Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Jak tu zadbac o ten silnik??? 2.5 v6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ale wszystko zalezy od pokonywanych przebiegow, jezeli kto bardzo duzo jezdzi to mozna sie bawic w regenerowane, jezeli ktos robi rocznie 5000-10000 km to lepiej odzalowac na nową. jezeli regenerowany padnie dopiero po 2 latach (np 20000km) a nowka wytrzyma 50.000 i padnie po 5ciu to warto wydac wiecej, rok mamy do przodu.

problem twojej wypowiedzi wowo jest jeden: informujesz ze przeplywomierz jest do wymiany co 4 miesiace, a jego trwalosc zalezy glownie od przebiegu, a dokladaniej od masy powietrza ktora przez niego przelatuje. nie wiadomo czy robisz 1000 km/ czy 20000 km/ m-c. zgadzam sie ze przeplywomierze sa niezbyt trwale ale nie wymienia sie ich co 1000 km. a twojej wypowiedzi ktos moze wyciagnac taki wniosek. byc moze nie byloby tej dyskusji w sumie niepotrzbnej :D

nalezy pamietac ze wszelkie wypowiedzi moga miec wplyw na decyzje korzystajacych z porad na forum i kazda informacja powinna byc maksymalnie rzetelna.

swoja droga ciekawe ze bosch zamiast opracowac inna kontrukcje caly czas brnie :mysli:

trenero za jak zasiadziesz za sterami audiczki, po zrobieniu rozrzadu i depniesz gaz w podloge to poczujesz ze bylo warto było :)

Opublikowano

Panowie jest wyrok!!! W poniedzialek sprawdzalem walki rozrządu (jedna strona prawa po stronie kierowcy) i niestety do wymiany :( Dzisiaj latalem po calym szczecinie i niestety najgorszy wariant to 5300zl czesci. Moze byc tak ze walki z 2 strony nie beda do wymiany wtedy bedzie taniej. Cena 1 walka 850zl. Dojda jeszcze koszty robocizny mysle ze w 6000tys zl sie zamkne. Szkoda gadac...

I to w BDG? :blink: Wspolczuje... :confused4:

Opublikowano

Miesięcznie robie około 2tys.km więc sobie przelicz. Nikogo nie namawiam, poza tym przed zakupem należy lmm sprawdzić, do czego wszystkich posiadaczy V6 zachęcam :tongue4:

Jeśli chodzi wałki, to ja obstawim regeneracje u Świątka. To chyba jedyna firma w PL która to wykona solidnie i da gwarancję z której w razie problemów się wywiąże. Za kpl zapłacisz 1440zł, plus hydraulika max 1500zł. Robocizna z 200zł. także za około 3200 masz zrobione kpl. głowice.

Opublikowano

A czy warto zmieniać odmę i przepływomierz w AKE przebieg 146kkm? Czy możliwe że hydraulika już będzie do roboty? W sumie auto jest słabe... Jest padnięty wtryskiwacz sterujący. Co by warto było zrobić przy okazji wymiany wtryskiwacza?

Jak silnik jest szanowany to kiedy wałki będą do naprawy/wymiany i hydraulika do roboty?

Pozdrawiam!

Opublikowano

Przed jakąkolwiek wymianą należy wykonać porządną diagnostykę. Auto jest słabe, właśnie dlatego że sterujący jest padniąty.

Opublikowano

A czy warto zmieniać odmę i przepływomierz w AKE przebieg 146kkm? Czy możliwe że hydraulika już będzie do roboty? W sumie auto jest słabe... Jest padnięty wtryskiwacz sterujący. Co by warto było zrobić przy okazji wymiany wtryskiwacza?

Jak silnik jest szanowany to kiedy wałki będą do naprawy/wymiany i hydraulika do roboty?

Odme warto, bo to niewielki koszt. Przeplywka jesli mierzy dobrze, to nie ma sensu jej ruszac. Koszt hydrauliki do AKE to ~2200 PLN.

Jak odpalisz rano auto to slyszysz lekkie postukiwanie/klekotanie? Jesli tak, to napewno warto ja zbadac/wymienic. Wtedy przy regularnym serwisowaniu mozesz spac w miare spokojnie o stan walkow ;)

Ten przebieg jest w 100% pewny? Auto pochodzi z Polski (kupiony w krajowym salonie) ?

Opublikowano

Fleyer, skąd masz taka kwotę za hydraulike, 2200zł ??

Wystarczy troche poszukać i znajdzie się za około 1500zł :)

Opublikowano

Piotruś podał mi taka cenę :) Do AFB jest z tego co widze tansza, bo 1500 podawal juz chyba kiedys SebMis.

Opublikowano

Jestem teraz 3 właścicielem auta. Było kupione w niemczech, tam srwisowane w porządnym aso audi. Przy 129kkm kupił je polak z koszalina i jeździł przez około pół roku. Facet dba o auta i je szanuje więc o jazdę w Polsce się nie martwię. Tylko nie wiem jak jeździł niemiecki właściciel... Przebieg 1000% pewny - sprawdzony w aso po numerze vin (z tego co było przy nim robione wynika że niemiec serwisował je porządnie na org. częściach i dbał o nie - ale to nie odzwierciedli niestety stylu jazdy...) Zrobię koło niego wszystko co jest do roboty i będę szanował :)

Opublikowano

Fleyer, skąd masz taka kwotę za hydraulike, 2200zł ??

