, że przytrze na winklu gdzieś na przodzie. Dwóch rozmiarów ze względów logicznych dawać nie chciałem - zamienić już nie można na 2 sezon osiami
siemasz007 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 To jak koledzy ? bedzie optymalnie 225 na 18' i zawiasie -20mm 1BE ? Bo mam ten sam dylemat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się