Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Czy zmienić olej na pełny syntetyk. Pompa oleju?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wczoraj przywiozlem a4 1.8 T rocznik 97. Silnik AEB.

Podczas jazdy z niemiec zaczela swiecic kontrolka oleju. zapalala sie i 3 razy piszczalo.

Po zgaszeniu silnika byl spokoj przez okolo 100 km i znowu to samo. Jechalem spokojnie max 120-130 km. do 3 tys obrotow. nie chcialem zylowac silnika :)

Patrzylem na olej. Jest czarny do wymiany.

Dodatkowo swieci sie na liczniku dziennych km napis Insp1.

Przejechalem tak prawie 600 km. Dobrze ze nic nie wysiadlo.

Moze to sygnalizowac wymiane oleju a moze czujnik oleju sie zawiesza??

Co radzicie zrobić?

wróć do regulaminu jeszcze raz, źle napisany temat (poprawiony juz)

pre_pl

Opublikowano

Patrzylem na olej. Jest czarny do wymiany.

Sam sobie odpowiedziales. :> Z tego co ja przegladalem forum, zanim kupilem autko, to o ta laleczke musisz dbac bardziej niz o diesla. Dobry olej i regularne wymiany to podstawa. To nie fiacik czy polonez, ze walniesz 30tys i nic mu nie bedzie. :naughty:

Opublikowano

Powiem Ci tak. W moim poprzednim samochodzie bralo olej. Wymienilem olej, ale nie kupilem filtra (sam nie wiem czemu). No i zaczelo swiecic cisnienie na wolnych obrotach. Wymienilem filter i jak reka odjal. 0 czerwonej kropy.

Opublikowano

Dlaczego lejesz półsyntetyk a nie pełny? ja miałem podobną sytuację z kontrolką oleju praktycznie te same objawy wymieniłem czujnik i problem znikł :thumbup::a4fan:

Opublikowano

Witam.

Wymienilem wczoraj olej. Wlalem półsyntetyk bo niewiedzialem jakim byl zalany wczesniej.

Myśle ze półsyntetyk wystarczy.

Wymieniłem przy okazji termostat ( był zacięty- cały czas otwarty) i płyn chłodniczy.

Musze troche pojeździc.

Jak bedzie bez zmian to wymienie czujnik.

Pozdr. Tomek :a4fan:

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

gdzieś w układzie smarowania znajduje się takie sitko przez które przeływa olej (chyba gdzieś w okolicy miski olejowej) ponoć może zbierać się tam nagar i utrudniać przepływ oleju.

Opublikowano

sitko jest tam gdzie zasysa olej z misy i zatrzymuje raczej nieco wieksze cząstki stałe a resztę zatrzymuje filtr

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

sitko jest tam gdzie zasysa olej z misy i zatrzymuje raczej nieco wieksze cząstki stałe a resztę zatrzymuje filtr

dokładnie o tym właśnie mówię.

Znajomy mechanik mówił, że raz w passacie 1.8T miał właśnie problem z kontrolką oleju i winą było zawalone sitko.

Opublikowano

Tak tylko tych cząstek normalnie nie powinno tam być. Pozatym korem jest magnetyczny i przyciąga ewentualne wiórki.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
Tak tylko tych cząstek normalnie nie powinno tam być.

Nie powinno ale nie znaczy, że nie ma. Nigdy nie wiadomo co poprzedni właściciel wyrabiał z autem. Jeśli usterka nie ustąpi po wymianie oleju i filtra to poszukałbym jej właśnie w tym sitku.

Opublikowano

dzisiaj wymienie olej. kupilem na miejscu castrol magnatec 10W 40.

zobaczymy co bedzie dalej :)

to kolego szybciutko do sklepu i kup pelny syntetyk i odkrec jeszcze doprowadzenie oleju do turbo i dolkdnie wyczysc go w srodku

Opublikowano

Witam. Znowu mam problem z zapalającą sie kontrolka oleju.