Wystarczy troche poszukać i znajdzie się za około 1500zł :)

U Świątka w Bydgoszczy koszt hydrauliki 1500, regeneracja wałków 1400 za 4szt

W serwisie VW 1950 hydraulika, nowe walki 1100szt.

Opublikowano

1100zł to chyba cena za wałek. :confused4:

Opublikowano

To cena za sztuke :naughty: W sumei dziwie sie, ze walki sa drozsze u Swiatka niz w ASO. Choc sa tez opinie, ze te po regeneracji sa trwalsze niz nowki...

Opublikowano

Mysle ze kolega SebMis sie pomylił... pewnie chodzilo mu ze lepiej raz na dwa lata nówka niz co roku regenerowana:)

wyjaśniam o co mi chodziło:

lepiej kupić regenerowany z dwuletnią gwarancją i samemu ją wymienić (5min. roboty) i jak się psuje jedziemy do aso bierzemy nowy i znowu 5 min. roboty i mamy sprawny lmm, natomiast kupując nowy za dwa razy tyle też mamy dwa lata gwarancji (nie jak kolega pisał rok) i nie wiesz ile razy się popsuje w ciągu tych dwóch lat, może też kilka razy, więc reasumując tak czy inaczej masz dwa lata spokoju (gwarancja) a wydajesz o połowę mniej kasy biorąc regenerowany.[br]Dopisany: 04-01-2008, 16:13:08_________________________________________________

Panowie jest wyrok!!! W poniedzialek sprawdzalem walki rozrządu (jedna strona prawa po stronie kierowcy) i niestety do wymiany :( Dzisiaj latalem po calym szczecinie i niestety najgorszy wariant to 5300zl czesci. Moze byc tak ze walki z 2 strony nie beda do wymiany wtedy bedzie taniej. Cena 1 walka 850zl. Dojda jeszcze koszty robocizny mysle ze w 6000tys zl sie zamkne. Szkoda gadac...

nie poddawaj się, dzwoń do świątka i się pytaj o komplet hydrauliki (hydropopychacze, pastylki i dźwigienki) do Twojej motorowni i od razu wysyłaj mu wałki do regeneracji a kwota jaką podałeś będzie o połowę mniejsza :), przy takim zakupie to może jakiś mały rabacik dostaniesz ;)

Opublikowano

Ja swoje autko kupiłem z padniętą przepływką o czym nie miałem pojęcia :wallbash:,na testach przed zakupem niby wszystko ok ale jak na 2,5 troche słabo ciągnoł no ale i tak sie podjarałem....kupiłem i wstawiłem do ASO w Łodzi by sprawdzili od a do z autko i oczywiscie zadzwonili ze przepływka jest padnięta...powiedziałem robić zapłaciłem za nią 350zł....gdy pojechałem odebrac autko serwisant pytał czy jezdziłem tym autem z nieuszkodzoną przepływką stwierdziłem iż nie a on na to ze przejedzie się ze mna bo auto jezdziło w trybie awaryjnym bez turbiny i uswiadomi mi jego moc...i powiem Wam drodzy :a4fan: iz gdy wcisnołem gazik to mnie w fotel wmurowało a autko trzeba bylo mocniej za kierownice zlapac :>....

Co do rozrzadu to oczywiscie wymieniac jesli nie bylo to dawno robione bo ja niby w ksiazce mialem ale na pasku nie bylo napisow wiec ksiazce nie zaufalem,wymienilem odme,wszystkie plyny,filtry,wczoraj nawet olej w skrzyni automatycznej chodz w ASO uparcie twierdzą że to bez obsługowa skrzynia.Koszty wszystkiego nie małe ale frajada z jazdy tym autem jest bezcenna :>

Podstawą jest czytanie postow w AKP bo tu wiedza większa niż w ASO!!!Pozdrawiam :audi:

Opublikowano

powiedziałem robić zapłaciłem za nią 350zł....g

Piszesz ze robiłeś w ASO i zastanawia ta cena (350 zł) jak wyżej padały kwoty 800 w ASO czy 400 za regenerowaną(?)

Opublikowano

Zgadza się cena jest nizsza niz opisujecie,dziwna sprawa aczkolwiek widziałem tą czesc przed założeniem mam fakture zakupu na pewno jest oryginalna i nowa.ASO to Bursiak serwis VW/AUDI,najpopularniejszy w Łodzi.Z komputerem i wymiana kosztowało mnie to 520 zł. :dance:

Opublikowano

Panowie wiec tak

Zestaw naprawczy do hydrauliki 4xwałki (168euro szt) nowego typu +dzwigienki 24szt (5,20euro szt) i hydrosztosy 24szt (5,10euro szt) odma 120euro . Zestaw naprawczy rozrządu +poppa wody i jakies 2 elementy do rozrzadu + przegub zewnetrzny, w sumie zaplacilem 1600 euro. wszystko oryginalne kupowane w serwisie audi w niemczech, osobiscie wszystko odbieralem

Opublikowano

Zeszły tydzień w ASO audi: kompletny rozrząd, pompa wodna, olej, filtry + wymiana tego cholernego czujnika temp = 1800euro :wallbash: (ale już po przejechaniu pierwszych 10km okazało się że waro było :chytry:)

Opublikowano

wczoraj w GB odebralem nowy filtr odmy do AKN, i kosztowal 49 fuli co po dzisiejszym kursie nie jest za wiele, a za przplywke ori powiedzieli mi 90 fuli, wiec nie rozumiem po co kupowac regenerowana???

Opublikowano

a wiesz ze to nie jest regenerowana? przeciez audi, sprzedaje z gwarancja, ORI - regenerowane .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...