Po wymianie oleju na półsyntetyk i filtra oleju przejeździłem okolo 100 km i dzisiaj znowu sie zapaliła i 3 razy piszczala :(

Myślałem o zmianie na pełny syntetyk ale przebieg auta moze byc wiekszy niz na zegarze i co wtedy.

Co poradzicie sprawdzic. Moze sitka szukac co pisaliście wyżej lub przeciścic doprowadzenie oleju do turbo.

Pozdr. Tom

[br]Dopisany: 23 Grudzień 2007, 13:37 _________________________________________________Mam jeszcze pytanie o czujnik ciśnienia oleju. Gdzie sie znajduje :)

Mogłbym go wymienic i może bedzie ok.

Pozdr. Wesołych świąt :a4fan:[br]Dopisany: 23 Grudzień 2007, 14:05 _________________________________________________Znalazłem kontrolke ciśnienia :)

Znajduje sie nad filtrem oleju. wkręcona w metalowa obudowe.

Poczytałem troche na forum o olejech. Wiekszość z was sugeruje pełny syntetyk. Niewiem czy nie rozszczelini u mnie silnika. Przebieg 150000 km. Moze oryginalny. Książka serwisowa prowadzona do 2002 roku jak miała 70000. ostatni wpis :)

Opublikowano

witam u mnie jest ostatnio taki problem po ostrej jezdzie jak cofam to sie zapali kontrolka oleju.zdarza sie to rzadko ale wystepuje.olej jest nowy i filtr , olej pełen syntetyk TEXACO.prosze o pomoc. czy to cos powaznego?????

Opublikowano

Witam.

Ja wracałem z niemiec prawie 600 km na zapalającej sie kontrolce oleju i nic sie nie stało.

Całe szczęście :)

Wymieniłem olej + filtr i ostatnio czujnik ciśnienia.

Ale mało pomogło. Po dłuższej jeździe ( okolo 30 minut) i nagrzaniu oleju znowu sie zapala :(

Wlałem półsyntetyk. Niewiedziałem jaki olej był wcześniej zalany. Troche stach ze wypłucze silnik pełnysyntetyk. Auto ma 10 lat i przejechane 150 000 a moze więcej. Nigdy niema pewności.

Musze podjechać do mechanika i sprawdzić ciśnienie oleju. Moze pompa oleju nie daje jak trzeba.

Pozdr. I Wesołego sylwestra :):a4fan:

Opublikowano

Witam.

Zalałem castrolem magnatec 10W/40. przebieg 150 000km ( chyba oryginalny)

Auto przywiozłem z niemiec po koniec zeszłego roku. Nie wiedziałem na jakim oleju jeździł poprzedni właściciel.

Kondycja silnika raczej dobra. Niema wiekszych wycieków.

Poczytałem troche poprzednich postów dotyczących oleju na jakim jeźdźicie i powinien być pełny syntetyk.

Z uwagi na turbo - syntetyk 5W50.

Co radzicie?

Jak zmienie na pełny syntetyk nie wypłuka za bardzo silnika i nie dostanie wycieków.

Dodałem do tematu pompę oleju

[spedyt]

Opublikowano

Dodam jeszcze że zapala sie czasami kontrolka ciśnienia oleju i 3 razy piszczy :(

Przy normalnej jeździe po mieście jest OK.

Wymieniłem czujnik ciśnienia ale nie pomogło.

Dzieje się tak po dłuższej jeździe. Gdy nagrzeje sie porządnie olej.

Może jest za gęsty olej i powyżej 3 tys. obrotów nie ma dobrego przepływu ?

Sa to tylko przypuszczenia.

Opublikowano

Dodam jeszcze że zapala sie czasami kontrolka ciśnienia oleju i 3 razy piszczy :(

Przy normalnej jeździe po mieście jest OK.

Wymieniłem czujnik ciśnienia ale nie pomogło.

Dzieje się tak po dłuższej jeździe. Gdy nagrzeje sie porządnie olej.

Może jest za gęsty olej i powyżej 3 tys. obrotów nie ma dobrego przepływu ?

Sa to tylko przypuszczenia.

A na 100% masz poprawny poziom oleju? Może siada pompa olejowa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...